علوم مهندسی مهندسی شهرسازی

نظریه شهرسازی مدرن

nazariye_shahrsazi_modern

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 10 اسلايد شهرسازی مدرن جنبشی در طراحی شهری‌است که در اواخر صده هجده و اوایل صده نوزده میلادی به اوج خود رسید. هدف این جنبش ایجاد اصلاحات فراگیر در حوزه ساختمان‌سازی شهری‌است. برنامه‌های این جنبش حوزه‌های محلی و ناحیه‌ای شهری را شامل می‌شود. طر‌ح های ارائه شده از منظر شهرسازی مدرن، تغییر و تحولات جدید در حوزه شهری، نوسازی شهری و تهیه نقشه حومه شهر را شامل می شود.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1214 بازدید, 7 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظریه شهرسازی مدرن”

نظریه شهرسازی مدرن

اسلاید 1: نظریه شهرسازی مدرن 1واژه «مدرن»، ريشه در لغت لاتين Modus دارد.واژهModus به معني measure (اندازه – مقیاس- پيمانه) است. واژه مدرن در شكل لاتين، نخستين بار در قرن پنجم ميلادي، براي متمايز كردن دوران مسيحيت از دوران جاهليت و كفر استفاده مي شد. اين واژه از آغاز تاكنون به مفهوم گذر از كهنه به نو استفاده می شود و در هر حال براي نشان دادن كيفيتي جاري است كه با گذشته نيز تفاوت دارد.

اسلاید 2: 2شهرسازی مدرن جنبشی در طراحی شهری‌است که در اواخر صده هجده و اوایل صده نوزده میلادی به اوج خود رسید. هدف این جنبش ایجاد اصلاحات فراگیر در حوزه ساختمان‌سازی شهری‌است. برنامه‌های این جنبش حوزه‌های محلی و ناحیه‌ای شهری را شامل می‌شود. طر‌ح های ارائه شده از منظر شهرسازی مدرن، تغییر و تحولات جدید در حوزه شهری، نوسازی شهری و تهیه نقشه حومه شهر را شامل می شود.

اسلاید 3: 3تعریف شهرسازی مدرن در نیمه اول قرن نوزده ایالات متحده آمریکا به شکل فشرده و همراه با تغییر کاربری های واحدهای همسایگی توسعه یافته است. این انگاره با تغییر فوری و سریع معماری مدرن و منطقه گرایی و صعود به سمت اتومبیل گرایی شروع شد. بعد از جنگ جهانی دوم، سیستم جدیدی از توسعه و پیشرفت در سراسر آمریکا به کار برده شد. جابجایی همسایگی ها با رویکرد تفکیک شدید، بنا به نوع بهره برداری که به عنوان رشد حومه شهری شناخته شده بود به صورت نامنظم و پراکنده شروع به کار کرد. اکثر شهروندان آمریکایی در حال حاضر در واحدهای اجتماعی حومه شهری که در 50 سال اخیر ساخته شده است،زندگی می کنند.

اسلاید 4: سیری در تاریخ4آغاز مدرنیزم 1890-1910فرا فگنی مدرنیسم 1910-1930: جنگ جهانی اول یکباره هنر و هنرمندان مدرنیست را در قالب انقلابیون ویرانگر شناساند نه روشنگران. نسل دوم مدرنیسم 1930-1945 : در سال 1930 مدرنیسم وارد فرهنگ عامه پسند شد. پس از جنگ جهانی دوم (1945) : این دوره بنام دوره مدرنیسم بلند شناخته شد

اسلاید 5: 5لوکوربوزیهوالتر گروپیوستونی گارنیهنظریه پردازان مدرن

اسلاید 6: -جنبش باغشهری(باغشهر لچورث(گروهی از پیروان هاوئرد)) -خردگرایی متقدم(شهر صنعتی(تونی گارنیه)) -معماری ارگانیک(شهر زنده (فرانک لوید رایت)) -خرد گرایی(شهر معاصر(لوکوربوزیه)) -تجربه گرایی(رالف اسکین (نیو بیکر)، پاتریک گدس6نمونه موردیباسازی پاریس اوسمان 1853-1869

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید