سایر

نردبان آسمان درس هدیه

hediye_aseman

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نردبان آسمان درس هدیه”

نردبان آسمان درس هدیه

اسلاید 1: تهیه کننده : فاطمه سادات حیدری موضوع: درس نردبان اسمان درس کتاب هدیه اسمان با سلام کسانی که از این پاور پونت استفاده می کنند فاتحه صلوات برای شادی روح مادرم خودم درستش کردم کاملا .

اسلاید 2: اهمیت نماز اول وقت در زندگییکی از مهم ترین دستوراتی که در اسلام سفارش زیادی به آن شده نماز است. در اهمیت نماز و اینکه ستون دین معرفی شده سخن های بسیار گفته اند، اما در اینجا تنها در مورد اهمیت نماز اول وقت سخن می گوییم. سبک شمردن نماز، شکل های مختلفی دارد که یکی از مهمترین آنها، تأًخیر در خواندن آن است.

اسلاید 3: فواید نماز اول وقتروایات معصومین درمورد اهمیت نمازرسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:«از من نیست کسی که نماز را سبک بشمارد. به خدا قسم هر کس نماز واجبش را از اول وقت، به تأخیر بیندازد، در حوض کوثر نزد من نخواهد آمد و شفاعت من در روزقیامت نصیب او نمی گردد.» شیطان از انسانی که نمازهای پنج گانه را در اول وقت بخواند، می ترسد اما نسبت به هر کس که نمازهای خود را به تاخیر بیفکند جرأت پیدا می کند و او را به ارتکاب گناهان بزرگ وادار می نماید.

اسلاید 4:

اسلاید 5: هر امر را آدابی است که بدون آن آداب امر به تمام انجام نگیرد و ناقص باشد و چه امری بالاتر از اینکه باید در محضر رب العالمین زانوی ادب زد آن هم به آدابی کامل و شایسته!خواندن نماز در اول وقت،برپایی آن به جماعت،پوشیدن لباس های تمیز و مرتب،اذان و اقامه،وضو،قنوت و صلوات برخی از آداب نماز هستند که چه خوب است آنها را رعایت کنیم.

اسلاید 6: تاکید خدا بر نماز اول وقتنماز یکی از فریضه های مهم و اصلی اسلام است که به عنوان دومین رکن اسلام قرار گرفته است و پلی ارتباطی بین خدا و بنده اش است. در نماز، بنده دلش را برای راز و نیاز با خدایش باز می کند و شروع به حرف زدن، ستایش کردن و درخواست از خداوند می کند و نهایت بندگی اش را برای خداوند به منحصه ی ظهور می گذارد. در این بین نماز می تواند پل ارتباطی قویتری باشد وتمام ثوابش را در بر داشته باشد، به شرطی که بر طبق قرآن و سنت صحیح و در اول وقت بر گذار شود. و انجام آن از طرف نماز گذار به تأخیر انداخته نشود. ما نیز در اینجا به دلیل اهمیت موضوع و عادت کردن مردم به تأخیر انداختن نمازها، اشاره ای گذرا و قابل فهم بر این مسئله می کنیم تا توانسته باشیم تا حدودی در تبیین بحث خواندن نماز در اول وقت آن، انذار و تبشیری کرده باشیم. خداوند در قرآن می فرماید.

اسلاید 7:

اسلاید 8: خواندن اذان و اقامه قبل از نمازکسی که اذان و اقامه بگوید و به نماز بایستد، دو صف از فرشتگان پشت سر او به ایستند که ابتدا و انتهای این دو صف نماز میشود، و کسی که فقط اقامه بگوی کسی که اذان و اقامه بگوید و به نماز بایستد، دو صف از فرشتگان پشت سر او به ایستند.تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها:الله اکبر(34مرتبه)الحمدلله(33مرتبه)سبحان الله(33مرتبه)

اسلاید 9: اذان که به عنوان شعار اسلام مهمترین عقیده همه مسلمانان جهان است هر روز و هر شب در وقت نماز با صدای بلند در آسمان شهر و ها و روستا های کشورهای اسلامی طنین انداز میشود.پس ما با گفتن اذان و اقامه بار دیگر عقاید اساسی خود را تکرار و مرور میکنیم.پیامبر اکرم(ص)در باره این عمل ارزشمند می فرمایند:بخشی از ثواب نماز همه نمازگزاران،سهم مؤذنی است که مردم با صدای اذان او به نماز ایستاده اند:

اسلاید 10:

اسلاید 11: امام صادق می فرماید به مسجد آمدن را جدی بگیرید؛چرا که مساجد خانه های خداوند در زمین هستند و هرکس با طهارت به مسجد برود خداوند او را زا گناهانش پاک می کند و[نام] او را در میان زائران خود می نویسد.کسی که برای نماز خواندن به مسجد می رود،نمازش را با توجه بیشتری اقامه می کند.به دلیل اینکه در مساجد همواره ذکر و نام خداوند جاری است و معنویت فراوانی در آنجا وجود دارد..نماز خواندن در مسجد

اسلاید 12:

اسلاید 13: برخی از مستحبات نماز1- پس از تمام شدن قرائت و قبل از رکوع، مستحب است الله اکبر بگوییم.2- بعد از برخاستن از رکوع، مستحب است الله اکبر بگوییم و بهتر است این جمله را هم بگوییم: سمع الله لمن حمده.3- قبل از سجده ها و بعد از آنها، مستحب است الله اکبر بگوییم.4- بین دو سجده مستحب است بگوییم.

اسلاید 14: اگر نمازگزار قبل از نماز بفهمد که لباس یا بدنش نجس شده است و با همان نماز بخواند نمازش باطل است. از این گذشته اگر هم بفهمد لباس و بدنش نجس شده است، ولی بعدافراموش کند که آن را پاک کند و در همان حال نماز بخواند، باز هم نمازش باطل خواهد بود. اما اگر نمازگزار قبل از نماز نداند که لباس یا بدنش نجس شده است و بعد از نماز بفهمد، نمازش صحیح است و فقط برای نمازهای بعدی باید آنها را پاک کند.اگر جوراب کسی نجس باشد‌، میتواند با آن نماز بخواند؟بله ، نماز خواندن با جوراب،کلاه یا دستکش نجس که لباس به حساب نمی آیند اشکالی ندارد،به این شرط که خشک باشند و نجاست آنها به بدن و لباسهای دیگر سرایت نکند.

اسلاید 15: اول)مکان نمازگزار(یعنی چیزی که فرد برآن سجده میکند)هم باید پاکباشد و سجده کردن بر اشیای نجس،نماز را باطل میکند.دوم)باید لباس و مکان نمازگزار غصبی نباشد و در غیر این صورت نمازباطل است.(حتی دکمه های لباس نیز نباید غصبی باشد)سوم)اگر کسی با پولی که از راه حرام به دست آورده لباس بخرد،نمیتواندبا آن لباس نماز بخواندچهارم)استفاده از زیور آلات طلا برای مران حرام است و نماز را باطل میکند.پنجم)استفاده از وسایلی که از پوست و مو و یا اجزای دیگر حیوانات حرامگوشت تهیه شده نماز را باطل میکند.

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان