کسب و کار منابع انسانی و مشاغل

نظریه زیستی- تعلق- رشد – ERG Theory

51-ERG-Theory

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظریه زیستی- تعلق- رشد – ERG Theory”

نظریه زیستی- تعلق- رشد – ERG Theory

اسلاید 1: نظریه زیستی- تعلق- رشدERG TheoryMGTools.ir

اسلاید 2: عنواننظریه زیستی- تعلق- رشدنوعنظریهمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحی / برنامه ریزیموضوعمنابع انسانیسطحفردی / گروهی / سازمانی / فراسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: این مدل توسط کلایتون پی. آلدرفر در سال 1969 در یک مقاله تحت عنوان آزمون تجربی یک نظریه جدید نیاز انسانی ظاهر شد. این نظریه در واکنش به نظریه معروف سلسله مراتب نیازهای مازلو ایجاد شد. مطابق این نظریه سه دسته نیاز وجود دارد که بر رفتار کارگر تاثیر می‌گذارد: نیازهای زیستی، تعلق و رشد. 1- نیازهای زیستی (بودن): نیازهای فیزیولوژیکی (گرسنگی، تشنگی، جنسی) و نیاز به ایمنی (دو سطح اول تئوری نیاز مازلو) 2- نیاز تعلق (وابستگی): عزت نفس اجتماعی و خارجی (مشارکت در خانواده، دوستان، همکاران و کارفرمایان) (سطوح سوم و چهارم تئوری نیاز مازلو) 3- نیاز رشد: عزت نفس درونی و رشد روحی (میل به خلق کردن، مولد و انجام وظایف معنی دار) (سطوح چهار و پنج تئوری نیاز مازلو) برخلاف نظریه مازلو، این نیازها نیازهایی است که فرد همزمان به همه‌ی آن‌ها نیاز دارد. این نظریه می‌گوید که مدیران بایستی تمامی این سه دسته نیاز را همزمان به رسمیت بشناسد. بر این اساس اگر ما تنها بر یک دسته نیاز تمرکز کنیم، محرک خوب و موثری را برای کار کارکنان ایجاد نکرده‌ایم. اصل سرخوردگی-پسرفت در این نظریه: این نظریه می‌پذیرد که اگر یک نیاز در یک فرد برآورده نشده باشد، فرد به نیازهای سطح پایینتر که ساده‌تر برآورده می‌شود، پسرفت خواهد کرد. در نظريه مزلو، بازگشت به سطح پايين‌تر نيازها غيرممكن ولي در نظريه آلدرفر ممكن است. این اصل تاثیر بالایی در محرک بودن محل کار دارد. برای مثال اگر فرصت رشد، برای کارکنان فراهم نباشد، آن‌ها ممکن است به نیاز عقبتر یعنی نیاز به تعلق و وابستگی و معاشرت کردن و اجتماعی شدن با همکاران پسرفت کنند. اگر مدیریت بتواند این شرایط را زود شناسایی کند، می‌تواند فعالیت‌هایی راانجام دهد تا نیاز به رشد افراد نیز ارضا شود. این نظریه از سه جهت با نظریه ی سلسله مراتب مازلو تفاوت دارد: این نظریه، ابتدا نیاز ها را به سه دسته تقسیم می کند: نیازهای زیستی که به رفاه مادی افراد مرتبط است. نیازهای تعلق که میل به ارضای روابط میان فردی را در بر می گیرد . نیازهای رشد که به بیان میل به رشد و توسعه مستمر فردی می پردازد.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطهرم سلسله مراتب نیازهای مزلو Hierarchy of Needsمزایاکاربرد بیشتر و مستقیم‌تر برای انگیزش کارکنان نسبت به نظریه مازلوکاربردهامدیریت منابع انسانی و فرهنگ انسانیارتباطات درون سازمانیکاربرد در افزایش رضایت شغلیمعایب

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان