کسب و کار فروش و بازاریابی

نظریه سوزن تزریقی – Hypodermic Needle Theory

67-Hypodermic-Needle-Theory

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظریه سوزن تزریقی – Hypodermic Needle Theory”

نظریه سوزن تزریقی – Hypodermic Needle Theory

اسلاید 1: نظریه سوزن تزریقیHypodermic Needle TheoryMGTools.ir

اسلاید 2: عنواننظریه سوزن تزریقینوعنظریهمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحی / بازنگریموضوعبازاریابی، فروش و تبلیغاتسطحسازمانیپیچیدگیکم

اسلاید 3: این نظریه یک نظریه در حوزه‌ی ارتباطات اجتماعی است. این نظریه معتقد است پیام‌هایی که به افراد می‌رسد، چه از طریق سایر افراد باشد و چه از طریق رسانه‌ها توانایی آن را دارند که به صورت مستقیم بر روی عقاید و رفتارهای طرف مقابل تاثیر بگذارند.این نظریه در فاصله‌ی بین دو جنگ جهانی در آمریکا ایجاد شد. بلافاصله پس از ایجاد رسانه‌های جمعی حضور این رسانه‌ها در جامعه بسیار پررنگ شد و در مورد اثرات این رسانه‌ها بر روی کاربران در جامعه نگرانی‌هایی ایجاد شد. در نتیجه محققان بر روی این پدیده تمرکز کردند و این نظریه به وجود آمد. در آن زمان منابع و اطلاعات محدودی بر روی این رسانه‌های ارتباطی وجود داشت. لذا این بسیار آسان بود که یک پیام جداسازی شود و تاثیرات آن پیام بر روی مخاطبان بررسی و مطالعه شود. در آن زمان هیچ پیام رقیبی وجود نداشت. علاوه بر این نگرش مردم به رسانه‌های اجتماعی از جمله آنان که هنوز استفاده‌کننده از این رسانه‌ها نبودند، بسیار مثبت بود.به همین دلیل پیامد قرار گرفتن مردم در معرض این رسانه‌ها در آن شرایط، بسیار سنجیده و با فکر درست بوده است: ((نبود جایگزین و رقیب، تضمین می‌کنند، هر پیامی موفقیت‌آمیز باشد.))مطابق این نظریه، پیام‌ها می‌توانند به طور مستقیم اعتقادات و نگرش‌های موجود افراد را تحت تاثیر قرار دهد و مانند یک گلوله در ذهن افراد نفوذ پیدا کند. از این جهت بر روی آن نظریه گلوله یا نظریه گلوله جادویی نام نهاده شده است.پیام‌ها با نفوذ به ذهن افراد در آن‌ها اثرات فوری می‌گذارند و باعث می‌شود که فرد به صورت فوری از خود واکنش نشان دهد. این فرضیه بر پایه فرضیات بسیار ساده‌ای از علم روانشناسی رفتاری ایجاد شده است. در این دیدگاه، مردم جامعه به صورت یک توده‌ای که از افراد مشابه تشکیل شده است، در نظر کرفته می‌‎شود. علاوه بر این، بر اساس این نظریه افراد در آموزش ضعیف هستند و ایزوله شده‌اند.بر این اساس توده‌ها بسیار منفعل هستند و در سازماندهی محرک‌هایی که از محیط بیرون دریافت می‌کنند، ناتوانند. مطابق این نظریه هنگامی که یک شخص در معرض پیام قرار می‌گیرد، مطابق مدل محرک-پاسخ رفتار می‌کند و به صورت خودکار یک فرم رفتاری ثابت دارد. در آن زمان تنها تعداد کمی تئوریست، آن‌هایی که در مدرسه شیکاگو بودند، نسبت به یافته‌های این تئوری دیر باور بودند و سایرین این نظریه را قبول کرده بودند. آن‌ها استدلال می‌کردند که مخاطبین منفعل هستند، اما افرادمتفاوت هستند و چندان شبیه هم نیستند. به عقیده آن‌ها بهترین و اخلاقی‌ترین کاربرد رسانه‌های قدرتمند در سیاست است: رسانه‌ها می‌توانند در راستای قدرتمند کردن دموکراسی از اقلیت جامعه حمایت کنند.مفروضات این نظریه امروزه منسوخ شده است و به صورت گسترده تئوری مدل جریان دو مرحله‌ای و نظریه جریان چند مرحله‌ای غالب شد.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطنظریه وابستگی Dependency Theory مدل جریان دو مرحله‌ای Two Step Flow Model نظریه کاشت Cultivation Theory نظریه ترغیب‌سازی Persuasion Theory نظریه تاثیرات محدود Limited Effects Theory مزایااولین نظریه در حوزه رسانه‌های اجتماعیکاربردهاایجاد تغییرات سازمانی و مدیریت تغییراتباورمندی نسبت به چشم‌انداز و ماموریت‌های سازمانمعایبتنها در زمانی که افراد در معرض یک رسانه هستند و جامعه کاملا بسته است، کاربرد دارد.مغلوب شدن در برابر تئوری‌های جدیدتر

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان