کسب و کار فروش و بازاریابی

نظریه وابستگی – Dependency Theory

43-Dependency-Theory

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظریه وابستگی – Dependency Theory”

نظریه وابستگی – Dependency Theory

اسلاید 1: نظریه وابستگیDependency TheoryMGTools.ir

اسلاید 2: عنواننظریه وابستگینوعنظریهمراحل استفادهاجراموضوعبازاریابی، فروش و تبلیغاتسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: این نظریه، یک نظریه در حوزه ارتباطات اجتماعی محسوب می‌شود. این نظریه به مطالعه‌ی بررسی تاثیرات بلندمدت رسانه‌ها بر روی مخاطبین می‌پردازد. این نظریه اولین نظریه‌ای است که مخاطب را درنظر می‌گیرد و در فرایندهای ارتباطی به عنوان یک بخش فعال آن را محسوب می‌کند و از این جهت بر خلاف نظریه نظریه سوزن تزریقی است. بر اساس این تئوری، فرض می‌شود که مردم با یک سری اهداف مشخص از رسانه‌ها استفاده می‌کنند و به دنبال رفع یک سری نیازهای مشخصی هستند. بر اساس این تئوری یک ارتباط جدایی‌ناپذیر بین مخاطبین، رسانه و سیستم بزرگتر اجتماعی وجود دارد. باتوجه به آنکه یادگیری از تجربه ناشی می‌شود، و تجربیات محدود هستند، مردم برای کسب تجربه و یادگیری بیشتر به رسانه‌ها روی می‌آورند. از طرفی استفاده زیاد از رسانه نیز باعث ایجاد یک وابستگی بین مخاطبین می‌شود. این درجه وابستگی به طور کاملا مستقیم متناسب است با:- ظرفیت یک رسانه برای برآورده کردن نیازهای یک فرد- ثبات اجتماعی: در یک دوره از تغییرات شدید اجتماعی مانند انتخابات ریاست جمهوری، درگیری، بحران و ... افراد به دنبال ارزیابی مجدد اعتقادات، ارزش‌ها و باورهای خود هستند و به دنبال بررسی انتخاب‌های جدید می‌گردند. در این شرایط انسان‌ها بیشتر نیازمند یک مشاوره و سیستم پشتیبانی فکری قوی هستند و به همین دلیل وابستگی‌ها به رسانه نیز بیش از پیش می‌شود.- مخاطبین به عنوان یک جزء فعال در فرایندهای ارتباطاتی، رسانه مورد نظر خود را بر اساس نیازهای فردی و عوامل خارجی مانند فرهنگ، مذهبی، اعتقادات سیاسی، شرایط اقتصادی و ... انتخاب می‌کنند. در نتیجه هرچه تعداد رسانه‌هایی که نیازهای فرد را برطرف می‌کند بیشتر باشد، وابستگی مخاطبین به یک رسانه کمتر می‌شود.- در نهایت به عنوان فاکتور چهارم، میزان وابستگی به رسانه‌ها و غیر رسانه‌ها وابسته به ویژگی‌های روانی افراد است اما این ویژگی‌ها نیز بر اساس عوامل خارجی‌ای که در مورد قبل ذکر شد، ایجاد می‌شود.با توجه به این نظریه، آگاه بودن رسانه از توانایی ایجاد رابطه وابستگی با در نظر گرفتن اهداف مخاطبین، می‌تواند با قدرتی که دارد، به اهداف خود دست پیدا کند.چهار مرحله نیز در روند ایجاد وابستگی وجود دارد:1- افراد برای برآورده کرده نیازهای خود، سرگرمی، درک بیشتر، دریافت اطلاعات بیشتر و ... جذب رسانه‌ها می‌شوند.2- ایجاد رابطه وابستگی با شدت‌های مختلفی شروع می‌شود. هرچه ایجاد رابطه وابستگی شدت بیشتری داشته باشد، تحریک شناختی و عاطفی بیشتر خواهد بود. تحریک عاطفی رضایت فرد را افزایش می‌دهد و تحریک شناختی موجب افزایش رضایت توجه فرد می‌شود.3- تقویت این دو نوع محرک، یک سطح مشارکت بالاتری را فعال می‌کند که طی آن فرد می‌توانداطلاعات را پردازش کند و به خاطر بسپرد.4- افزایش این مشارکت باعث افزایش تاثیر رسانه بر روی فرد از لحاظ شناختی، عاطفی و رفتاری در راز مدت می‌شود.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطنظریه برجسته‌سازی Agenda Setting Theory 10 فرمان برای مشتریان رسانه 10 Commandments for Media Consumers نظریه کاشت Cultivation Theory نظریه سوزن تزریقی Hypodermic Needle Theory مزایاتاکید بر روی نیازهای افرادقابلیت اطمینان بالا برای تاثیرات بلندمدت رسانه‌هاکاربردهاکاربرد در تبلیغات و در نتیجه فروشکاربرد بالا در جاری‌سازی استراتژی سازمان و تاثیر بر فرهنک سازمانیمعایبمانند نظریه کاشت و سایر نظریه‌هایی که اثرات بلندمدت رسانه‌ها را اعلام می‌کنند، این نظریه برخلاف نظریه اقناع است و تاثیر رسانه‌ها در کوتاه مدت را در نظر نمی‌گیرد. در صورتی که شواهدی وجود دارد که رسانه‌ها در کوتاه‌مدت نیز دارای تاثیرات مهمی هستند که نتایج ناشی از تبلیغات نیز نمونه‌ای از این تاثیرات است.این نظریه می‌تواند کجی‌هایی داشته باشد، چرا که این نظریه به صورت مستقیم از داده‌هایی که از افراد بدست آمده است، ایجاد شده است و افراد ممکن است واقعا تاثیر واقعی رسانه‌ها را نفهمند.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان