tosee-paaydaaaar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نقش توسعه فرهنگی بر توسعه پایدار”

نقش توسعه فرهنگی بر توسعه پایدار

اسلاید 1: نقش توسعه فرهنگی بر توسعه پایدار

اسلاید 2: توسعه به عنوان یک فرهنگ پدیده ای چند بعدی است که محدود کردن آن به پیشرفت اقتصادی موجه نیست. تا قبل از دهه 1990 اندیشمندان و برنامه ریزان توسعه عمده تاکیدشان بر بعد اقتصادی توسعه بود و بدین طریق استراتژیهای توسعه در کشورهای مختلف جهان سوم منجر به توسعه نیافتگی می گردید، و در واقع توسعه ای ناپایدار را منجر میشد. بر این اساس برای تحقق توسعه ای جامع و پایدار لازم است که تمامی ابعاد توسعه مورد توجه قرار گیرد، توسعه فرهنگی در مفهوم «عقلانیت فرهنگی» وحدت و تجانس فرهنگی و کسب هویت مشترک و نیز توسعه سیاسی از اسباب اصلی توسعه به شمار می آیند.ما در این مقاله سعی داشته ایم که به مفهوم اصلی توسعه و توسعه فرهنگی و نقش آن در توسعه پایدار برسیم و به دنبال جواب سوالهایی همچون جایگاه توسعه فرهنگی کجاست؟، نقش باورهای فرهنگی در توسعه پایدار، تاثیر فرهنگ بر فرآیند «توسعه» در ایران، شاخص های توسعه فرهنگی و بررسی جایگاه سلسله مراتبی استان های کشور بر اساس میزان درجه توسعه یا امکانات فرهنگی، توسعه اجتماعی و فرهنگی در افق ایران 1400 و درنهایت موانع توسعه فرهنگی در ایران و توصیه های لازم و عوامل مهم و موثر برای رسیدن به توسعه پایدار در جامعه خواهیم بود.مقدمه:

اسلاید 3: توسعه در لغت به معنای رشد تدریجی در جهت پیشرفته ترشدن، قدرتمندترشدن و حتی بزرگترشدن است (فرهنگ لغات آکسفورد, ۲۰۰۱)توسعه فرهنگي فرايندي است كه طي ان با تغييراتي در حوزه ادراكي – شناختي – ارزشي و گرايشها ، باورها و قابليت ها رفتار و واكنش خاصي كه مناسب توسعه است در افراد جامعه به وجود ايد (ازكيا – غفاري ، 1384 ص 48 )مفهوم توسعه فرهنگی در دهه 1960-1970 و در برنامه های یونسکو شکل گرفت . طبق تعریف یونسکو توسعه فرهنگی فرایندی است که در طی آن با ایجاد تغییراتی در حوزه های ادراکی، شناختی، ارزشی و گرایشی انسان، قابلیت‌ها، رفتارها و کنش های مناسب در افراد پرورش می یابد.

اسلاید 4: مفهوم توسعه يافتگي يعني فراهم آوردن شرايط و امكاناتي براي آحاد جامعه كه شاخص هاي رشد فرهنگي محقق شودمفهوم توسعه فرهنگي يعني ارتقا و اعتلاي زندگي در جامعه و دستيابي به ارزش هاي متعالي فرهنگ

اسلاید 5: توسعه‌ی فرهنگی به دنبال این است که با توجه به فرآیند مدرنیته و مدرنیزاسیون، با یک رویکرد درونی و بومی و بهره‌مندی از پیامدهای مؤثر بیرونی توسعه، به شناخت عمیق باورها و ارزش‌های ملی و محلی فرهنگ جامعه‌ی خود بپردازد و با توجه به اهمیت به نگرش‌های ملی و محلی، از خلاقیت‌های انسان در جهت رشد میراث معنوی و فرهنگی خود در دنیای حاضر بهره ببرد و به اشاعه و تقویت آن دسته از رفتارهای فرهنگی که نشئت‌گرفته از ارزش‌های بومی و ملی است بپردازد تا بتواند فرهنگ خود را جهانی نماید.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید