125-Lap-Dog-Theory

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظریه سگ کوچک خانگی – Lap Dog Theory”

نظریه سگ کوچک خانگی – Lap Dog Theory

اسلاید 1: نظریه سگ کوچک خانگیLap Dog TheoryMGTools.ir

اسلاید 2: عنواننظریه سگ کوچک خانگینوعابزارمراحل استفادهاجراموضوعتغییرات و سازمانسطحفراسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: «لپ داگ» (lapdog)در لغت به معنای «سگ کوچک خانگی» است و کنایه از آن دارد که رسانه‌ها چون غلامی حلقه به گوش هستند. به زعم این تئوری رسانه‌ها نه تنها مستقل نیستند بلکه تحت کنترل کامل قرار دارند. پیروان این نظریه معتقدند روزنامه‌نگاران عملا در سازمان‌های وابسته‌ای کار می‌کنند که نه واقعا منافع عمومی را درک می‌کنند و نه اساسا می‌توانند در این راستا حرکت کنند. آنها به طور طبیعی در راستای منافع نخبگان حاکم حرکت می‌کنند. این رویکرد بدبینانه و افراطی با اقبال مواجه نشد، چه، جهان شاهد مناظره‌هایی بوده است که در آن شخصیت‌ها و نیروهای قدرتمند به چالش کشیده شده‌اند و نمونه‌هایی از این دست بسیار است. تاریخ، استعفای رییس جمهور روزولت را تحت فشار ناشی از افشاگری یک روزنامه (واشینگتن پست) به خود دیده است. پس این درست است که گروه‌های قدرتمند بر رسانه‌ها تاثیر می‌گذارند اما تضاد منافع آنها فرصت و مجالی برای مناظره‌ها و افشاگری‌های رسانه‌ها می‌دهد که همان قدرتها را به چالش می‌کشند. مدل سگ خانگی نشان می‌دهد که رسانه‌های خبری در امور کاری خود منافع بزرگان و نخبگان را همیشه حفظ می‌کنند. این حمایت و تداوم استثمار و نابرابری اجتماعی که برای سود بیشتر آن‌ها می‌باشد، ضررهای زیادی را به سازمان‌ها و کشور می‌زند. نظریه سگ کوچک خانگی را می‌توان در سه فرضیه خلاصه کرد: اول : رسانه‌های خبری نمایش فقدان قدرت مستقل، که برای اطلاعات و حمایت اقتصادی متکی بر دولت، منابع شرکت‌ها و نخبگان می‌باشند. دوم : روزنامه‌نگارانی که نه درک و نه علاقه‌ای به نظرات و نگرش‌ها و اطلاعات افراد ندارند و فقط منافع نخبگان را محور فعالیت‌های خود قرار می‌دهند. سوم : به تبع دو حالت قبلی , رسانه‌های خبری نیز فرضیه‌ای هستند.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطنظریه سگ نگهبانGuard Dog Theory مدل سگ نگهبانWatchdog Model استعاره‌های مدیریتManagement Metaphors مزایابرای رسانه‌ها گاها گفتن برخی حقایق بر خلاف منافع خودشان یا به ضرر افراد بزرگ مرتبه مشکل‌ساز می‌شود. از این رو گاها سکوت و یا نگفتن مشکلات و رعایت منافع بزرگان به نفع ما است.کاربردهاتئوری سگ کوچک خانگی که به عبارت دیگر نوعی برده‌داری است در سازمان‌های مختلف و رسانه‌ها کاربرد دارد.معایباین تئوری بیانگر نوعی برده بودن است. اینکه رسانه‌ها از ترس برخی افراد حقایق را ذکر نکنند و به دنبال منافع خود باشند کشور و یا سازمان را دچار مشکلات بزرگی می‌کنند.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان