کسب و کار مدیریت و رهبری

نظام سیاسی در عصر غیبت

nezam-siasi0

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظام سیاسی در عصر غیبت”

نظام سیاسی در عصر غیبت

اسلاید 1: نظام سیاسی در اسلام در عصر غیبتتهیه کننده : سیف الله رهبری دانشگاه افسری وتربیت پاسداری امام حسین (ع)

اسلاید 2: مقدمه نیاز جامعه به حکومت و نظام سیاسی امری است که همواره مورد توجه و نظر متفکران سیاسی بوده و آن را از ضروریات زندگی اجتماعی بشر پنداشته اند.به همین منظور است که یکی از اهداف مهم بعثت پیامبران صاحب شریعت بیان چگونگی اداره جامعه و تشکیل حکومت بوده که بعضی آنان هم در این راستا موفق گردیدند. از آنجا که مکتب مقدس و روح بخش اسلام، عالی ترین و جامع ترین مکاتب دنیاست در این مورد از ویژگی های خاص برخوردار است؛ زیرا اسلام یک دین حکومتی و سیاسی است که سیاست در طبع و صمیم آن نهفته است و منشأ قانون و حکومت آن هم خود اسلام است. احکام حکومتی اسلام همان دیانت وشریعت اسلامی است که از سوی حضرت حق به پیامبرش وحی شده است.

اسلاید 3: ضرورت وجود نظام سیاسی در اسلام(که از منظر فقهای بزرگ همچون؛ حضرت امام خمینی(ره) فلسفه عملی تمام فقه در تمام زوایای زندگی بشریت به حساب آمده است.) از آن چنان بدیهیات و ضروریات اولیه عقل و شرع برخوردار است که نیازی به دلیل و برهان ندارد؛ اما در عین حال ما در این درس برآنیم که نخست برخی دلایل مهم آن را مورد تحلیل قرار دهیم و بعد به صورت اجمال به ماهیت«نظام سیاسی در اسلام» بپردازیم.

اسلاید 4: بخش اول : انواع حکومت ها همانطور که می دانیم حکومتهادر طول تاریخ اشکال مختلفی داشته وبر اساس جهان بینی اندیشمندان سیاسی شکلهای گوناگونی را به خود دیده است. شاید به تعداد کشورهای جهان حکومت هایی شکل یافته است؛لذا تقسیم بندی های زیادی برای انواع حکومت بیان شده است.اما ابتداء تعریف حکومت واجزاء تشکیل دهنده آن.

اسلاید 5: تعریف حکومت:حكومت عبارت است از سلطه نظم دهنده اجتماع و در مصطلح امروزى ، حكومت به مجموعه مركب از قدرت هاى سه گانه تشريع ، تنفيذ و قضا گفته مى شود.

اسلاید 6: بُعد اوّل تشريع قانون: نظام اجتماع بستگى به وجود قانونى دارد كه در سايه آن همه يكسان و عادلانه بتوانند به زندگى آرام خود ادامه دهند،و از هرج و مرج در امان باشند و ضرورت اين معنا، بشر را به وضع قانون و الهيّون را به قبول دعوت انبيا وادار كرد.

اسلاید 7: بُعد دوم قوه مجريه: طبيعى است كه بسيارى از مردم از آنجا كه قانون قيد است و عمل به آن برخلاف غرايز نفسانى آنها مى باشد، آماده عمل به قانون نيستند و از اين روى قوه ديگرى لازم است كه مردم را وادار به اجراى قانون كند و به آن حكومت ، واداره كننده امور كشور گفته مى شود

24,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید