علوم پایه محیط زیست و زیست‌شناسی

نقلو انتقالات غشایی

ghasha2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نقلو انتقالات غشایی”

نقلو انتقالات غشایی

اسلاید 1: نقل و انتقالات غشایی

اسلاید 2: نقل وانتقالات به چند نوع است که به ترتیب به آن می پردازیم : 1 –انتشارساده 2 –انتشار تسهیل شده 3 –اسمز انتقال فعال اولیّه 4- انتقال فعال انتقال فعال ثانویه

اسلاید 3: انتشاراجسام به حالت حل شده مایل هستند تمام حجم حلال خود را بطور یکنواختی اشغال کنند. انتشار پدیده‌ای عمومی است و بر همه اجسام و همه حلالها مجری است. هر چه غلظت ماده منتشر شونده بیشتر بوده و وزن مولکولی آنها کمتر و چسبندگی محیط نیز کمتر باشد، انتشار سریعتر است. انتشار یک پدیده فیزیکی است و جهت حرکت و جابجایی مواد ضمن انتشار از محیط پر غلظت به طرف محیط کم غلظت است. برای سازگاری برخی سلولها با پدیده انتشار ، ویژگیهای آنها به شکل خاصی تغییر می‌کند، مثلا سلولهای ماهیچه‌ای طولی تا ۱۰ سانتیمتر و ضخامتی حدود ۱۰۰ – ۱۰ میکرومتر دارند. بُعد مسافت و سرعت انتشار در سلولها مهم است.انتشار به دونوع است : 1 – انتشار آزاد (ساده) 2- انتشار تسهیل شده (آسان شده)

اسلاید 4: انتشار ساده :انتشار ساده فرایندی است که مولکول ها را از ناحیه با غلظت بالاتر به منطقه ای با غلظت کمتر در محلول یا در سراسر یک غشای نیمه نفوذ پذیر انتقال می دهد. این یک روند غیرفعال است. در انتشار ساده ، مولکولها بدون کمک مولکولهای دیگر مانند پروتئینها یا کانالها یا پروتئینهای حامل حرکت می کنند. انتشار ساده پدیده ای است که بیشتر در مواد محلول درچربی اتفاق می افتد .که K ضریب توزیع , در رابطه انتشار ساده است . هرچقدر مقدار k برای یک ماده بیشتر باشد عبور آن از غشا راحت تراست .

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید