کسب و کار برنامه‌ریزی

نظام‌های ارزشی Value disciplines

Value-disciplines

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظام‌های ارزشی Value disciplines”

نظام‌های ارزشی Value disciplines

اسلاید 1: نظام‌های ارزشیValue disciplines

اسلاید 2: عنواننظام‌های ارزشینوعابزارمراحل استفادهاجرا / بازنگریموضوعاستراتژیسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: هیچ شرکتی نمی‌تواند همه چیز را به همه افراد بدهد. بواسطه نظامهای ارزشی می‌توان مباحث کلیدی که پیرامون احتمال موفقیت یا شکست یک شرکت مطرح می‌شود، به ویژه در خصوص ارائه ارزشی منحصر به فرد را مورد بحث و گفتگو قرار داد. هر کسب‌وکاری باید از یک طرح ارزشی، یک مدل عملیاتی و یک نظام ارزشی برخوردار باشد.مدل نظام ارزشی اگر با تامل و دقت انتخاب شود و با جدیت نیز دنبال شود قادر است ارزشهای قابل توجهی را ایجاد نماید. در اصل Treacy و Wiersema که بوجود آورنده این مدل هستند معتقدند که سه نظام ارزشی کلی وجود دارد:مزیت عملیاتی: به دنبال بهترین وضعیت هزینه‌ای است.رهبری محصول: جهت ارائه مطلوبترین محصول به دنبال کسب عنوان رهبر در این عرصه می‌باشد.نزدیکی با مشتری: احساس مسئولیت‌کردن و وابستگی زیاد نسبت به نیازهای مشتریانگرچه ترکیب این سه نظام ارزشی غیرممکن است، اما ممکن است که این ترکیب منجر به تعرض شود. مدلهای به اصطلاح دو بعدی اغلب گیج‌کننده بود و یا به کارگیری غیراثر بخش آنها، انرژی زیادی نیز صرف خواهد شد. بنابراین ضروری است که یکی از این دو را انتخاب کنیم اما انتخابی هوشیارانه!نظام‌های ارزشی سه گانه، به وسیله و هر شکلی، تمام انتخابهای استراتژیک را در برنمیگیرند. برای مثال، تصمیمات استراتژیک شرکت از قبیل اینکه بخریم یا بسازیم به وسیله این مدل جهت مارک گذاری محصول طراحی نشده است. به این جهت ما توصیه می‌کنیم که این مدل به صورت ترکیبی با دیگر ابزارهای استراتژیک بکار گرفته شود. این انتخاب امری دشوار است، نه به دلیل اینکه مدیریت ارشد تمایلی به تمرکز ندارد بلکه به این جهت که ممکن است نیاز باشد که آنان از ارزشهای خاصی چشم‌پوشی کنند. ممکن است بعضی از آنها نقش مهمی را در حفظ جایگاه فعلی ایفا نمایند و شاید این ارزشها بخش بزرگتری از قیمت سهام را در مقایسه با آنچه که می‌تواند با تمرکز جدید در کوتاه‌مدت جبران شود، تشکیل می‌دهند.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطمدیریت برای ارزش Managing For Value Mc Taggartپیاده سازی استراتژی Strategy Executionمکاتب تلفیق استراتژی Schools of Strategy Synthesisمزایا بواسطه نظام‌های ارزشی می‌توان مباحث کلیدی که پیرامون احتمال موفقیت یا شکست یک شرکت مطرح می‌شود را مورد بحث و گفتگو قرار داد.مدل نظام ارزشی اگر با تامل و دقت انتخاب شود و با جدیت نیز دنبال شود قادر است ارزش‌های قابل توجهی را ایجاد نماید.معایب

اسلاید 5: کاربردهاانتخاب دقیق مستلزم اجرای سه مرحله سنجش و ارزیابی است که عبارتند از:1- درک جایگاه فعلی2- بحث کردن در خصوص نظرات و انتخابها3- تشخیص و ارزیابی گزینه‌های مختلف که نهایتا منجر به یک انتخاب می‌شود*در مرحله اول، مدیریت ارشد در مورد موارد زیر موافقت می‌کند:کدام دسته از ارزشها برای مشتریان ما در حکم مهمترین ارزش است؟چه تعداد از مشتریان بر روی هر یک از دسته‌ها متمرکز می‌شوند؟آیا رقیبی وجود دارد که در این مورد بهتر از ما عمل کند؟از نظر رقابتی ما در چه جایگاهی قرار گرفته‌ایم؟ چرا ما بهتر یا بدتر از سایرین هستیم؟*مرحله دوم مستلزم اینست که مدیریت ارشد آن سه نظام ارزشی را که برای کسب‌و‌کارش از اهمیت بالایی برخوردار بوده و خود در برگیرنده تغییرات اساسی است، مشخص سازد.*در مرحله سوم، گروه‌های زبده و ممتاز که دارای عملکرد مطلوبی می‌باشند توسط میانجی‌گران دو مرحله نخست (که معمولا مشاوران هستند) و به منظور نشان دادن هریک از انتخابها، راهنمایی و هدایت می‌شوند.

اسلاید 6: کاربردهامدیران رده بالای داخلی به دو دلیل درگیر این امر شده‌اند:اول اینکه فعالیتهای این چنینی، اغلب الزامات زیادی را به دستور کار مدیران ارشد اضافه می‌کند.دوم اینکه آیا افرادی که شما تمایل دارید در سازمان باقی بمانند قادر هستند تا به واسطه جلب حمایت دیگران بر آینده شرکت تاثیر بگذارند.در نهایت گروه ها موارد ذیل را ارائه می‌دهند:مدلهای عملیاتی همراه با جزئیات و نحوه طراحی آنها، فرآیندهای اولیه، سیستم‌ها و ساختار و غیرهمحرکهای ارزش در رابطه با مدل مورد نظرسطح مورد انتظار هدف علیرغم وجود تمرکز در دیگر ابعاد ارزشیمنافع و درآمدهای بالقوهامکانپذیری مالی: هزینه، سودها و ریسکهاعوامل و دامهای مهمبرنامه گذر و انتقال برای 2-3 سال آیندهبعد از طی این سه مرحله، مدیریت ارشد باید تصمیم خود در این زمینه را اتخاذ نماید.

اسلاید 7: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 8: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان