صفحه 1:
صفحه 2:
اصول مدیریت آموزشی
فصل سوم
« نظریه های سازمان و مدیریت »
- همه مكاتب و نظريه هاى شناخته شده مديريت به قرن بيستم
۳ ۳
ROE PC SOB ee See eT Bere onli
صفحه 3:
اين نظربه دراو ایل دهه های نخست قرن بیستم شكل "
ere
" :شكل كير نظريه كلاسيى در سه مرحلة انجام شد
« مدیریتطمی))
۴ مدیریتادار ی
| Wes aera US PAR
صفحه 4:
اصول مدیریت آموزشی
بذر تتوریهای مدیریت ابا در آار اقتصاددانتی تظیر
آدام أ سميت يا شيده شد
- كتاب «ثروت ملل» اسميت فصلى تحت عنوان تقسيم كار داشت.
صفحه 5:
لك
ا CNS
- بانى اين نظريه « فردريك تيلور » است.
a a
افزايش کارایی
۱
۳
صفحه 6:
اصول مدیریت آموزشی
مضامين اصلى كتاب « مديريت علمى »:
۱ PSE ee IES FEES]
ب: انگیزه کار عمدتا ناشی از شوق به درآمد مالی است.
صفحه 7:
اصول مدیریت آموزشی
ی سیر دورس >
- السان فقط با رفاه اقتصادی انگیزش می پابد
0 COP OP Ce Oe Foe
صفحه 8:
اصول مدیریت آموزشی
« نکته مهم »
- تيلو عَمَتتا با مستائل سطلح حملياتى سَازَمانهاى توَليدَىَ مشغوليت
ذهنی داشت.
۱ eh BY oe
صفحه 9:
لك
ار
0 0 ا ل TC
مبتنى بروظيفه ا به وجود آوزيد.
RO Tee eer ل ل ie
صفحه 10:
فصل سوم
« نکته مهم »
- تیلور به برخی متغیرها توجه نکرده بود.
- در چهارچوب نظریه «مدیریت علمی» متغیرهای روانشناختی
و جامعه شناختی درآن جائی ندارد.
صفحه 11:
اصول مدیریت آموزشی
فصل سوم
- سازمان غیر رسمی و روابط آن نادید گرفته می شود.
1 RBs
- انسان صرفا از دید اقتصادی نگریسته می شود.
صفحه 12:
فصل سوم
©) ررتاقين تلو ريسم ير مَدَيَرَيت مو رشي
۲ PCE LPR any Ere Lys
1 Pere kre CRY ess hie
-تاکید بر سطح عملیاتی(کلاس درس)شد.
صفحه 13:
لك
فصل سوم
- استانداردهای تولید ۶ بازده آموزش و پرورش
tee Te ee wr 0 05 0 ۱3
- تولیدکنندگان - معلمان
وظیفه معلم صرفا تولید نتایج استاندارد بود.
صفحه 14:
اصول مدیریت آموزشی
فصل سوم
نظويه هعديريتادازج (نظرّقه كادسيكع سازعان)
- این نظریه متعلق به«هانری فایول» فرانسوی است.
- فايول همزمان با تيلور به تئورى يردازى برداخت.
صفحه 15:
اصول مدیریت آموزشی
فصل سوم
are tee eee
Te eS he eS he OE كت
3211011-95
50 no
صفحه 16:
اصول مدیریت آموزشی
فصل سوم
كاركردهاى مديريت از نظر فايول:
صفحه 17:
لك
فصل سوم
« اصون فایول به عنوآن ز هنمو دهایی بزای مدیزان »»
AB ESS oat se SE Perr nye rE
Byers)
اختیار و مسئولیت
صفحه 18:
اصول مدیریت آموزشی
فصل سوم
-ere=)| ل ا Pav eye ern eee
| rer
صفحه 19:
اصول مدیریت آموزشی
فصل سوم
تاثیر تظریه مدیریت ادازی بر مدیریت آموزشی »
are RPV Peet Peer By cat mtn ce
Rte De ee Tor Re kit ا ا oo
صفحه 20:
نقد نظریه های کلانتیکت
نظريه يردازان كلاسيكه سازمان:را. به عنوان يك ماشين عظيم "
55-5
لا 1 بر
سازمان به عنوان يكه نظام عقلانى است واين عقلانيت بستكى به "
اين ۷
تحقق اهدافه خودفر اهم کرده است
سازمان مستقل از محیط ومتغیر های محیطی سنجیده می شود "
بر ال را #2
۰ هبری انگیزش قدرت و
صفحه 21:
مفاهيم وكّزاره هاى مدل سيستم عقلانى
سازمان از نظر هوى وميسكل
۳ .
2 ۰
= 5
اد 3
رسمیته 2
ماج ككرت 3
0 3
لصللستتناء-9 .
۰ 2 0 reaey ka
صفحه 22:
لك
فصل سوم
aren eSB) By)
ae STD Oe ee) ea roe)
نظریه روابط انسانی: مسأله اصلی در سازمان»ایجاد و
۳
صفحه 23:
لك
فصل سوم
اس BY BPRS و و Vo
داند و در ارتباط با آن به 6 اصل معتقد است"*
صفحه 24:
فصل سوم
0 هماهنگی از طریق تماس مستقیم
POR PAN pr MCW Sera
©- هماهنگی از طریق ارتبط متقابل همه عوامل
ene ا 0
صفحه 25:
لك
فصل سوم
نظرية يرداز بعدى اين نظرية < التون ميو © است.
Carr Ee Ty
0 (
0انسانها از فشار اجتماعی همکاران به شدت متأثر می شوند.
۱
صفحه 26:
| hone Ee Ot Ne EEG plete TE EDI
Sere ee eee ree ee eee,
در
اين ايده لوين كه یک میدان نیرو بررفتارحاکم است توجه ۴
ee ا دا
yee neyo ON DNB) 2 زا
جکونعی ارتباط او با سایر افراد و اشیاء
صفحه 27:
لك
فصل سوم
we eB! We ey و
- به تدریج ضرورت توجه به روابط انسانی محسوس شد.
صفحه 28:
لك
فصل سوم
جوَانج ههم 2 وابَظ SS و 9-۱0 8
2 ۹۵ <اختیار
۱ ا
Pe So ES yee)
صفحه 29:
نفد نظریه ر وابط افتمانی
درك راط ماف كك السك ب انرا 2 ۳
Spe Sle As ey HEN KN] pee oS
حل كند. اما خددراين مسير كل سازيمان رسمى و روابط ان
-با-محيط را -متغفول كذاشت
۳
وظایف وتغییر ات تکنولوزیعی واترات آن جایی در تحلنلای
رو ابط اتسانی بیدا نکرد
صفحه 30:
مقاهیم و گزاره های توصیف کر مدل
ieee ie
بقاء < آفراد < نیازها تجح ۳-2
رسمیت < ساختار اجتماعی <
هنجارهای عیررسمی توانمندسازی 7
سلسله مراتب -حیطه نظارت -ارتباط
۳
صفحه 31: