علوم مهندسی تجزیه و تحلیل اطلاعات

نردبان توانایی خودآگاه The Conscious Competence Ladder

The-Conscious-Competence-Ladder

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نردبان توانایی خودآگاه The Conscious Competence Ladder”

نردبان توانایی خودآگاه The Conscious Competence Ladder

اسلاید 1: نردبان توانایی خودآگاهThe Conscious Competence Ladder

اسلاید 2: عنواننردبان توانایی خودآگاهنوعابزارمراحل استفادهاجراموضوعمدیریت دانش و اطلاعاتسطحفردیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: وقتي متوجه می شوید كه چيز مهمي را نمي‌دانيد، برای یادگیری آن انگیزه مضاعف پيدا مي‌كنيد. اما اگر از جهل خود آگاه نباشيد، کار خاصی انجام نخواهیدداد. بنابراين، يكي از نخستين اقدامات برای كسب مهارت‌هاي جدید، آگاهي از اين است كه چه چيزهايي را نمي‌دانيد. اين كشف ممكن است کمی ناخوشايند باشد، درست همانند تجربه درست انجام ندادن كاري كه مشغول آن هستيد(يعني همان حسی كه در آغاز يادگيري داريد). بر مبناي اين رويكرد، آگاهي ، اولين گام به سوي كسب دانش است. براي آموختن مهارت‌هاي تازه و كسب دانش بايد از آنچه مي‌دانيد و آنچه نمي‌دانيد؛ آگاه باشيد. گام بعدي، توانايي است. توانايي به معنای میزان قدرت شما در انجام كارهاست. ممكن است شما در يك حوزه توان بالايي داشته باشيد، اما در حوزه‌اي ديگر فاقد مهارت باشيد. سطح توانايي شما بستگي به كاري دارد كه بايد انجام دهيد. ایده اصلی این تکنیک آن است كه با خبره شدن در يك حوزه جديد از «ناتواني ناخودآگاه » به سوي «ناتواني خودآگاه » و سپس «توانايي خودآگاه » حركت مي‌كنيد و سرانجام به «توانايي ناخودآگاه » مي‌رسيد. سطح یک: ناتوانی ناخودآگاه (نمی دانید که نمی دانید)در این سطح شما در بی خبری و سرخوشی قرار دارید؛ درواقع برای موضوع فعالیت خود از دانش و مهارت کافی برخوردار نیستید و نسبت به این ناتوانی نیز آگاهی ندارید. در نتیجه در برخی شرایط سطح اعتماد بنفس تان بالاتر از توانایی های واقعی شما به نظر می رسد.سطح دوم: ناتوانی خودآگاه (میدانید که نمیدانید)در این سطح اغلب به یادگیری چند مهارت نیاز دارید و از مشاهده افراد دیگری که در این مهارتها از شما توانمندتر هستند، شوکه شده اید. در این سطح معمولا وجود افرادی موفق تر و توانمند تر از شما باعث می شود که علاوه بر از دست دادن اعتمادبنفس خود، دوره آموزشی دشواری را پشت سر بگذارید.

اسلاید 4: سطح سوم: توانایی خودآگاه (می دانید که می دانید)در این سطح شما دانش و مهارت های موردنیاز را بدست آورده اید. با این وجود بدنبال عملیاتی کردن آموزه های خود هستید و به تدریج اعتمادبنفس خود را برای انجام کارها و وظایف تان بدست می آورید. بنابراین شما از مهارتهای خود آگاهی داشته و برای بهبود آن ها تلاش می کنید.تمرکز شما همچنان بر انجام این فعالیتهاست؛ ولی هرچه بتوانید تجارب و دانش بیشتری کسب نمایید، این فعالیتها نیز بصورت خودکار پیش خواهندرفت.سطح چهارم: توانایی ناخودآگاه (نمیدانید که میدانید)در این سطح مهارت های شما تبدیل به عادت های رفتاری شده اند و در نتیجه کارها به صورت کاملا ناخوآگاه و به راحتی انجام می شوند. این سطح، نهایت اعتمادبنفس و توانایی شما را به نمایش می گذارد.این الگو در مرحله «ناتواني خودآگاه»، به شما اطمينان میدهد كه گرچه اکنون اوضاع، دشوار و نااميدكننده است؛ اما در آينده وضع بهتری خواهیدداشت. همچنین زمانیکه در مرحله «توانايي ناخودآگاه» قرار می گیرید، به شما متذکر میشود كه براي مهارت‌هايي كه با اين زحمت كسب كرده‌ايد، ارزش قائل شويد.از طرف دیگر؛ به عنوان رويكردي برای تعليم و هدایت ديگران، يادآوري مي‌كند كه افراد حين يادگيري مهارت‌هاي جديد (که شما سعی در آموزش آنها دارید)، از مراحل زیر عبور میکنند: •ناتواني ناخودآگاه: در آغاز فرايند، ممكن است افراد از ناتواني خود، آگاه نباشند و شايد لازم است با ملایمت؛ از لزوم یادگیری تواناییهای جدید، آگاه کنید.•ناتواني خودآگاه: در اين مرحله، باید افراد را تا حد ممکن تشویق کنید، اشتباهات آنها را تحمل کرده و براي كمك به بهبود افراد هر کاري که از شما بر می آید، انجام دهيد. •توانايي خودآگاه: در اين مرحله بايد تمرکز افراد را بر انجام اثربخش کارهای خود، حفظ کنید و فرصت کافی برای تمرین، در اختیارشان قرار دهید.•توانايي ناخودآگاه: گرچه شاید رسیدن به اين سطح؛ ایده آل باشد، اما در این سطح نیز بايد مطمئن شويد كه افراد از بي‌خيالي و غرور پرهیز كنند و همواره در حوزه‌هاي كاري خود پيشتاز باشند. شايد لازم باشد به آنها يادآوري كنيد كه رسيدن به اين جايگاه چقدر دشوار بوده است! تا درمقابل افرادي که در مرحله «ناتواني خودآگاه» هستند تحمل بيشتري از خود نشان بدهند.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطسبک های یادگیری Learning Stylesعوامل انگیزشی و سلامت روانی هرزبرگ And Hygiene Factors Herzberg’s Motivatorsمزایاتبديل يادگيري به يك تجربه شاد کاربردهانردبان توانایی خودآگاه يك رويكرد رایج و شهودي است که به شما کمک می کند تا در جريان فرايند يادگيري(که گاهی تضعيف كننده روحيه است)عواطف خود را مدیریت کنید. به علاوه، شما را در درک عواطف افرادی كه تحت آموزشتان هستند، یاری خواهد کرد. بنابراین در طول فرآیند یادگیری، آن ها را بهتر هدایت می کنید.نردبان «توانايي خودآگاه» از دو طريق به شما كمك مي‌كند: نخست اینکه وقتي نياز داشته باشيد به شما اطمينان خاطر مي‌دهد و دوم اینکه در هدایت ديگران براي پیمودن مسیر يك فرآينديادگيري- که گاهی دشوار است- شما را یاری می نماید. معایب

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان