کسب و کارمدیریت و رهبری

نظام پیشنهادها و خلاقیت سازمانی

صفحه 1:
نظام پيشنهادها و خلافیت سازماني سعید فتح الهی راد خرداد 90

صفحه 2:
‎a‏ توضيحاتي در زمینه نظام پيشنهادها 2 نگاهی به موضوع بررسي پيشنهادها ‏3 خلاقیت در خانواده ‎

صفحه 3:
‎)١‏ شناخت نظام پيشنهادها (فرایند,فلسفه.اهداف.ضرورت , تاریخچه و... ‎

صفحه 4:
نظام پيشنهادها نظامی است که طبق آن فرایندهایی برای دستیابی به مقاصد زیر در سا ۱ ازمان ایجاد می‌شود: ارائه و دريافت * بررسی: وراعلام تتیجه: اجرای پیشنهادهای مصوب پاداش‌دهی و انگیزش و دبیرخانه (ستادی) برای انجام فعالیت‌های زیر ایجاد می‌شود: * آموزشی ترویجی نظارتی و گزارش دهی(رزیابی عملکرد واحدها/ افراد) ضمنا سیستم اطلاعاتی برای مکانیزه کردن فرم‌های نظام پيشنهادها و تهیه گزارشات به روز استقرار مى يابد.

صفحه 5:
ماموریت اصلي نظام پيشنهادها ایجاد فضايي در سازمان است که کلیه کارکنان را ترغیب نماید تا در زمینه كاري خویش گامهاي کوچك مستمر رو به جلو بردارند.

صفحه 6:
مسير حركتي نظام بيشنهادها

صفحه 7:
لجواهایوردوو نادر طیهو قررک‌نشته( فولاد سازوکروبتلان ۱۸۶۷ - کدایمیانکلیس/۱۹۰ و بکار گیری موفق در صنایع ژاپن طی دهه های ۱۹۵۰ میلادی به بعد صدور به سازمانهای غربی از نیمه دوم دهه ۱۹۷۰ میلادی . فراگیر شدن در جهان از دهه ۱۹۸۰ میلادی :ايران . آغاز در ۴ سازمان ايرانى در سال 1124 در بخش صنعت طى بروزه ای وزارت صنايع و كسترش آن به ساير سازمانها .اعطاى ماموريت كسترش نظام بيشنهادها در سازمانهاى دولتى به سازمان مديريت دولتى .ايجاد الزام استقرار نظام بيشنهادها در سازمانهاى دولتى توسط هيات وزيران ( سال ۱۳۷۲) آغاز همایشهای سالیانه نظام پیشنهادها ( از ابتدای دهه ۱۳۸۰) .ایجاد رويكرد جديد (کایزنی /مدرن) نظام پيشنهادها در سازمانهای پیشرو و گسترش آن به سایر سازمنها . رواج بكار كيرى سیستم اطلاعاتی نظام پيشنهادها در سازمانها از نیمه دوم دهه ۱۳۸۰ ایجاد انجمن نظام پيشنهادها .الزام به استقرار نظام پيشنهادها طی ماده ۲۰ قانون خدمات کشوری .ایجاد جایزه ملی نظام پيشنهادها از سال ۱۳۸۷ در کشور

صفحه 8:
نظامي براي ایجاد فضاي مناسب و پویا برای-۲. نظامي براي بهره مندي بیشتر ازظرفيتهاي -1 ۱ گسترش يادگيري و خلاقبت در کارکنان و ... بهبود محصولات»خدمات»فراینده همچنین زمینه سازي براي استقبال و بكارگيري ِ آنها توسط مدیران در سازمان ‎easing‏ نظامي براي افزایش رضایتد۳ ‎eae‏ شغلي کارکنان از طریق فراهم ان در ساير بخشهاي سازمان بو اداره سازمان و بهره مندي از مزاياي مشاركت ‎(eens‏ ‏اقدامهاي بهبود صورت گرفه تم 2 ‎te‏ ‏: نظامي براي افزایش سطح همكاري -۴ ‎fs piel aa‏ و همدلي بین مدیران و کارکنان 000000 نظامي براي شتاب و استمرار-ه ‎eee ۱‏ بخشيدن به جرخه بهبود و مبارزه شناساییو حذذاتلاهاءدوبارم کاریها با سکون زدگي در سازمان سود؛ بهره وري و ...) از طریق اجراي پيشنهادها

صفحه 9:
فلسفه لت لاك موه َ ۳ زه كارى نظا حوزه کاری نظام تیمهای ‎ae oe‏ حل مسئله(حلقه های کیفی) | . . 7 تعداد بهبود ممکن : محدود سا ‎ce pee‏ 9 ‎CvopeP‏ ‏حوزه کاری هیات مدیره و با موه در حبطه کل سازمان ‎Porce‏ اسب های مدیریتی ‎ ‎ ‎

صفحه 10:
بهبود فرهنگ سازمانی (۲ لوتقایروحیه عشلوک‌فرشوو - گروهی کا رکنان در بهبود سازمانی هص و نموشرهناف ع قرضى- ی اند خلاقیتو لستعدادهای‌کلرکنان ایجاد بانک(۳ اطلاعانی قابل دستیابی همکانی به گامها و فرصتهای بهبود

صفحه 11:
مزابای برای سهامداران و مدیران: -مزایای اقتصادی ناشی از رفع اتلاقها کاهش هزینه ها -جلب رضایت بیشتر مشتریان بابت رفع مسائل و سرعت بخشی به انجام کارها -بهبود شگرف در فرهنگ سازمانی و رضایتمندی شغلی کا رکنان مزایای برای کار -ایجاد فرصتی ارزشمند برای طرح نظرات و پيشنهادها -دریافت پاسخ مستدل .قدرشناسانه و سریع به پيشنهادها از مسئولین مربوطه -وجود امکان درخواست تجدید نظر در بررسی پيشنهاد -)مکان کسب رضایتمندی و غرور شغلی از مشاهده مزایای به اجرا رسیدن پيشنهادها -امکان کسب در آمد بیشتر از منشا فکر و خلاقیت برای کار کنان بعنوان پاداش پیشنهادهای پذ برفته و اجرا شده -افزایش شادابی,جذابیت و مفرح بودن محیط کاری -نهادینه شدن روحیه عارضه بینی ؛تحلیل گری , مشار کت جویی و مسئله ستیزی در کار کنان ای روحیه خمود کی و مستله گریزی با زآفرینی روحیه دانش اندوزی و افزايش دانش و آگاهیهای شغلی کار کنان به واسطه جستجوی همیشگی کار کنان برای یافتن زمینه های بهبود در کار خود و ارانه پيشنهاد

صفحه 12:

صفحه 13:
ere ‏نفربيشتهاد در سال‎ -١ ۲- درصد پیشنهادهای تصویب شده ۳- درصد ادهای اجراشده ۶ درصد مشار کت کار کنان 0- درصد پیشنهادهای کروهی ۷- درصد مشا ر کت کار کنان در عضویت گروهها ۷- متوسط زمان تصمیم گیری در رد یا قبول ۸- متوسط زمان اجرای پيشنهاد “teh «۳۳ آماراعلامي موسسه توسعه مشارکت در اردیبهشت ۸۵ 1۵۰ se ‏شرکت یرای‎ 14 ۸۳ ۵ Ml. 4 Wil. حداقل در +38 شركت ايرلقى ۳۰ 1 اشامن لوب در سال يعد ۰ روز ۰ روز

صفحه 14:
2) ESSE SY 9 ae ou ‏و سا‎ 0 || دا ها مرها یاک لوم د.ا هك 138607127 ا سعید فتحلهي راد شرع وضعيت فعلى و مشكلات آنا شخ شاد نر حال حاضر بزو 2:0 ‎Sh‏ فاقد سيستم ايموببلايزر مبباشد. | تنهايا تغيير در دو شهاره دسته سيم ويك مجموعه قفل ويك داشبرد و 2 فينوان اين خودرو را به ايمهببلايزر مجيز نهود. یاب ‎up cas‏ راح ‎bot also stati‏ ینور ۱ ۲فزایی قیمت در شر خودرو حین فروش حداقل به میز! موافقت ایرانخودرو ویا مدید بروژه ري استئیل با ارائه لیست حذف و ل سنا اضف باق إن مش سود عايد سيسام ايرالخودرو ميكرحد. ۲- افزایش ضريب حفاظتي خودرو ۲- استفاده از تكنولوژي روز تسد ‎oti ge‏ ۳ 1 Tre 11387 BE BO satus ea [05 | ‏اير‎ al ‏كمينه اموريروته شاف تكوين‎ OS FREE pain ‎(tite Nadine‏ رمد متشاركت ‎ ‏۲ | تجدیدضد | |= 794652 ما ‏با تشکو اویژه ۳ ‎Fist‏ 765426 له ] ‎Tio‏ ‏اطبدر 716[ 6 - ‎fio‏ ‎i ——| ‏ات ”تر ‏فرم برسی | فراع | برسي مجدد لدسی‌نشت فا اجرنشدة | أماروكزارشات ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 15:
۹ 1 سعيد فتعالهي راد بررسي [77954 ‏دقندو_‎ ee eee lg la seid ‏عنوان‎ ‏ادعبه کمه | قلف‎ برسی ‎sta fanaa! lad (OSHS‏ تگمی ]1 لیر درضورت نكبارق بون ‎ese‏ 99559588 00 |[ سس ‎ ‎eres est‏ —_— ارتباط با مشكلات اعلام شده ‏و اراک شود دهد ‎Preis‏ میت اهمیت بیشنید ‎(acto die) Dl‏ = فيزن اقميت ييشتهاد قردي يكروفي < | إحداكترة) بل مسب توس كمينه علي ] ‎ ‎ ‎ ‏هیوست ]۳ 7 ويذه-ازنظر سير مريوطه ]+[ يحم اعتيارييشتهات ‎١“‏ | مبلاييش بيني صرفهجوى ‏نار بي ‎oe) 1387 [08 [20 iat pes‏ شح يشتهاد شح وشعيت فعلى ومشكلات آنا تنها با تغییز در نو شهازه دسته سیم ويك مجمعه ققل ویلا داشبرد و ۲11 میتیان " در حالا حاضر یژو 20۵ »99 فاقد سيستم ايمهبيلفيزر ميباشد. ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏ین خودرو را به نیزر عجهز نود ‎

صفحه 16:
۱۳ lat |2|zlale 20 77 ال | فرم تبت احرا ‎te‏ ناخ 12[ 06] 1387] پیشنهاد دهنده ‎ ‏عنوان ييشنياد ‏تنهابا تغيير در دو شهاره دسنه سيمر ويك مجموعه قفل ويك داشبرد و 6 میاه این خودرو ره ایجولازد مجوزنجود ‎-١‏ در ابتدا دريروثه نجميع(86501/110) طى جلسه اه اعلام شد كه پروژه الک فاقدآیمویلایزر یباشد. درابن جلسه معاوتهاي ساحث و ی مهيدسي نیز عضو داشعه ند,وتممیم گرقنه شد تا لیست سثف و اخافدتفيه وبراف مات دكيا 8#قو تمه اسان ‎(sg‏ ‏؟- در مرحله دوم, ليست حذف نهيه شد شمانكينه كه در مدارك نيز أعدم اسث اذكل قمعات ارائه شده در ليست حذف واضافه فقط ا كلم مموط ‎771 [1319373575۲ 1 01 ‎pn 2 2 ‎ ‎WWE pias‏ ] اقیقد ان 0 ۳ سوم ‎BAECS RAR‏ 1 ‎ ‏يب بیشنهادات ویژه ‎[arias ‎ ‎Cas ‎EES ‎ ‎ ‎ ‎ ‏حیدرضضاهري قد ۰ انلقن 71609 ‎ ‎ ‏احری ‎bailed‏ اصلاح ليست حذف و اضاقه دد خودروف 200 :510 1 ‎ ‏در حال حاصريزة 200 )5 قالد سيستم ايمهيلايزر ‎zo‏ ‎ ‏درحال حاضر فروش هر دستاه خودروي مجهز به يمهيلايزر بيش اذ ‎١‏ ميليون ريال بالائر از خؤدروي معمولي به فروش ميرسد, با علي به ينكه مت هر دست ايميلايزر حدود ۲۵۳/۰۰ ال در هر خودرة فبياشد لذا شر خودرو ‎Ula Moo ga‏ سود آوری بيشتر خواهد ناثيت. اكد فيض كترم ذد سال اول توليد انبوه ‎2٠1٠٠»‏ دستثاه توليد و عرضه كردد سود حاصل اذ اين بروذة در ‏وضعيت فعلي ‏ تتحليل خرودي لها ‎601010 ‏مبلغ صرفه حوبي اظهاري راك لتقي ‎sida | 2 ۳ ‎۳ ‎۳ I ‏تفرييجم‎ ‏نف جيارم :191315 | عياف تجيدق باستي ‏تف ششم 1 ‎Lol‏ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 17:
و سیب vite ale i 0 - مديريتى 00 ی ‎١‏ مدیریت نظام-۲ پیشنهادها م ا 9 کارکنان و فرهنگ-۴ سازمانی ا | — 6 وضعیت طراحی نظام-۳ پيشنهادها و آیین نامه

صفحه 18:
مرورییر مفاهیم و ( ری نی )

صفحه 19:

صفحه 20:
دلاجل عدم اراخه چیشنهاد خوسط جرخی از کار کنان

صفحه 21:
مدیریت انگیزه فردي مهارتهای مدیریت دانش و تخصص

صفحه 22:
انجام کار با تمام وجود عاشق کار خود شدن (انطباق شغل با شرق) نارضايتي از وضع موجود بهبرد طلبي هميشگي خود برانگيختگي راه حل گرايي به جايي مشکل گرايي اجتتاب از بي حوصلگي در فرآیند تفکر اجتتاب از شتابزدگي در فرآیند تفکر حفظ شادابي و مفرح بودن محیط و فرآیند کار گرایش به همدلي و بهبود روابط به جاي تشنج و تعارض بالا در محيط كاري كرايش يه ارزش آفريني در انجام كار به جاي رفع تكليف عمل گرايي ارتباط با انسانهاي بانگیزه و دوري از محيطهاي انگیزه کش

صفحه 23:
تنها راه لت بردن از كار انجام آن با تمام وجود است, از تعام دانش » تجربه » تمرکز» احساس و ارتباطات خود براي انجام کار بهره در انجام كارها کم فروشي نکنید. کار را براي تفس کار و نه فقط براي نتیجه آن انجام دهید. در يك زمان به يك كار ببردازيد

صفحه 24:
خلاقیت هدیه خداوند به انسانهايي است که عاشق کار خود هستند. در انتخاب رشته تحصيلي و شنل بايستي به انطباق شغل با شوق توجه داشت. عشق از جنس تلاش است . براي عاشق بودن باید آداب آن را دانست, اكد تلان ۱ .. نسپرده اید پروژه آشتي و به تدریج علاقمندي را تعریف کنید. ‎aa‏

صفحه 25:
۰ رضايتمندي از وضعیت موجود دشمن بزرگ بهبود است, * سازمانهاي موفق در عرصه رقابت تمرکزشان را بر ضعفهایشان قرار مي دهند. ۰ جمله اي از هون دیل رضایت مشتریان از محصولات ما نارضايتي ما از خودمان است ,

صفحه 26:
انسان شبیه به چشمه است و نه مرداب انسانهاي موثر همواره در زندگي خویش در حال خودارزيابي و تعیین و اجرا ‎ee‏ ی يان ‎ol :‏ سازمان بايستي همواره مطالبه بهبود از مدیران و واحدهاي سازمان داشته 7 أشند 3 ‎

صفحه 27:
موتور محرك انگیزش انسانهاي موثر در درونشان است, نمي توان انگیزه انسانهاي موثر را به سادكي دزديد. دانش مدیریت در سالهاي ي اخير از تاكيد تاكيد خود بر سيستمها و ف رآيندها كاسته و به افراد و روشهاي انتخاب افراد خودب رانگیخته پرداخته است. ضرورت يادگيري اصول مدیریت خودب رانگيختگي

صفحه 28:
۰ انسانهاي خلاق به جاي تمرکز بر مشکلات به راه حلها تمرکز مي کنند. + اي خلاقحتي در شرایط بحراني هم دلب نمی کنن و تقد که این یز بخلرد.

صفحه 29:
‎٠‏ بي حوصلگي دشمن اصلي خلاقیت در بسياري از افراد است. ‏صلگي هنگامي رو: و ميدهد كه ما :0 كران ی ن خود و اي روزمره خود مق وه از نها لذت نميبريم. بي حوه در واقع فقدان تنوع و انكيزش در زندكيست ‏۰ اصول مدیریت حوصله را فرا بكيريم ‎

صفحه 30:
+ شتابزدگي در تفکرء افتادن در دام راه حلهاي کليشه اي و غیر موثر را در پي دارد + شتايزدكي در يافئن راه حل آفت جريان خلاقيت در علت يابي و انتخاب راه حل بینه ‎yon‏

صفحه 31:
‎٠‏ امروزه اصل بر برگزاري مفرح هر اقدام سازماني( جلسه » آموزش و ...) است, ‏* شادابي محیط کار موجب سرزندگي و خلاقیت میگرید. ‎

صفحه 32:
۰ همدلي و روابط خوب موجب ارتقا سطح خلاقیت و شادابي افراد مي گردد. * _روابط نامناسب موجب ایجاد استرس و حتي کاهش طول عمر فرد مي گرند. * روابط خوب امکان طرح و تکمیل ایده ها در جمعهاي دوستانه را فراهم مي اورد.

صفحه 33:
* انسانهاي خلاق تما تاش خود را بکار مي كي رند که فراتر از انتظارات مشتري عمل تموده و کار ارجام ارزش بیفزایند. ۰ معمولا ارتقا افراد در محيطهاي كاري به اين ويك ي آنها برمي كردد.

صفحه 34:
* انسانهاي موثر اهل عمل وتجربه هستند, ‎٠‏ يكي از ويژگيهاي انسانهاي خلاق پرخروجي بودن آنهاست, ‎

صفحه 35:
‎٠‏ ارتباط با انسانهاي بانگیزه و دوري از محيطهاي انگیزه کش ‎٠‏ اگر می خواهید با عقابها پرواز نمایید نباید همنشین لک لکها باشید. ‎ ‎

صفحه 36:
7 بهینه كاوي مستمر 9بهره گيري از کنفرانسها سومان تخصصي 9.عضویت در انجمنهاي علمي مرتبط م .بهره گيري موثر از فرصتهاي آموزشي (,تخصص گرايي به جاي همه چیز داني 9استفاده از ظرفيتهاي پژرهشهاي اينترنتي 0 تمرکز مطالعات مرتبط با شغل و تخصص

صفحه 37:
حضور در لحظه مدیریت ذهن CAS ‏بهداشت‎ تصميمي گيري بر مبناي خرد و هوشياري به جاي تصمیم هاي واكنشي و عادتي تحمل ابهام و تناقض ها اجتناب از دیدگاه تک گزینه اي مبارزه با قالبي شدن ذهن بکارگیری تفکر منطقی و خلاقانه در زمانهای لازم تقویت حس کنجکاوی تقويت قوه تخيل آشنايى و بكاركيرى ظرفيتهاى ضمير ناخوداكاه و قانون جذب

صفحه 38:
ثبت ايده ها به هنكام ورود به ذهن اختصاص زمانهايي براي تفكر بهينه كاوي مستمر توجه به جزييات ارزش قائل شدن به ايده ها هر جند ايده هاي مربوط به بهبودهاي كوجك تعيين ضرب الاجل اجتناب از علافي و معطلى مهارتهاي ارتباطي در مجاب كردن ديكران به ايده خود تبديل ايده به بيشنهاد قائل بودن به استخراج آموزه از هر تجربه بويزه تجربه هاي ناموفق

صفحه 39:
9۵ آنالیز فرآیند بهینه کاوی ‎CGCODPER‏ ‎Onnted ssw‏ ‎alge‏ ‏تصویرسازی طوفان ذهنی استعاره دی گراهام والاس روت 8 توهم خلاق چک لیست ایده سنازی توینل ‎gael‏ واژه تصادفی SAS piel 86 تكنيى شكوفه نيلوفر تحليل مورفولوزيك

صفحه 40:
باك و1 )تكنيكة- © ۴ EL (MST Sn ‏سول خلا یده های‌بسی‌شسمار بسهبود-1)‎ (۳ OLY OWVERE OWED OWO LOO

صفحه 41:
تمامی اختراعات و تحولات از یک سوال ذهنی افراد آغاز شده اند سوال کردن هنرمندانه و متهورانه نه تنها فرد را به بن بست نمی برد بلکه بن بستها را می گشایده مدرسین.معلمین:والدین و رهبران می بایستی مشوق پرسشگری در زیردستان باشند و به سوالات گوش فرادهنده آیا تا بحال از خود پرسیده ید که چرا علامت سوال به شکل گوش(؟) می باشد چیست؟

صفحه 42:

صفحه 43:
GCOOPER 1 (۵0 چه چیزی را می توان جایگزین 2 کرد؟ مثالها: جایگزینی نفت جای زغالسنگ جایگزینی انرژی خورشیدی جای نفت جایگزینی شکر مصنوعی جای شکر طبیعی جایگزینی قطعه خودکفا شده جای قطعه جدید در مدلهای جدید خودروهای مشابه

صفحه 44:
Format Toole Tabb Window ها 5 > 812 5 © 5 6 كه - - - - | > © ذ ؛ | ها 3ه 2 دا ‎Teter FE‏ = و ‏رمم ريز ‏ليزي فنتكي رذن تك كار يدجن ‏نش ‎oe‏ موس ونه مط ناف شه ل لت مه هس شا ‏لد شولام سوكرف مروت لدو علدنت روف وله مس و برع ييف نه ةع ينا اس ‏مهن لاه ملا مصلل ...ا انسية يعدو مده دعم جر سي ةا ید یتح وی فين بسصل ويد دور ‎= ‏متدم ولااك جوا تور التدتميي لال ۳ ده دهد ‎ ‎ ‎[۳۳ Sect (Reason tnt cod [ere fim Par fw form | ‏وج دم مرا ره ث 8ع 5 8 8 || ‎Aw | ae. fon‏ | كا |اإضدع هذ ‎ ‎

صفحه 45:
GCOOPER 1 ٩2 را بسا چه چمیزیسی‌تسولن تسرکیبکسرد؟ مثالها: دستمال کاغذی معطر(تر کیب دستمال کاغذی و عطر) سیستمهای صوتی / تصویری کنونی(تر کیب تلویزیون, رادیوضبط صوت. 066 000 و ...) گسترشم مجموعه سازی بجای تامین تک تک قطعات در خودروسازی ارتباط سیستم پيشنهادها با سیستم مکانیزه پرسنلی ارتباط سیستم پيشنهادها با سیستم مکاتبات مکانیزه

صفحه 46:
GCODPER v 0۳ 5 * آیانمی توان کارا کمی تعدیل نمود؟ (جهت زيبايىءراحتى و ... بيشتر) مثالها: * أيده نوشيدن نوشابه با نی و خمیده کردن آن بصورت با * کوچک کردن دوربینهای فیلمبرداری * افزودن نمایشگر میزان بار در وانت توسط شر کت تویوتا * پیشنهادگیری تلفنی در برخی از سازمانها

صفحه 47:
Edt iow trsort Format Tools Tab Window Help 6۱ ۰-۱ - ص |» © < | 6۱| 9 ۶ | ۱2 = ace - 10-0 2 ‏د‎ باتوی ‎abn ne topo‏ یله ره ول + وی تم وه دورود شرس رن مور هرانس متروه هن ای اه رخا رهم ریت تقيب سکم توب شم ‎lah an Dat Pe and ae lah‏ ‎cab Se SENNID‏ موق شنم ‎foe GWA salle BEN‏ ‎hy‏ جدد مات هزات مصوف دنه ‎ple lth gle‏ عدد ادكه يه رم یم وا لماك ‎Fi dant gee a REY nan a ha‏ ‎ ‏اد موز ارف میت یاهاون شود کرد »هم 1 سل ‎aT tate, uals cag hl eee cap:‏ ‎eta]‏ ‏پم موه عم ‎tt seedy‏ هديوسه عو عض متكيود توافت لبو ورب مه امعی حه ال وووآوجیهه. ۳ ‎ ‎ ‎ ‎[۳21 2 (asm mi cal [recimo pa brim) | ‏عس 0753 59| ‎ 2(‏ يه ب< 5 ون كه قهز رك 6 ۴ 8 ۱۱۵ ‎(elmore | Z)wer| ee yee‏ | |عروع هد

صفحه 48:
5 آیا نمی توان ارا بزرگ نمود؟ مثالها: * طرح تبلیغاتی نوشابه بزرگ در سردر کارخانه ‎٠‏ کاریکاتور * مدارس شبانه روزی

صفحه 49:
۳0۰۲ ۰۲۵ 0۳۱,۶0 ) 08 GCOOPER i چه استفاده دیگری از ا نماییم؟ مثالها: اختراع موتور گازی از ماشین چمن زنی توسط هوندا استفاده از شاخصهای مشار کت افراد در نظام پيشنهادها در نظامهای ارزیابی عملکرد و ارتقا استفاده از فرم پيشنهادها در قسمت ارائه پیشنهادهای نظرسنجیهای سازمانی

صفحه 50:
‎LT‏ نمی توان ا را حذف کرد؟ ‏مثالها: ‏حذف سیم از میکروفن ‏حذف سیم از تلفن(موبایل) مقررات زدایی از سازمانها حذف کاغذ از نظام پيشنهادها

صفحه 51:
مج وی شهرام كين سرعم ‎matey sais ue‏ لد ‎So 9 ae os (as mba‏ seat bat in ‏ملق عملت مجناة نسب قطن‎ ay cas um Jaw eSBs fat the 7 ‏عنقت املع توص هاوه دیور‎ thn پیت یوروش همه موجاسیوقند بو مره سید ‎al i ena can cma‏ يدروك ‎a aoe cas‏ هک ‎Bs Al NTs ala‏ 28 ‎eee‏ ‎wc 0 6‏ قرب آمو وهی دعو جع کلتق‌سادر مره مق سکار ری مان ترا امک هلب ۱ اه و ریق مدق اه ‎eA uk Sk Sage J‏ حش قشنا زعجه نحصيم ق يمنا رجام اشامت » يكرحظو 1ق ‎ ‎[۳21 2 i (asm mt 007] 52 97 9 998 1 ‏سره و5335 2 + و زا 5 و و 8 5 6 8 ۱8 .7۷| عت | مق | هس |إضع فت ‎ ‎

صفحه 52:
> * اگر ‎Sey‏ کنیم چه می شود؟ مثالها: * جنس فروخته شده پس گرفته می شود+ * مافقط جارو برقی می سازیم» * مراجعه دکتر به پزشک * ارائه پاداش به پیشنهادهای پذیرفته نشده

صفحه 53:
حذف اضافات و آثار منفی ‏ ظریفتر کردن و شکل جدید تمند کردن ساده سازی افزایش جدابیت هیجانی کاربرد جدید. بزرگتر کردن اندازه کاهش هزینه ها کوچکتر کردن اندازه راحتی کاربرد سبك تر كردن افزایش محصول افزایش انعطاف و تنوع پذیری افزايش ظرفيت و كارأيى یکپارچه سازى كاركردها اقزایش سرعت کارکرد ايده آل سازى براى اهداف كوتاه مدت افزايش دوام افزايش دقت أهسته تر ۳ افزایش کارکردها ‎i‏ شيك تر كردن مقبول کردن سهولت نظافت پرتابل تر

صفحه 54:
ا اي بهبود در آموزش و ارتقا دائش كاركنان » بهبود در تامين»تدارك و مصرف مواد بهبود در بركزارى جلسات ملزومات و منابع(برقءآب وانرزى) بهبود در نرم افزارهاى مورد استفاده بهبود در استفاده و يا نگهداری ماشين آلات و تجهيزات ايجاد و يا بهبود در سايت و يا نشريه حذف كارهلى فاقد ارزش افزوده سیستمهای اضافه کردن کارهای جدید. بهبود در مديريتى(تصميم 8 (...گیری:کتترل»ارزیابی عملکرد و دارای ارزش افزوده بهبود در متابع جمع آوری اطلاعات بهبود در روشهای ارتباط و تعامل بهبود در روشهای جبران خدمات کارکنان(حقوق»وامبرفاهی و...) مكار يمل 210 ص ها مشتريائمان (داخلى و بيروتى) (... ساختما‌رنگو) بهبود در فرآيندهاى كارى ولید» خدمانتب از اریابی‌ما لوو) بهیرد در استائدارد مكانى ا ع انجلم كارها ويا قرار كرفتن اقلام بهود در روشهای انجمکارها بهبود در تعيين مسئوليت انجام ‎HOS‏ بهبود در ستاندردزمانیانجمکا ۱" استنداردسازی فعلیته

صفحه 55:
} 9

صفحه 56:
جلسات استخراج آموزه و ثبت آن خلاقیت در رابطه با همسر كتابخواني خانوادگي جلسات مرضوعي طوفان ذهني در خانواده مديريت هنر در خانواده مديريت ورزش در خانواده مديريت شادي در خانواده خلاقيت در استفاده از تلويزيون و سينما خلاقيت در آشبزي و سفره آرايي خلاقيت در جينش اسباب در خانه ساماندهي و باكسازي در خانه

صفحه 57:
تثاتر مسابقه داستان سرايي روزنامه ديواري فيلمسازي خانوادگي نگهداري حیوان بازيهاي فكري نگهداري گل و گیاه دمونتاژ لوازم خراب و یا بدردنخور حسابرسي خلاقیت از کودکان بازيهاي فكري مسابقه پژرهش

صفحه 58:

34,000 تومان