Gestalt

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۲۷ اسلاید نظریه گشتالت بیان می‌کند که مغز انسان برای درک موضوعات پیچیده‌ای که از اجزا و المان‌های مختلف تشکیل شده‌اند، به این صورت عمل می‌کند که تمام اجزا را به صورت یک کل واحد می‌بیند و در مرحله اول یک درک کلی از آن دارد و به هر اندازه که اجزای این مجموعه وابستگی و ارتباط منطقی‌تری با هم داشته باشند، گشتالت آن مجموعه مستحکم‌تر و درک پیچیدگی آن راحت‌تر خواهد بود. در واقع آنچه در روانشناسی گشتالت اهمیت دارد پی بردن به احساس، ادراک و ارتباط است که موجب رفتار معنادار می‌شود. این پاورپوینت به صورت کاملاً گرافیکی و متحرک طراحی شده که می‌توان از آن‌ها برای ساخت پاورپوینت‌های دیگر نیز استفاده کرد.(البته ممکن است در پیش‌نمایش، نشان داده نشود اما در فایل اصلی وجود دارد.) از این پاورپوینت برای انواع ارائه‌های دانشگاهی می‌توان بهره برد.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
2943 بازدید, 10 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [6 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظریه گشتالت (Gestalt Theory)”

نظریه گشتالت (Gestalt Theory)

اسلاید 1: نظریه‌ی گشتالت

اسلاید 2: تاریخچهدر سال ۱۹۲۰ میلادی روانشناسان آلمانی نظریه گشتالت که آن را علم روانشناسی شناخت فرم و شکل معنا می‌کنند را مطرح کردند.نظریه گشتالت بیان می‌کند که مغز انسان برای درک موضوعات پیچیده‌ای که از اجزا و المان‌های مختلف تشکیل شده‌اند، به این صورت عمل می‌کند که تمام اجزا را به صورت یک کل واحد می‌بیند و در مرحله اول یک درک کلی از آن دارد و به هر اندازه که اجزای این مجموعه وابستگی و ارتباط منطقی‌تری با هم داشته باشند، گشتالت آن مجموعه مستحکم‌تر و درک پیچیدگی آن راحت‌تر خواهد بود.در واقع آنچه در روانشناسی گشتالت اهمیت دارد پی بردن به احساس، ادراک و ارتباط است که موجب رفتار معنادار می‌شود.

اسلاید 3: ایده اصلی نظریه گشتالتاین نظریه تلاش می‌کند توضیح دهد که ما هر چیزی را که می‌بینیم چطور درک می‌کنیم و برای ایجاد یک درک تصویری، چگونه آنها را در ذهن خود سازماندهی می‌کنیم.ایده اصلی، این است که وقتی ما با یک صحنه آشفته از لحاظ بصری مواجه می‌شویم، ذهن ما آن را به الگوها و اَشکال قابل تشخیص‌تر ساده می‌کند. این نظریه‌ها تحت عنوان اصول گشتالت شناخته شده‌اند.منشأ خود کلمه گشتالت به معنی شکل دادن، به تصویر کشیدن و سازماندهی کردن است که به عنوان یک کل یکپارچه شده است.این نظریه اغلب به صورت «کل بزرگتر از مجموع بخش‌هاست» بیان می‌شود؛ چون ذهن ما یک تصویر را در شکل کلی آن، و نه تک‌تک بخش‌های آن درک می‌کند.

اسلاید 4: اصول نظریه‌ی گشتالتاصل تقارناصل مجاورتاصل مشابهتاصل یک‌پارچگیاصل تداوماصل شکل و زمینه

اسلاید 5: اصل تقارن و نظم(طرح گرایی یا پراگنانز)به عبارت ساده، این اصل بیان می‌کند که یک ترکیب نباید حس بی‌نظمی و عدم تعادل را ایجاد نماید، در غیر این صورت بیننده به جای تمرکز بر روی پیام و مفهوم اثر، وقت خود را صرف تلاش کردن برای نظم دادن به المان‌ها و حل مشکل می‌کند.استفاده از شکل هندسی متقارن در فرفره رنگی باعث به وجود آمدن حس نظم و تعادل در تصویر شده است.

اسلاید 6: اصل تقارن و نظم(طرح گرایی یا پراگنانز)مهم‌ترین اصلی که در همه رویدادهای ذهنی به کار می‌رود ، طرح گرایی یا پراگنانز است.این واژه که معادل آلمانی جوهر است، راکافکا بدین گونه تعریف نموده است: سازمان روانشناختی همیشه تا آن اندازه که مقتضیات کنترل کننده اجازه می‌دهد خوب است.منظور وی از خوب“، کیفیت‌هایی چون سادگی کامل، ایجاز، تقارن و هماهنگی هستند. به سخن دیگر برای هر رویداد روانشناختی این تمایل وجود دارد که معنی‌دار، کامل و ساده باشد.اصل تقارن و نظم به صورت اصل هدایت کننده برای مطالعه ادراک، یادگیری و حافظه توسط گشتالتی‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است.اصل تقارن  اصل مجاورتاصل مشابهت اصل یک‌پارچگیاصل تداوماصل شکل و زمینه

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید