علوم انسانی و علوم اجتماعی الهیات، دین و معنویت

نشانه های علمی و تجربی وجود روح

roh-1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نشانه های علمی و تجربی وجود روح”

نشانه های علمی و تجربی وجود روح

اسلاید 1: yjhyjyjبسم الله الرحمن الرحیمموضوع: نشانه های علمی وتجربی وجودروحاستادگرامی: تهیه کننده:

اسلاید 2: مهمترین بحث انسان شناسی این است که آیا انسان دارای بعدی فراتر از بعد جسمانی هست یا خیر؟آیا انسان دارای روح و نفس و جان هست؟ ایا انسان از همین اعضای بدن تشکیل شده است؟دو نظریه وجود دارد:انسان چیزی جز اعضای بدن نیستانسان علاوه بر جسم ،دارای روح هم هست.بیشتر ادیان بر این باورند که انسان دارای جسم و روح است.دین اسلام نیز بر همین اعتقاد است.براساس دلایل مختلفی فلاسفه می گویند که روح وجود دارد برخی از این دلایل محکم وبرخی سست هستند.یکی از دلایل اثبات روح آن است که:. اگر انسان دارای شرافت است باید دید که شرافت از کجا سرچشمه میگیرد؟؟چرا میز شرافت ندارد ولی انسان دارد؟

اسلاید 3: سعدی می گوید این تفاوت بین جاندار و بی جان استتن آدمی شریف است به جان آدمیت.جان دار چه چیزی دارد که بی جان ندارد؟جاندار بر اساس معیارهای زیست شناسی سه ویژگی دارد حرکت ، تغذیه و تولید مثل اما سوالاین است که چه عاملی سبب میشود که اگر موجودی این سه معیار را دارا بود شرافت هم داشتهباشد.کسانیکه معلول هستند معتقد نیستند که به همان اندازه ای که اعضای بدنشان سالم است شرافتدارند.پس متوجه میشویم انسان غیر از جسم چیز دیگری هم داراست که باعث میشود هویت به اوبدهد.اعضای بدن از سلول بوجود آمده است که سلول های آن دائم در حال تغییر هستتند و از بینمی روند و سلول دیگری جایگزین میشود.

اسلاید 4: پس اگر ما بگوییم انسان فقط از اعضای بدن تشکیل شده با عوض شدن سلول های بدن بایدبگوییم که انسان عوض شده است در صورتیکه انسان همان است و هویتش هم تغییری نکردهاست.دلیل دیگر برای اثبات روح، داشتن احساسات و عواطف در انسان است که غیر جانداران گویافاقد آن هستند :رویای صادقه :ما در خواب اتفاقاتی را میبینم که چند ماه بعد در واقعیت برای ما اتفاق می افتد وما متوجه میشویم که این اتفاق را در خواب دیده ایم.فقط روح انسان است که میتواند به آینده و گذشته سفر کند به مکان هایی که تابحال نرفتیم ونمیدانیم کجاست .دو نظر راجع به انسان وجود دارد:1) انسان مجموعه ای از اعضای بدن است.۲ ( علاوه بر جسم دارای بعد غیرمحسوس نیز هست.

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید