علوم انسانی و علوم اجتماعی علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

نقش فرهنگی غرب ( تحلیل ماهواره و سینما)

mahware99

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نقش فرهنگی غرب ( تحلیل ماهواره و سینما)”

نقش فرهنگی غرب ( تحلیل ماهواره و سینما)

اسلاید 1: دکتر علی شريعتی انسانها را به چهار دسته تقسيم کرده استیک پیام

اسلاید 2: 1. آناني که وقتی هستند هستند وقتی که نيستند هم نيستند عمده آدمهاحضورشان مبتنی به فيزيک است. تنها با لمس ابعاد جسمانی آنهاست که قابل فهم مي‌شوند. بنابراين اينان تنها هويت جسمی دارند.

اسلاید 3: 2. آنانی که وقتی هستند نيستند وقتی که نيستند هم نيستندمردگانی متحرک در جهان. خود فروختگانی که هويتشان را به ازای چيزی فانی واگذاشته‌اند. بی شخصيت‌اند و بی اعتبار. هرگز به چشم نمی‌آيند. مرده و زنده‌اشان يکی است.

اسلاید 4: 3. آنانی که وقتی هستند هستند وقتی که نيستند هم هستندآدمهای معتبر و با شخصيت. کسانی که در بودنشان سرشار از حضورند و در نبودنشان هم تاثيرشان را می گذارند. کسانی که هماره به خاطر ما می‌مانند. دوستشان داريم و برايشان ارزش و احترام قائليم.

اسلاید 5: 4. آنانی که وقتی هستند نيستند وقتی که نيستند هستندشگفت انگيز ترين آدمها. در زمان بودشان چنان قدرتمند و با شکوه اند که ما نمي‌توانيم حضورشان را دريابيم. اما وقتی که از پيش ما ميروند نرم نرم آهسته آهسته درک مي‌کنيم. باز مي‌شناسيم. می فهميم که آنان چه بودند. چه می گفتند و چه می خواستند. ما هميشه عاشق اين آدمها هستيم . هزار حرف داريم برايشان. اما وقتی در برابرشان قرار می‌گيريم قفل بر زبانمان مي‌زنند. اختيار از ما سلب مي‌شود. سکوت می‌کنيم و غرقه در حضور آنان مست می شويم و درست در زماني که می‌روند يادمان می آيد که چه حرفها داشتيم و نگفتيم. شايد تعداد اينها در زندگی هر کدام از ما به تعداد انگشتان دست هم نرسد

اسلاید 6: نقش فرهنگی غرب ماهواره از رویا تا واقعیت

اسلاید 7: هالیوود : Hollywood ناحیه‌ای در لوس آنجلس ، از کالیفرنیای آمریکاست که در شمال غربی مرکز شهر واقع شده است . در سال ۱۸۵۳ ، یک کلبه خشتی بر جایی قرار گرفت که بعدها هالیوود شد . با شروع سال ۱۸۷۰ ، یک انجمن زراعتی با محصولات غنی ای شکل گرفت . امروزه بسیاری از صنعت‌های فیلمسازی در مناطقی همانند بربانک Burbank و وست ساید Westside پراکنده شده اند .در ۲۲ ژانویه ۱۹۴۷ ، اولین ایستگاه تلویزیونی تبلیغاتی غرب رودخانه می سی سی پی در هالیوود شروع به کار کرد

اسلاید 8: ظهور فعالیت فرهنگی غربدر قرون 14 تا 16 میلادی ظهور پروتستان در مذهب مسیحیت در قرن 17 ظهور هالیوود در حومه شهر لوس آنجلس6 استودیوی بزرگ یهودی : 1- برادران وارنر2- مترو گلدن مایر3- یونیور سال4- پارامونت5- کلمبیا6- فوکس قرن بیستم

اسلاید 9: تئوری دهکده جهانی مک لوهاننقش رسانه ها در جوامع( رسانه های سرد وگرم )تئوری جهانی سازیجهانی‌سازی اصطلاحی است که برای توصیف تغییراتی که در جوامع و اقتصاد جهانی بر اثر افزایش روزافزون تجارت بین‌المللی و مبادلات فرهنگی بوجود می‌آیند.

اسلاید 10: نماد:قرمزوآبیدر تربيت بدني ما فكر می کنیم فوتبال گزاره‌اي براي تفريح است. واقعاً هيچ يك از فوتباليست‌ها و هيچ يك از مسئولان تربيت بدني در جامعه ما نمي‌دانند كه رنگ آبي و قرمز در دو تيم شاخص ما همان دو رنگ اصلي آبي و قرمز در حزب دموكرات و حزب جمهوري‌خواه است. آنها در نظام سلطه‌اي كه در دهه 60 ميلادي در زمان كندي در كره جنوبي، تايوان، پاكستان، تركيه و همه كشورها ايجاد كرده‌اند، بسطي كه در اين حوزه دادند نظام دو وجهي مورد نظر خود را تصويب كردند. براي هر جامعه‌اي دو روزنامه، دو مجله، دو تيم فوتبال شاخص يكي آبي و يكي قرمز مشخص كرده‌اند. يا دو تيم فوتبال آبي و قرمز كه در اينجا تاج و پرسپوليس بودند و حالا استقلال و پيروزي شده‌اند، همه براي اين است كه مردم به طور هيجاني و احساسي يكي از دو تيم را حمايت كنند، هر دو در نهايت يك تيم ملي مي‌شوند و در مقابل تيم كشور حريف بازي مي‌كنند.

اسلاید 11: هنوز بعد از گذشت 31 سال كه شما روزنامه اطلاعات را ببينيد، مشاهده مي‌كنيد لوگوي آن قرمز و براي روزنامه كيهان آن كره‌زميني كه وسط كلمه كيهان است آبي‌ رنگ است. اگر از مسئولان روزنامه كيهان و اطلاعات بپرسيد نمي‌دانند كه در تقسيم‌بندي‌ها قرار است يكي نقش واشنگتن‌پست و يكي هم نقش نيويورك‌تايمز را ايفا كند؛ نمي‌دانند دو مجله اصلي تايمز و نيوزويك، در اينجا جوانان و اطلاعات هفتگي

اسلاید 12: رنگ مخصوص دموکرات ها آبی هست (حتی به صورت عامیانه به طرفدارهای دموکرات ها هم میگن blue) و رنگ مخصوص جمهوری خواه ها قرمز. نماد جمهوری خواه ها فیل هست و نماد دموکرات ها گوزن (یا آهو). به همین خاطر هست که اگر دقت کرده باشید رئیس جمهورهای جمهوری خواه آمریکا بیشتر کروات قرمز میزنند و دموکرات ها بیشتر آبی. (البته هر دو از رنگ دیگری هم استفاده میکنند چون لوگوی هر دو دو رنگی هست و اصولا قرمز و آبی رنگهای پرچم آمریکا هستند)اطلاعات کاملتر در مورد ایدئولوژی هر حزب رو می تونین در وبسایت رسمیشون مطالعه کنید :http://www.democrats.orghttp://www.gop.com/دومی مربوط به جمهوری خواه ها هست.

اسلاید 13: حدود 17 هزار شبكه باز و بدون محدوديت وجود دارد كه 380 كانال خاص موسيقي، 252 كانال كودك و نوجوان و 74 شبكه مد كه عمدتا مبلغ عرياني هستند و در اين ميان بيش از 40 شبكه فارسي زبان وجود دارد كه مضامين سياسي، فيلم و سريال، شو و موسيقي و تبليغ كالا را در بر مي‌گيرد که ميزان رشد آنها تاكنون زياد بوده است.براساس آمارهاي موجود بيش از 45 درصد مردم تهران ماهواره مي‌بينند و ميانگين تماشاي آن دو ساعت در روز است و تماشاي برنامه‌هاي علمي زير 5 درصد است. در حالي كه تماشاي فيلم و سريال بيش از 50 درصد بيننده دارد و در ميان شبكه‌هاي فارسي زبان شبكه فارسي وان 50 درصد بيننده، PMC نزديك به 40 درصد و ساير موارد 10 درصد است و شبكه خبري B.B.C فارسي نيز بين شبكه‌هاي سياسي بيشترين بيننده را دارد.در ميان شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان، شبكه خبري بي بي سي و شبكه فارسي وان بيشترين مخاطبان را در بردارد و ويژگي‌هاي مخاطبان از نظر گردانندگان اين رسانه‌ها، ميل به تفريح و سرگرمي بيشتر، ميل به جدا شدن از محدوديت‌ها و خطوط قرمز، علاقه‌مندي به همدلي با جوامع غربي و غيرمذهبي و از همه مهمتر نارضايتي از هنجارهاي حاكم (سياسي، ‌اجتماعي، فرهنگي، ديني و...) است.متاسفانه تم برنامه‌هاي فارسي وان بسيار مستهجن و دور از انسانيت است و مسائلي چون عريان مداري مرد و زن و حتي عرياني در كلام و گفتار، سکس محوري،‌ باور جادو و خرافات، ترديد در فوايد زندگي مشترك زناشويي، بي ثباتي در خانواده، طنز مستهجن، اشاعه مصرف الكل و... را در بر مي‌گيرد و با وجود اين، بيشترين بيننده را نيز دارد.تحقیقات- دکتر جبلی( استاد دانشگاه امام صا دق- علیهم السلام)

اسلاید 14: رابرت مرداک درصدد است با اختصاص بودجه اولیه 30 میلیون دلاری، 5 شبکه دیگر را پس از «فارسی 1» راه اندازی کند. یکی از این شبکه ها قرار است با پخش برنامه هایی مخصوص رده سنی کودکان فعالیت هدفمند و ضد اخلاقی خود را در سطح خردسالان پیش ببرد. در همین حال به گفته کارشناسان، مسئولان فارسی1 می کوشند با فرهنگ سازی غلط و عادی سازی مسایل غیراخلاقی در جامعه مسلمان و متمدن ایران بنیان خانواده را در ایران متزلزل کنند. رابرت مرداک صاحب فارسی وان یهودی استرالیایی الاصل به سلطان شیطانی رسانه ها معروف است.وی 60 شبکه تلویزیونی به 13 زبان مختلف دارد و از صهیونیست های قدرتمند دنیا به شمار می رود. ترویج خانواده های بی سامان و لجام گسیخته، ترویج و عادی جلوه دادن خیانت خانوادگی، بی اهمیت جلوه دادن احترام به والدین، عادی جلوه دادن رابطه خارج از ازدواج، هویت زدایی از مفهوم خانواده به عنوان کوچکترین واحد اجتماعی مستقل و موثر، عادی جلوه دادن سقط جنین برای دختران، تعصب زدایی از کانون خانواده و ترویج بی تفاوتی نسبت به حریم خانواده، ترویج مفهوم زندگی با دیگران به جای ازدواج، ترویج فمینیسم، مخدوش کردن رابطه فرزندان در خانواده، ترویج خشونت در میان جوانان و نوجوانان از طریق پخش موزیک ویدئوهای خاص و پی ریزی و ایجاد آمادگی ذهنی تفکر شیطان پرستی در نوجوانان و جوانان از محورهای دیگر فعالیت این شبکه است.

اسلاید 15: هجوم امواج ماهواره

اسلاید 16:

اسلاید 17: punkلباس پانک ها همیشه مفهوم غمگین ، خشن و افسرده را داردکه به این مدل لباس ها گوتیک Gothic میگویند. یکی از اصلی ترین عادت های پانک پوشیدن شلواره پاره پوره است . پانک ها عاشق (ال چه ) که یکی از آزادی خواه ها بوده و در آمریکای لاتین زندگی میکرده هستند و آن را یکی از سنبل های خودشون می دانند .گاهی علاقه به این فرد درون پانک ها به قدری زیاد میشه که عکس این فرد رو روی تی شرت هاشون میکشن.

اسلاید 18: علامت و نشانه های پانک : معروفترین علامت A که درون دایره ای قرار گرفته و هر کدام از اینها یه مفهموم خاصی دارند A یعنی انارشی anarchy

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید