آموزشگزارش‌های دولتیسایر

نظام جدید آموزش کارکنان (شهرداری و سازمانهای وابسته)

صفحه 1:
نظام جديد آموزش كاركنان ( شهرداري و سازمانهاي وابسته )

صفحه 2:
دويه آموزشتوجيهى-0 دويه هع شير سح دويه هاى مشترك اذارى دويه هاعشوآمويع-0 ‎een‏ ‏دويت هائغيومى- © ماعرنة دوره هاعبازآموزى_و أ دوريه هاى آموزشىسهبود مديريته © 25211117 تا ‎pee 100000~‏ ۱۱ ‎ic‏ 221211 كي ‎ee‏ ۲ ۲ 71111117 ‎CLL ALLL eR LLU) ‏شهرداری‎ ‎۱۱۱۱۱۱ ‏سازماتهاى تک‎ 000 ‏ل‎ ‎[em ener, ‏مت‎ ‎1 ‎۱ ‎ ‏و کار لخن کسواهیامه - أسازو كار لمنكيزشى- © شاسنمه آمونشیج* ‏نویه

صفحه 3:
‎(a‏ اهداف ‎-d‏ افزايش كارائي و اثر بخشي در ارائه خدمات اداري و بهبود ميزان ياسخكوئي به مردم ‏2- ارتقاء سطح كيفي سرمايه انساني بخش اداري شهرداري از طريق افزايش سطح دانش و مهارت كاركنان آن ‏2- توسعه آكاهي هاي عمومي كاركنان شهرداري به منظور افزايش کیفیت ارائه خدمات ‏توانمند سازي مدیران در زمینه هاي بهبود وظایف مديريتي ‏۰ 0 آماده سازي کارکنان شهرداري براي ارتقاء به رده هاي شغلي بالاتر ‏©- رشد فضائل اخلاقي » ‎2١‏ ‏كاركنان شهرداري و سازمانهاي وابسته آن ‏ا ا ا ل هاي استخدامي

صفحه 4:
ب ) ساختار انواع دوره هاي آموزشي » ويژگي هاي آنها و جكونكي برقراري ارتباط بين آنها » ساختار آموزش هاي نظام أموزش كاركنان شهرداري و سازمانهاي وابسته را تشكيل . مي دهد ساختار دوره هاي آموزيشي كاركنان شهرداري با در نظر گرفتن مقطع و ماهیت دوره ها ‎Poe a renee irm Or el‏ : زیر تقسیم مي گردد دوره هاينولموزي-)» ل 0 3 هاي[مادم ‎Sas jl‏

صفحه 5:
: ب ) دورم هاینو لموزی) اين دوره ها با هدف ارائه دانش » مهارت و ايجاد بينش جديد در كاركنان اجرا مي كردد . در حقيقت كاركنان براي اولين بار در معرض محتواي اينكونه دوره ها قرار مي كيرند . . اين دوره ها ممكن است در ابتدا يا حين خدمت ارائه كردد

صفحه 6:
3 : ا ل ل اين كونه دوره ها براي رفع كاستي دانشي » مهارتي و , نكرشي كاركنان » ارائه مي كردد . اين آموزيش ها معمولاً در امتداد آموزش هاي قبلي کارکنان بوده و كاركرد يادآوري آموخته هاي قبلي را دارد . همچنین سعي دارد در رفع كاستي هاي آموزش کارکنان در زمینه هايي که نتایج ارزشيابي به آن اشاره نموده است » عمل نماید . اين دوره ا د

صفحه 7:
ب ( دور م هايلمادم ساز و5 به آن دسته از دوريه هاي آموزشي اطلاق مي كردد كه فرد را 9 آینده آماده می کند . این دوره ها معطوف به مشاغل یا مسئوليت هايي است كه در آينده ممكن است به فرد محول 0 2 ‏ل ا‎ rrr er Ete Ss ‏هاي سريرستي و مديريت و يا مشاغلي كه نتايج ارزشيابي‎ ‏أن را توصيه نموده است »؛ مي باشد . اين دوره ها در حين‎ ‏خدمت ارائه مي كردد و ممكن است قبل ان احراز يست‎ ‏بالاتر ويا بر اساس نتايج حاصل از ارزشيابي کارکنان‎ ۲

صفحه 8:
ج ) دوره هاي آموزشي هر دسته از دوره هاي مذكور با عنايت به محتواي آن در زير ‎SOG See WEE COM STEED Se‏ دوره ۹ دورم هايشغلي-6 ‎٠‏ دوره طيعمومي-© دورم هایی‌هبود مدیریت.6۴

صفحه 9:
0 ا ا 0 الاستخدام ارائه مي كردد . هدف اين دوره آشنا ساختن كاركنان جديد ا ا 0 ال ‎App ets‏ ‎neem‏ ل ل ال ‎Fete eee Cte PCE Rae‏ . جمهوري اسلامي ایرآن و نظام اداري شهرداري است این دوره در زمره دوره هاي نوآموزي قرار دارد » مشخصات این : دوره عبارتند از زج ) هفل0/۵ 1 EARS IED Ptr ‏رادر أن آغاز مي كند‎ .

صفحه 10:
: ج ) محتولیدورم/6/6 آكاهي هاي عمومي در زمينه نظام جمهوري اسلامي ايران » قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران » تشكيلات دولت » نظام اداري و | ا ل ‎OED LS Seas‏ وابسته به آن تشكيلات شهرداري و وظايف آن » قوانين و مقررات استخدامي أن + أشنابي با برنامه هاي توستعة و اضول و سياست هاي حاكم بر شهرداري و نظام هاي وابسته به آن تشكيلات شهرداري و وظایف آن » آشنايي با وظایف » مسئولیت ها ۰ حقوق و محيطي که كارمند قرار است در آن مشغول به كار شود ء اخلاق كاركزاري و ‎eee‏ ان co PDE ee ee ‏ا ال‎ معاونت برنامه ريزي و يزوهش شهرداري

صفحه 11:
3 ل كك 0 ‏ا‎ WOE.) 00 : ج ) مجريدوره/0)/© ‎neo‏ ا د أموزشي كه صلاحيت أنها به تاييد سازمان مديريت و ‎es,‏ و . مراجع رسمي رسیده باشد = ‎OE Tee CB Eee Oa‏ ‏نظري ( مسئوليت آشناي مستخدم با سازمان ‎Crees‏ ‎Ee‏ ۳ 5 ۳ ازماني بر عهد دستگاه : ج ) نحوه بركزاريدوره/0)/© ‎Or) ‏ج ) مدتدوره : 000 ساع9/6

صفحه 12:
: ج ) ملاكموفقييتدر دورهم/000/0 كسب حد نصاب نمره از آزموني كه در يايان دوريه به عمل . مي آيد : ج ) نظارتو ارزشيابيدوره/00/)1 نظارت و ارزشيابي دوره به منظور اطمينان از حسن اجرا و دريافت باز خورد براي انجام اصلاحات لازم به عهده . معاونت برنامه ريزي و يزوهش است 3

صفحه 13:
ج - دورم هاوشنغلی/ه ROR Speen ‏ا‎ e wT ‏هايمشتريك اداري-1)‎ 521 دوره ری

صفحه 14:
& و 4 ‎Sars ee) si)‏ ار در ‎Eevee ye fot ee ape eer Lem Ee Sent p ea‏ . در زیر گروه هاي نوآموزي و باز آموزي قابل تعریف است ‏: مشخصات این دوره ها عبارتند از ‏ل ‏ايجاد و توسعه دانش و توانمندي در شاغلان مشاغل مشترك اداري و روز آمد كردن اطلاعات و توانايي هاي آنان با توجه به تغييرات ‏. علمي و فن آوري در زمینه شغل مورد تصدي

صفحه 15:
ج - محتولهدوره : ۱ ‎eT Orn ae‏ ل ۳/۱/۳0 مديريت آموزش - معاونت برنامه ريزي و يزوهش : ج - زمانبركزارهدوره/60/01/2 . بدويا در طول خدمت مستخدم با رعايت تقدم شرايط احراز شغل : ج - نوع دورم/0/2/© دوره هايي که در ا ا است و یا نتایج ارزشيابي كاركنان به طي آن اشاره كرده باشد الزامي بوده است و در ا ‎er rare‏ : ج- مجریدورد 59/4/6 ا ا ل ل ل ل 0 ‎(OPC Wp Ey CIE‏ ا ‎COTS‏ . ريزي کشور رسیده باشد

صفحه 16:
7002000 ا ا ا ا ‎ee ee ae‏ . مي شود : ج- نحوم ‎ee ae em‏ حضوري و غير حضوري ‎ey eee eee NDE SS ae Ea am‏ : ج- ملاكموفقيبتدورهم 0000/0/2 در دروس نظري کسب حد نصاب نمره از آزموني که در پایان دوره توسط مجري دوره به عمل مي آید . در سایر دروس حسب نظر دسر و مرس ‎i‏ ‏۱۹/۹ ‏معاونت برنامه ريزي و پژوهش نظارت و ارزشيابي از دوره را به .:غهده خواهد داشت 3

صفحه 17:
ج- دورم هاوشغليلختصاصي/2/© به آموزش هایي اطلاق مي گردد که توانمندي هاي مورد نیاز مشاغل ویژه يك يا جند دستكاه اجرايي را به شاغلين انتقال مي دهد ‎Serer ree‏ زير كروه دوره هاي نوآموزي » بازآموزي و آماده سازي قابل تعريف الت : مشخصات أن عبارتند از Vee eae الف) ارتقاء سطح معلومات و مهارت هاي شغلي کارکنان و متناسب ساختن ‎SEE‏ 2 . پیشرفت هاي دانش و فن آوري در زمینه مربوطه ۱ب ) آماده ساختن کارکنان براي پذیرش مسئولیت هاي جدید در آینده

صفحه 18:
ار ‎Fle te‏ ‎wean‏ ۱ ‎So SES Ten Te eS eS en nT eS hoes‏ زمره وظايف اصلي آن تلقي مي شود تهيه مي كردد كه يس از تأييد . معاونت برنامه ريزي و يزوهش قابليت اجرا خواهد داشت ‎an‏ ع . بدويا در طول خدمت مستخدم با رعايت تقدم شرايط احراز شغل : ج- نوع دورم9/6/8 هی ۱ ری نتايج ارزشيابي كاركنان به طي آن اشاره كرده است الزامي بوده و در كانه موارد اختياري امست

صفحه 19:
: ج- مجریدور 69/8/8 مراکز موسسات آموزشي که صلاحیت آنان به تأيید سازمان مدیریت و برنامه ريزي کشور رسیده باشد 0 حسب نوع درس به صورت نظري يا عملي يا نظري- عملي . اجرا مي شود ال ‎ee)‏ ‏ج- مدتدورم : بر لساسنوع و ميزانمحتوليي,©/9/© . آموزشي‌مشخص‌مي‌گردد

صفحه 20:
3 : ج- ملاكموفقييتدر دورهم/ 2000/2/2 ‎ee‏ ا ا ات كك ل ل ل 0 2 . نظر مجري و مدرس دوره خواهد بود : ج- نظارتو ارزشيابيدورم/ 00/2/29 معاونت برنامه ريزي و يزوهش» بر دوره نظارت داشته و به منظور دريافت بازخورد و انجام اصلاحات لازيم » از دوره . ها ارزشيابي به عمل ‎ERY re‏

صفحه 21:
ج دورم های‌عمومی5 : دوره هاي عمومي به دو دسته زیر تقسیم مي گردد ‎BES‏ ۹ ی

صفحه 22:
‎IC “ 2 5‏ ‎EE Od‏ ا ۹ به آموزش ‎Er CECE Spe WED OnE EY‏ ا ا 00 منظور رشد فضائل اخلاقي » فرهنگ پذيري سازماني و بهینه سازي ا ارائه مي كردد ‎ae")‏ ا ا ل 2 ‏. قرار گیرد ‎٠.‏ : مشخصات این دوره عبارتند از ‎Sr ae ‏آكاهي دادن به كاركنان در زمينه هاي فرهنك اسلامي به منظور رشد‎ 00 ‏ا ل‎ CS EDEN eo ‏. کشور

صفحه 23:
ات . حسب نیاز به دانش عمومي مورد نظر » تهیه مي گردد ‎Or wc an‏ ل ‎SS) eo ERE‏ سازمانهاي شهرداري ‎SUS IED SLOCD TNT eS crepe tae)‏ . ( مدیریت آموزش ) مواردي که مدیریت آموزش اعلام 7 1 : ج- زمانبركزارهدوره/ 6/1/2 بدو و یا در طول خدمت مستخدم ‎ae ae‏ لت ات مراكز موسسات آموزشي كه صلاحيت آنان به تأييد سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور رسيده باشد

صفحه 24:
AN Us eee ORT ‏چ*‎ + eae Eee ges LOS SETS Dae cere ‏ج- نحوم بركزارهدوره : حضور وهو غير حضورولت/01/©‎ ‏ل 2 ل ا لات‎ ne Sree ا ا 4 کسب حد نصاب نمره از آزموني كه در يايان دوره توسط مجري . . بركزار مي كردد : ج- نظارتو ارزشیابیدورم/40/0/9 نظارت و ارزشيابي دوره به منظور اطمينان از حسن اجرا و دریافت بازخورد برراي انجام اصلاحات لازم به معاونت . برنامه ريزي و يزوهش (مديريت اموزش) است

صفحه 25:
ST ke Pee nt) eC ‏ا‎ BP Tee Se a cert Ete enc one Ce Sec ‏ی‎ ey en Saree ‏حقيد ارائه مي كرد‎ ١ PSTD ‏ل ا ال‎ ae") 0 . : مشخصات اين دوره عبارتند از : ج- هفيت/ت/) ‎tee Sete SSeS OE Te 6:‏ ا د ركه . جدید

صفحه 26:
‎eye) a) ore +‏ . حسب نيان به دانش عمومي مورد نظر تهيه مي كردد : ج- مسئولتدوينو طرلحيدوره/ ©/ 9/9 . معاونت برنامه ريزي و يزوهش ‎a‏ ل ‎ES Re Rear CeO)‏ ا ا " ج-نوع دورد : لختیاری/6/9 : ج- مجریدورم/|/9/6 'مراكز موسسات آموزشي كه صلاحيت آنان به تأييد سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور رسيده باشد

صفحه 27:
Ye) Peay CO ‏ج- شیوه‎ : . حسب نوع درس مي تواند به صورت نظري یا عملي اجرا شود Sele SES TSE ee Ste 5 Serr en : ج- مدتهوره//©/© . مدت دوره را محتواي آن تعيين خواهد كرد ال ۱۹ در مباحث نظرى كسب حد نصاب نمره از آزمونى كه در يايان ا ال ۱ ۱ ‏ال‎ ie : ج- نظارتو ارزشيابىدورم/©/00/2 معاونت برنامه ريزي و يزوهش

صفحه 28:
ج- دورم هایآمو زشیی هبود مدیریب) BIS SSES TE TES BE STS Tee ne re SEE ۱ ket SEE Tie Eels eet) انسانى ؛ ادراكى و فنى ارائه مى كردد . اين دوره ها نوآموزى » باز آموزی و آماده سازی قرار می گیرد که برای سطوح مختلف مدیریت و . سرپرستی طراحی می گردد : مشخصات این دوره ها عبارتند از كك ا ا ا ل ل لت ل لاك 0 اطلاعات و توانايى هاى آنان با ييشرفت هاى دانش و فن آورى در . زمينه هاى برنامه ريزى » سازماندهى ‎٠‏ هدايت و ارزشيابى

صفحه 29:
1 TOD ewe Ares Gan) ‏کارکنان برای پذیرش مسئولیت در آینده‎ . ‏ا لت‎ ‏ج- مسئولتدوينو طرلحىدوره ها/*6/©‎ : ‏معاونت برنامه ديزي و يزوهش‎ ‏ج- زمانی رگزاریدورم/۳/6)‎ : ‏قبل از انتصاب كاركنان به يست هاى مديريت و سريرستى و در‎ 9 9/6 ‏ج- نوع دورم : الرلمی- لختیار‎ ‏ج- مجریدورم های‌لمو زشیی یبود مدیری0/6‎ : 1 Se. SS le Sire rents

صفحه 30:
ا ا 0 . حسب محتواى دوره به صورت نظرى يا عملى ارائه خواهد شد ا ۱( ‎Sy Eee‏ ‎Se Roe ae‏ . مدت دوره را محتوای دوره مشخص می نماید ‎at See can‏ نك ‎٠‏ در دربوس نظريى كسب حد نصاب نمره از آزمونى كه در يايان ‎Cree ee eer ees SP Tre‏ . حسب نظر مجری و مدرس دوره خواهد بود

صفحه 31:
AVP) Us -e 0 Wer rr Sere ern ey) ‏منظور دریافت بازخورد انجام اصلاحات لازم » از دوره ها‎ ‏ارزشیابی به عمل خواهد آورد‎ . ‏تبصره‎ : ‏آن دسته از دوره هاى آموزشى بهبود مديريت كه طى آن برياى‎ . ‏مديران و كاركنان الزامى مى باشد » يس از تأييد سازمان‎ ‏مدیریت و برنامه ریزی کشور. قابل اجرا می باشند‎ .

صفحه 32:
د ) گواهینامه های آموزشی دو نوع كواهينامه آموزيشى در نظام آموزشى كاركنان دولت : پیش بینی شده است د- كواهينامه هطيىكه در يايانهم يكاز دوره هايا/) يودمانهاىوآلموزشىكوتاه مدتبه شركتكنندكازدر . آموزش!عطاء می‌گردد د- كواهينامه طيىكه از نظر استخدالمىويا يكوىاز/© . مقاطع تحصيلىهمتراز مىكردد

صفحه 33:
گواهینامه نوع اول (0/د ) به كواهينامه هايي اطلاق مي كردد كه يس از اتمام هر دوره یا پودمان آموزشي » به شركت كنندكاني كه در آزمون آن دوره یا پودمان موفق شده اند اعطاء مي گردد . اين کل ۱۳ . را بركزار مي كند به فراكيران اعطاء مي كردد

صفحه 34:
گواهینامه نوع دوم (/4 ) 7 Tne Sere ye We eecrie oe SEE SSL Se Soe SaaS ‏ساعت آموزشي مورد نیاز و پس از تأیید سازمان مدیریت و برنامه‎ ‏ريزي به فراگیران اعطاء مي گردد‎ . ا [Eker RSE ONE EEE ۳ wer) معطوف به فعالیت هاي علمي - عملي بوده و به منظور ارتقاء ‎TENCE Toon‏ 9

صفحه 35:
3 2 RT Spey ‏اين كواهينامه به آن دسته ان ۳5 هايي تعلق مي گیرد که‎ ‏عمدتاً معطوف به اصول و مباني نظري و تخصصي شغل‎ بوده و نياز هاي تخصصي و نظري مشاغل را بر آورده مي . سازد ل 0 اين كواهينامه به آن دسته از آموزش هايي تعلق مي كيرد كه ‎Sa sD e‏ ا ا ‎te eee ew ee‏ اصول و مباني پژوهش در مشاغل را نیز به فراکیران . آموزش مي دهد

صفحه 36:
ه ) ساز و کار اخذ گواهینامه ها گولهینامه مهارتي-) گولهنامه تخصصي-ه ce eee ‏ا‎ eR PCLT pS

صفحه 37:
ه ) گولهینامه مهارتی/) ‎ES) Pe‏ 0 الف ) دارا بودن مدرك تحصيلي دييلم متوسطه : ب ) طي (0©)000 ساعت آموزش با شرايط زير ا لت م ‎eek (OE‏ ا ۱ ‎oN‏ ده 0 ©0) ساعت آموزش در طول يك سال 26 تذکر : ارائه پیشنهادات جدید » ابتکارات و تالف و ترجمه کتب و مقالاتي که ‎eee‏ 1۱۳ كرددء حداكثر مي تواند تا معادل 0000© ساعت آموزش براي فرد در نظر گرفته شود .

صفحه 38:
2 0 ( کولهینامه تخصصی/ه eter ECE SEC IP IS PS ee الف ) دارابودن مدرك تحصيلي فوق دييلم : ب ) طي 600000 ساعت آموزش با شرایط زیر ‎٠‏ حداقل ©/2© آموزش ها در زمينه آموزش هاي شغلي يا بهبود مديريت باشد اك ا ا ا ل 0 ۰ هر فرد مجاز به طي حداکثر 496 ساعت آموزش در طول يك سال است نه رآ ۱ ‎BES SECS BTS LoS Coey Ae TRIES Ie‏ رات تا مقاال 00 ساعت آموزشن براي فرد در نظر گرفته شود ..

صفحه 39:
ه) كواهينامه تخصصي- يزو هشيا/© 00 aula § 8) Gly 2 SY kul الف ) دارا بودن مدرك تحصيلي لیسانس ب ) طي 6000 ساعت آموزش با شرایط زیر 1 iy one a . ‏باشد‎ الل ا ا ا ل 0 ج ) اجراي يك طرح تحقيقي در زمينه شغل مورد تصدي معادل (00(0) ساعت تذكر : ارائه پیشنهادات جدید » ابتکارات و تألیف و ترجمه کتب و مقالاتي که موجب افزایش 0 معادل 60000 ساعت آموزش براي فرد در نظر گرفته شود

صفحه 40:
و ) ساز و کار انگيزشي و) برخوردارياز يكمام حقوقو فوق!ا هاده شغلبه ازلهطيه /0 120) ساعتلموزش( به لستناد 3 ‎arene an)‏ 500 00 s 5۳/99۵ eee ele Neos fo) ‏ل‎ D OFT POTN PAS LB KOT | payee mgr ene a) ee COS et srs SECs Stu ey nt گر وم سایر مزلياواستخدلميمترتب مشابىه ‎ane PORES OCD RE‏ ل فو قليسانسرفتار مي‌گردد » در لین‌حانت تعجیلمنتفي‌مي‌گردد 2 برجرع: BSE امه گنای شهرداري بشید در طول خدمت مي تراد سیف يکي از كواهينامه هاي فوق الذكر را دريافت و در يك سطح 3 تحصيلي بالاتر gti lias

صفحه 41:
كت آأموزشي شناسنامه آموزشي کارکنان شهرداري كه شامل اطلاعات يرسنلي كاركنان » عناوین دوره هاي آموزشي الزامي رشته هاي شغلي » عناوين دوره هاي آموزشي اختياري و عناوين بيشنهادات جديد » ابتكارات » تأليفات و ترجمه ها و ... مي باشد متعاقباً معاونت برنامه ريزي و يزوهش اعلام . مي گردد اطلاعات این شناسنامه مبتاي صدور گواهینامه هاي مندرج . در اين نظام خواهد بود

صفحه 42:
۹ ‎٠‏ مديريت تشکیلات و بهبود روشها و اموزش پيگيري اجراي این نظام را به عهده دارند . ‎٠»‏ وظيفه برنامه ريزي و تدوين و طراحي دوره هاي آموزشي حسب وظايف محوله در اين نظام را به عهده دارند . ‎Bye Beene STS ee SY Ieee Ne mG ‏ساير مراكز دولتي و غير دولتي كه صلاحيت آنها جهت اجراي‎ 20 ‏ل‎ CS ENCE CrP STONE SES ‏كشور مي رسد مجرري دوره هاي آموزيشي اين نظام در دستكاه‎ . ‏هاي ارجايي مي باشند‎

صفحه 43:
‎٠‏ سازمان مديريت و برنامه ريزي از طريق معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني » معاونين بخشي و سازمان مديريت و برنامه ريزي استان ها وظایف محوله دراین نظام را بر ‎EVO Ucr es NP ee rerm rg Cote gen)‏ ۰ ‏مي رسد انجام خواهد داد . ‏موسسه عالي و آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ريزي در راستاي وظايف قانوني خود و وظايف بيش بيني شده در اين نظام كليه امكانات خود را جهت توسعه آموزش هاي مديريت و فنون اداري به كار خواهد كرفت . ‎Sad‏ 6 ۱ ا ۱ ی » تعاریف » مطالعات ات تطبيقي » آسيب شناسي نظام فعلي و جهار جوب مفهومي نظام جديد آموزش كاركنان دولت و . .. متعاقباً ارسال مي گردد .

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان