کسب و کار فروش و بازاریابی

نظریه برجسته‌سازی – Agenda Setting Theory

5-Agenda-Setting-Theory

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظریه برجسته‌سازی – Agenda Setting Theory”

نظریه برجسته‌سازی – Agenda Setting Theory

اسلاید 1: نظریه برجسته‌سازیAgenda Setting TheoryMGTools.ir

اسلاید 2: عنواننظریه برجسته‌سازینوعنظریهمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحی / برنامه ریزی / اجراموضوعبازاریابی، فروش و تبلیغاتسطحسازمانی / فراسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: منظور از برجسته سازی رسانه ها این است که رسانه ها، به ویژه در اخبار و گزارش های خبری و برنامه های مستند، این قدرت را دارند که توجه عموم را به مجموعه ای از مسائل و موضوعات معین و محدود معطوف سازند و از مسائل و موضوعات دیگر چشم پوشی کنند. حاصل کار این می شود که بعضی از مسائل خاص توسط بسیاری از مردم در منظر عمومی و خارج از قلمرو رسانه ها به بحث گذاشته می شود، درحالی که به مسائل و موضوعات دیگر توجه نمی شود. مفهوم برجسته سازی را نباید صرفاً به مفهوم اولویت گذاری به معنیِ انتخاب و اولویت بعضی از موضوع ها و رویدادها در رسانه ها در قالب تیتر اول مطبوعات یا عناوین اول اخبار رادیو و تلویزیون تقلیل داد. برجسته سازی فراتر از اولویت گذاری و دارای شیوه ها و پیچیدگی های خاص خود است. این نظریه اشاره به تاثیر رسانه‌ها بر روی افکار عمومی مردم دارد. با استفاده از این تئوری، رسانه‌های اجتماعی (چه از نوع دیداری، چه از نوع شنیداری و ...) می‌توانند با برجسته نمودن بعضی از موضوعات تاثیرات دلخواه خود را بر روی ذهن عموم مردم بگذارند. برجسته‌سازی صرفا تکنیکی نیست که مطابق آن تنها تیتر و اخبار گزینش و بلد شوند، بلکه بسیار پیچیده‌تر از این موضوع است و برای برجسته‌سازی یک موضوع توسط رسانه‌ها روش‌های مختلف و متفاوت بسیاری وجود دارد.این نظریه دارای دو فرض است:1- نقش رسانه‌های جمعی، مخصوصا رسانه‌های خبری، فیلتر اطلاعات برای نشان دادن یک تحریف از واقعیت است.2- تمرکز رسانه‌ها بر یک موضوع خاص نشان می‌دهد که آن‌ها می‌خواهند آن مسائل را برای افکار عمومی مهم کنند.برخلاف بسیاری از نظریات در حوزه‌ی رسانه، این نظریه اثرات تجمعی و بلندمدت را در تجزیه‌وتحلیل می‌کند.افراد دیگر این نظریه را کامل کرده‌اند. برنارد کوهن یکی از این افراد بود. وی گفت: مهمترین تاثیر رسانه‌ها قرار دادن موضوعاتی در افکار عمومی است تا به آن موضوعات فکر کنند. رسانه‌ها قدرت زیادی دارند که به مردم القا کنند به چه فکر کنید ولی قدرت آن را ندارند که به مردم القا کنند که چگونه فکر کنند. بنابراین به رسانه‌های جمعی می‌توان دانشنامه‌ی شناختی افراد جامعه لقب داد .

اسلاید 4: ابزارهای مرتبط10 فرمان برای مشتریان رسانه 10 Commandments for Media Consumers نظریه کاشت Cultivation Theory نظریه وابستگی Dependency Theory نظریه سوزن تزریقی Hypodermic Needle Theory مزایااین نظریه یکی از موثرترین و پرکاربردترین روش‌ها در تاثیرگذاری‌های جمعی است.کاربردهاایجاد حساسیت بین مردم در یک موضوع خاص و کاهش توجه به موضوع دیگر.معایباستفاده از این نظریه بر روی افرادی که ذهن خود را ساخته‌اند، تاثیرگذاری خوبی ندارد.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان