فروش و بازاریابی

نمودارها و گراف­ها Charts and Graphs

Charts-and-Graphs

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نمودارها و گراف­ها Charts and Graphs”

نمودارها و گراف­ها Charts and Graphs

اسلاید 1: نمودارها و گرافهاCharts and Graphs

اسلاید 2: عنواننمودارها و گرافهانوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحی/ اجراموضوعتصمیم گیری و حل مساله / بازاریابی، فروش و تبلیغات / مدیریت پروژهسطحفردی / گروهی / سازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: وجود گونه های متنوعی از نمودارها و گراف ها و انتخاب مناسب ترین گزینه؛ چالشی مهم محسوب می شود. اگر در یک برنامه صفحه گسترده نظیر اکسل، روی گزینه «نمودار» کليک کنيد، با انواع مختلفي از نمودارها روبه رو می شوید. همه آن ها خوب و هوشمند به نظر مي رسند اما کداميک، واقعا براي داده هايي که شما جمع آوري کرده ايد، مناسب است؟ آيا مي توانيد از نمودار ميله اي براي نمايش روندها استفاده کنيد؟ آيا نمودار خطي براي اطلاعات فروش مناسب است؟ چه زمانی باید از نمودار دايره اي استفاده کرد؟ کار نرم افزارهایی نظیر اکسل، تبدیل هر نوع داده ی ورودی به یک نمودار است؛ فرقی نمی کند که نتیجه قابل درک باشد یا خیر. نرم افزار تنها داده ها را منظم کرده و دستور شما را انجام می دهد!برای انتخاب نمودار مناسب، باید درک درستی از مکانیزم عملکرد نمودارها داشته باشید. محور X و Y- کدام داده در کدام محور قرار می گیرد؟ براي رسم بيشتر نمودارها- به جز نمودار دايره اي - معمولا از داده هايي استفاده می شود که باید در دو بعد قرار بگیرند. •بعد افقي محور Xها است.•بعد عمودي محورYها است.برای جانمایی داده ها، داده هاي معلوم را در محور x قرار داده و آنچه که بايد اندازه گيري شود (يعني داده هاي نامعلوم) را در محور y، قرار دهید. براي نمونه اگر به دنبال نمایش ميانگين درجه حرارت در چند ماه هستیدنمودار خطیيکي از متداول ترين نمودارهايي که با آن مواجه مي شويد نمودار خطي است. این نمودار به سادگي از یک خط برای اتصال داده ها به یکدیگر، استفاده می کند. بنابراین براي نمايش روندها و شناسايي نوع ارتباط میان دو متغير (وجود یا عدم وجود همبستگي)، بسيار مفيد خواهدبود. •داده های مبتنی بر یک روند : oتغییرات فروش از یک ماه به ماه دیگر چگونه است؟ oعملکرد موتور در صورت افزايش درجه حرارت چگونه تغيير مي کند؟ •همبستگي : oبطور متوسط، افراد با توجه به سن شان چقدر مي خوابند؟ oآيا بين «فاصله محل زندگي با مدرسه» و «ديررسيدن به مدرسه» رابطه وجود دارد؟

اسلاید 4: شما تنها زماني مي توانيد از نمودار خطي استفاده کنيد که متغير محورx ، «پيوسته » باشد؛ همچون: «زمان»، «درجه حرارت» يا «فاصله». نمونه: فروش موسسه آراد فلز در طي سال، متغير است. با ترسيم نمودار خطي فروش، نوسانات فروش طي سال به راحتي قابل رويت است. به این صورت که در طي تابستان(خرداد- تیر- مرداد) و در طول سال نو(فروردین)، فروش کاهش مي يابد.تازمانیکه که تغييرات فصلي در فروش غير قابل اجتناب باشد، شاید بتوان با فعاليت هاي بازاريابي و يا ارائه پيشنهادات ویژه به خريداران، جريان نقدينگي را در کوتاه مدت، بهبود بخشيد. نمودارهاي خطي، امکان نمایش چند سری اطلاعاتی را نیز در اختیار شما قرار می دهند. شاید در نمونه ی بالا، شما روندهاي خطي متعددی براي محصولات مختلف داشته باشيد. وقتي روندها در يک نمودار نمايش داده شوند، مقایسه همزمان آن ها نیز، امکان پذیر خواهدبود.نمودار میله ایيکي ديگر از نمودارهايي که رابطه بين سري هاي مختلف را نشان مي دهد، «نمودار ميله اي» است. در اين نمودار، «ارتفاع ميله ها» نشان دهنده «فراواني یا مقدار» متغير اندازه گيري شده می باشد. بنابراین هرچه ميله بلندتر باشد، مقدار متغير نيز بيشتر است. نمونه: شرکت آراد فلز سه مدل متفاوت از محصول اصلی خود را عرضه می کند: «آلفا، پلاتينيوم و دلوکس». با ترسيم فروش هر مدل در يک دوره سه ساله، تحليل روند فروش هر محصول در طي اين مدت کار آسان تری خواهدبود. براساس نمودار زیر، گرچه «دلوکس» بيشترين فروش را داشته است، اما طي سه سال سطح فروش آن کاهش يافته است، در حاليکه فروش 2 محصول ديگر در حال افزايش است. شايد «دلوکس» قدیمی شده و نياز به جايگزيني با يک مدل جديد دارد؟ و شايد هم بيش از سایر محصولات، تحت تاثیر رقابت هاي شدید بازار قرار گرفته است؟البته امکان ارائه اين داده ها در نمودار خطي با سري هاي متعدد نیز وجودداردگاهی تفاوت چندانی بین انتخاب نمودار میله ای یا خطی وجود ندارد. معمولا اگر بتوانيد از نمودار خطي براي نمايش داده ها استفاده کنيد؛ از نمودار ميله اي هم می توان براي نمایش همان داده ها استفاده کرد. البته برعکس اين حالت؛ هميشه درست نيست: هنگاميکه متغير محور x «گسسته » است (همانند محصولات مختلف و يا حوزه¬هاي مختلف فروش)، تنها مي توانید از نمودار ميله اي استفاده کنيد. بطور کلي، نمودارهاي خطي براي نمايش داده هاي «پيوسته» و نمودارهاي ميله اي براي نمايش داده هاي «گسسته» مورد استفاده قرار مي گيرند.

اسلاید 5: همچنين در نمودار میله ای، داده ها را به شکل افقی نیز می توان نمایش داد. برای نمونه؛ هنگاميکه به فضاي بيشتري براي توصيف متغير اندازه گيري شده نياز داريد، استفاده از اين روش در اولویت قرار می گیرد.نمودار دایره اینمودار دايره اي وضعیت اجزاي يک «مجموعه» را با هم مقايسه مي کند. در واقع درصد توزيع بخش های گوناگون را نشان مي دهد. دايره کامل، تمام داده ها را دربرمی گیرد و هر قسمت دايره بخش خاصي از آن مجموعه است. بنابراين براي استفاده از نمودار دايره اي، داده هايي که اندازه گيري می شوند بايد يک نسبت یا درصدی از کل داده ها باشند. همچنین بايد برای همه اجزا، از يک واحد اندازه گيري استفاده شود. درغير اينصورت اعداد روی نمودار، هيچ مفهومي نخواهندداشت. نمودار ونآخرین نموداری که در این بخش مورد بررسی قرار می گیرد، نمودار وِن است. اين مدل در سال 1881 توسط رياضيداني به نام «جان وِن » ابداع شده و نشان دهنده همپوشاني بين داده¬هاي مختلف می باشد. هر دسته از داده ها بوسيله يک دايره نمايش داده مي شود. قسمت هاي روي هم افتاده دايره ها، نشان دهنده میزان همپوشاني بین داده های مختلف است.استفاده از نمودار وِن برای تعیین میزان شباهت و تفاوت بین گروه های مجزا، بسیار موثر است.برای به تصویر کشیدن اطلاعات، انواع مختلفی از نمودارها وجود دارد. انتخاب نمودار مناسب در گرو شناخت صحیح از نحوه کارکرد و ایجاد هریک از آنهاست.وقتی با نوع داده ها و روش مناسب برای به تصویر کشیدن آن ها آشنا باشید، مي دانيد که باید از چه نموداري در تحليل خود استفاده کنيد. این کار زمینه ارزش آفرینی و بهبود کیفیت ارتباطات را فراهم می آورد.

اسلاید 6: ابزارهای مرتبطنمودار میله ای Bar Chart نمودار بلوکی Block Diagramنمودار جعبه ای Box Plot نمودار تاثیرگذاری Influence Diagram مزایاگاهی یک تصوير خوب به اندازه هزاران کلمه ارزش دارد. این عبارت، بویژه هنگام ارائه و تشریح اطلاعات، ارزش دوچندانی پیدا می کند. شما مي توانيد جدولی بسازيد، شکلی ترسیم کنید، و در مورد اعداد، درصدها و روابطشان مدام صحبت کنيد. اما اگر تنها به این موارد اکتفا کنید؛ احتمالا به نتیجه دلخواه دست پیدا نمی کنید. حال اگر همه این اطلاعات را از طریق یک نمودار، نمایش دهید؛ خواهیددید که اطلاعات مورد نظرتان بیش از پیش برای مخاطبان، قابل درک و ملموس می شود.کاربردهانمودارها درک سریع تر اطلاعات را برای افراد، امکان پذیر می کنند. اگر از نمودار برای انجام مقایسه، نمایش روابط، برجسته کردن روندی خاص استفاده کنید؛ به مخاطبان کمک می کنید که دقیقا چیزی را ببینند که شما در مورد آن صحبت می نمایید.معایب

اسلاید 7: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 8: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان