صفحه 1:
صفحه 2:
Ae 1 090 را
صفحه 3:
صفحه 4:
ا
۱0۳[ ۳ |
رابطه و پیوند بین و ياسخ
شرطی Saw lS you ابزاري, ال
مواردى از اين قبيل dbo ۳
صفحه 5:
ae me شامل نظریه
Brent | Beg ركان ارا تا
غیره است. ۳۳ ۳ نظریه و
يادكيرى ۳ ناشى از شناخت, ادراک
(perception) و بصيرت (12510118)
مبدانند. از دیدگاه نظریهیردازان
شناختي, یادگرفتههای جدید فرد با
ساختهای شناختی قبلی او تلفیق
مشود این عده بر این باورند aS
OL >> S ws pSoL > ار
]| 5
صفحه 6:
صفحه 7:
صفحه 8:
صفحه 9:
صفحه 10:
۳ ۳ ee ee
ge oS ار ار cul so po
ار ngllius cunts wb 259
i دهد, سپس مطالب داده شده را مرتب کند
ی PEP See ee ee are]
١ 2 دهد که یاد گرفته است. به بیان
aslo Lb هدفهای شناختی با آنجه شاكرد
9 سروكار دارد. در این حیطه, هد . 0
8
ا رت
غیرمحسوس مرتب شده است. هدفهای
يادكيرى در حيطهى شناختى بز اسابل
ا ال ا ل ا 0
صفحه 11:
همانطور که ملاحظه میشود, این ۲ ۳۳۰
eee TR cn Sed ee ce eC De elo
شکل آن ( ارزشیابی و قضاوت ) منتهی
هدفها 7
ا PSE en Peeeome بى ب
Loo. SRS Tear rd
به هر سطحی از رشد فکری, ۱۱ Lo
۱ پیشین طی شده باشد؛
را are reid a
SPR OPO serie h ec n pe reas pereneeee)
0
اندازهگیری موفقیتهای تحصیلی نیز بهوسیلهی بازگفتن
حقایقی صورت میگیرد که یادگیرنده به حافظهی خویش
eee Pe gee ee oe) epee زا
براى به كار بردن محفوظات فراهم شده است اما از
آنجایی که بین دانستن و توانستن و انجام دادن فاصلهی
صفحه 12:
صفحه 13:
ral eet) oa) وت در حيطهى
ص0۳ بر ا ماشه يا بده
را به خاطر سيرده كه در جريان اموز
pe 00001 است. E9i Ql 1.92 11,9 ند«
روانشناختی یادآوری را بیش از 5 3۹
دیگر» Petey و
يادكيرى در اين سطح صرفا جنبهيى حفظى
دارد. تاكيد بر شناخت بهعنوان يادآورى»
شامل 0000 6 فهمیدن» بینش يا
صفحه 14:
در این سطح از یادگیری؛ ۳ |
خواسته را ۱ طلاعات 3 معلوما 2
ا ا م 0
آورد. | در این مرحله شا re “i
۳ شناخت واقعیتهای مشخص؛
شناخت راهها و وسايل برخورد با امور
ges Se ee ener
شب 3 ۳۹ شناخت ea pt. wa Py
شاگردان را وادار مبکند مطالب ۲
اطلاعات 2 رایبه دهن الو ار ۰
صفحه 15:
ار شناخت؛
برای تمام سطوح بالاتر بادگیر؟
بهعنوان یک پایهی لازم محسوب
شده است ؛ مثلا شاگردی aS
جدول ضرب را نداند يا اصول و
قوءانن. علم.. .ايه خاطل aula;
صفحه 16:
صفحه 17:
Pola. بیآنکه بان آن مه ب فى
Aaa Pa) pve a Op aren | | ews
٩ Sl ere wee se
سطح مستلزم اكاهى از اصول و
صفحه 18:
dy | (
men به شكل و 56 حت
Ee lgino 5 آن ها دكركون شود ترجمه
نامیده ميشود. . غالبا توانایی فرد il
ترجمه» به داشتن ۳ ۳
مناسب وابسته foul ۳ 2 5
ee 6 ee الاك ا كال 3 loon ce
صفحه 19:
interpretation -u
1 فصر املك و
تنظیم محد oa آنها ۳
اندیشهها» به صورت ترکیبی تازه»
ذهن فرد باشد. در واقع تفس(
سر Igi,le 9 IggolS ngor,i
درک تدابیر گوناگون 4 كار رفنه در
انتقال مفاهیم و یک نوع بازیابی
۰ Pe nroerT] Mae See eer) C-y
تفسیر شامل توان تشخیص نکات
Iho a ee er | © دءءا 8 ]5 وی :مج
صفحه 20:
extrapolation -~
oe Oe heen roe) Pepe eee
7
لا
9 ا Il, بتواند ۳۹۹
تفسير كند و نيز بتواند روالها و رو
فراتر از دادهها و يافتهها كسترش د
د AE Sey ee در نتیجه» ید
با شرایط توصيف شده در مطلي اصلی
BOK en Peek weg ere FIDE ToT 9 OF ENS
5 Ps بايد بتواند ا منظور شده
۳۰۱۰۳۱ متن با مقالهی علمی راانه ورا
صفحه 21:
صفحه 22:
است از توانايى كاربرد اصول
فرضیهها, فضیهها و مفاهیم |
ديكر در وضعيت و موقعيت 0
۰ هيجكونه راهحلی انا شود
be
است.
در این سطح, وقتی به فراگیرنده
مسالهی تازهای داده مبشود» او plas
اك ون
مساله را حل میکند بدون اینکه لازم باشد
به او گفته شود از کدام مطلب انتزاعی
استفاده كند. . مانند Lad 0
صفحه 23:
~
analysis
صفحه 24:
دارند. . در فهمیدن» 251 Pe.
4 3
ل Jacl g lgoroxi مناسب 3
ا SSR سهد
جديد. در ed ۳۰۳۹ در تحلیل؛ 00 32
مطلب به اجزای تشکیلدهندهی آن و
0
تال آن ها تأکید میشود؛ به عبارت دیگر
لكا در سطح تحلیل متضمن داشتن
ey ا ل ل acy PC
صفحه 25:
صفحه 26:
در ۳۳ ۳ يادكيرنده i.
عواملى را که در مرحلهی ز
aed 0
ا 7 :
۱ ترکیب»
مستلزم درهم الكل سوم م لاك
Ses eed 0
صورت یک کل تازه a
از دا میاه عم ام و ۱۳۲۱
صفحه 27:
ارزشیابی
evaluation
3 قضاوت
judgement
صفحه 28:
باشد - احساس و ككل دونف
که دانش يكساني دارند نسیت
آگاهي هایشان ميتواند يكسا
awl 0
0 51 ntlole aloa>
gublasl كه wv? ۳1 آموختن ایجاد
صفحه 29:
جیطه عاطفي 5 سطح دارد :
ae wraiosMe): -1
293 S149 al> yo yl 52 - ( 5.5L
0 کند - سوال مي پرسد
انيس ( نت
را Ce adel
3- سكيد ie
پیشرفت ارزش قائل میشود 0 فراتر از <
و
ميدهد ١
تا : ارزش هات محا
را كه به ان اعتقاد دارد در هم ادغام ميكند و بين
1 ل xiSr0 sais 025 Igil
» dgturo LS ails abuby ow آموخته
صفحه 30:
١
صفحه 31:
= 5 con I: 3 كد
0 اجام 5
ار ها
صفحه 32: