صفحه 1:
صفحه 2:
DP ايران
Bleep erg ear dket re) eos re ETE Pe ap eereet
کشورهای مترقی دنیا شکل گرفت و البته عمده فعالیتهای
6S) pew سيستم se ۳ as تفریج
و خدمات ایاب و ذهاب در محدوده بین شهری, کار خود را
.آغاز کرد
در سال ١1٠١0 لايحه تاسيس شركت هاى اتوبوسرانى
yetd ا ا ا ل 00200
يى را داتمار فى داده شد. مدتى يس از راه اندازى
صفحه 3:
۳ chy Cary) Pepa)
0 IEICE ee
0 تعدادى ies)! مدل oH از شوروی خریداری شد
: 0
و
در سال ۱۳۲۱ سهیلی نخست وزیر وقت مصوبه ای مبنی
بر اجازه ایجاد شرکت های حمل و نقل شهری ارائه کرد.
در سال ۱۳۲۳ یکی از بانک ها دستور گرفت تا تعدادی
اتوبوس وارد کند. از ۵۰ دستگاه آتوبوس وارداتی مدل
جديد ٠٠١ دستكاه به تهران اختصاص داده شد. اين
renrerey| ا 00
.90 ا ا 00 ال 000
صفحه 4:
به تدریج اتوبوسرانی نظام یاقته تر شد و بیشتر تحت کنترل
ال ا ا ا ا ال ا ل
ered Soe eer) ا ا
ی ار .۳
۳ رای ملی رسید و امتیاز آن Cee aun Stee)
۱۳۳۵ فروردین oe
شركت سهامى اتوبوسرانى نهرزان با نام شركت واحد
0 ا ace ret aolsy ae peer eel,
نبت رسيد همزمان شركت اتوبوسرانى اهواز تاسيس شد.
ا ا ا
۱7۳/۲ اس .
20 GaS97 us laid ail> aod 9 515) wy U9
.حاصل نشد
صفحه 5:
2000 ل al pipe) car) lay We peered
Pye caer ore ا ا ا T) iepye ere
«وچب شد که 1۱۹۹۹۹۹۹۹۹٩ معطلی ماهر"
۱۳ شرکت ها 01
را PUT
یافت.
در دهه ۵۰ و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد اين
شهرها به ١ رسيد و 0
Serra bpumr lec e any ا 0
ا )6 Wick.
۱۳ اك a Ae
صفحه 6:
مد سس =
وي
عوامل تاثیرگذار بر مجتمع هاي زيستي شهري و
روستايي
صفحه 7:
ام لس ۳
عوامل تاثیرگذار بر مجتمع هاي زيستي
شهري و روستايي
جغرافيايي(شامل موقعيت. عوارض كوناكون زمين و...) ©
اقليمي(شامل جهت باد. بارندكي و دماي هوا و...) ©
اقتصادي(شامل ارتباطات منطقه. راه هاي زميني ١ هوایی ۰
انواع معیشت و علي الخصوص معیشت غالب و.-)
ترهنگی اجتماعي(شامل جمعیت و عوامل مربوطه و ©
امکانات موجود(از قبیل آموزشي. بهداشتي و..)
صفحه 8:
خب ۱7
شناخت اقلیم ها
اقلیم معتدل و مرطوب ©
اقلیم گرم و خشك ©
اقلیم سرد 6
اقلیم گرم و مرطوب ©
صفحه 9:
Rana
۱ ۱ ل سس
۳
حرارتدريافنتشهده.دمايهوا(معدلو درجه حرارتهوا شامك
و ماه و سالو معدلرطوبت ee
هوا
pene ا ا err overy)
صفحه 10:
۳
صاحب نظران نسبت به تقسیم بندي اقليمي جهان و منطقه
.ديدكاه هايي متفاوت دارن
ER
۰ اقلیم شامل با
ی رس رم حول سرد و برفي و قطبي
= .تقسيم مي شود
ي جهان به پنج نوع
RIC pee are Stare Shy 7X0] ori oro was CEO) Oa
.شمالي در منطقه گرم قرار گرفته است
صفحه 11:
قعبر رسيث تيا مد
pide Ete shed edo piss
تخیر گر pecs Sain Hie pd
SA es foun ee لازن يه كر لست که
ای سور ماه بای ولو متا هت و سور کووشی Shep iS
ار بعشه هواتی که از طریق عکی هواتی ثهیه و عطیم میگود استفاده مود
بمطور كلى تمقيفات جر شیر منوا به انها ديل .
و سورد
له توب
- موقعت مطهایموره مطابد از pte ae ale A لإتفاع از
kee
مقر آانی كه عر كدام با شهر يا روسنلى مورء مطلمه در تعالى ميلقت
- موقعیت سینمعدر شور see SSE
صفحه 12:
خب ۱7
معيارهاي انساني
:مسایل انستاني مورد مطالعة عبازنند از ©
سن مردم : شامل سن افراد جامعه آن شهر به صورت کل و جدا از 6
هم(گروه هاي مختلف سني براي موّنث و مذکر و...)
وضعیت فرهنگي : شامل امکانات فرهنگي-مذهي 6
وضعیت فعالیت(معیشت غالب): شامل بررسي در زمينه هاي ©
جمعیت فعال و غیر فعال به صورت جدا از هم و مکان اين فعالیت ها و
اجزاي تشکیل دهنده فعالیت ها
صفحه 13:
خب ۱7
معيارهاي انساني
:خدمات اجتماعي : اين مطالعه شامل دو قسمت مي شود 6
بررسیخدماتاولیه در رلبطه با ولحدهايشهري (ولحد مسكوني ولحد. 1 ۶
همسايگي واحد محله) و مباحثیاز قبیلعلتس کونتخانوارها در محله(عللي
ارام يا تمیز بودنمحله. دسترسیبه فضاهایمور ارزلني
قبیلرفنو
3
ولبستكواجتماعوو...) و رولبط ف رهنگياجتماعيمردم محله(از قبی
es ul Goals bul رو )
ساختاوي؛ شاملخدماناساسیولبسته به هوینشهریدر مجموعه. 2 6
خودششاملشهرلها و مناطقشهر که وضعینخدمانف رهنگي
اجتماعي تفریحیو تجاریو... در واحد همسايگي واحد محله. ولحد ن احیه
وا وا دییردارد
صفحه 14:
۱ ۳ 0 i
صفحه 15:
ای شهری يکي از موارد
OE aval
كرديده و كم مى نمايد تا كارب
فضاها استفاده نموده و لذت بر
به كاركيرى اين تناسبات به درك آتتان و راحت محیط توسط کاربر
| by Pt] tei perc cry 1e-t eyed Core perc a
مختلف با سهولت بیشتری از اين
صفحه 16:
ا ا
7 پالایش و تدوین اهداف و
| 0
صفحه 17:
مطالعه و حسن رابطه بي
ارگان هاي ذیربط در شهر — co
صفحه 18:
۱ NS ۳۳۳ ۷ iit ۳ 0 0
۷
1
ae
صفحه 19:
7 i
صفحه 20:
ROA atom re ee ee
۱ Ee gO OC FBT Re TI HIN A OO
Beene see pe Cgc اح ا EMG OO
پل
| و
۱ dP OO ONT
1 Peso a Tees eee Om gee yD Od
pein nee fr nents hoc ress AON ee oe en EO
۱ ی مش زره
صفحه 21:
صفحه 22:
صفحه 23:
سازه co تقاطع ها
e Vol) 7
“alcatel
ses scene pe Feary ۰ باید 40 فوت از پیاده رو عقب تز باشد
nee eas ۱
ایستگاهها همچنین باید در مسر موازی با پیاده رو ها قرار گیرد تا تداخلی با افرادی که در
پیاده روها در حال عبور و مرور هستند. پیدا
طرز قرار گرفتن اين ایستگاهها باید بصورتی باشد که مردم از باد و باران در فصل زمستان و
از تابش اشعه خورشید در فصل تابستان محاقظت شوند. هرچند این نکته مهم است که
perv Corecera e em overepene Ef ora 110
Servo ا ا esc Dr acer a ae ne
صفحه 24:
از مواد ساخته و
7
0 jlai x0 jai
صفحه 25:
ار سا
اتوبوس را ببينند. ايستكاههايى كه از نظر طراحى ضعيف
هستند به سبکی طراحی شده اند که برای ديدن رفت و
۱
.رو امد
صفحه 26:
نوع ديكر طراحى بايد به صورتى باشد كه سوار شدن
اتوبوس برای افراد به راحتی صورت گيرد. این مورد یکی
از موارد مهم در طراحى ايشتكاههاى اتوبوس مى باشد.
زيرا مردم دوست دارند به راحتى به اتوبوس مورد نظر
خود برسند
صفحه 27:
ایستگاهها باید دارای ما رای نشستن مسافرین باشند
.تا در مواقع بارانى يا هواى نامساعد احساس راحتى كنند
صفحه 28:
مردم به اطلاعاتی در مورد زمان ورود و خروج به ایستگاه
نیاز دارند. وجود تابلوهای اطلاع رسانی در ایستگاه ها
براى شهروندان و توريست ها بسيار جالب و مفيد خواهد
3
صفحه 29:
صفحه 30:
صفحه 31:
صفحه 32:
صفحه 33:
صفحه 34:
صفحه 35:
صفحه 36:
صفحه 37:
صفحه 38: