How-to-deliver-bad-news

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نحوه انتقال خبر بد”

نحوه انتقال خبر بد

اسلاید 1: نحوه انتقال خبر بدHow to deliver bad news

اسلاید 2: مقدمههمه ما دوست داریم دیگران را با خبرهای خوب، شاد کنیم. اگر قرار باشد خبر خوشی را به یکی از عزیزان خود اطلاع دهیم، معمولاً این کار را با اشتیاق می پذیریم و وقتی شنونده، آن خبر را از زبان ما می شنود، از دیدن برق شادی در چشم او، خود نیز غرق شادی می شویم اما وقتی خبر بدی در میان باشد، معمولاً هیچ کس دوست ندارد با رساندن این خبر، موجب رنج و اندوه دیگران شود. معمولاً ترجیح می دهیم از این کار شانه خالی کنیم و آن را به عهده دیگری بگذاریم، خبر را مخفی نگاه داریم یا گفتن آن را تا حد ممکن به تأخیر بیندازیم.

اسلاید 3: تعریف:خبر بدخبری است که شنونده با شنیدن آن احساس کند شخص یا چیز بسیار مهم و عزیزی را از دست داده و یا تغییر مهم و ناگواری در زندگی او اتفاق افتاده است. طوری که نسبت به آینده، دچار بیم و نگرانی شود یا به دلیل از دست رفتن امیدها و آرزوهای خود، احساس خشم و اندوه کند. مثل خبر فوت عزیزان ، ابتلای خود یا نزدیکان به بیماری مثل سرطان، یا اسیب دیدگی های شدید مثل آسیب نخاعی، وجود نقص عضو یا بیماری در فرزند تازه متولد شده، مبتلا بودن به نازایی در یک

اسلاید 4: مقدمه:خبر بدزوج جوان، اخراج از کار، ورشکستگی، وقوع سانحه برای عزیزان، قبول نشدن در کنکور یا سایر امتحانات مهم و اخباری از این دست، همه مثال های روشنی از خبرهای بد هستند.

اسلاید 5: دلایل مشکل بودن رساندن خبر بد1) بسیاری از ما نمی دانیم خبر بد را چگونه باید اطلاع بدهیم. مطالعات نشان داده اند وقتی ما با روش صحیح اطلاع دادن خبرهای بد آشنایی پیدا کنیم، برای دادن این گونه خبرها رنج و اضطراب کمتری حس می کنیم و شنونده هم با مشکلات و ناراحتی های کم تری مواجه می شود.2) گاهی از این نگرانیم که شنونده با شنیدن خبر ما احساس رنجش و خشم پیدا کند. در واقع گاهی هم ممکن است چنین اتفاقی بیفتد. در زمان های قدیم، وقتی قاصدی خبر شکست در یک نبرد را برای

اسلاید 6: دلایل مشکل بودن رساندن خبر بدپادشاهان می آورد، گاهی به دستور پادشاه، آن قاصد را به قتل می رساندند.پدیده ی « خشم گرفتن نسبت به خبررسان» واکنشی روان شناختی است که در برخی افراد، هنگام شنیدن خبر بد اتفاق می افتد. چنین واکنش های معمولاً زودگذر است و اگر خبر بد را به شیوه ی خوب و مناسبی اطلاع دهیم، معمولاً شنونده ی خبر در آینده ی نزدیک، نسبت به ما احساس محبت و قدرشناسی می کند و موقعیت دشوار ما را در رساندن این خبر، درک خواهد کرد.3-گاهی فکر می کنیم شاید شنیدن خبر بد به صلاح فرد مورد نظر نباشد و مصلحت در آن باشد که خبر یا بخش هایی از خبر را از او مخفی کنیم.

اسلاید 7: دلایل مشکل بودن رساندن خبر بدفقط باید دانست بسیاری از پنهان کاری هایی که از روی دل سوزی و نگرانی صورت می گیرد، برای فردی که خبر به او مربوط است، مشکلات بیش تری ایجاد خواهد کرد.4- گذشته از همه ی این دلایل، هیچ یک از ما دوست نداریم شاهد مستقیم ناراحتی و رنج و اندوه دوستان و آشنایان خود باشیم، اما اگر بتوانیم خبر بد را به شیوه ی درست انتقال دهیم، شنونده خبر می تواند برای کاستن از رنج و اندوه خود، از پشتیبانی عاطفی و روحی ما نیز برخوردار شود.وقتی موضوع خبر ، فوت یکی از عزیزان باشد ، بیشتر افراد قبول دارند که چاره ای جز رساندن خبر نیست . دیر یا زود باید این خبر را به فرد مصیبت دیده برسانیم ؛ در غیر این صورت خودش حقیقت را جست و جو خواهد کرد یا شاید از طریق منابع دیگر و به شکلی آزاردهنده تر خبر را دریافت کند .

اسلاید 8: دلایل مشکل بودن رساندن خبر بدولی در مورد بسیاری دیگر از خبرهای بد ، ما درباره ی گفتن یا نگفتن خبر دچار تردید می شویم . مثلا در جامعه ی ما وقتی کسی به بیماری وخیمی مثل سرطان مبتلا می شود ، بسیاری اوقات اطرافیان شخص این واقعیت را از او مخفی می کنند و از روی دل سوزی سعی می کنند خبرهای بهتر و امید وار کننده تر از واقعیت را به گوش او برسانند . معمولا در این اوضاع و احوال ، خانواده از پزشک و سایر کارکنان بیمارستان هم انتظار دارند که خبر بیماری را از بیمار آنان مخفی نگاه دارند تصمیم گیری در چنین اوضاعی هرگز آسان نیست .

اسلاید 9: دلایل مشکل بودن رساندن خبر بددر بسیاری از کشورهای دنیا ، پزشکان از نظر قانونی موظفند خبرهای طبی را با رعایت اصول صحیح خبر رسانی به اطلاع بیماران برسانند . در کشور ما ، پزشکان از نظر قانونی چنین اجباری ندارند . در چنین موقعیتی معمولا هم پزشک و هم خانواده در وضعیت تصمیم گیری دشواری قرار می گیرند . پزشک برای توجیه درمان هایی مانند شیمی درمانی و پرتودرمانی با پرسش های مکرر بیمار مواجه می شود و افراد خانواده نگرانند که بیمارشان از نوع بیماری مطلع شود، امید خود را به بهبودی از دست بدهد و حالش بدتر شود . اما بی خبر ماندن بیمار از وضعیت بیماری خویش نیز همیشه به نفع او نیست . در این موارد باید نکات مربوط به شیوه های صحیح اطلاع رسانی خبرهای بد در نظر گرفته شود.

اسلاید 10: دلایل مشکل بودن رساندن خبر بدمفهوم رضایت آگاهانه در اخلاق پزشکی به این معنا است که بیمار آزادانه و بدون فشار اطرافیانش و با آگاهی کامل درمان را بپذیرد و پزشک وظیفه دارد راه های درمان درست را پیش روی بیمار بگذارد و فرد با توجه به عقاید و نگاهی که به کلیت زندگی دارد نوع درمان خود را انتخاب کند.فرد باید حتما از وضعیت بیماری و درمان خود مطلع باشد، اما نوع بیان در گفتن چنین اخباری نیاز به مهارت دارد که در حال حاضر پزشکان بیشتر با آزمون خطا به این مهارت دست پیدا می کنند و برای این موضوع شیوه تخصصی وجود ندارد.

اسلاید 11: دلایل مشکل بودن رساندن خبر بدپزشک نباید بیماری فرد را که برای درمان به او مراجعه کرده پنهان کند. سن ابتلا برخی از بیماری ها از جمله سرطان ها پایین آمده و از سوی دیگر قشر جوان جامعه اغلب آگاه و تحصیل کرده هستند و با بروز علایم ظاهری بیماری و تشدید آن و پی بردن شخص به بیماریش اعتمادش را نسبت به پزشک معالج خود و جامعه پزشکی از دست می دهد و این موجب اختلال در روند درمان می شود.

اسلاید 12: دلایل مشکل بودن رساندن خبر بدولی در مورد بسیاری دیگر از خبرهای بد، ما درباره ی گفتن یا نگفتن خبر دچار تردید می شویم. مثلاً در جامعه ی ما وقتی کسی به بیماری وخیمی مثل سرطان مبتلا می شود، بسیاری اوقات اطرافیان شخص این واقعیت را از او مخفی می کنند و از روی دلسوزی سعی می کنند خبر های بهتر و امید وارکننده تر از واقعیت را به گوش او برسانند. معمولاً در این اوضاع و احوال، خانواده از پزشک و سایر کارکنان بیمارستان انتظار دارند که خبر بیماری را از بیمار آنان مخفی نگه دارند. تصمیم گیری در چنین اوضاعی هرگز آسان نیست، ولی در این جا سعی می کنیم به جنبه های مثبت و منفی پنهان کاری خبرها و واقعیت ها دقیق تر نگاه کنیم.

اسلاید 13: مثال1. مرد جوانی در یک سانحه ی تصادف، دچار آسیب دیدگی نخاعی از ناحیه گردن شده است. پزشک به خانواده او اطلاع می دهد که وی از این پس قادر به کنترل ادرار و مدفوع خود نخواهد بود و فلج دست ها و پاهای او نیز بهبودیافتنی نیست. مرد جوان مدام درباره وضعیت آسیب دیدگی خود سؤال می کند و اصرار دارد واقعیت را بداند. در این مورد چه باید کرد؟ 2. خانم جوانی که دو فرزند خردسال دارد به تازگی به دلیل درهای شکمی به پزشک مراجعه کرده است و پزشک پس از انجام دادن بررسی ها به خانواده ی او اعلام می کند که وی به سرطان کبد مبتلاست. خانواده از پزشک می خواهند تشخیص خود را با بیمار در میان نگذارد. پزشک در این موارد چه باید بکند؟

اسلاید 14: مسئول رساندن خبر بددر بسیاری از کشورهای دنیا، پزشکان از نظر قانونی موظفند خبرهای طبی بد را با رعایت اصول صحیح خبررسانی به اطلاع بیماران برسانند.در کشور ما، پزشکان از نظر قانونی چنین اجباری ندارند.در مثال بالا معمولاً هم پزشک و هم خانواده در وضعیت تصمیم گیری دشواری قرار می گیرند. پزشک برای توجیه درمان هایی مانند شیمی درمانی و پرتو درمانی با پرسش های مکرر بیمار مواجه می شود و افراد خانواده نگرانند که بیمارشان از نوع بیماری مطلع شود، امید خود را به بهبودی از دست بدهد و حالش بدتر شود. اما بی خبر ماندن بیمار از وضعیت بیماری خویش نیز همیشه به نفع او نیست.

45,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید