nezam-amoozeshi-alman

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظام آموزشی آلمان”

نظام آموزشی آلمان

اسلاید 1: نام درس : آموزش و پرورش تطبیقی استاد مربوطه : جناب آقای موفقی نیمسال دوم تحصیلی 98-99 تهیه و تنظیم : فاطمه قلی پور دانشگاه پیام نور مرکز میاندوآب معرفی نظام آموزشی کشور آلمان

اسلاید 2: بسمه تعالی سیستم آموزش در آلمان مدرسه رفتن در آلمان برای همه کودکان 6 سال به بالا اجباری است و مقررات مربوط به مدرسه در هر ایالاتی در آلمان متفاوت از هم است ، کوتاه ترین دوره تحصیل اجباری 9 سال و بلند ترین دوره ی آن 13 سال است ؛در آلمان به مدارس دولتی می روند که شهریه و هزینه ای ندارد از مدارس دیگر می توان مدارس ” والدروف ”را نام برد که به مدارس ”اشتاینر ” نیز معروف است که نام این مدارس از موسس آن ”رودولف اشتاینر ” گرفته شده است در این مدارس کارهای هنری و عملی مانند نقاشی ، موسیقی و مهارت های اجتماعی آموخته می شود که نمره ای به کودکان داده نمی شود ، در سطح دوم این مدارس ، منطق انتقادی و فهم و درک ادراک حسی در دانش آموزان تقویت می شود ؛مدارس با متد ” مونته سوری ” نوع دیگری از مدارس ابتدایی است ، که در این مدارس دانش آموز آزاد است در هر زنگی در کلاسی که دوست دارد به فعالیت بپردازد ، معلم تنها به عنوان راهنما بالای سر دانش آموزان می ماند وآنها را راهنمایی می کند ، مدارس free Alternative scholl نوع دیگری از مدارس آزاد است که وابستگی ای به دولت ایالتی ندارد . برخی والدین نیز کودکان خود را به مدارس مذهبی کاتولیک یا پروتستان می فرستند .مدارس بین المللی و مدارس تیز هوشان نیز برای دانش آموزان در دسترس است . نکته ی جالب توجه این است که تحصیل در خانه Home Scholingدر آلمان غیر قانونی است و خانواده های که دوست دارند کودکانشان به این روش درس بخوانند از این کشور مهاجرت میکنند

اسلاید 3: پیش دبستانی در آلمان ((Kindergartenمقطع پیش دبستانی Kindergarten مقطع غیر اجباری است که کودکان از 2 تا 5 سالگی میتوانند در این مقطع تحصیل کنند به موسسات مربوط به این مقطع به آلمانی vorschule می گویند برخلاف مدارس اجباری این پایه در کشور آلمان هزینه دارد

اسلاید 4: مقطع ابتدایی((grundschuleدانش آموزان از 6 سالگی تا 10 سالگی (در برلین و براندربورگ تا 12 سالگی ) در 6 سطح در مقطع ابتدایی ( primary school) تجحصیل می کنند ، طول این دوره از 4 تا 6 سال متغیر است ، در آخرین سال از این دوره یعنی سطح 5 یا 6 دانش آموزان باید با کمک و توصیه های والدین و معلمان تصمیم بگبرند که چه رشته ای را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند به این دوره شناسایی یا جهت گیری orientation phase) ) می گویند

اسلاید 5: مقطع متوسطه SECONDARY SCHOOLبعد از پایان دوره ابتدایی دانش اموزان میتوانند از بین 5 نوع مدرسه یکی را برای گذراندن مقطع متوسطه امتحان کنند دانش اموزانی که نمره بالا تری در مقطع ابتدایی کسب کرده اند معمولا به مدارس می رونداین دانش اموزان می توانندبعد از دیپلم به دانشگاه بروند. بعد از پایان این دوره ،یعنی بعد از گذراندن سطح 12 یا 13 آزمونی از دانش آموزان گرفته می شود و بعد از قبولی به آنها مدرک دیپلم داده میشود دانش آموزانی که در پایان دوره ابتدایی نمره متوسطی کسب کرده اند می توانند به این مدارس که هم آکادمیک هستند منتهی دروس ساده تر و سطح دانش آموزان متوسط است. آنهادر سن 10 یا 11 سالگی وارداین مدرسه میشوندودر 16یا 17 سالگی فارغ تحصیل میشوند.مدرکی که در این نوع مدارس به دانش آموزان داده میشود مدرک تخصصی در حرفه است و معادل دیپلم در بسیاری از کشور هاست دانش آموزانی که از کشورهای باگذران دوره تحصیلی مدرک خودرا جایگزین کنند.نوع دیگری از مدارس متوسطه تخصصی هستند.در این مدارس به دانش آموزانیک تخصص رادر دوسطح نظری وعملی می آموزند. بعد از سطح 10تا سطح 12 یا13 به دانش آموزان مدرک فارغ التحصیلی اعطا میشود .مدارس راهنمایی نیزنوعی دیگر از مدارس دوره متوسطه است. این نوع مدارس نسبت به مدارس دیگر از کم ترین سطح آکادمیک برخوردارند .مشابه این نوع مدارس مدارس مدارس سطح 2 محسوب میشود دانش آموزانی که به این مدارس میروند در 15 تا 17 سالگی فارغ التحصیل میشوند.

اسلاید 6: مقطع متوسطه SECONDARY SCHOOLمدارس جامع مدارسی هستند که دانش آموزان با هر سطح علمی می توانند واردشوند.بعد ازگذراندن دوره تحصیلی در هر کدام از این مدارس متوسطه دانش آموزان میتوانند ب مدارس فنی حرفه ای بروند.دوره های این نوع مدارس 2 تا 3.5 سال است وهفته ای دو بار کلاس های تئوری دارد. باقی روزها دانش آموزان در کارگاه یا کارخانه ای با حقوق استخدام می شوند و کار عملی را یاد میگیرند .آموختن زبان خارجی در دوره متوسطه اجباری است.آموختن زبان خارجی در دوره متوسطه اجباری است درمدارس آموختن زبان لاتین به عنوان زبان خارجی اول ویک زبان خارجی دیگر اجباری است . که رایج ترین زبان خارجی انگلیسی وبعد از آن فرانسه اسپانیایی و یونانی است.

اسلاید 7: تحصیلات عالیدانشگاه های آلمان از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار هستند .شش دانشگاه از100 دانشگاه برتر دنیا در آلمان است . بیشتر دانشگاه ها در آلمان عمومی هستند و هر ترم حدودا 60 تا 200 یورو شهریه میگیرند که این هزینه بیشتر شامل رفت وآمد وهزینه غذا می شود به همین منظور اکثر مردم آلمان به دانشگاه میروند وتحصیل کرده هستند . سیستم دو گانه تحصیلی یعنی نظری عملی در آلمان طرفداران بیشتری دارد تا کشور های دیگر وبیشتر آلمانی ها حضور در این دانشگاه ها را ترجیح می دهند تا دانشگاه های صرفا آکا دمیک.

اسلاید 8: انواع موسسات آموزش عالیدر آلمان به طور کلی دانشگاه ها را به دو دسته تقسیم بندی میکنند واژه دانشگاه به موسسه هایی آموزشی اطلاق میشود که مدارک آکا دمیک (از کار شناسی تا دکترا) به دانشجویان اعطا می کنند . باقی موسساتی که مدارک و گواهینامه های دیگر به دانشجویان میدهند با واژه (معادل کالج یا موسسه ) شناخته می شوند .

اسلاید 9: دانشگاه...تنها دانشگاه ها حق اعطای دکترا و درجه علمی (شایستگی) را دارند. برخی از این دانشگاه ها دانشگاه های تحقیقاتی هستند و علاوه بر آموزش به جنبه تحقیق نیز تاکید دارند،این دانشگاه ها در برابرfachhohschuien ها قرار دارندکه صرفا نظری هستند وتحقیقاتی نیستند . دانشگاه های که شامل رشته های مختلف علمی می شود volluniversitat نام دارند.دسته ای از دانشگاه ها نیز تنها در یک تخصص خاص دانشجو می گیرند که به آنهادانشگاه های تکنیکال میگویند .سایر دانشگاه های تخصصی دانشگاه تربیت معلم ، دانشگاه هنر و دانشگاه موسیقی هستند . دسته ای ادانشگاه دولتی و فدرال هستند و دانشجویان میتوانند بینا رشته ای و بین المللی به تحقیق و توسعه علمی بپردازند ،به این موسسات excellence initiative می گویند .

اسلاید 10: دانشگاه علوم کابردی.....این نوع دانشگاه ها مانند universitatenها مدرک می دهند با این تفاوت که این دانشگاه ها بررشته های علمی کاربردی تمرکز دارند. دانشجویان این دانشگاه ها شانس بیشتری دراستخدام شرکت ها و صنایع دارند. اساتید این نوع دانشگاه ها تنها به حداقل 3 سال تجربه نیازمند هستند بر خلاف اساتید در دانشگاه های سنتی که نیاز به مدرک درجه ی علمی و انجام تحقیقات ( رساله) دارند .

اسلاید 11: مدارک معمول در آلمان:مدارک کارشناسی Bachelor of Arts (BA)کارشناسی در رشته های علوم انسانی(( BSc Bachelor of Science کارشناسی در رشته علوم پایهBachelor of Engineering(Beng)کارشناسی رشته مهندسی مهندسیBachelor of Fine Arts کارشناسی رشته هنرBachelor of Music (Bmus) کارشناسی موسیقی

اسلاید 12: مدارک کارشناسی ارشد Master of Arts(MA)کارشناسی ارشد در رشته های علوم نسانی Master of Science(MSc) کارشناسی ارشد در رشته های علوم پایهMaster of Engineering(MEng)کارشناسی ارشد رشته مهندسی of Fine Arts(MFA) Master کارشناسی ارشد رشته هنرMaster of Music کارشناسی ارشد موسیقی برخی رشته ها در آلمان مانند پزشکی ، دندانپزشکی، دامپزشکی ، داروسازی و حقوق دانشجویان باید در آزمون ایالتی شرکت کننددر رشته های دیگر مانند دبیری و قضاوت و سایر مشاغل دولتی قبولی در این آزمون ضروری است

اسلاید 13: دکترا Doctorateبالاترین مدرک تحصیلی دکترا است دوره تحصیل در این مقطع در رشته ها و گرایش های مختلف متفاوت است برای مثال رشته داروسازی تنها یک ساله ولی سایر رشته ها از دو تا شش سال است.

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان