صفحه 1:

صفحه 2:
قال على (ع): 5 ‏لآنها‎ ٠ 55 ‏سرك الشبهه‎ ae) Cre eae RD ks ‏فقدعاءهم‎ 3 CES ‏البقين-‎ ‏ا ا‎ ٠. ‏الضلال‎ شبهه را ازاين رو شبهه ناميدند كه به حق شباهت دارد . ار ۱ ‎Pp ewe OC ecade| ere)‏ ۱

صفحه 3:
نقد و ۳ معنوبت مدرن با تأکید بر رویکردهای روشنگکری دینی معاصر

صفحه 4:
Kyo Cd gare 1 OSU 0 59 po ّن چه بررسی و نقادی لین رویکرد را ضروری می نماید. یکی رهیافت علمی است که همواره ما را به ارزیابی و وزن کشی اندیشه های نو می خواند. ۲. دیگری نفوذ و رواج پاره‌ای عرفانهای واردلتی در چند سالةٌ اخير است كه عمدتاً بدون تأکید بر شریعت و چه بسابا نفی و طرد لّن ۰ طیفی از افراد جامعه را در سطوح مختلف تحت تأثیر آموزه‌های خود قرار داده است. نظريَةٌ معنویّت مدرن (همان گونه که خواهد آمد» بستری مناسب برای رشد و نمای اين گونه عرفانهاست و به نحوی مبانی فلسفی و روان شناختی این طیف از رویکردهای معنوی را مهندسی و تئوریزه می‌نماید.

صفحه 5:
۲ معنویت مدرن در راستای پاسخ به نسبت میان عقل و دین و جمع سنت و تجدد شکل گرفته است.(رهیافت معنوبت بر آیند ادراک دو ضرورت است؛ ضرورت مدرن بودن و ضرورت فرارفتن از مادیت و توجه به ساحتهای برتر وجود انسان. معنویان لازمه دینداری در عصر مدرن را سازواری دین با مقلفه‌های اجتناب ناپذیر آن می‌دانند) ۲ معنویت را خاستگاه و نقطة عزیمتی دیگر نیز هست و آن کاهش درد و رنج است. از این بعد معنویت رنک وبوی روان شناختی بيدا مى نمايد؛ روان‌شناسی‌ای که ناظر به بهداشت روانی و زندگی بهتر و بی غدغه تراست.

صفحه 6:
چیستی معنه بت مدرن معنویّت نوه‌اي مواجهه با جهان هستي است که در آن شخص روي هم رفته با رضایت باطن زندگي مي‌کند و دستخوش اضطراب ‏ دفره و نوميدي غي شود.

صفحه 7:
مؤلفههاى رضايت باطن 5 لمثل رنجهاىسيرينىو درون إنسازرا .1 آزار ندهدا .شاد( آدمی لفسردد و بين شاط نباشه) .2 ۳ امید(به (به زندگی_-دنییی خود آمیدوار بوده و نسبت به آینده خوش‌بین باشد).

صفحه 8:

صفحه 9:
۱ اصول محرفتی ۲ اصول عاطفی - نفسانی ۳ اصول ارادی - رفتاری 8 اصول روشی

صفحه 10:

صفحه 11:
لوال ا ‎pee ee eas CTS Coe‏ ا ا ا ل كه مشتمل بر اعتقادات بيشمارى استء براى انسان امروزى قابل قبول نمى باشد . ‎ree‏ ل ا ا ‎sre‏ تف تعبد وقدآيت زدايى إل اتباخاصض1 م را ی نام تعبد سر وکار داریم . انسان معنوی شخصی است استدلالی که زیر بار 0 nS) een eee Cy Lie le Se eee ETE ee ae eee eee ees te iia bee . ‏خود می آورد‎ 0 mene ir tee een

صفحه 12:
SC ane al ‏معنای بی اعتمادی به تاریخ آن است که انسان مدرن باور نموده است که در‎ ‏سخن قطعی تمی توان گفت . بی اعتمادی به تاریخ یعنی این که‎ 2 ee nom elec ‏تاریخ‎ + نفی ویژگیهای «محلی»: ادیان تاریخی هر کدام در یک مقطع خاص تاریخی و در یک موقعیّت خاص جغرافیایی ودر يك اوضاع و احوال خاص فرهنكى و عرفي ‎ieee eel ee‏ تعاليم امور اعتقادى) ۳ عملى ) الهاار ‎Gl SOB ey‏ ۱ مان و مكانى زيست مىكنند » سعادت بخش ل ا

صفحه 13:
ایمان ناواقع گرا: ”2 عقلانیت مدرن: این جایی و اکنونی زیستن:

صفحه 14:

صفحه 15:
نقض غرض درمعنویّت مدرنء چه بسا انسان با اموري ذهني» خيالي و حاصل از احساسات» سر و كار بيدا نمايد كه هيج بهره‌اي از حقیقت و واقعيت ندارند و بديهي است كه وقتي باوري با واقع مطابقت نداشت خود منشأ درد ورنج است.

صفحه 16:
میان صدق (ب)يكک ‎(ustPivctiva)As> 33 5 5 9b‏ 4 ‎(retirocrattyy)‏ آن تفاوت است. بدین معنا که هر باور معقول و موجهىء لزوما صادق نيست. در نظريّه معنويّت به اين نكته به نيكى توجه شده است. منتها نواندیشان معنوي » معقوليت صرف را در گزارههای معنوي کافی دانسته و معتقدند توجیه» ما 1

صفحه 17:
الف)نقد انمان ناواقع کروانه از صدق بنیاز مسازد.. حال پرسش آن است که دل بستن و اعتقاد به گزارههای صرفاً بسیاری از آنها در عالم واقع» كاذب و نادرست باشد» آیا دست كم روح حقيقت

صفحه 18:
۳.لوازم این ایمان 9-0.معنویّت نوین عنصر نقد و شك را در ایمان دخیل مي‌داند. 9-بر اساس اين رويكرد دینداری در عصر های مختلف در هر عصرى مضمونى بيدا مدكند.

صفحه 19:
7 ب) نقد نعبد گریزی و فداست زذایی ۱.عدم تلازم مدرنیته با استدلال ۱ | انسان مدرن هميشه اهل استدلال نیست زيرا وى نيز در امور عاطفى و ارادى و ۱ ۱

صفحه 20:

صفحه 21:
0 -1- ین مزلفه بیان ‎oh‏ آزمون‌بزيري «نيري ‎Ps ae Sosy‏ بوزيتواستي وسيل ) و بر اين باور وس کم ورستی یا اورصق و نيز 6ارآمري و يا ذامارآمري يق اكزاره ‎waren pat gen AG oo? of o‏ تفصین نقر شره «سش.

صفحه 22:
‎JY‏ و در ابجاد رضایت باطن ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 23:
= 1 3) وامداری معنویت نسبت به دب معنويّت را ميتوان در بعد ويزكيهاي اخلاقي و عاطفي - نفساني» صائب و بر حق دانست . حقیقت طلبي» جمال جويي ۰ خيرخواهي » صداقت .» وحدت رفتار وكفتار » فارغ بودن از ۳ بسياري از آموزه هاي اخلاقي معنویان همه و همه مقبول و مطلوبند و همین بُعد از معنویت است که چه در مقام نظر و چه در حيطة عمل جاذبهاي در افكنده و ذهنها و جانها را به سوي خويش رهنمون ا د ا ا ‎on‏ ا ‎wer ee‏ دين نيست؟ آيا دعوت به اين اصول اخلاقي ابتدا از لسان افرادي جز انبياي عظام و اولياي کرام ادیان الهي به گوش رسیده است ؟

صفحه 24:
ه)عر فانهاى بدلى

صفحه 25:

صفحه 26:

صفحه 27:

صفحه 28:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان