علوم انسانی و علوم اجتماعی اخلاق

نکات مهم و ضروری در پایان نامه نویسی

Nokat_payanname_nevisi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نکات مهم و ضروری در پایان نامه نویسی”

نکات مهم و ضروری در پایان نامه نویسی

اسلاید 1: صد نکته در پایان نامه نویسییزدان منصوریاناستادیار دانشگاه خوارزميمسئول کمیته پژوهش انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایراننخستین جشنواره ملی دانشجویی برترین های سال کتابداری و اطلاع رسانیکتابخانه ملی، بهمن 1387

اسلاید 2: ده محور اصلی انتخاب موضوع تدوین و نگارش پروپوزال تدوین پیشینه پژوهش گردآوری و تحلیل داده ها ارائه یافته ها و تفسیر نتایج

اسلاید 3: ادامه ده محور اصلی نگارش متن اصلی حضور در جلسه دفاع پس از جلسه دفاع اخلاق پژوهش سایر موارد ( تعامل با استاد راهنما و ...)

اسلاید 4: انتخاب موضوعآیا منابع هسته و افراد هسته در حوزه کار خود را می شناسید؟آیا شماره های اخیر مجلات مطرح در رشته خود را مرور کرده اید؟آیا خلاصه مقالات ارائه شده در کنفرانسهای اخیر رشته را دیده اید؟آیا پایان نامه هایی که به تازگی دفاع شده اند را در کتابخانه دیده اید؟آیا می توانید نقشه ای موضوعی از محدوده رشته خود را ترسیم کنید؟

اسلاید 5: ادامه انتخاب موضوعآیا کتابهای روش پژوهش در حوزه های مرتبط را مطالعه کرده اید؟آیا زمینه های پژوهشی مورد علاقه خود را می شناسید؟آیا به رویکرد کمّی علاقه مند هستید یا رویکرد کیفی را می پسندید؟آیا به مباحث نظری گرایش دارید یا موضوعات کاربردی را ترجیح می دهید؟آیا در محل کار/ تحصیل با مشکل یا مسئله ای واقعی روبرو هستید؟

اسلاید 6: تدوین و نگارش پروپوزالآیا می توانید مسئله اصلی پژوهش را به روشنی تبیین کنید؟آیا می توانید هدفهای اصلی و ثانویه پژوهش را نشان دهید؟آیا می توانید اصالت و ارزش موضوع را با اطمینان ثابت کنید؟آیا می توانید پیوند موضوع را با مباحث مرتبط ترسیم کنید؟آیا برنامه زمان بندی شده برای انجام پژوهش تدوین کرده اید؟

اسلاید 7: ادامه تدوین و نگارش پروپوزالآیا پرسشهای اصلی پژوهش را به روشنی تدوین نموده اید؟آیا روش مناسبی برای پاسخ به پرسشهای پژوهش یافته اید؟آیا رویکرد شما در پژوهش استقرایی است یا قیاسی؟آیا وجه متمایز کننده ای در کار شما وجود دارد که قابل ذکر باشد؟آیا محدوده و محدودیتهای پژوهش خود را می شناسید؟

اسلاید 8: تدوین پیشینه پژوهشآیا در پایگاههای اصلی رشته خود به جستجو پرداخته اید؟آیا استراتژی جستجوی شما از جامعیت لازم برخوردار است؟آیا بهترین کلید واژه ها را در اصطلاحنامه ها یافته اید؟آیا نتایج بازیابی اطلاعات را نقادانه ارزیابی نموده اید؟آیا در مرور پیشینه رویکردی تحلیلی و انتقادی داشته اید؟

اسلاید 9: ادامه تدوین پیشینه پژوهش آیا پیوند مناسبی میان منابع مورد بررسی ترسیم نموده اید؟آیا مرور پیشینه نقاط خالی حوزه پژوهشی را نشان می دهد؟آیا پژوهش شما می تواند به نحوی نقاط خالی را ترمیم کند؟آیا می توانید تصویری از روندهای حاکم حوزه را نشان دهید؟آیا پیشینه پژوهش از جامعیت و انسجام کافی برخوردار است؟

اسلاید 10: گردآوری و تحلیل داده هاآیا روش پژوهش با رویکرد و هدف اولیه همخوانی دارد؟آیا روش شناسی مورد استفاده با نوع پرسشها تناسب دارد؟آیا از روایی و پایایی ابزار مورد استفاده اطمینان دارید؟آیا جامعه پژوهش و ویژگیهای آن به خوبی توصیف شده است؟آیا روش نمونه گیری با پرسشهای پژوهش متناسب است؟

اسلاید 11: ادامه گردآوری و تحلیل داده هاآیا حجم و کیفیت داده های گردآمده برای تحلیل مناسب است؟ آیا در گردآوری و تحلیل داده ها از سوگیری پرهیز شده است؟آیا تاثیرعوامل خطا در گردآوری و تحلیل به حداقل رسیده است؟آیا داده های گردآوری شده پاسخگوی پرسشهای پژوهش است؟آیا در گردآوری داده ها اصول اخلاق پژوهش رعایت شده است؟

اسلاید 12: ارائه یافته ها و تفسیر نتایجآیا یافته های پژوهش پاسخگوی پرسشهای اولیه است؟آیا در ارائه یافته ها ازسطح توصیف به مرحله تحلیل رسیده اید؟آیا یافته های پژوهش هدف اولیه را محقق ساخته است؟نتایج حاصل چگونه در عرصه نظر و عمل مفید خواهد بود؟آیا می توانید جالبترین بخش یافته ها را مشخص سازید؟

اسلاید 13: ادامه ارائه یافته ها و تفسیر نتایجآیا خواننده پایان نامه می توانید به راحتی نتیجه اصلی را ببیند؟آیا در ارائه یافته ها از ابزارهای ترسیمی استفاده شده است؟آیا سهم شما در تفسیر نتایج به اندازه کافی پررنگ است؟آیا یافته ها را با نتایج آثار معرفی شده در پیشینه مقایسه کرده اید؟آیا پیشنهادهایی برای پژوهشهای بعدی مطرح ساخته اید؟

اسلاید 14: نگارش متن اصلیآیا عنوان پایان نامه منعکس کننده محتوای آن است؟آیا چکیده پایان نامه آیینه تمام نمایی از متن اصلی است؟آیا تعاریف عملیاتی مفاهیم مهم به روشنی ارائه شده است؟آیا متن پایان نامه از انسجام و یکدستی لازم برخوردار است؟آیا پایان نامه بدون حضور نویسنده آن به اندازه کافی گویاست؟

اسلاید 15: ادامه نگارش متن اصلیآیا به تمام منابع مورد استفاده به دقت استناد شده است؟آیا در استناد به منابع از الگویی واحد استفاده شده است؟آیا ساختار پایان نامه از الگویی منطقی پیروی می کند؟آیا نکات دستوری نگارش در تدوین متن رعایت شده است؟آیا پیوستهای مورد نیاز خواننده در انتهای متن اصلی آمده است؟

اسلاید 16: حضور در جلسه دفاعآیا حجم مطالب برای ارائه در جلسه با وقت آن تناسب دارد؟آیا جلسه دفاع روایتی ساده از فرایند پژوهش شما و نکات مهم است؟آیا قبلا در جلسه های دفاع دوستان خود شرکت داشته اید؟آیا قبل از جلسه اصلی، جلسه دفاع آزمایشی داشته اید؟آیا از پرسشهای احتمالی داوران و چگونگی پاسخگویی آگاه هستید؟

اسلاید 17: ادامه حضور در جلسه دفاعآیا می دانید جلسه دفاع بر خلاف عنوان آن فقط محل دفاع نیست؟آیا می دانید نظرات داوران آخرین فرصت برای اصلاح کار شماست؟آیا می دانید چگونگی بیان مطالب در جلسه دفاع بخشی از مهارتهای پژوهشی شماست و در تعیین امتیاز نهایی موثر است؟ آیا قبل از جلسه از درستی وسایل ارائه مطالب اطمینان کسب کرده اید؟آیا قلم و کاغذ برای نوشتن نظرات و پرسشهای داوران همراه دارید؟

اسلاید 18: پس از جلسه دفاعآیا نظرات شفاهی داوران را در جلسه دفاع با دقت ثبت کرده اید؟آیا می دانید پس از تحویل پایان نامه به کتابخانه دانشگاه دیگر امکان اصلاح آن را نخواهید داشت؟آیا می توانید حداقل یک مقاله پژوهشی از متن اصلی استخراج کنید؟آیا پایان نامه را پایان مسیر می دانید یا آغازی برای پژوهشهای بعدی؟اگر دوباره این پژوهش را انجام دهید از چه کاری پرهیز خواهید کرد؟

اسلاید 19: ادامه پس از جلسه دفاعآیا بدون حضور شما پایان نامه می تواند تمام مسیری را که پیموده اید برای خوانندگان ترسیم کند؟آیا می توانید نقاط قوت و ضعف کار خود را به روشنی معرفی کنید؟آیا می توانید به دوستانتان موضوعی برای ادامه پژوهش خود توصیه کنید؟آیا می توانید مهارتهایی که در حین انجام این پژوهش آموخته اید بازگو کنید؟آیا می توانید این پژوهش را مبنای کارهای آتی خود قرار دهید؟

اسلاید 20: اخلاق پژوهش آیا در استفاده از منابع و آثار دیگران امانت دار بوده اید؟آیا در استناد به منابعی که استفاده کرده اید دقت کافی داشته اید؟آیا به نقش همه کسانی که به شما کمک کرده اند اذعان کرده اید؟آیا در گردآوری داده ها اصول اخلاقی را مبنای کار قرار داده اید؟آیا در انتقاد از آثار دیگران کاملا منصف و بی طرف بوده اید؟

اسلاید 21: ادامه اخلاق پژوهش آیا در گزارش یافته ها کاملا صادق و دقیق بوده اید؟آیا در گردآوری و تحلیل داده ها سوگیری نداشته اید؟آیا نگران ردّ پیش فرضهای خود نبوده اید و فقط به داده ها توجه داشته اید؟آیا اطلاعات محرمانه نمونه مورد آزمایش را محرمانه نگه داشته اید؟آیا پژوهش شما منجر به آزردگی و رنجش جامعه پژوهش نشده است؟

اسلاید 22: سایر مورادآیا نظرات اساتید راهنما و مشاور را در کار خود اعمال کرده اید؟آیا پژوهش را فرصتی ارزشمند برای یادگیری تلقی می کنید؟آیا از انجام پژوهش لذت می برید یا آن را دشوار می پندارید؟آیا بیش از آنکه نگران یادگیری باشید به فکر دفاع از پایان نامه هستید؟آیا اگر لازم باشد، برای ویرایش مکرر متن پایان نامه آمادگی دارید؟

اسلاید 23: ادامه سایر مواردآیا در طول ترم وقت کافی به پژوهش خود اختصاص داده اید؟آیا اندیشه ها و امور مربوط به پایان نامه را مستند ساخته اید؟ آیا با دوستان خود در مورد موضوع پایان نامه صحبت می کنید؟آیا علاوه بر اساتید راهنما و مشاور از سایر اساتید گروه و دانشکده راهنمایی خواسته اید؟اگر بخواهید دوباره پژوهش کنید، آیا همین مسیر را طی خواهید کرد؟

اسلاید 24: سخن پایانیفراموش نکنید که برای کسب موفقیت درهر کاری باید شوقتان به پیروزی بیش از ترس از شکست باشد.فرصتی برای پرسش و پاسخ ...از توجه شما سپاسگزارم. پیروز و سربلند باشید.یزدان منصوریان بهمن 1387

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید