کسب و کار مدیریت و رهبری

نقش امور مشترکین در کاهش آب بدون درآمد

Naghshe_moshtarekin_dar_kahesh-abb_bedoone_daramad

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نقش امور مشترکین در کاهش آب بدون درآمد”

نقش امور مشترکین در کاهش آب بدون درآمد

اسلاید 1: سخنران : عزیزالله مبینینقش امور مشترکین در کاهش آب بدون درآمد

اسلاید 2: سرفصل مطالبمروری کوتاه بر مفاهیم نوین درزمینه آب بدون درآمدوبالانسینگ آبمولفه های سیاست موفق در زمینه کاهش هدررفت ظاهری پروژه های مر بوطهمحاسبه آب بدون درآمدبوسیله داده های موجود در فایل امور مشترکین و جدول ماه - روزجمع بندی وپیشنهادات

اسلاید 3: مروری کوتاه بر مفاهیم نوین درزمینه آب بدون درآمد و بالانسینگ آب

اسلاید 4: تعریف آب بدون در آمدبه تفاضل مقدار آب ورودی به سیستم با مقدار مصرف واقعي ، آب بحساب نيامده یا آب بدون درآمد گويند و به صورت حجم در سال ، متوسط حجم در روز ودرصد نسبت به ورودی بیان می شود.

اسلاید 5: بالانس آب ورودی وخروجی سیستم غیرمجازمجازمصارفواقعیظاهریهدر رفتورودی سیستمخروجی

اسلاید 6: مصرف واقعی به مقدار مصرفی که بابت آن صورت حساب صادر شده وهزینه آن دریافت شده یا خواهد شد ، مصرف واقعی گویند .

اسلاید 7: مولفه های خروجی از سیستممصارف مجاز مصارف مجاز با در آمدمصارف مجاز بدون در آمدهدرفت آب هدرفت ظاهری هدرفت واقعی

اسلاید 8: مصارف مجاز با در آمدمصارف با درآمد اندازه گیری شده مصارف با در آمد اندازه گیری نشده

اسلاید 9: هدررفت ظاهری مصارف غیر مجاز سرقت آبمصارف غیر قانونیخطای مدیریت داده هاوسیستم بهره برداری مدیریتی پرسنلی خطای تجهیزات اندازه گیریدبی استارت دبی متوسط وزیاد کنتورهای خراب

اسلاید 10: هدررفت واقعی نشت از شبکه توزیع آب نشت از خطوط انتقال سرریز از مخازن نشت از مخازن نشت از انشعابات

اسلاید 11: هدررفت آب مصارف مجاز واقعیظاهریبدون درآمدبا درآمدتصویر تجسمی بالانس آب خروجی از سیستمخروجی از سیستمورودی به سیستم

اسلاید 12: خروججدول بالانس آب – استاندارد IWA

اسلاید 13: مولفه های سیاست موفق در زمینه کاهش هدررفت ظاهری پروژه های مر بوطه

اسلاید 14: مولفه های سیاست موفق برای کاهش هدرفت واقعیهدررفت ظاهری سالانه غير قابل اجتنابکنترل درستی داده های مشترکین کنترل استفاده غیر مجاز بررسی داده ها وآنالیز آن مديريت کنتورهای مشترکین

اسلاید 15:

اسلاید 16: محاسبه آب بدون درآمد بوسیله داده های موجود در فایل امور مشترکین و جدول ماه - روز

اسلاید 17: گام های محاسبه برا ی محاسبه آب بدون درامد با داده های موجود در فایل امور مشترکین مشکل تطبیق وجود دارد.برای روشن شدن این مسئله یک مثال می زنیم.

اسلاید 18: مشکل تطبیقفرض کنید از امور مشترکین در روز چهارم دوره ی دوم گزارش مصرف از اول سال تا روز چهارم ماه سوم خواست شده امور مشترکین چه جواب خواهد داد ؟تصور عمومی این است که آنچه امور مشترکین تحویل می دهدمربوط به کل مصرف تمام مشترکین در65 روزگذشته می باشد .آیا این تصور درست است ؟

اسلاید 19: مشکل تطبیقبه عبارت دیگر می توان گفت NRW = in- cدر این رابطه c مصرف بدست آمده از فایل مشرکین است

اسلاید 20: : مقدار حجم هدررفت واقعی و ظاهری : مقدار حجم آب وارد شده به شبکه یا تولید : مقدار مصرف بدست آمده از فایل امور مشترکین به جز مصارف رایگان : مصارف مجاز بدون درآمدمشکل تطبیقیا آیا می توان گفت

اسلاید 21: هر لحظه ازفایل امور مشترکین گزارش گرفته شود این مسایل وجود داردمصرف تعدادی از مشترکین در روزهای از دوره ی مذکور قرائت نشده است.تعدادی ازکنتورمشترکین قرائت شده ولی وارد سیستم نشده است. تعدادی ازمصارف وارد شده و قبض نیز برای آنها صادر شده ولی به علت اشتباه کنتور خوان وغیره دارای اشکال می باشدوباید تصحیح گردد.

اسلاید 22: هر لحظه از امور مشترکین گزارش گرفته شود این مسایل وجود داردمقداری از مصرف دوره های قبلی در این دوره ثبت شده است.مصرف فرآیندی در جای ثبت نشده ودر فایل داده ها نیست.مقداری از مشترکین کنتور ندارند یا کنتور آنها خراب وغیر قابل قرائت است بنابر این مصرف مطمئنی از آنها در اختیار نیست .فروش های خارج از سیستم وجود دارد که در جای ثبت نمی شود.

اسلاید 23: از طرف دیگر داریم آمار تولید به طور روزانه قابل دستیابی استبا جمع آمار روزانه آمار تولید ماهانه وسالانه بدست می آید.چگونه می توان با این مشکلات آب بدون درآمد واقعی را محاسبه کرد

اسلاید 24: راه حل های پیشنهاد شده برای رفع مشکلات یک وچهار اظهار می شود معادل مقداری قرائت نشده ، قرائت سال قبل یا دوره قبل به این سال یا دوره جاری منتقل می گردد .بعضی شرکت ها برای رفع این مشکل مقدار قرائت نشده را تخمین می زنند ولی گزارشی از نحوه ثبت مالی آن در دسترس نیست البته در این صورت باید مقادیر انتقالی از دوره یا سال قبل از مقدار سال جاری کسر گردد.برای سایر مسایل نیز سیاست خاصی بطور واضح اعلام نشده ولی هر شرکت با توجه به توصیه های حسابرس خود اقداماتی را انجام داده است .

اسلاید 25: اشکالات راه حل بیان شده قرائت نشده ها معادل انتقالی های سال یا دوره قبل است به دلایل زیر می تواند درست نباشد.معلوم نیست مصرف انتقالی با مصرف قرائت نشده یکسان باشد . چرا ؟

اسلاید 26: فرض کنیدشهری با تعداد m نواحی قرائت وجود داردناحیه1 امa،....،2،1ناحیه2 امb،....،2،1ناحیه m امz،....،2،1....

اسلاید 27: آنالیز قرائت مصرف با چوب کبریتدوره اول دوره دومدوره سوم دوره چهارم دوره پنجمدوره ششم سال جاری سال بعدسال قبلخط روز اول قرائتدوره اول دوره ششم

اسلاید 28: دوره اول دوره دومدوره سوم دوره چهارم دوره پنجمدوره ششم سال جاری سال بعدسال قبلخط روز اول قرائتدوره اول دوره ششم آنالیز قرائت مصرف با چوب کبریت

اسلاید 29: بنابراین نتیجه می گیریم که فایل داده های مصرف مشترکین به صورت آنالوگ نیست بلکه به صورت دیجیتال (نقطه ای ) است بنابر این آخرین ثبت ها در آن می باشد بنابر این نباید تصور کرد اگر در نقطه زمانی هستیم مصارف قبلی در فایل می باشد بلکه باید به آخرین قرائت ها وثبت ها نگاه کرد .تعدادی از مشترکین در طول سال به فایل اضافه شده اند بنابر این اگر فرض انتقال را بپذیریم برای آنها مصرف قبلی وجود ندارد . فقط مصارف قرائت شده در اول هر ماه گزارشی از یک یا دوماه قبل می باشد در صورتی که انباشت مصرف قرائت نشده ماههای قبل وجود نداشته باشد ودقیقا در هر روز قرائت همان مشترکین قبلی قرائت شوند.!!!!

اسلاید 30: مقایسه قرائت روزهای مختلف در یک ناحیه قرائت

اسلاید 31: بنابراین نتیجه می گیریم کهمصرف انتقالی وقرائت نشده از ماه های غیر مشابه ( بهمن واسفند وفروردین واردیبهشت ) می باشند.احتمال دارد به علت عدم قرائت تعدادی از مشترکین به علل گوناگون انباشت مصرف به سال جدید انتقال یابد در صورتیکه احتمال دارد درسال گذشته این موضوع مصداق نداشته باشد . اگراز تمام موار مذکور که بگذریم در آنالیز قرائت مصرف به روش چوب کبریت مشخص شد مشترکینی که مصرف آنها منتقل شده است با مشترکینی که قرائت نشده اند تفاوت دارند !!!!

اسلاید 32: در نهایت داریمبنابراین همواره با موار زیر روبرو می باشیم مصارف ثبت نشده ( امکان قرائت وجود نداشته است )مصارف قرائت نشده مصارف سنواتی مصارف انتظاری (یا در راه)

اسلاید 33: راهکارها چه می باشند تخمین درست مصارف انتظاری وقرائت نشده وثبت نشده استفاده از جدول ماه – روز جهت تخمین مناسب مصارف سنواتی وکسر آن از مصرف موجود در فایل داده های مصرف مشترکینچگونگی انجام این عملیات با یک مثال ذکر می شود

اسلاید 34: مثال استفاده از جدول ماه- روزدر صورتیکه مقادیر مصرف قرائت شده برای 10 مشترک طبق جدول یک باشد مقدار مصرف مربوط به دوره اول سال 86 را محاسبه نماید .

اسلاید 35: آنالیز و تطبیق مصرف با تولید یا ورودی به سیستم(جدول ماه- روز)

اسلاید 36: فرآیند تشیکل جدول ماه- روز ومحاسبه آب بدون درآمد تعداد روزهای قبوض محاسبه شود . تاریخ قبوض بررسی و بر اساس قبضی که بیشترین روز را دارد جدول تشکیل گردد.در این مورد قبض با 235 روزمصرف ملاک می باشد بنابراین دامنه ماهها از مهر ماه سال 85 تا اردیبهشت سال 86 می باشد .مصارف با توجه به شماره کنتور محاسبه می شود و در ستون دوم جدول آورده می شود. متوسط مصرف محاسبه می گردد.

اسلاید 37: فرآیند تشیکل جدول ماه- روز ومحاسبه آب بدون درآمدروزهای مصرف محاسبه شده بین ماهها با توجه به تاریخ تسهیم می گردد .با توجه به تعداد روزهای هر ماه و متوسط مصرف ، مقدار مصرف هر مشترک در هر ماه محاسبه می شود. مقدار مصرف هر ماه جمع زده می شود و این مقدار مصرف کل مشترکین قرائت شده در آن ماه خواهد بود. با توجه به مقدار مصرف هر ماه و تعداد روزهای متعلق به همان ماه ، متوسط مصرف در هر روز قابل محاسبه است . این مقدار با مقدار متوسط هر مشترک می تواند تفاوت داشته باشد چون متوسط مصرف مشترکین قرائت شده است. به عبارت دیگر متوسط روزانه با تقسیم مقدار مصرف کل قرائت شده در هر ماه بر تعداد روزهای نظیر مشترکین قرائت شده محاسبه می گردد.

اسلاید 38: فرآیند تشیکل جدول ماه- روز ومحاسبه آب بدون درآمدمقدار متوسط روزهای ماه با تقسیم کل روزهای هر ماه به تعداد مشترکین قرائت شده محاسبه می گردد.در جدول تشکیل شده بیشترین متوسط روز مربوط به اسفند است که 26 روز می باشد در صورتیکه ماه اسفند 29 می باشد، تعداد متوسط 3 روز کمتر از مقدار واقعی است بنابراین کل مشترکین در این ماه قرائت نشده اند ولی در این جدول بیشترین ماه از نظر گزارش مصرف، همین ماه می باشد . مقدار تولید یا ورودی به سیستم به تفکیک هر ماه در زیر ردیفمتوسط مصرف روزانه و روز نوشته می شود .

اسلاید 39: فرآیند تشیکل جدول ماه- روز ومحاسبه آب بدون درآمدمقدار آب بدون درآمد مساوی تفاضل ردیف جمع و تولید خواهد بود. همانطوریکه مشاهده می شود با توجه به اینکه کل مشترکین در ماه مربوطه قرائت نشده اند مقدار آب بدون درآمد زیاد می شود و فقط ماه اسفند به واقعیت نزدیک تر است به عبارت دیگر داریم : در این رابطه C مساوی مقدار مصرف مشترکین قرائت نشده و قرائت شده ولی ثبت فایل مشترکین نشده وفروش خارج از سیستم که وارد فایل مشترکین نشده می باشد.

اسلاید 40: فرآیند تشیکل جدول ماه- روز ومحاسبه آب بدون درآمد برای تخمین کامل مصرف یک سال باید به تعداد دوره های قرائت ،جدولی نظیر جدول یک تشکیل گردد و برای هر ماه مقادیر نظیر بدست می آید ولی در نهایت نمی توان ادعا کرد که کل مشترکین قرائت شده اند . 13. یک را هکار برای C ، محاسبه تخمین مقدار مصرف مشترکین قرائت نشده است البته پس از اینکه تمام دوره ها تطبیق شد. 14. پس از محاسبات فوق مقدار درصد NRW با تقسیم تفاضل مقدار مصرف تطبیق شده از تولید بر مقدار تولید ضربدر صد قابل محاسبه است. 15.در این مثال مقدار 25/39 درصد بدست می آید این مقدار برای اسفند ماه که بهترین مصرف در جدول را دارد دقیق نمی باشد و ضروری است تعداد مشترکین که قرائت نشده اند از جداول تطبیق دوره های بعد آورده شوند تا کامل گردد .

اسلاید 41: اشکالات این روشامکان مصرف یکسان در همه روزهای سال بعید می باشد. امکان دارد مصرف کننده ای در روزهایی از ماههای سال، هیچ مصرفی نداشته باشد. امکان دارد مصارفی از مشترکین مربوط به دوره هایی از سال های قبل باشد. لذا تطبیق آنها مشکل می باشد. اگر مصارفی به دوره های متعلق به سال مالی گذشته مربوط باشد علاوه بر مشکل تطبیق حجمی ، مشکل تطبیق ریالی هم دارد. علت این امر عدم امکان حذف مصرف و درآمد از فایل مشترکین درسال جاری می باشد ولی در محاسبه آب بدون درآمد احتیاج است مقداری از حجم در نظر گرفته نشودکه در این حذف احتمال خطا وجود دارد . بعضی از مشترکین در سال مالی قرائت نشده اند ولی ضرورت دارد که صورت های مالی بسته شود بنابر این مصرف آنها باید تخمین زده شود( مصارف انتظاری) که احتمال خطا وجود دارد.

اسلاید 42: جمع بندی وپیشنهاداتساماندهی به دوره صدور فبض وکنترل شدید دوره قرائت برای تخمین مصارف به نوع مصرف ومتوسط آن توجه گردد.قبل از صدور قبض ، ارقام نامتعارف قرائت شناسائی شده وبه مامورین قرائت مرجوع گردد .در صورتیکه اشتباه درقرائت باشد ، برگشت داده شده ودرغیراینصورت اجازه ثبت را به اپراتور داده قبض صادر گردد .مراحل برگشت میزان مصرف نادرست مشخص گردد. پیشنهاد می گردد اشتباه قرائت کنتور به صورت منفی درفایل مربوط به مصارف ثبت گردد . درصورتیکه اشتباه قرائت مربوط به دوره های گذشته باشد ، بهتراست میزان مصرف درقالب اصلاحات گزارش گردد.

اسلاید 43: جمع بندی وپیشنهاداتزمان ونحوه گزارشگیری مصرف اهمیت زیادی دارد. در صورتیکه دوره مصرف 60 روزه باشد ، بهتراست دو ماه بعد از شناسائی مصرف ، گزارشگیری شود . تغییراتی که بعد از این تاریخ در مصرف داده میشود ، در فایل مجزائی با شماره وتاریخ سند ثبت گردیده تا قابلیت گزارشگیری صحیح داشته باشد . اصلاحات انجام شده بعداز این تاریخ در قالب اصلاح مصرف به صورت 6 ماهه ویا یک ساله ویا به صورت سنواتی گزارش گردیده و از مصارف کسر یا به آنها اضافه گردد

اسلاید 44: جمع بندی وپیشنهاداتبه منظور محاسبه انحراف مصرف با مصارف واقعی هر دوره ، طول مدت دوره قرائت محاسبه ودر کنار میزان مصارف ثبت گردد . درصورتیکه طول مدت دوره قرائت قبوض با طول دوره قرائت تعریف شده فاصله زیادی داشته باشد ، مصارف طولانی مدت ومراکز پرمصرف شناسائی شده وبه صورت مجزا گزارش شود .

اسلاید 45: تشکرو قدردانیاز سرکار خانم طاهر مسئول سابق امور مشترکین شرکت آب وفاضلاب کاشان جناب آقای مهندس عبدی مدیر عامل شرکت مشاور بهسازان محیط آریا به واسطه ارائه نقطه نظرات ارزنده واستفاده از آنها دراسلاید های ارائه شده

اسلاید 46: با تشکراز توجه شما

اسلاید 47:

اسلاید 48: ممیزی مصارف مجاز با درآمد و بدون درآمد و غیرمجاز

اسلاید 49: در ناحیه یک تعداد اشتراک ها از یک تا aام و در ناحیه دو از یک تا bام و در ناحیه mام از یک تا zام تعداد می باشد به عبارت دیگر کل مشترکین عبارتند از : در شکل یک، m ناحیه وجود دارد و دوره قرائت نیز 60 روزه است و در هر روز 400 مشترک قرائت می گردد بنابراین در 60 روز، 2400 مشترک قرائت خواهد گردید .

اسلاید 50: مقدار حجم آبی که در روز اول توسط m کنتور خوان در نواحی قرائت می شود به صورت زیر محاسبه می گردد :در این رابطه اندیس m اشاره به ناحیه و اندیس یک اشاره به روز دارد . برای روز دوم توسط m کنتور خوان مقدار مصرف قرائت شده به صورت زیر خواهد بود :

اسلاید 51: در روز nام مقدار مصرف قرائت شده به صورت زیر خواهد بود :

اسلاید 52: کل مصرف قرائت شده در nروز در یک دوره به صورت زیر بدست می آید :

اسلاید 53: دیاگرام تعداد مشترکین ، نواحی و تعداد روز قرائت

اسلاید 54: مثال 1 :فرض کنید مصرف قرائت شده در یکی از مناطق بررسی می گردد . نمودار پائین مقدار مصرف مذکور در روز اول را نشان می دهد. در صورتیکه طول دوره قرائت 60 روزه باشد این روال تا روز آخر دوره ادامه می یابد. در هر دوره قرائت تعداد کنتور مشترکینی که در روز اول قرائت می شوند 59 روز از دوره قبل و یک روز مربوط به دوره جدید قرائت را شامل می شود و در روز سوم نیز 2 روز از دوره جدید و 58 روز از دوره قبل وجود دارد و در روز آخر دوره یک روز دوره قبل و 59 روز از دوره جدید قرائت در آن مصرف خواهد بود.

اسلاید 55: فرض نماید 10 مشترک قرائت شده اند که طول دوره قرائت آنها به ترتیب 60 ، 68 ، 69، 120، 62 ، 56 ، 40 ، 45 ، 95 ، 100 روز می باشد ، متوسط دوره قرائت را محاسبه نمائید . حال آنکه دوره صدور قبض 60 روزه می باشد بنابراین شاید تصور شود که باید دوره قرائت حداکثر 60 روز باشد ولی اینطور نیست این انحراف نشان می دهد که تعداد زیادی از مشترکین در موعد مقرر قرائت نشده اند و به دوره قرائت بعدی منتقل شده اند .

اسلاید 56: اگر بر خلاف مثال فوق فرض شود که دوره قرائت ثابت و قرائت نیز در موعد مقرر انجام می شود باز مشکل تطبیق وجود دارد . در صورتیکه کلیه کنتور مشترکین یک منطقه را قرائت کرده و سپس شروع به قرائت بعدی کنیم در واقع دوره جدید شروع شده و اگر بخواهیم طول دوره ای که قرائت صورت می گیرد با مقدار مصرف قرائت شده تطبیق شود اینکه تعدادی از روزها به دوره قبل و تعداد به دوره جدید متعلق است وجود دارد .

اسلاید 57: به نظر می رسد این گونه تصورها ما را دچار مشکل نماید بنابراین بهترین تصور این است که به روزهای قرائت، بسته های قرائت که به یک دوره کامل مربوطه می باشند نسبت داده شود و زیاد به بحث دوره قرائت یا دوره صدور قبض توجه نشود و آنها تنها معیاری برای سنجش متوسط در نظر گرفته شود .

اسلاید 58: نکته: تعداد قرائت روزهای مشابه در نواحی قرائت به علت مشکلات مختلف همیشه یکسان نیست، یعنی با همیشه یکی نمی باشد. این مسئله موجب می شود همیشه تعداد روزهاآنچه پیش بینی شده، نباشد.

اسلاید 59: مثال 3 : در صورتیکه قبض های صادرشده از تاریخ صدور تا وصول درآمد به ترتیب روزهای 15 ، 30 ، 45 ، 120 ، 260 ، 20 ، 90 ، 25 ، 35 ، 21 روز برای ده قبض باشد و اگر دوره وصول درآمد 30 روز در نظر گرفته شود ، انحراف متوسط وصول درآمد چه مقدار است ؟

اسلاید 60: مثال 4 : در صورتیکه تعداد کنتورهای خراب یک دوره قرائت 200 باشد ولی در دوره بعد 250 باشد درصد رشد کنتورهای خراب را محاسبه کنید .

اسلاید 61: مثال 5 : در صورتیکه تعداد کل کنتورها در دوره اول 1000 باشد ولی در دوره بعد 100 انشعاب جدید نصب شده باشند ، مقادیر فوق چگونه خواهد شد:

اسلاید 62: مثال 6 : فرض کنید برای ده اشتراک سن کنتورها عبارت باشند از 5 ، 7 ، 10 ، 15 ، 16 ، 8 ، 9 ، 8 ، 2 ، 2 سال باشد متوسط سن کنتورها را محاسبه کنید .

اسلاید 63: مثال7 : فرض کنید برای ده اشتراک سن انشعاب عبارت باشند از 2 ، 6 ، 10 ، 15 ، 25 ، 9 ، 25 ، 26 ، 20 ، 17 باشد متوسط سن انشعاب را محاسبه نماید .

اسلاید 64: مرز سیستمخط انتقالشبکه توزیعمخازنتصفیه خانهچاهقناتچشمهچاهورودی آب تصفیه شده و خریداری شدهخروجیمصارفهدر رفت

اسلاید 65: فرض کنید قرائت روزانهn کنتور مشترک بوده مصرف آنها به صورت خط افقی فرض گردد داریم طول دوره (1)طول دوره (2)طول دوره (3)

اسلاید 66: بیان مسئله یا آنچه امور مشترکین با حل آنها مقدار آب بدون درآمد را شفاف می سازد

اسلاید 67: بیان مسئله : در بعضی شرکت ها مصارف مجاز با درآمد اندازه گیری نمی شوند به عبارت دیگر همه مشترکین دارای دستگاه اندازه گیری نمی باشند. تعداد زیادی از مشترکینی که دستگاه اندازه گیری با دقت کافی ندارند .شخصیت های حقیقی وحقوقی می توان یافت که ادعا می کنند مشترک شرکت می باشند ولی هیچ پرونده ای در فایل مشترکین ندارند . اسامی در فایل مشترکین می باشند که در فایل صدور قبض نیستند . اسامی در فایل صدور قبض می باشند که قرائت برای آنها صورت نمی پذیرد و صورت حسابی برای آنها صادر نمی شود .

اسلاید 68: بیان مسئله :قرائت های انجام شده دارای دقت کافی نمی باشد. مصارف مجاز بدون درآمد اندازه گیری نشده و جایی ثبت نمی گردد .تخمین برای کنتورهای خراب می تواند صحیح نباشد. قرائت انجام شده قابل تطبیق کامل با تولید در همان محدوده زمانی نیست . تجزیه و تحلیلی روی مصارف از نظر طبقه ( مقدار ) و نوع و زمان و قطر انشعاب صورت نمی پذیرد .بعضی از صورت حسابها یا بخشی از آنها مربوط به دوره مالی قبل می باشد ولی در سال جاری ثبت می گردد و در صورت حساب به عنوان سنوات ذکر نمی شود

اسلاید 69: بیان مسئله :بخشی از مصارف قرائت نشده و سال مالی خاتمه می یابد ولی درآمدآن در حساب ها درآمد در راه در نظر گرفته نمی شود . وجود قبض های مرکب و اعمال نشدن مقدار حجم یا حتی درآمد مربوط به آنها در سال خوددر بعضی شرکت ها مصرف آخرین دوره قرائت نمی شود و مقدار آن به صورت تخمینی از قرائت آخرین دوره سال قبل معادل سازی می شود و چون تعداد مشترک پایان سال گذشته با سال جدید یکسان نیست و احتمال دارد تعداد قبض دو دوره متفاوت باشد، این موضوع در بعضی مواقع خطای زیادی ایجاد می کند.مقدار صورت حساب تخمینی برای مشترکین قرائت نشده می تواند کم یا زیاد باشد و برگشت شود و اعمال نگردد یا از مقدار واقعی دور باشد و موجب خطا گردد

اسلاید 70: چند اصطلاح وشاخص کلیدی دوره قرائت( روز)دوره صدور قبض (روز)ناحیه قرائت (روز)سن متوسط کنتور ها( سال)سن متوسط انشعابات (سال)متوسط قرائت (روز)متوسط وصول درآمد( روز)مقدار مطالبات از مشترکین (هزار ریال)مصرف انتظاری یا در راهمصرف سنواتی شماره پرونده شماره اشتراکشماره شناساییتعدادروز های قرائت

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید