صفحه 1:
صفحه 2:
ene lene DICE Eb oe) لا
Ballasts oft bes), :2
فالت هم در مطالعات خود به جوانب روان شناختی وجامعه 2
.شناختی مدیریت توجه داشت
به زعم بارنارد هم سازمان به منزله یک سیستم همکاری اس ؟ .
anes ee ل لت
صفحه 3:
اصول مدیریت آموزشی
فصل ششم
ا ل ۱
ا ا اك 3002
rere Teles 1 ۱
صفحه 4:
er vere ك2
» خصوصیات سیستم «
OS Rote nis ie
- عناصر یا اجزای سیستم ممکن است مفاهیم باشند.
rey 2531 ممكن است اشياء يا جيزها باشند.
-ممكن است عناصس سيستم انسان باشند.
-ويا ممكن است سيستم مركب از مفاهيم اشياءوانسان باشد. 1
صفحه 5:
اصول مديريت آموزشى
فصل ششم
صفحه 6:
خواص عمومی سیستم ها
ha b= Deo eae sed 5 nS
la
.همه سیستم. ظ دار لیخردم سیستم هستند- ۲
.هو سیستم دار لیتعدادیخردم سیستم, لسبت ۴
0 ل ا pay
۱۳ ا
صفحه 7:
خواص عمومی سیستم ها
جد عا عاو
Oe acre arene فرلسیستمها
.همه ا لك ار :
همه سیستمها »خرده سیستم و لحدهایبز رگتر- *
seal,
همه سیستمها ولحدهایت حلیلیسیستمهای 2
صفحه 8:
اصول مديريت آموزشى
7
ا الل ل Ree
ديكر قابل تشخيص نيست.
صفحه 9:
خواص عمومى سيستم ها
محيط**+* ۳ 0 لا
.همه سیستم. ها دار لیمحیط ىج
.لنواع محيط شاملمحيط قريبومحيط بعيد ميباشد- - "
صفحه 10:
اصول مديريت آموزشى
فصل ششم
محیط » مواد محیط » مواد
Ear ees: انرزى » اطلاعات
تست ها سس
صفحه 11:
خواص عمومی سیستم ها
گرلینربه آنتروی ی موی *
ال 0 بر ار ار ”
.همه سیستمهابه آنتروپیجز یی دچارند- ۰
صفحه 12:
خواص عمومی سیستم ها
WO ase as as ا ا
Bee ee Ny Oy ee
.سيستم را يارلمتر ميكويند
5-00-000١
صفحه 13:
خواص عمومی سیستم ها
را ۹
. همه سیستم. ها ی ادر حا و شدندویا زوا لو لنحطاط 0
,زیمانب ریلیسیستم ظ غيرقابلب ركشتلست "
برلعیررسیه سیستمییاید سر گذشتانسیستم را - *
.مطااعه کرد
صفحه 14:
نظریه عمومی سیستم ها
.نظریه عمومی سیستم ها »اكتشاف علمى كلها وكليتهاست "
هدف نظریه سیستمها ایجاد چارچوب نظری منظم برای *
EST oe TIED TO See eee:
rence teen SOD ۱
صفحه 15:
طبقه بندی سیستمها
با توجه به ويرّكّى هاى مشترك به اشكال كوناكون اين "
: طبقه بندى انجام شده است
زتقسیم بندى لازلو 7
سيستم هاى كه شاملسطوح زيراركا نيكاركا- "
ieee
سیستم های که شاملفیزیکی»لنسانی»فیزیکی *
بس انسانیاست
صفحه 16:
طبقه بندی سیستمها
9 ان Ss
شامل ل
سيستم هایمفهو مار سطوییهگلی)-)
1
تیش را ا ربا
سیستمهای زنده رابه هفت سطح
ياخته: حضو :اركاتيسم:كّروه:سازمان:جامعه وسيستع هاى ثرا ملى
.طبقه بندى ميكند
صفحه 17:
طبقه بندى سيستمها
نوربرت وينر سيستم هارابه"
درترر. سف جر وبی سف
3 ۱
صفحه 18:
طبقه بندی سیستمها
سیستم هارا براساس پیچیدگی ساختار وکارکرد "
ا رات
وى جهان هستى رابه نه سطح سلسله مراتبى تقسيم كرده "
:است » به طوری که
2*0 ae er ا
ار See Toe Sn
صفحه 19:
0 eee)
۱0 ))
SSSR Ly Sas سیستم های
SKC mae oie
000
ل .
صفحه 20:
سیستم های بیولوژیک
ie nen oe co re er
0
aS ere]
صفحه 21:
سیستم های انسانی واجتماعی
سطح لنسانی ۳ ۴
سیستمهاوسازمانهاولجتای 0 *
سيستمهاومتعا لوك 2
صفحه 22:
خواص ویژه سیستم های باز
یادگرگون سازی
جرخه فعاليت ها 0
5 igs Jai da pb lle
3 52000 e
1 وهماهنكى ae
7 ey
صفحه 23:
3
هرسيستمى براى تامين يا فراهم نمودن هدفى ايجاد مى "
.شود
هدف هر سيستم عبارت از وظيفه ووظايفى است كه آن "
سيستم در ارتباط با سيستم هاى مجاوريا فراسيستم خود
,انجام می دهد
م
es) ا ار«
صفحه 24:
inputs دروندادها
همه عناصرى كه وارد سيستم مى"
شوند دروندادهای آن سیستم به
.شمار مى روند
ماده »انرژی ءاطلاعات reine ال"
صفحه 25:
فرايندتبديل (ميان داد )
trasformation process
در هرسیستمی »کار وفعالیتی "
صورت میگیرد كه نه تنها
دروندادها تغيير بيدا en, ۹
ضمن آن برارزش وسودمندی آن
.افزوده می شود
صفحه 26:
05 بروندادها
محصولاتی که سیستم به محیط یا به *
دیگرسیستمها تحویل می دهد
7
وان ٩ در 7 a و
,درونداد لست
صفحه 27:
۱۳ cycle of
activities
aes Pert B ar ene ewer
براى بررسى حدومرز ونيز دلايل رشد يا"
فروياشى سيستم ها مطالعه جرخه فعاليت
,سیستم ضروری است
صفحه 28:
wile ts] Negative
entropy
نگانتروپی : ali اقداماتى كه براى خنثى كردن "
آنتروپی صورت می گیرد اصطلاحا نگانتر وپی
۱۹ np hy .نام
صفحه 29:
اصول مديريت آموزشى
فصل ششم
0 DES)
1 re
سيستم به عنوان درونداد به داخل آن باز.
ene ۱ ندادهای تم ب
می شود تا مت از نتیجه کار خود
می شوا
صفحه 30:
er vere ك2
1 ۱ ی
_---- بازخورد
لطر ثبت
بازخورد منفى
Epes ا ا eee
Dynamic Stead
Homeostasis y
State
صفحه 31:
1 تفکیک وتخصص
سيستم هاى باز به سمت كوناكُونى وتخصص "
.گرایش دارند
سازمان های اجتماعی به سوی چندگانگی *
وپیچیدگی کار کردها ووظایف
با ۳
صفحه 32:
۱9 2 او
&coordination
در نتیجه تفکیک کارکردها*
زا شدن امور ;1 0 در
سیستم های باز به وجود می آیدکه
.فعالیت های سازمانی را یکپارچه کند
صفحه 33:
er vere ك2
سس
02 |
Maltifinality earl ii ag
1 eee
وجود هم پایانی وچند پایانی بدان معناست که دگرگونی سیستم
هالزوما از یک عامل جبری پیروی نمی کند وریفتار انها ممکن
ree 1
صفحه 34:
روابط میان مفاهيم ۱
مفهوم سیستم القّا کننده همه مفاهیم یا *
1
همه اين ويزكى ها با يكديكر ييوند داشته "
. وهمديكررا تعيين مى كنند
صفحه 35:
رويكرد سيستمى
جانسون وهمكاران (0©768)نظريه"
سيستم هارا مبناى رويكردسيستمى
11 ار داده و تسد ررك
سیستی,وتحلیل, سیستمی ار محتزدات.
.مفاهیم فرعی آن درنظرگرفته اند
صفحه 36:
صفحه 37:
اصول مديريت آموزشى
é = 5 5
« نظربه سیستمی سازمان »
تم اجتماعی
|
صفحه 38:
محيط
ae
il Ny
پرندادها ۱ سیستم 7 دروندادها
تب ری ترا هس
و تسس دگرگونی
eae خدمات
شکل ۶-۲: مدل کلیسیستم باز
صفحه 39:
اصول مديريت آموزشى
فصل ششم
es
0- جا
اسث.
2
۳9
صفحه 40:
اصول مديريت آموزشى
7
o) ا ا ee men Cpe erie كه
مشثرک دارد.
۳ Be wr eye ce Wr Ne rin a
صفحه 41:
فلشفه نيت
فلسفه سيستمى طريقه اى براى ربط دادن انديشه "
ها »اصول وقوانين ييجيده ومعنادار ساختن آنها تلقى مى
.شود "
اكرما جهان را به عنوان يك سيستم بزرك بدانيم ودرآن "
ل ل ا ee
ا ال ل ك2
اموررا به صورت مدل دروندا د -برونداد تصور كنيم
,درحقیقت ما فلسفه سیستمی رابرگزیده ایم
صفحه 42:
مدیریت سیستمی
Ne EEE E ل ان
EE 2 1 اك
:چهارویژگی فلسفه مدیریت سیستمی *
هنمداری) *
کیت عار یگ *
0 etip cers
0" ew)
صفحه 43:
جهارمرحله تصميم كيرى درمديريت سيستمى
تعیینسیستم. (تصمیم 0 0
طرلحىوليجادسيستم (تعيينروثمناسبب رلى© "
ا ل OEE OBE
0
بازنكرووارزيابوسيستم (نحوه ارزشيابىوسنجش*6 "
عملکود برلیرسیدنبه لثربخشیو کار (A
صفحه 44:
۳
پا ES eo DELON TE ee rEaT TLE
.باتحليل سيستمى رابطه نزديك دارند
جوانب مختلف سيستم اعم از خدمات اهداف "
تسهيلات وماموريت ها نياز به مطالعه ومداقه دارند
وبراى كارآيى واثربخشى سيستم نياز به تحليل "
,وتصمیم گیری ومدل سازی است
صفحه 45:
رویکرد سیستمی ونظریه سازمان
نظریه سیستم ها ونظریه جدید سازمان با یکدیگرپیوند *
,نزدیکی دارند
. نگاه هردو کل نگری است اك
سیستم باز (نظریه هایجدید) وبسته (نظریه هایْ* *
قدیم ) در نظریه هایمدیریت
وب
" ىيازفا هم Syuer isu
صفحه 46: