کسب و کار فروش و بازاریابی

نظریه تعادل – Balance Theory – Heider

10-Balance-Theory-Heider

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظریه تعادل – Balance Theory – Heider”

نظریه تعادل – Balance Theory – Heider

اسلاید 1: نظریه تعادلBalance Theory (Heider)MGTools.ir

اسلاید 2: عنواننظریه تعادلنوعنظریهمراحل استفادهاجرا موضوعبازاریابی، فروش و تبلیغاتسطحگروهی / سازمانیپیچیدگیزیاد

اسلاید 3: نظریه تعادل یک مفهوم روانی است که روابط میان‌شناختی را توصیف می‌کند. بیشتر نویسندگان تعادل مورد نظر هایدر را به نبود رابطه متناقض میان عناصر یک نظام شناختی تعبیر نموده‌اند. آنها معتقدند که هنگامی در نظام شناختی تعادل وجود دارد که عناصر آن نظام با هم رابطه متناقض نداشته باشند. رابطه غیرمتناقض آن است که هر عنصری با عناصر دیگر نظام‌شناختی جور و هماهنگ باشد. الگوی هایدر معطوف به دو فرد و یک موضوع است. در این الگو زمانی حالت تعادل بوجود می‌آید که سه رابطه از سه جهت مثبت و یا اینکه دو رابطه منفی و یک رابطه مثبت باشد. تمام ترکیب‌های دیگر نامتعادل هستند. فرض هایدر این است که حالت تعادل پایدار است و در برابر تاثیرات بیرونی مقاومت میکند. در عوض حالت نامتعادل ناپایدار است و موجب تنش روان‌شناختی و در نتیجه تغییر وضعیت به سوی تعادل می‌شود.اين تئوري نشان‌دهنده ثباتي است كه در آن فرضيات نظري باهم ديگر ادغام مي‌شوند. روش تحقيق در اين تئوري وابسته به زمان است (طي يك زمان مشخص انجام مي‌شود) . اين تئوري به لحاظ ابتكار عملي كه دارد مي‌تواند درجاهاي بسیاری كاربرد داشته باشد. اين تئوري سه راه را نشان مي‌دهد كه درآن فرد مي‌تواند احساس تعادل داشته باشد:1-منبع و گيرنده پيام هردو نسبت به يك موضوع بي‌علاقه باشند اما به يكديگر علاقه داشته باشند، درنتيجه توازن را تجربه مي‌كنند.2- منبع پيام و گيرنده آن هردو نسبت به يك موضوع نگرش مثبت داشته باشند و نسبت به هم نيز احساس علاقه، در نتيجه تعادل برقرارمي شود.3-منبع و گيرنده پيام به يك موضوع بي‌علاقه باشند و نسبت به هم نيز علاقه‌اي نداشته باشند در نتيجه باز در تعادل هستند براي آنكه مي‌دانند درمورد ارزش موضوع يا عقايد خاص باهم مخالفند.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطناهماهنگی شناختی Cognitive Dissonance Festingerمزایااصلی‌ترین مزیت این نظریه اینست که هنگامیکه ما از هرگونه تناقض آگاه هستیم، ممکن درنظر بگیریم که تغییر نگرش به احتمال زیاد اتفاق می‌افتد.کاربردهاشرکت‌های تبلیغاتی مشهور بیشترین استفاده را از این نظریه دارند.معایب این نظریه باعث می‌شود هیچ پیش‌بینی در مورد چگونگی عدم تعادلی که بازسازی خواهدشد، وجود ندارد.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید