علوم پایه ریاضی

نکته های ریاضی

noktehaye_riazi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نکته های ریاضی”

نکته های ریاضی

اسلاید 1: بسمه تعالی موضوع :نکته های توپ ریاضی گرد اورندگان:سکینه داوری و فاطمه بهرامی دبیرمربوطه: سرکار خانم درچه دبیرستان همدانیان 17

اسلاید 2: نگاهی به زندگینامه ی ریاضی دان بزرگ محمد بن موسی خوارزمیخوارزمی/ نخستین ریاضی دان برجسته ی ایرانی جهان اسلام/که تاریخ این علم در میان مسلمانان با وی اغاز شده است.در خوارزم به دنیا امد. مورخان در اثار خود اورده اند که او برای مسلط شدن بر علوم هندی سفری به هندوستان کرده است. خوارزمی یکی از دانشمندان نامدار دربار مامون بود. و همراه با سایرمنجمانی که مامون برای اندازه گیری طول قوس یک درجه ی نصف النهار مامور کرده بود در این کار شرکت داشت. مدت درازی در اغلب زبانهای اروپایی بوده است و هم اکنون این کلمه برای بیان یک روش دوری از محاسبه می اید که صورت قاعده ای پیدا کرده باشد.

اسلاید 3: اعداد گویا :از تقسیم اعداد صحیح و اعداد طبیعی به دست می اید و می توان انها را به صورت کسری نوشت.نکته:اگر دو کسر مخرج مساوی داشته باشند کسری بزرگتر است که صورت ان بزرگتر باشد. توجه:اگر دو کسر صورت مساوی داشته باشد کسری بزرگتر است که مخرج ان کوچکتر باشد. قطره ای از نکات ریاضی

اسلاید 4: اعداد اعشاری : برای تبدیل یک کسر به اعداد اعشاری صورت را به مخرج تقسیم می کنیم. بعضی از کسر ها به صورت یک عدد اعشاری نوشته می شوند و بعضی از انها به صورت تقریبی از اعداد اعشاری نوشته می شوند.ضرب و تقسیم اعداد اعشاری:می توانیم اعداد را به صورت کسری بنویسیم و ضرب و تقسیم انجام دهیم. جمع و تفریق اعداد اعشاری: برای جمع اعداد را طوری زیر هم می نویسیم که اعشار انها زیر هم باشند و سپس جمع می کنیم.برای تفریق به همین صورت ولی عدد بزرگتر را بالا قرار می دهیم.

اسلاید 5: فاکتور گیری: برای عمل فاکتورگیری جملات مشترک با کمترین توان را فاکتور می گیریم و سپس تکتک جملات را به عامل فاکتورتقسیم می کنیم و باقی مانده ها رادر پرانتز می نویسیم.

اسلاید 6: زمین کتابی ست/ و ما هر یک کلمه ای/ که در کنار هم داستان زندگی زمینیان را کامل می کنیم.

اسلاید 7: وقتی درخت محترمی قطع می شود/اگر میز مدیری نشود/اگر پستر تبلیغاتی ای نشود اگر دستمال کاغذی ای نشود/ اگرکارتن چیپس و پفک نشود کتابی جوانه خواهد زد/ به احترام درخت.

اسلاید 8: پایان

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان