علوم مهندسی تجزیه و تحلیل اطلاعات

نمودار میله‌ای – Bar Chart

20-Bar-Chart

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نمودار میله‌ای – Bar Chart”

نمودار میله‌ای – Bar Chart

اسلاید 1: نمودار میله‌ایBar ChartMGTools.ir

اسلاید 2: عنواننمودار میله اینوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعتصمیم گیری و حل مسالهسطحفردی / گروهیپیچیدگیکم

اسلاید 3: يك نمودار ميله‌اي ساده براي نشان‌دادن اطلاعات براي تحليل يك مشكل يا فرصت‌هاي بهبود مي‌باشد. با اين نمودار مي‌توان به مقايسه كيفي آيتم‌ها يا فراواني داده‌ها در يك دوره زماني مشخص پرداخت. هنگامی که داده‌ها یا متغیرهای گسسته یا طبقه‌بندی شده داریم، نمودار میله‌ای یک نمودار گویا برای نشان‌‌دادن داده‌هاست. برای مثال تعداد فرزندان خانواده یا تعداد افرادی که به یک سوال پاسخ مثبت داده‌اند، داده‌های گسسته‌اند. متغیر دما را می‌توان به عنوان مثال به سه دسته‌ی 34-25، 44-35 و 54-45 طبقه‌بندی کرد. برای تحلیل بسیاری از پرسش‌نامه‌ها نیز نمودار میله‌ای می‌تواند مناسب باشد. نمودارهای میله‌ای برای مواقعی که داده‌های ما بخش‌بندی شده‌اند مناسب است (مانند “کمدی”، “درام” و…) اما اگر داده‌های پیوسته دارید (مانند قد یک شخص)، از هیستوگرام استفاده کنید. بهتر است که مابین نمودارهای میله‌ای فواصل مناسب قرار دهیم تا شبیه هیستوگرام نباشند و باعث اشتباه نشوند. فرایند اجرای این تکنیک به شرح زیر می‌باشد: 1- جمع‌آوري اطلاعات از منابع مانند يك چكليست 2- كشيدن يك نمودار ميله‌اي با رعايت قانون3:4. ارتفاع محور Y مي‌بايست 75 درصد طول محور X ها باشد. 3- محور‌ها را نامگذاري كنيد و مقادير را وارد نماييد. 4- تمامي اطلاعات را كنترل كنيد و چارت را تاريخ‌گذاري كنيد. یکی از گام‌های رسم نمودار، تعیین «عناصر» یک نمودار است. میله‌ها، برچسب‌ها و واحد نمایش، از عناصر مهم نمودار هستند. چارتیست‌های حرفه‌ای پیش از قرار دادن هر عنصری در نمودار، یک سوال استاندارد از خود می‌پرسند: این عنصر، چه پیامی را به مخاطب منتقل می‌کند؟ رنگ نیز از عناصر مهم نمودار است. استفاده از رنگ برای ایجاد تنوع در نمودار، به هیچ وجه کاری حرفه‌ای نیست. یک چارتیست حرفه‌ای هیچگاه از افکت‌های هنری، سایه روشن و سه‌بعدی سازی استفاده نمی‌کند و به طور کلی هر گونه تغییر در ظاهر استاندارد یک نمودار اجتناب می‌کند. استفاده کم یا زیاد از رنگ در نمودار، ممکن است موجب ضعف در انتقال مناسب پیام در یک نمودار شود.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطبرگ ثبت داده ها Check sheet استراتژی جمع آوری داده Data Collection Strategy جدول ثبت وقایع Events log توزیع فراوانی Frequency Distributionتحلیل پارتو Pareto Analysis مزایاساده و قابل اجرا امکان ترکیب با سایر تکنیک‌های تصمیم‌گیریمعایبمشکلات ناشی از دخالت تصمیمات انسانی•نشان‌دادن يك تصوير مقايسه‌اي از موضوعات • نمايش رابطه بين تغييرات در طول زمان • نمايش مسير حركت و تغييرپذيري•نمايش فضاي جواب (حد بالا و پايين)کاربردها

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان