علوم انسانی و علوم اجتماعیکودک و نوجوانسایرروانشناسی و روانپزشکی

نقش بازی های رایانه ای در فرهنگ خانواده

صفحه 1:

صفحه 2:
در فرهنگ خانواده

صفحه 3:

صفحه 4:

صفحه 5:

صفحه 6:
مهم‌ترین مشخصه بازی‌های رایانه‌ای حالت جنگی اکثر آن هاست و اینکه فرد باید برای رسیدن به مرحله بعدی با تیروهای به اصطلاح دشمن بجنگد. " خشونت " مهم‌ترین محرکه‌ای است که در طراحی جدیدترین و جذاب‌ترین بازی‌های رایانه‌ای به حد افراط

صفحه 7:
افت تحصیلی:

صفحه 8:
۱ اعتیاد ب به بازی‌های رایانه‌ای: ت منفی بازی‌های رایانه‌ای " اعتیاد "

صفحه 9:
متزلزل شدن روابط خانواده: پیشرفت تکنولوژی سبب دور شدن اعضای خانواده از یکدیگر می‌شود به طورى كه هر يى از افران عا نواد به خاطر مشغول بودن به تماشاى تلويزيون يا دركير بودن با رايانه و اينترنت و بازی‌های رایانه‌ای, کمتر وقت می‌کنند با یکدیگر بنشینند و كد ا و تا تون رویط ین و و فررتدان شده‌است. به کونه‌ای که آنان کر حوصله بکدیکر را

صفحه 10:
‎S9 po‏ كردن كودكان و نوجوانان وقتی کودکان به انجام بازی‌های رایانه‌ای مشغول می‌شوند گذشت زمان را به هیچ وجه احساس نمی‌کنند و وقتی به خود می‌آیند که ساعت‌های زیادی از وفتشان صرف این بازی‌ها شده‌است. تحقیقات نشان می‌دهد کودکانی که دائما از بازی رایانه‌ایاسفاده می‌کنند دروگ را می شوه و در جامعم منژوی و در برفرازی ارتباط احتماعی با دیگران تانوان م ىكردند. ‏تنبل شدن ذهن کودکان و نوجوانان: ‏در اين بازی‌ها به دليل اين كه كودى يا نوجوان با ساختنىها و برنامدهاى ديكران به بازى مىبردازد و كمتر قدرت دخل و تصرف در آنها را بهذا م ىكنذ, اعتماد به نفس أو در برابر ساختنىها و يبشرفت ديكران متزلزل مىشود. تصور بيشتر خانوادهها اين است كه در بازىهاى رايانهاى فرد مداخله فکری مداوم دارد, اما اين مداخله فكرى نيست, بلكه اين بازی‌ها سلول‌های مغزی را گول می‌زنند و از نظر حرکتی ‎ ‎ ‎

صفحه 11:
3 7 9 ‎iu 0‏ دت ممم ‎<M‏ ‏چون کودکان در هنگام بازی مدام به صفحه کامپیوتر خود ‎o>‏ می‌شوند چشمانشان از نظر بینایی دچار عوارض می‌شود. به اعتقاد پزشکان, کودکانی که به مدت طولانی از رایانه استفاده می‌کنند در معرض خطر نزدیک بینی قرار می کیرند. از شدت این عوارض با رعایت نکات زیر می توان کاست: ۱-فاصله صفحه نمایشگر و چشم کودک, از ۲۸ - ۱۸ اینچ کمتر نباشد. ۲-صفحه نمایشگر رایانه بهتر است کوچک باشد. ۳-نور صفحه نمایشگر کم باشد. ۴-چشم‌ها باید مسلط به صفحه رایانه باشد. ۵-روشنایی اتاق به نحوی تنظیم گردد که و 0 1 ۰ 5-5 ۹ 7

صفحه 12:
مشکلات نواحی مچ, گردن و پشت, کودکانی را که به مدت طولانی از کامپیوتر استفاده می‌کنند. تهدید می‌کند؛ زیرا فرد در یک وضعیت ثابت ساعت‌ها می‌نشیند و در نتیجه ستون فقرات و استخوان بندی او دچار مشکل می‌شود. همچنین احساس سوزش و سقت شدن گردن, کتف‌ها و مچ دست أز دک رس ار تیا بات ی با ابا ۲ شدت این عوارص تارعایت تکات زیر می توان کاست: يشت به وسيله صندلى حمایت شود. ۲-به عقب زانوها فشا وارد نشود. ۲-زاویه بین ساق پا و ران بیش از ‎٩۰‏ درجه نباشد. ۶-صفحة مانیتور طوری قرار گیرد که کودک در حین بازی به را ان کر ۷-تجهیزات مناسب(صندلی راحت, میز ثابت) در محل کار وجود داشته باشد را از دیگر عوارض جسمانی که به دنبال استفاده بیش از سد از رایانه و برنامه‌های آن به وجود می‌آید. چاق شدن کودکان و نوجوانان به علت کم تحرکی در مقابل اين دستگاه است

صفحه 13:
ترویج بی‌بندوباری در بازی‌های رایانه‌ای غرب وی افزود: بخش دیگری از بازی‌های رآیانه‌ای که هم‌اکنون شاهد هستیم, ابتذال است. زمانی که برهنگی و آزادی جنسی در بازی‌های رایانه‌ای ترویج می‌شود, قبح خیلی از گناهان برای کاربر به واسطه بازی‌های رایانه‌ای ريخته می‌شود.

صفحه 14:
sl abl ‏محاسن بازیهای‎ ۱- یادگیری را آسان و توجه کودکان را جلب می‌کند. ۲-کاربران برای اينکه نقش‌های یک بازی را یاد بگیرند به مهارت‌های گوناگونی نیاز دارند که شاخص‌ترین آنها مهارت حل مسئله‌است. ۳-باعث افزايش دقت دیداری وتفکر خلاق می‌شود. ۴-با استفاده از برنامه‌های بسیار متنوعی که در بازار وجود دارند به کودکان امکان می‌دهد تا نقاشی‌ها یا داستان‌هایی را خلق کنند. ۵-کودک بدون کثیف کردن لباس‌ها و اطراف می‌تواند به راحتی نقاشی بکشد و رنگ‌ها را عوض کند. 6- مفاهیم و مبانی ریاضیات را با کمک شکل‌های مختلف و ساده به کودک آموزش می‌دهد. 7- به عقیده پزشکان بازی‌های سودمند باعث می‌شوند که کودکان کمتر به مسکن نیاز داشته باشند. 8- بازی‌های رایانه‌ای بچه‌ها را وارد دنیایی می‌کند که کنترلش در دست آنهاست و به همین دلیل آنها از این بازی لذت می‌برند. 9.وسیله‌ای برای پر کردن اوقات فراغت کودکان است.

صفحه 15:
ینب از عها مق وان ,با ازلئم مُحصولاتف رهتگت ار و پر کردن‌اوقات: ۰ فراغتک وفذکایو شوجول تشم ارتفا قفش‌هگی چا معه کمک‌ک ند حدود 1000 بازآهستتیدر فرهنگ‌ما وجود دازد که با گمي‌خلاقینو کار : کارشناسیمه ولن‌نها را مدرن‌کرد و لنها را به بازیرلیانهایت بدیل‌کرد

صفحه 16:
نقش بازی 59 وند دشد جسمانی و دوحی- رولنی لتکایلیخیو لست که کودک در سای لز مهلرت‌هلی فردی و اجتماعی لازم برای زندگی آینده خود را از ‎girl‏ ال ال ل ا ا ا ا ‎emer eee)‏ ا لما ا ا ل ‎So‏ ‏غیرقابل انکاری در جامعه امووزی دلرد به گونمای که ‎ee eee eee eras‏ ل ا ا به پلیلنه و شبکه‌های بین‌للمللی دستوسی نداشته باشد. بازی‌های رلیانمای نمادی از خلاقیت و تولنمندی ای وا ات سک سس دونافزون هممكير مى شود و شليد بتوان علت لين. ‎54S acd‏ 1 ماقعر يا عدم ‎Se Alle ro NAS EA‏ کنجکلاوی در دنیای بیرون دانست. بچم‌ها به لین دلیل ‎24iSino asyri olSiws SL L, sgl aS‏ 9 00 طبیعی بازی‌های جمعی را در مدوسه و کوچه و پاک ‎caw gl orlyil> 5 ail> loinc yg‏ | رم مج ارس ها ار اک ‎EP Ot pg et‏

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان