کسب و کار مهارت‌های شخصی

نظریه فاجعه Catastrophe Theory Thom

Catastrophe-Theory-Thom

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظریه فاجعه Catastrophe Theory Thom”

نظریه فاجعه Catastrophe Theory Thom

اسلاید 1: نظریه فاجعهCatastrophe Theory Thom

اسلاید 2: عنواننظریه فاجعهنوعنظریهمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعتغییرات و سازمان / تصمیم گیری و حل مسالهسطحگروهی / سازمانیپیچیدگیزیاد

اسلاید 3: نظریه کاتاستروف را رنه تام ریاضیدان فرانسوی ارایه کرد و گسترش کاربردی آن وامدار تلاشهای زیمن است . تام معتقد است که نظریه کاتاستروف، یک نظریه علمی نیست بلکه زبانی برای بیان مسائل علمی است . اما، ریاضیدانان معتقدند که نظریه کاتاستروف، بر بدنه قوی بخشی از ریاضیات که به وسیله تام و دیگران توسعه یافت، استوار شده است . این نظریه، به دنبال بررسی چگونگی تغییر جوابهای سیستم معادلات در ازای تغییر پارامترهای سیستم است . وقتی پارامترها تغییر می کند، ممکن است جوابها از یک مقدار به مقدار دیگر جهش کند، که این جهش، کاتاستروف نامیده می شود. نظریه پردازان رویدادهای غیرمنتظره (کاتاستروف)، برخی پدیده های ناپیوسته مانند سقوط بازار سهام یا حمله ناگهانی سگی که هم ترسیده و هم عصبانی است را در حیطه کاربردهای این نظریه قرار می دهند. نظریه کاتاستروف، در رشته های مختلف از جمله فیزیک، بیولوژی، جامعه شناسی، علوم سیاسی، اقتصاد، زبان شناسی و روان شناسی مورد استفاده قرار گرفته است. بسیاری از پدیده های طبیعی از جمله، قوانین جاذبه و حرکت نیوتن، نظریه الکترومغناطیسی، قانون نسبیت عمومی با معادلات دیفرانسیل قابل بیان هستند . با وجود این، معادلات دیفرانسیل از محدودیت ذاتی برخوردار است زیرا، پدیده هایی با معادلات دیفرانسیل قابل بررسی هستند که به صورت هموار و پیوسته تغییر کنند . در حالی که در دنیای واقع، پدیده های زیادی وجود دارند که دستخوش تغییرات ناگهانی و ناپیوسته م یشوند. نظریه رویدادهای غیر منتظره (کاتاستروف) از توپولوژی مشتق شده است و مسئله پیش روی آن، بررسی انواع تعادل ها و نحوه انتقال از یک تعادل به تعادل دیگر سیستم است . به بیان دیگر، تغییر ماهیت توپولوژیک یک سیستم وقتی که اختلال اندکی در سیستم ایجاد شود، موضوع مورد بررسی در نظریه کاتاستروف است.تغییر از یک تعادل به تعادل دیگر که به وسیله تغییر پارامترهای یک سیستم دینامیکی اتفاق می افتد در دنیای واقعی نیز برای برخی از پدیده ها رخ می دهد. جهش ناگهانی از یک سطح رفتاری برای انسانها و حیوانات، گذر از یک اقتصاد معیشتی به اقتصاد صنعتی، گذر از یک رژیم سیاسی به رژیم دیگر، تغییر موضع در مباحثه و مجادله، از انواع این تغییرات هستند .

اسلاید 4: ذکر مثالی که زیمن در مقاله خود درامریکن ساینتیفیک به سال 1975 ذکر کرده است، می تواند به توضیح بیشتر مطلب کمک کند . رفتار سگ با دو متغیر کنترل ترس و خشم قابل بیان است . اگر، یک سگ بیش از حد ترسانده شود، فرارخواهد کرد و اگر بیش از حد خشمگین شود، حمله خواهد کرد . اما، حالتی وجود دارد که میزان ترس و خشم در سگ تمایل به برابری دارد و سگ در حالت تعارض قرار گرفته است . یک افزایش اندک درترس سگ موجب فرار و یک افزایش کوچک در خشم سگ موجب حمله خواهد شد . این، همان ناپیوستگی و تغییر ناگهانی رفتار است . اگر یک تعادل، حمله و تعادل دیگر فرار باشد، انتخاب یکی از این دو تعادل به تغییر اندک پارامترهای کنترل بستگی دارد . این تغییر ، متناظر با تغییرات ویژگی های توپولوژیک سیستم های دینامیک است.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطنولانIT مراحل رشد Nolan’s IT Growth Stagesمدل رشد گرینر Greiner’s Growth Modelمراحل رشد گرینر Growth Phases Greiner مزایااین ایده کمک می کند که به تجربه ی واقعی مدیریت تغییر و ایده های موجود در تئوری بی نظمی پی ببریم. تئوری بی نظمی نشان می دهد که چرا تغییر واقعی کاری مخاطره آمیز است.این نظریه از این تفکر که سازمان ها بر اساس طیفی از مقادیر متغیرها دسته بندی می شوند، به دور است. می توان گفت که تنها مقادیر اندکی از ترکیبات استوار در دسترس هستند.این نظریه نشان می دهد که چرا نمی توان تغییر را مدیریت کرد اما از آن تاثیر پذیرفت.معایبدر حال حاضر اهمیت کار تام در فهم رفتار سازمانی بیش تر جنبه ای کیفی دارد تا کمی.پیش بینی رفتار ساده ترین سیستم های پیجیده هنوز چالشی دشوار محسوب می شود.تام در هدف خود مبنی بر توصیف سیستم های پیچیده که در آن ها متغیرهای مهم بسیاری (بیش از 5) وجود دارد، ناموفق بود. پیش بینی رفتار سیستم ها (سازمان ها)ی پیچیده تقریبا برای همیشه غیرممکن باقی مانده است.

اسلاید 6: کاربردها1. مدل های رشد غیرخطی که تعادل های آنها بستگی به پارامترهای سیستم داشته باشد، می تواند از طریق این نظریه مدل سازی شده و بر ای بیان و آزمون برخی از نظریات مانند خیزرستو مورد استفاده قرار گیرد.2. مباحث اقتصاد نهادگرایی و تغییرات نهادی به منزله پارامتر سیستم اقتصادی است که تغییر ناگهانی ایجاد می کنند در حالی که تغییر آنها کند و اندک است.3 .تغییر نظام اقتصادی از متمرکز به بازار آزاد.4.گذر از جامعه سنتی به مدرن5.منحنی فیلیپس که به طور اولیه مورد بررسی قرار گرفته است.6.تغییرات تکنولوژیک که منجر به تغییر روابط تولیدی و رشد میشود.7.رفتار مصرف کنندگان در انتخاب کالاها و تحقیقات بازاریابی. البته، به جز موار د یادشده پدیده های متعددی در اقتصاد وجود دارند که می توانند با استفاده از نظریه کاتاستروف مدل سازی شوند و به طور کلی، می توان گفت هرگاه تغییرات کیفی ناگهانی در سیستم اقتصادی ایجاد شود، استفاده از نظریه کاتاستروف قابل بررسی است . در هر مد لسازی تعیین متغیرها ی وابسته و مستقل، پارامترها و شکل تبعی مدل از اهمیت ویژ های برخوردار است کاربرد رگرسیونی مدل های کاتاستروف در نرم افزارهایی مانندEviews ممکن نیست مگر این که، پژوهشگرخود اقدام به نوشتن برنامه مناسبی کند . برخی از پژوهشگران مانند اولیوا نرم افزارهایی برای تخمین مد ل های کاتاستروف معرفی کرده اند. همچنین، دستورهایی که قابل اجرا درفورترن، پاسکال وSAS هستند در سایت های اینترنت وجود دارد.

اسلاید 7: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 8: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان