علوم انسانی و علوم اجتماعی الهیات، دین و معنویت

نقش رفتارهای دینی در بهداشت روانی

naghshe_raftarhaye_dini_dar_behdashte_ravani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نقش رفتارهای دینی در بهداشت روانی”

نقش رفتارهای دینی در بهداشت روانی

اسلاید 1: نقش رفتار های دینی در بهداشت روانیفصل پنجم

اسلاید 2: الف ) رفتار های عبادی

اسلاید 3:

اسلاید 4: الف )شادمانی ب )نگرش های نوع دوستانهج)زندگی مذهبیآثار تجارب دینی

اسلاید 5: انواع عبادت و بهداشت روانی

اسلاید 6: آسیب شناسی عبادت

اسلاید 7: ب )رفتارهای اخلاقی

اسلاید 8:

اسلاید 9: حسن خلقبرخی آثار حسن خلق که از جنبه سلامت روانی اهمیت دارند:1-حسن خلق،فرد را در جامعه محبوب دل ها می کند.پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله)فرمودند:خوش اخلاقی مهر و محبت را استوار می کند.2-خوش اخلاقی زندگی را گوارا تر می سازد.امام صادق(علیه السلام)فرمود:هیچ زندگی ای گواراتر از زندگی توام با حسن خلق نیست.3-حسن خلق موجب آبادی شهرها و زیادی عمرهاست.نابودی جامعه ها در اثر ناسازگاری و کشمکش هاست.آرامش روح ناشی از برخوردهای محبت آمیز، سبب افزایش عمر می شود.4-خوش اخلاقی باعث رفاه مادی وافزایش روزی انسان میشود.امام علی (علیه السلام) فرمود:گنج های روزی در وسعت اخلاقی نهفته است.

اسلاید 10: نتایج منفی خودبرتربینی عبارت است از:1-ذلت وپستی درونی.انسان متکبرمعمولا به دلیل کوچکی و حقارت،دست به این نوع رفتار میزند.2-از دست دادن محبوبیت و بروز انزوا.3-تکبر سبب از دست دادن امکانات زندگیست،زیرافرد نمیتواند همکاری دیگران را جلب کند.4-تکبر موجب ناسازگاری،اختلاف ودر نهایت پرخاشگری میشود.

اسلاید 11: برخی پیامدهای حسد عبارت است:1-ناراحتی و نگرانی دائمی2-بیماری جسمی.امام علی(علیه السلام)فرمود:هرچه حسد کمتر،بدن سالمتر3-غفلت از امکانات خود.حسود باتوجه دائمی به دیگران استعدادها و امکانات خود را نادیده میگیرد.4-از دست دادن محبت دیگران.امام علی(علیه السلام)فرمود:حسود دوستی ندارد.

اسلاید 12: پیامدهای حرص و طمع عبارت است از:1-ناراحتی دائمی.انسان حریص گرفتار اضطراب دائمیست.زیرا به آنچه دارد قانع نیست ودنبال به دست آوردن بیش از آن است و از آنجا که همواره امکاناتی فراتر از امکانات فرد وجود دارد،همیشه ناراحت و افسرده است.2-ذلت و خواری.امام علی(علیه السلام)فرمود:طمع کار در بند ذلت اسیر است.

اسلاید 13: آثار مثبت توکل

اسلاید 14: زهد: زهد در اخلاق اسلامی به معنای اعراض و صرف نظر کردن از برخی لذات مادی،برای رسیدن به اهداف والاتر است.

اسلاید 15: امام علی(علیه السلام)فرمود:شکیبایی داشته باشید،زیرا صبر برای ایمان همانند سر است برای بدن.بدنی که سر ندارد و نیز ایمانی که با شکیبایی همراه نیست،ارزشی ندارند. برخی آثار مثبت صبر عبارت است :1-موفقیت.هیچ موفقیتی در زندگی فردی و اجتماعی بدون شکیبایی و استقامت در راه هدف قابل تحقق نیست.2-حفظ تعادل روانی.گاهی فرد بعد از انجام یک رفتار تکانشی،تا مدتی احساس افسردگی و نگرانی میکند و کارکرد روانی اش تضعیف میشود.همچنین اگر فرد در مصیبت ها بی تابی کند،مشکل بزرگتر جلوه میکند و طبق قانون شرطی شدن،در مواجهه مجدد با چنین مشکلی،آن را شدیدتر تلقی خواد کرد.

اسلاید 16: پیشگیری و درمان بیماری های اخلاقی به طور کلی،برای درمان این اختلالات دو نوع راه حل در نظر گرفته شده است:نظری(علمی) و عملی که همان دو راه عمدهشناختیورفتاری است.پیشگیری ودرمان نابهنجاری های اخلاقی،باید شناخت های فرد اصلاح شود و علاوه بر آن در رفتار وی تغییراتی انجام گیرد.شناخت آثار مثبت فضایل اخلاقی و تبعات منفی رذایل شاید برای باز داشتن فرد کفایت نکند و لازم است برای درمان اخلاقیات زشت،اقدامات عملی هم صورت بگیرد.

اسلاید 17: کاری از :Baran7878.mihanblog.comطیبه السادات صالحی

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید