معماری و عمران

نقوش بعد از اسلام

eslam00

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نقوش بعد از اسلام”

نقوش بعد از اسلام

اسلاید 1: نقوش بعد از اسلامگردآورندگان : استاد طاهرخاني

اسلاید 2: مقدمهبا شروع دوران تاریخی و تمدن بشری، مسئله نقوش تزیینی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و به دنبال آن، همبستگی تزیینات با معماری نیز گسترش یافت. ساختار اولین نقوش تزیینی که در تمام هنرهای امروزه اعم از کاشیکاری،گچ بری و ... بوده است، در هنر پیش از اسلام میتوان جستجو کرد. معماری اسلامی نیز دارای پایه و اساس تنگاتنگ با هنرهای تزیینی است و مبنای آن پیوندی جدا ناپذیر با انسان و طبیعت داشته است. نقش و اهمیت هنر قبل از اسلام بر هیچ پژوهشگری پوشیده نیست. هنر تزیینی یک ملت چیزی نیست که یک شبه شکل بگیرد آن هم در سرزمینی پر سابقه مثل ایران، بلکه محتاج ابتکارها و دست مایه های مهم و مداومت تاریخی و پیدا شدن سنت است.

اسلاید 3: مقدمهبنابراین، ضروری است که در این زمینه با توجه به اهمیت آن در معماری ایران، تحقیق و تفحص بیشتری صورت گیرد . با بررسی وضعیت موضوع نقوش تزیینی در ادوار مختلف، مشخص شده است که تزیین در دوره ی تیموری به بعد آن چه بیش از همه توجه ما را بر می انگیزد چرخش زبانی است که در عرصه تزیین صورت گرفته است، که بسته به عوامل مختلفی صورت گرفته است.

اسلاید 4: هنر ایران بعد از اسلامهنر اسلامی در پرتو عوامل مشترک زبانی، دینی، اعتقادی دارای روحی یگانه می گردد و این از وجوه مشترک هنر اسلامی در تمامی کشورها و سرزمینها است. هنر اسلامی به چیزی مافوق عالم ماده توجه دارد و هدف آن بیان وحدت است. هنرمند مسلمان وحدت را در کمال صورت و شکل هنر دینی جستجو می کند، اشکالی که بار معنایی رمز پردازانه دارند. هنر اسلامی هنری غیر واقعی و مجرد است.

اسلاید 5: نقوش بعد از اسلامدر این دوران به خاطر تألیفات کتابهای علمی توسط ابن سینا، فارابی، ابوریحان و زکریای رازی بین قرون دوم تا پنجم و همین طور ترجمه کتب یونان باستان که همگی نیاز به مصور کردن داشتند مصور سازی رو به کمال می رود. از آنجائی که شهر بغداد مرکز تولید این نوع نقاشیها بود به نام مکتب بغداد یا عباسی مشهور است. از آثار این دوره، نقاشی کاخ جوسق الخاقانی (قرن سوم)

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید