سایر تحقیق و پژوهش

نظریه بی اف اسکیتر نظریه شرطی شدن کنش‌گر عامل

B.F.Skiner

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظریه بی اف اسکیتر نظریه شرطی شدن کنش‌گر عامل”

نظریه بی اف اسکیتر نظریه شرطی شدن کنش‌گر عامل

اسلاید 1: نظریه یادگیری بوروس فردریک اسکینر B.F.Skiner

اسلاید 2: زندگی نامه «بیوگرافی» بوروس فردریک اسکینر (1990 – 1904) در شهر سوسکوهانا واقع در ایالت پنسلیوانیا متولد شد. با نفوذترین روانشناسی معاصر لبورت اخذ مدرک دکترا از دانشگاه هاروارد در سال 1931 ابتدا علاقمند به نویسندگی بود اما در این کار مایوس شد. اسکینر در طول سالیان عمر خود یک نویسنده پر کار بود. امروزه رویکرد تغییر رفتار بر پایه اندیشه های اسکینر درست شده است.

اسلاید 3: نظریه او اثربخش ترین و پرکاربردترین روش برخورد با کودکان در خود مانده (اوتستیک) و عقب مانده در امده است. روشهای او در درمان مشکلات لکنت زبان، خوبی ها (اختلال های خوردن، رفتار بسیوتیک (روان پریشی) با موفقیت به کار گرفته شده است. اختراعات او شامل ماشین یادگیری، جعبه اسکینر معروفترین روان شناس در حوزه یادگیری از نوعی شرطی شدن (تداعی گرا) است. به روش هایی تاکید داشت که قابل مشاهده باشند. رویدادهای ذهنی و شناختی نظیراراده، احساس، شناخت غریزه و ... را قبول ندارد.

اسلاید 4: کلمات کلیدی مبحث Operant conditioning 1ـ شرطی سازی کنشگر Instrumental – Learning 2ـ یادگیری وسیله ای Dostitive reinforcer3ـ تقویت مثبت Negative vainforcer 4ـ تقویت منفی Punishment 5ـ تنبیه Self – control 6ـ خودگردانی Programmed reinforcment 7ـ برنامه های تقویت Behaw iaris psycology 8ـ روان شناسی با رویکرد رفتارگرایی

اسلاید 5: نظریه اسکینر یکی از بزرگترین رفتار گرایان معاصر بود که رفتار و شخصیت انسان عمدتاً براساس یادگیری بوجود می آیند و تغییر می کنند. پس شناخت با کشف قوانین یادگیری، کلید شناخت رفتار انسان است با شناخت این قوانین می توان رفتار انسان را توصیف، توجیه، پیش بینی و کنترل کرد و حتی آن را تغییر داد. اسکینر با سایر نظریه پردازان شخصیت از این لحاظ که وجد یک جوهر مستقل به نام شخصیت را انکار می کرد و علل رفتار را در بیرون از جاندار جستجو می کرد تفاوت دارد. همچنین او تحقیقات خود را کاملاً عینی، علمی، آزمایشگاهی مبتنی ساخت. اسکینر اعتقاد داشت که نه فرآیندهای ذهنی و نه فرآیندهای فیزیولوژیک که بطور آشکار قابل مشاهده نیستند و هیچ ارتباطی به علم ندارند و روان شناسی باید محدود به مطالعه رفتارهای آشکار فرد شود. اسکینر براساس آزمایش های خود نظریان پاولوف، راستون و شوراینیک به این نتیجه رسید که همه رفتارها را می توان بوسیله پیامدهای آنها (تقویتی) که به دنبال رفتار می آید کنترل و پیش بینی کرد.

اسلاید 6: نظریه شرطی سازی عاملی یا کنشگر اعتقاد اسکینر براساس فرمول زیر مشخص می شود. یعنی معتقد بود که بیشتر رفتارهای اجتماعی انسان صرفاً در اثر تحریک محیط بوجد نمی آید بلکه این رفتار اول از جاندار سر می زند و در صورتی که محیط آن را تقویت کند پابرجا می مانند. اسکینر این نظریه خود را یادگیری وسیله ای یا شرطی شدن عامل (کنشگر) نامیده است.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید