کسب و کار مدیریت و رهبری

نوآوری باز – open innovation

91-open-innovation

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نوآوری باز – open innovation”

نوآوری باز – open innovation

اسلاید 1: نوآوری بازopen innovationMGTools.ir

اسلاید 2: عنواننوآوری بازنوعمدلمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحیموضوعرهبری و مدیریتسطحفراسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: نوآوری باز یک فلسفه برای سازماندهی فرآیندهای نوآوری در بخش‌های تحقیق و توسعه شرکتی ارائه می‌دهد. ساختارهای سازمانی می‌توانند به گونه‌ای طراحی شوند که ظرفیت نوآورانه شرکت را افزایش دهند، بوسیله 1) یکپارچه‌سازی بهتر منابع خارجی در تلاش‌های توسعه داخلی‌شان و 2) کسب درآمد بهتر از فناوری‌های ایجادشده داخلی بوسیله فروش آنها به بازار.هنری دبلیو. چسبرو یک حرفه کسب و کار موفق در دره سیلیکون به عنوان نقشه‌کش محصول و مدیر بازاریابی استراتژیک ساخت. او مدت هفت سال را در شرکت کوانتوم بعنوان تولیدکننده درایو هارد دیسک، پیش از آنکه به جهان علمی بپیوندد، صرف نمود. او کتابش را زمانی نوشت که شرکت‌ها دریافتند که توجیه سرمایه‌گذاری‌های نوآوری بدلیل بالا رفتن هزینه‌های توسعه و کوتاه‌تر شدن چرخه‌های عمر محصول سخت‌تر شده است. چسبرو بواسطه تمایل شدیدش برای رسیدگی به این نیروهای اقتصادی منفی بر روی هزینه‌های تحقیق و توسعه علاقه‌مند شده بود. او مطالعه‌اش را در حوزه تحقیق، در درجه اول در بخش IT، و همچنین بر روی شرکت‌های تراشه آبی مانند پراکتر و گمبل بنا نهاد.چسبرو متوجه شد که شرکت‌ها در نوآوری درونی بازارهای فعلی خود بهتر عمل می‌کنند، اما برای شناسایی و پیگیری بازارهای جدیدی که خارج از حوزه کسب و کار بازار فعلی‌شان هستند، با مشکلاتی مواجه اند. او همچنین انتشار گسترده قلمروهای دانش را که حاصل افزایش سریع دانش در شرکت‌های نوپای متمرکز و افزایش باروری تحقیقات کاربردی در دانشگاه‌ها بود، مشاهده نمود. او نتیجه گرفت که مفهوم سال 1930 که دانش جدید منحصرا بوسیله تحقیق و توسعه شرکتی و حفاظت درون شرکت‌های بزرگ توسعه می‌یابد، بیش از این کاربرد ندارد. چسبرو فرصت‌هایی را برای سازمان‌ها برای نوآوری در یک جهان باز که مرزهای میان شرکت‌ها بیش از حد متخلخل شده بود، به رسمیت شناخت.نوآوری باز بر اساس دو ایده اصلی است:1-شرکت‌ها باید از دانش و فناوری خارجی به منظور تقویت نوآوری‌های شخصی خود استفاده کنند.2-شرکت‌ها باید از نوآوری‌های توسعه‌یافته داخلی که به سرعت در کسب و کار شخصی‌شان قابل اجرا نیست، تولید ارزش نمایند.

اسلاید 4: 1-استفاده از فناوری خارجی در تلاش‌های تحقیق و توسعه داخلیچسبرو گزینه‌هایی برای شرکت‌های بزرگ برای استفاده از دانش خارجی در فرآیندهای نوآوری شخصی‌شان پیشنهاد داد. ایده‌های امیدوارکننده توسعه‌یافته بوسیله شرکت‌های کوچک و موسسات تحقیقاتی می‌توانند توسط سازماندهی نوآوری، همکاری با دانشگاه‎‌ها، تشکیل اتحادیه یا تاسیس سرمایه‌گذاری مشترک درونی شوند.او توجه ویژه‌ای به شرکت‌های نوپای فناوری به عنوان یک منبع ارزشمند دانش جدید نمود، از زمانی که این شرکت‌ها بر روی فناوری‌های جدید یا ترکیبات فناورانه در بازارهایی که تاکنون به اندازه کافی برای شرکت‌های بزرگتر جذاب نبود، آزمایش می‌کردند. شرکت‌های تراشه آبی به طور پیوسته این پیشرفت‌ها را رصد می‌کنند. زمانی که فرصت‌های امیدوارکننده ایجاد شد، آنها می‌توانند با همکاری با شرکت‌های نوپا، استراتژی فناوری خود را سازگار سازند و یا حتی آنهایی را که امیدوارکننده‌تر و جذابیت راهبردی بیشتری دارند، خریداری کنند.شرکت‌ها همچنین می‌توانند تصمیم به ایجاد استارت‌‌آپ‌های مفید با تاسیس بخش‌های سرمایه‌گذاری داخلی و سرمایه‌گذاری بر روی این آزمایش‌ها در مراحل اولیه بگیرند. فرآیند نوآوری داخلی باید به گونه‌ای ساخته شود که اجازه الحاق ایده‌های خارجی را در هر مرحله از قیف نوآوری بدهد. اگرچه بسیاری از فناوری‌های جدید می‌توانند از خارج بدست آیند، از زمانی که این بخش‌ها قابلیت جذب شرکتی را مشخص کردند، تحقیق و توسعه داخلی اهمیت حیاتی برای نوآوری در شرکت‌های بزرگتر پیدا کرده است. وظیفه بخش‌های تحقیق و توسعه داخلی نظارت بر معماری سیستم و تعیین قسمتی که دانش خارجی می‌تواند با تلاش‌های تحقیق و توسعه داخلی موجود مخلوط شود.2-ایجاد ارزش از تحقیق و توسعه داخلیاز آنجا که شرکت‌ها به طور کلی آنچه را که نیاز دارند و ندارند کسب می‌کنند، برای آنها طبیعی‌تر است که از دانش خارجی اصلی بهره ببرند تا فروش ایده‌هایی که آنها تصور درستی از ارزش آنها ندارند. نوآوری‌های داخلی به عنوان منبع ارزش در سه شیوه می‌تواند مورد استفاده قرار گیرند:1-ترکیب فناوری در کسب و کار موجود شرکت؛2-فروش یا صدور مجوز استفاده از دانش یا فناوری‌های ایجادشده اخیر که با کسب و کار فعلی شرکت همخوانی ندارد. شرکت دریافت‌کننده باید یک مدل کسب و کار و طرز فکر به منظور همگرایی دانش یا فناوری کسب‌شده اخیر داشته باشد؛3-راه‌اندازی یک سرمایه‌گذاری جدید برای بهره‌برداری از فناوری جدید در یک حوزه کسب و کار جدید، از طریق یک سرمایه‌گذاری داخلی، یک سرمایه‌گذاری مشترک یا یک اسپین-آف، در صورتی که شرکت دریافت‌کننده پیدا نشد.بوسیله تشکیل ترکیب‌های هوشمند، شرکت‌ها می‌توانند تعداد «منفی‌های کاذب» خود را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش دهند و محدودیت‌ها را برای توجیه سرمایه‌گذاری در نوآوری تسهیل کنند. منفی‌های کاذب پروژه‌هایی هستند که درون یک شرکت ناامیدکننده به نظر می‌رسند از جایی که آنها تناسبی با مدل کسب و کار شرکت ندارند، اما وعده خلق ارزش بالای بالقوه‌ای را در خارج از شرکت می‌دهند.مدل نوآوری باز یک طرز فکر را برای مواجهه با محیط کسب و کاری که ایده‌های مرتبط بوسیله منابع داخلی و خارجی تولید می‌شوند، ارائه می‌دهد. در این میان ارزش توسط تلاش‌های مداوم و همزمان تحقیق و توسعه داخلی و خارجی ایجاد می‌شود.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطفرایندهای نوآوری مرحله-دروازه stage-gate innovation process مزایامدل یک فلسفه برای فرآیندهای نوآوری در یک محیط کسب و کار مطرح می‌کند که ایده‌هایی که به طور فزاینده خارج از یک سازمان ایجاد شده‌اند، را قابل استفاده می‌سازد.کسب و کار با جهانی که در آن دانش تولیدی پراکنده شده است، در چالش است؛ به عنوان نمونه نیاز به همگرایی ایده‌ها و فناوری‌های خارجی با فرآیند نوآوری درونی یک شرکت.مدل پیشنهادهای عملی برای مدیریت «منفی‌های کاذب» ارائه می‌دهد و با اعمال نفوذ بر توسعه جایگزین‌ها و تجاری‌سازی مسیرها، از تلاش‌های تحقیق و توسعه خلق پول می‌کند.این فلسفه می‌تواند هم توسط مدیران مسئول ارشد برای تعریف راهبردهای نوآوری و هم مدیران ارشد فناوری برای اجرای روز به روز بخش‌های تحقیق و توسعه شرکتی، استفاده شود. برای استفاده از نوآوری باز، مدیران فناوری باید با یک تنوع بیشتری از مدل‌های کسب و کار آشنا شوند، راه‌های جدید برای دستیابی به دانش خارجی بیابند، و از روش‌های جدید برای ارائه فناوری به بازار بهره ببرند.

اسلاید 6: کاربردهااین مدل توصیه‌هایی برای شرکت‌های بزرگ برای توسعه محصولات و خدماتشان خارج از بازار فعلی با توجه به ویژگی‌های نوآوری باز کمک می‌کند.پروژه‌های تحقیق و توسعه پرهزینه و ناموفق شرکت‌ها می‌توانند باز به چرخه تولید بازگردند.این مدل راهکاری برای توسعه همکاری و اشتراک دانش میان شرکت‌های کسب و کار، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کوچک ارائه می‌دهد.معایباعضای سازمان نیازمند پذیرش یک دکترین برای مدلی که تاثیر عملی داشته و ذهینت‌شان را به منظور توسعه یک رویکرد باز بیشتر برای نوآوری تغییر دهد، هستند. شرکای خارجی نیز همچنین باید یک ذهنیت مشابه برای داشتن یک همکاری موثر داشته باشند.سندروم تکراری «اینجا اختراع نشده است» در مراکز تحقیق و توسعه شرکتی به طور طبیعی بر کاربرد نوآوری باز غلبه نمی‌کند. حمایت مدیریت ارشد و برنامه‌های پاداش در پرورش نگرش‌های مثبت به سمت پذیرش ایده‌های خارجی بسیار مشکل است.یک شرکت ممکن است بیش از اندازه به توسعه خارجی متمرکز شود و از نیاز به تحقیق و توسعه داخلی به منظور همگرایی و ساختن بر روی این ایده‌های خارجی غافل شود.شرکت‌هایی که بخش‌های سرمایه‌گذاری را برای تامین مالی استارت‌آپ‌های مشابه تاسیس می‌کنند، منجر به تعطیلی این‌گونه طرح‌ها می‌شوند، زمانی که با به خطر افتادن توسعه آرام فناوری‌ها و بازارهای جدید به منظور کسب منافع کوتاه‌مدت، اقتصاد رو به وخامت می‌رود.نوآوری باز با وجود نظام حقوقی که به درستی اجرا می‌شود و نیاز به آگاهی که از تفاوت‌های منطقه‌ای و ملی این نظام‌ها وجود دارد، متوقف مانده یا از بین می‌رود. نظام‌های کمتر تنظیم‌شده خطر عدم پرداخت هزینه‌های مجوز را دارند. نظام‌های بسیار تنظیم‌شده توجه فراوانی به شکارچیان ثبت اختراعی که بدنبال اوراق بهادار محصولات شرکت‌ها هستند می‌کنند، افرادی که با حمله به محصولات موفق با ادعاهای مبهم ثبت اختراع، در پی اخذ توافقات مالی سخت‌گیرانه هستند.اگرچه نوآوری باز به طور کلی قابل اجراست، یک پیاده‌سازی موفق بستگی به ویژگی‌های شرکت از قبیل حوزه فعالیت، اندازه و فرهنگ دارد.

اسلاید 7: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 8: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان