علوم انسانی و علوم اجتماعیروانشناسی و روانپزشکی

نظریه های سازمان و مدیریت (علاقه بند)

31 صفحه
495 بازدید
02 بهمن 1400

صفحه 1:

صفحه 2:
اصول مدیریت آموزشی فصل سوم « نظریه های سازمان و مدیریت » - همه مكاتب و نظريه هاى شناخته شده مديريت به قرن بيستم ۳ ۳ ROE PC SOB ee See eT Bere onli

صفحه 3:
اين نظربه دراو ایل دهه های نخست قرن بیستم شكل " ere " ‏:شكل كير نظريه كلاسيى در سه مرحلة انجام شد‎ « ‏مدیریت‌طمی))‎ ۴ ‏مدیریتادار ی‎ | Wes aera US PAR

صفحه 4:
اصول مدیریت آموزشی بذر تتوریهای مدیریت ابا در آار اقتصاددانتی تظیر آدام أ سميت يا شيده شد - كتاب «ثروت ملل» اسميت فصلى تحت عنوان تقسيم كار داشت.

صفحه 5:
لك ا ‎CNS‏ - بانى اين نظريه « فردريك تيلور » است. a a افزايش کارایی ۱ ۳

صفحه 6:
اصول مدیریت آموزشی مضامين اصلى كتاب « مديريت علمى »: ۱ PSE ee IES FEES] ب: انگیزه کار عمدتا ناشی از شوق به درآمد مالی است.

صفحه 7:
اصول مدیریت آموزشی ی سیر دورس > - السان فقط با رفاه اقتصادی انگیزش می پابد 0 COP OP Ce Oe Foe

صفحه 8:
اصول مدیریت آموزشی « نکته مهم » - تيلو عَمَتتا با مستائل سطلح حملياتى سَازَمانهاى توَليدَىَ مشغوليت ذهنی داشت. ۱ eh BY oe

صفحه 9:
لك ار 0 0 ‏ا ل‎ TC ‏مبتنى بروظيفه ا به وجود آوزيد.‎ RO Tee eer ‏ل ل‎ ie

صفحه 10:
فصل سوم « نکته مهم » - تیلور به برخی متغیرها توجه نکرده بود. - در چهارچوب نظریه «مدیریت علمی» متغیرهای روانشناختی و جامعه شناختی درآن جائی ندارد.

صفحه 11:
اصول مدیریت آموزشی فصل سوم - سازمان غیر رسمی و روابط آن نادید گرفته می شود. 1 RBs - انسان صرفا از دید اقتصادی نگریسته می شود.

صفحه 12:
فصل سوم ©) ‏ررتاقين تلو ريسم ير مَدَيَرَيت مو رشي‎ ۲ PCE LPR any Ere Lys 1 Pere kre CRY ess hie -تاکید بر سطح عملیاتی(کلاس درس)شد.

صفحه 13:
لك فصل سوم - استانداردهای تولید ۶ بازده آموزش و پرورش ‎tee Te ee wr‏ 0 05 0 ۱3 - تولیدکنندگان - معلمان وظیفه معلم صرفا تولید نتایج استاندارد بود.

صفحه 14:
اصول مدیریت آموزشی فصل سوم نظويه هعديريتادازج (نظرّقه كادسيكع سازعان) - این نظریه متعلق به«هانری فایول» فرانسوی است. - فايول همزمان با تيلور به تئورى يردازى برداخت.

صفحه 15:
اصول مدیریت آموزشی فصل سوم ‎are tee eee‏ ‎Te eS he eS he OE‏ كت 3211011-95 50 no

صفحه 16:
اصول مدیریت آموزشی فصل سوم كاركردهاى مديريت از نظر فايول:

صفحه 17:
لك فصل سوم « اصون فایول به عنوآن ز هنمو دهایی بزای مدیزان »» AB ESS oat se SE Perr nye rE Byers) ‏اختیار و مسئولیت‎

صفحه 18:
اصول مدیریت آموزشی فصل سوم ‎-ere=)|‏ ل ا ‎Pav eye ern eee‏ | rer

صفحه 19:
اصول مدیریت آموزشی فصل سوم تاثیر تظریه مدیریت ادازی بر مدیریت آموزشی » ‎are RPV Peet Peer By cat mtn ce‏ Rte De ee Tor Re kit ‏ا ا‎ oo

صفحه 20:
نقد نظریه های کلانتیکت نظريه يردازان كلاسيكه سازمان:را. به عنوان يك ماشين عظيم " 55-5 لا 1 بر سازمان به عنوان يكه نظام عقلانى است واين عقلانيت بستكى به " اين ۷ تحقق اهدافه خودفر اهم کرده است سازمان مستقل از محیط ومتغیر های محیطی سنجیده می شود " بر ال را #2 ۰ هبری انگیزش قدرت و

صفحه 21:
مفاهيم وكّزاره هاى مدل سيستم عقلانى سازمان از نظر هوى وميسكل ۳ . 2 ۰ = 5 اد 3 رسمیته 2 ماج ككرت 3 0 3 لصل‌لستتناء-9 . ۰ 2 0 reaey ka

صفحه 22:
لك فصل سوم ‎aren eSB) By)‏ ae STD Oe ee) ea roe) نظریه روابط انسانی: مسأله اصلی در سازمان»ایجاد و ۳

صفحه 23:
لك فصل سوم اس ‎BY BPRS‏ و و ‎Vo‏ ‏داند و در ارتباط با آن به 6 اصل معتقد است"*

صفحه 24:
فصل سوم 0 هماهنگی از طریق تماس مستقیم ‎POR PAN pr MCW Sera‏ ©- هماهنگی از طریق ارتبط متقابل همه عوامل ‎ene‏ ا 0

صفحه 25:
لك فصل سوم نظرية يرداز بعدى اين نظرية < التون ميو © است. Carr Ee Ty 0 ( ‏0انسانها از فشار اجتماعی همکاران به شدت متأثر می شوند.‎ ۱

صفحه 26:
| hone Ee Ot Ne EEG plete TE EDI Sere ee eee ree ee eee, ‏در‎ اين ايده لوين كه یک میدان نیرو بررفتارحاکم است توجه ۴ ‎ee‏ ا دا ‎yee neyo ON DNB)‏ 2 زا جکونعی ارتباط او با سایر افراد و اشیاء

صفحه 27:
لك فصل سوم ‎we eB! We ey‏ و - به تدریج ضرورت توجه به روابط انسانی محسوس شد.

صفحه 28:
لك فصل سوم جوَانج ههم 2 وابَظ ‎SS‏ و 9-۱0 8 2 ۹۵ <اختیار ۱ ‏ا‎ ‎Pe So ES yee)

صفحه 29:
نفد نظریه ر وابط افتمانی درك راط ماف كك السك ب انرا 2 ۳ ‎Spe Sle As ey HEN KN] pee oS‏ حل كند. اما خددراين مسير كل سازيمان رسمى و روابط ان -با-محيط را -متغفول كذاشت ۳ وظایف وتغییر ات تکنولوزیعی واترات آن جایی در تحلنل‌ای رو ابط اتسانی بیدا نکرد

صفحه 30:
مقاهیم و گزاره های توصیف کر مدل ‎ieee ie‏ بقاء < آفراد < نیازها تجح ۳-2 رسمیت < ساختار اجتماعی < هنجارهای عیررسمی توانمندسازی 7 سلسله مراتب -حیطه نظارت -ارتباط ۳

صفحه 31:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
25,000 تومان