مدیریت و رهبری

نظارت و ارزشیابی Monitoring and Evaluation

Monitoring-and-Evaluation

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظارت و ارزشیابی Monitoring and Evaluation”

نظارت و ارزشیابی Monitoring and Evaluation

اسلاید 1: نظارت و ارزشیابیMonitoring and Evaluation

اسلاید 2: عنواننظارت و ارزشیابینوعمدلمراحل استفادهتجزیه و تحلیل/ اجرا / بازنگریموضوعتغییرات و سازمانسطحسازمانیپیچیدگیزیاد

اسلاید 3: نظارت و ارزشیابی M&E) )فرآیندی است که به بهبود عملکرد و دستیابی به نتایج کمک می‌کند. هدف آن بهبود مدیریت خروجی‌ها، پیامدها و آثار فعلی و آینده است. که عمدتا برای ارزیابی عملکرد پروژه‌ها، موسسات و برنامه‌های تنظیم‌شده توسط دولت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی و مردم‌نهاد استفاده می‌شود. و ارتباطی را میان اقدامات گذشته، حال و آینده برقرار می‌کند.فرآیندهای نظارت و ارزشیابی می‌تواند بوسیله تامین‌کنندگان مالی فعالیت‌های ارزیابی، یک شاخه مستقل از سازمان اجراکننده، مدیران پروژه یا تیم پیاده‌سازی آنها و یا یک شرکت ارائه‌دهنده، مدیریت شود. اعتبار و عینیت‌داشتن گزارش‌های نظارت و ارزشیابی بستگی بسیار زیادی به استقلال ارزشیاب یا تیم ارزشیابی در تامین مالی دارد. تخصص و استقلال آنها یک عامل اساسی برای موفقیت‌آمیزبودن فرآیندهاست.بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی از قبیل سازمان ملل متحد، گروه بانک جهانی، و سازمان ایالات آمریکایی، سال‌های بسیاری است که از این فرآیندها استفاده می‌کنند. این فرآیندها به خصوص در کشورهای در حال توسعه‌ای که دولتمردان آنها سیستم‌های نظارت و ارزشیابی ملی خود را برای ارزیابی پروژه‌های توسعه، مدیریت منابع و فعالیت‌های دولتی یا حکومت‌داری ایجاد نموده اند، رشد داشته است. کشورهای توسعه‌یافته از فرآیندهای نظارت و ارزشیابی برای ارزیابی ماموریت‌های پیشرفته و مشترک استفاده می‌کنند.ارزشیابینظارت و ارزشیابی را می‌توان به دو مقوله کاملا جدا از هم تقسیم‌بندی کرد. ارزشیابی یک بازرسی سیستماتیک و عینی در مورد ارتباطات، اثربخشی‌ها، کارآمدی و آثار فعالیت‌ها در پرتو اهداف مشخص است. ایده پروژه‌های ارزشیابی، جداسازی اشتباهاتی که نباید تکرار شود، و تاکید و ارتقای سازوکارهای موفق برای پروژه‌های فعلی و آینده است.یکی از اهداف مهم ارزشیابی ارائه توصیه‌ها و درس‌هایی به مدیران پروژه و تیم‌های پیاده‌سازی است که بر روی پروژه فعالیت نموده اند و نیز برای آنهایی است که پروژه‌های مشابه را پیاده‌سازی و بر روی آنها فعالیت می‌کنند.ارزشیابی‌ها همچنین به صورت غیرمستقیم وسیله‌ای برای گزارش‌دهی به تامین‌کننده در مورد فعالیت‌های پیاده‌سازی‌شده است. و ابزاری است برای بررسی اینکه منابع مالی تامین‌شده به خوبی مدیریت و بصورت شفاف مصرف شده اند. ارزشیابان به صورت پیش‌فرض خطوط بودجه‌ای را بررسی و تحلیل کرده و یافته‌های کاری خود را گزارش می‌دهند.

اسلاید 4: نظارتنظارت یک ارزیابی مداوم است که هدف آن ارائه اطلاعات دقیق اولیه به همه ذینفعان در مورد برنامه‌ها و یا تاخیر در فعالیت‌های ارزیابی‌شده در حال انجام می‌باشد. یک نظارت بر روی مراحل پیاده‌سازی فعالیت‌ها ارائه داده، و هدف آن تخمین خروجی‌ها، تحویل‌ها، و طرح‌های برنامه‌ریزی‌شده است به‌گونه‌ای که بتوان به سرعت و در حد امکان در مورد نواقص موجود اقداماتی را اتخاذ نمود.تفاوت میان ارزشیابی و نظارتزمینه مشترک نظارت و ارزشیابی آن است که هر دو ابزار مدیریت محسوب می‌شوند. در نظارت، جمع‌آوری اطلاعات و داده‌ها برای ردگیری پیشرفت‌ها با توجه به شرایط مرجع دوره‌ای فراهم‌شده است، که در مورد ارزشیابی چنین نیست و جمع‌آوری اطلاعات و داده‌ها در طول ارزشیابی اتفاق می‌افتد. نظارت یک ارزیابی کوتاه‌مدت است و پیامدها و آثار را در نظر نمی‌گیرد، برعکس ارزشیابی فرآیندی است که پیامدها و در برخی اوقات آثار بلندمدت را نیز اندازه می‌گیرد. این ارزیابی آثار در برخی موارد پس از پایان یک پروژه اتفاق می‌افتد، حتی چنانچه به خاطر هزینه‌ها و سختی محاسبه نادر باشد، به این خاطر که پروژه مسئولیت نتایج به وقوع‌پیوسته را برعهده دارد.اهمیت نظارت و ارزشیابیاگرچه ارزشیابی‌ها اغلب گذشته‌نگر هستند، اما اساسا هدف آنها نگاه به جلو است. ارزشیابی،‌ درس‌ها و توصیه‌هایی را برای تصمیماتی در مورد برنامه‌های فعلی و آینده به کار می‌بندد. نتایج ارزشیابی‌های معتبر همچنین برای ترویج پروژه‌های جدید، پشتیبانی‌نمودن از دولتمردان، تامین مالی از طریق نهادهای عمومی یا خصوصی و اطلاع‌رسانی به عموم مردم در مورد فعالیت‌های مختلف می‌تواند استفاده شود.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطبرنامه ارزیابی ماهانه Assessment Schedule Monthlyمدل چارچوب عمومی ارزیابی(CAF) Common Assessment Framework (CAF) ارزیابی فرایندهای کسب و کار براون Evaluating Business Processes نظارت بر پروژه Project Monitoring مزایااگرچه ارزشیابی‌ها اغلب گذشته‌نگر هستند، اما اساسا هدف آنها نگاه به جلو است. ارزشیابی،‌ درس‌ها و توصیه‌هایی را برای تصمیماتی در مورد برنامه‌های فعلی و آینده به کار می‌بندد. نتایج ارزشیابی‌های معتبر همچنین برای ترویج پروژه‌های جدید، پشتیبانی‌نمودن از دولتمردان، تامین مالی از طریق نهادهای عمومی یا خصوصی و اطلاع‌رسانی به عموم مردم در مورد فعالیت‌های مختلف می‌تواند استفاده شود.کاربردهانظارت و ارزشیابی عمدتا برای ارزیابی عملکرد پروژه‌ها، موسسات و برنامه‌های تنظیم‌شده توسط دولت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی و مردم‌نهاد استفاده می‌شود. و ارتباطی را میان اقدامات گذشته، حال و آینده برقرار می‌کند.معایب

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان