hoghogh_zanan_dar_qarb

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نمونه هایی از حقوق زنان در غرب”

نمونه هایی از حقوق زنان در غرب

اسلاید 1: به نام خداوند مهرباننمونه هايي ازحقوق زنان در غربتهیه کننده: شکیبا شیردشت زاده

اسلاید 2: ما در مسئله زن از غرب طلبکاريمآیت الله خامنه ای رهبر کبیر انقلاب اسلامی

اسلاید 3: مبتکرفناوری به کار رفته در وای-فای (WiFi) که بود؟ شاید برایتان جالب باشد بدانید امواج وای-فای، که امروزه در زندگی ما کاربرد گسترده ای پیدا کرده است، ابتکار چه کسی بوده است. هِدی لامِر، یک زن بازیگراتریشی تابع آمریکا، مبتکراین فناوری بود.

اسلاید 4: زندگی هِدی لامروی در 9 نوامبر سال 1914در اتریش زاده شد. در پانزده سالگی، به عرصه ی تئاتر و بازیگری راه یافت. پدر او قبل از جریان هلوکاست از دنیا رفت. بنا به ادعای سایت ویکی پدیا به دلیل شهرت او در بازیگری، مادرش از هلوکاست نجات یافت.در سال1933 با یک ارتشی استرالیایی ازدواج کرد. او همسرش را در مسافرت های کاری وتجاری همراهی می کرد؛ از این رو آشنایی مختصری با برخی تجهیزات نظامی به دست آورد.

اسلاید 5: زندگی هدی لامردر سال 1940 (آغاز جنگ جهانی دوم) به آمریکا رفت و تبعه ی آن کشور شد. او در همان حال به بازیگری ادامه داد. و یکی از معروفترین بازیگران زن در آمریکا و دنیا به شمار می آمد.در جنگ جهانی دوم، در اندیشه ی کمک به ارتش ایالات متحده برآمد و از او درخواست شد با استفاده از شهرت خویش، مردم را به خریداری اوراق قرضه تشویق کند تا بدین شکل به ارتش آمریکا کمک مالی شود. اما او تنها به این کمک ها راضی نمی شد.او با علاقه ای که به اختراع و نوآوری داشت و همچنین تنفر بسیار از حزب نازی و جنایت های هیتلر در حمله به کشتی های غیر نظامی، به فکر تازه ای افتاد.

اسلاید 6: زندگی هِدی لامِردر آن زمان ارتش آمریکا در نبرد با نیروی دریایی آلمان، از اَژدر های دریایی استفاده می کرد که این اژدرها، به وسیله ی امواج رادیویی هدایت می شدند. آلمان ها با انداختن پارازیت بر روی امواج هدایت کننده ی اژدر، آن را از مسیر تعیین شده منحرف می کردند.لامر با کمک همسایه اش، که موسیقی دانی به نام جورج آنتیل بود، برای حل مسئله و جلوگیری از انحراف مسیر موشک ها طرحی را ابداع کرد. او برای اینکار از 88 نوت پیانو بهره گرفت.

اسلاید 7: زندگی هِدی لامِرطرح او این بود که سیگنال از مرکز کنترل با 88 فرکانس مختلف متغیر با زمان و طبق یک الگوی مشخص به سوی اژدر ارسال شود. به عبارت دیگر در هر لحظه فرستنده یکی از 88 فرکانس را انتخاب و ارسال می کند و گیرنده هم می داند که فرکانس در هر لحظه چیست و اطلاعات را در آن فرکانس دریافت می کند. بعدها این موضوع به تکنیک پرش فرکانسی یا طیف گسترده معروف شد. چون الگوی انتخاب و تغییر فرکانس توسط فرستنده و گیرنده از دید دشمن مخفی است لذا برای دشمن بسیار سخت است که همه ی 88 فرکانس را تشخیص دهد و روی آنها پارازیت بیندازد.پس از آنکه اختراعش را در سال1942ثبت نمود، تلاش کرد ارتش آمریکا را متقاعد کند که از اختراع وی استفاده نماید، اما ارتش آمریکا از پذیرش این موضوع سرباز زد.

اسلاید 8: زندگی هدی لامراو بسیار تمایل داشت به انجمن مخترعین ملی آمریکا بپیوندد، اما اعضای انجمن مخالف بودند. و به او توصیه می کردند که با استفاده از شهرت خود، مردم را به خریداری اوراق قرضه و کمک مالی به ارتش ترغیب کند.معمولا حقوق معنوی اختراع تنها تا زمان خاصی به مخترع تعلق می گیرد و بعد از آن زمان در اصطلاح منقضی می شود.

اسلاید 9: زندگی هدی لامرپس از بیست سال یعنی در سال 1962 زمانی که اختراع هدی لامر منقضی شده بود، ارتش آمریکا از این فناوری استفاده کرد بنابر این هیچگونه حقوقی در این رابطه به او تعلق نمی گرفت.سرانجام در سال 1997 یک شرکت الکترونیکی اختراع لامر را با تاخیری 55 ساله مورد تشویق قرار داده و جایزه ای به او داد. در سال 1998یک شرکت در اوتاوا 49% بر روی این طرح سرمایه گذاری کرد.

اسلاید 10: زندگی هدی لامرهدی لامر، سه سال پس از دریافت تنها جایزه اش در قبال این طرح، یعنی در 19 ژانویه ی سال 2000، در فلوریدا و بر اثر عارضه ی قلبی، درسن 85 سالگی از دنیا رفت. پسرش، بر اساس وصیت نامه اش خاکستر او را در جنگل های وین پخش کرد. کمی بعد هم ابتکار لامر، پایه ی فناوری های به کار رفته در بلوتوث و وای-فای گردید.

اسلاید 11: بیندیشیم...اولین سوالی که بعد از شنیدن این ماجرا در ذهن انسان شکلمی گیرد این است که چرا باید در کشوری مانند آمریکا که به مهد حقوق بشر و برابری حقوق زن ومرد شناخته شده است، بهره برداری و استفاده از یک فناوری تنها بخاطر آنکه توسط زنی اخترع شده است، به تعویق بیافتد و20 سال بهره برداری از این اختراع مسکوت بماند؟ و سوال برانگیزتر آنکه چرا 55 سال نامی از مخترع آن فناوری برده نشده و تشکری از بعمل نیامده است؟ این درحالی است که زن مخترع داستان واقعی ما یک زن ناشناس بی دست و پای خجالتی نبوده و هنرپیشه ای معروف بوده که در بسیاری از فیلم های معروف و یا مبتذل بازی کرده است!

اسلاید 12: بیندیشیم...به نظر می رسد جامعه ي آمریکا و غرب، زن را فقط برای جلوه گری و خودنمایی، آزاد می خواهد و جنبه های دیگر زن را به عنوان یک انسان به راحتی نادیده می گیرد!

اسلاید 13: نمونه ای دراروپاماری کوری، شیمی دان و فیزیک دان لهستانی در هفتم نوامبر1868 در شهر ورشو، پایتخت لَهستان دیده به جهان گشود. در سال 1891 برای تحصیل به فرانسه مهاجرت کرد و در دانشگاه سوربُن فرانسه مشغول به تحصیل شد.در ژوئن سال 1903 ماری کوری و همسرش پیِرکوری به انجمن علمی سلطنتی لندن دعوت شدند؛ از آنجایی که سخنرانی زنان در این موسسه ممنوع بود، وظیفه تشریح پژوهش علمی شان بر دوش پیر افتاد. ماری کوری اولین زن اروپایی بود که به درجه ی دکترا دست یافت وموفق به کسب جایزه نوبل در دو رشته ی فیزیک و شیمی گردید.

اسلاید 14: نمونه ای در اروپاماری و همسرش پیِرکوری در سال1903 موفق به دریافت جایزه ی نوبل فیزیک شدند. درششم آگوست1903 نامه ای به دست پیر کوری رسید که طی آن، او را از دریافت جایزه آگاه نموده بودند. اما پیر در پاسخ به این نامه نوشت که انکار نقش مهم و محوری مادام کوری بسیار نادرست است و بهتر است نام ماری کوری نیز در این جایزه گنجانده شود.

اسلاید 15: بیندیشیمآیا این مفهوم احترام به حقوق زن در غرب است؟آیا آزادی زنان فقط به معنای آزادی در پوشش و شغل است؟ یعنی بانوان حق پیشرفت و فعالیت علمی ندارند؟غرب با این همه ادعا، در قرن بیستم به زن آزادی سخنرانی در انجمن علمی را نمی داد؟جالب است بدانید زنان انگلیسی تاسال1870،زنان آلمانی تا سال1900، زنان سویسی تا سال1907وزنان ایتالیایی تا سال 1919مالک شناخته نمی شدند.

اسلاید 16: ما در مسئله‌ی زن، از غرب طلبکاریم امام خامنه ای (1390/3/1)از من سؤال کردند که شما در مقابل آنچه که غربی‌ها درباره‌ی مسئله‌ی زن در کشور میگویند، چه دفاعی دارید؟ من گفتم: ما دفاع نداریم، ما هجوم داریم! ما در مسئله‌ی زن، از غرب طلبکاریم؛ ما مدعی غربیم؛ آنها هستند که دارند به زن ظلم می‌کنند، زن را تحقیر می‌کنند، جایگاه زن را پایین می‌آورند؛ به اسم آزادی، به اسم اشتغال، به اسم مسئولیت دادن، آنها را مورد فشارهای روحی، روانی، عاطفی و اهانت شخصیتی و شأنی قرار می‌دهند؛ آنها باید جواب بدهند. جمهوری اسلامی در این زمینه یک مسئولیتی دارد. جمهوری اسلامی در مسئله‌ی زن باید به طور صریح و بدون هیچ مجامله، حرف خودش را - که عمدتاً اعتراض به نگاه غربی و این نامعادله‌ی ظالمانه‌ی غربی است - بگوید. با این نگاه، آن وقت مسئله‌ی حجاب، مسئله‌ی نوع ارتباط زن و مرد، همه معنا پیدا می‌کند. بیانات امام خامنه ای در دیدار جمعی از بانوان نخبه 1390/3/1

اسلاید 17: منابع:سایت ویکی پدیا en.m.wikipedia.org/wiki/hedy_lamarکتاب ماری کوری، نوشته ی حمید روحشاد، انتشارات عطش، سال انتشار 1392کتاب مظلومیت زن در طول تاریخ (اضطهاد المراۀ علی مدی التاریخ)، نوشته ی عبدالکریم بی آزار شیرازی، سال انتشار:22بهمن1364ammaryar.blog.ir/post/نظرات-امام-خامنه-ای-در-رابطه-با-زن-و-حجابپایان

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید