کسب و کار منابع انسانی و مشاغل

نحوه نگارش و رویه های استاندارد عملیاتی در آتش نشانی (SOP)

nahveye_negaresh_sop

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نحوه نگارش و رویه های استاندارد عملیاتی در آتش نشانی (SOP)”

نحوه نگارش و رویه های استاندارد عملیاتی در آتش نشانی (SOP)

اسلاید 1: نحوه نگارش sopرويه هاي استاندارد عملياتي در آتش نشاني(SOP)

اسلاید 2: رويه هاي استاندارد عملياتي در آتش نشاني  با گسترش و پيشرفت تكنولو‍ژي ، صنعت و ساختمان سازي ميزان خسارت وارده به جامعه در اثر سهل انگاري و رعايت نكردن نكات ايمني  هر روز بيشتر ميشود .يكي از اين موارد كه سالانه خسارت جاني و مالي بسياري را در پي دارد پديده مخرب آتش سوزي است .داشتن برنامه اي كامل و همه جانبه به آتش نشانها در راستاي حفظ جان و سلامتي شهروندان و همچنين حفظ ايمني در مواجهه با شرايط خطرناك كمك شاياتي مينمايد .مسئولين بايد راهكارهائي را براي كاهش اين گونه خطرات و حوادث اتخاذ نمايند.يكي از اين راهكارها استفاده از رويه هاي استاندارد هاي عملياتي (SOP) است.

اسلاید 3: 1-     ضرورت استفاده از رويه هاي استاندارد عملياتي (SOP)  موقعيتي را در نظر بگيريد كه گروههاي مختلف عملياتي آتش نشاني تصميم ميگيرند تا با يكديگر تركيب شده و در يك عمليات وارد عمل شوند . اعضاي اين تيم از موقعيت و خطرات اين عمليات آگاهي و اطلاعات كافي دارند .اگر همه آنها آموزش كافي ديده باشند و امكانات كافي و مناسب و به روز هم داشته باشند انتظار عملياتي سريع و با كيفيت از آنها غير منطقي نيست .اما اگر هر كدام از اين گروهها  روشها ، سياست ها و قوانين مخصوص به خود را در عمليات به كار گرفته باشند نتيجه عكس بسيار محتمل خواهد بود .تفاوت قوانين حاكم بر آنها باعث در گيري بين سيستم و افراد و ايجاد مشكلات ارتباطي بين گروهها ميشود . اگر اين گروه جديد داراي دستورالعملهايي باشد كه چگونگي انجام عمليات را به دقت شرح دهد ديگرمشكلات فوق فرصت بروز و ظهور نخواهد داشت .                                                                                                              اين دستور العملها را ( رويه هاي استاندارد عملياتي )SOP)   )  مينامند .     اين رويه ها به روشني مشخص ميكنند كه در طول واكنش هاي اضطراي و عمليات غير اضطراري ، افراد چه وظايفي بر عهده دارند . اين رويه ها مكانيسمي براي انتقال الزامات قانوني و اجرائي ، سياستهاي سازمان و برنامه هاي استراتژيك سازمان به كاركنان ميباشند . و اين امكان را به سازمان ميدهند كه همه افراد به صورت يك تيم واحد وارد  عمل شوند .  

اسلاید 4: ۲-  عناوين دستورالعملهاي استاندارد عملياتي (SOP) (SOP) ها خلاصه اي از الزامات و انتظارات رفتاري در نواحي عملياتي مختلف مانند ايمني در مكانهاي اضطراري ، آموزشي ، ارتباطات ، تست و نگهداري لوازم آتش نشاني و تجزيه و تحليل هاي بعد از حوادث و آموزش افراد ميباشند .  همچنين توضيحاتي در مورد اهداف و محتويات دستورالعملها و استثناهاي لازم بدست ميدهند . تهيه كنندگان (SOP)  سعي دارند راهنمائي هاي كافي را براي كنترل عمليات در آنها بگنجانند تا دستپاچگي و سردرگمي پرسنل و محدوديت هاي غير منطقي و غير ضروري در شرايط خاص به حداقل برسد. (SOP) ها ميبايست در يك قالب منطقي متشكل از بخش ها و زير بخش هاي مختلف تدوين شوند تا به روشن شدن روابط عملياتي و نقش گروههاي مختلف كمك كنند . (SOP) هاي عملياتي به زير شاخه هاي مختلف تقسيم ميشوند كه هر كدام به قسمتهاي مختلف اهداف و ماموريتهاي سازمان ميپردازند .   سازمان ميبايست در درجه اول نيازهاي خود را مشخص نمايد و بعد اولويت بندي نمايد و در نهايت (SOP)  را تهيه نمايد .

اسلاید 5: عناوين نمونه در (SOP)3-1 : اطلاعات و آموزش افراد-       كار با افراد-       اطلاع رساني در مواقع ضروري به افراد-       آموزش افراد-       ارتباطات

اسلاید 6: 3-2: عوامل اجرائي -       سازمان-       تسهيلات-       وسايل نقليه-       تجهيزات و منابع-       آموزش-       مديريت اطلاعات

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید