صفحه 1:
بسم اللّه الرحمن الرحيم

صفحه 2:
نگارش طرح تجاري تهیه و تدوین : دکتر عليرضايوسفي

صفحه 3:
عنوان طرح کسب و کار لوگو یا آرم تجاری نام تهیه کننده | تهیه کنندگان : نام هنر آموز : ...

صفحه 4:
شط 6 ط اه ک < مه

صفحه 5:
فهرست مطالب -۱

صفحه 6:
نهرست مطالب -۲ ۶ خدمات امحصولات شرح محصولات اخدمات هدف از توليد ويزكى هاى محصولات / خدمات محدوديت هاى محصولات / خدمات تعبهدات شركت مجوز و حقوق قانونى 6

صفحه 7:
۷ منایم انسان " ساختار مدیربتی نیروی آنسانی مورد نیاز *" چگونگی استخدام نمودار سازمانی فهرست مطالب - ۴

صفحه 8:
فهرست مطالب -۲ ‎A‏ منابع فيزيكي ‏فرآيند توليد ‏تجهيزات ‏فهرست تجهيزات ( توليد) فهرست تجهیزات ( اداری) ‏مکان کسب و کار کروکی استقرار تجهیزات مواد اوليه ‏توسعه کسب و کار

صفحه 9:
نهرست مطالب - ۵ ‎٩‏ طرح بازاربابی ‏"مشخصات رقبا ‏"بازار هدف و مشتریان ‏" شیوه قیمت گذاری ‏*قیمت محصولات | خدمات *کانال توزیع محصولات | خدمات "قب بلیغات ‏*خدمات پس از فروش ‏*مکان فروش

صفحه 10:
نهر ست مطالب - ء ۰ طرح مالی *روش تامین منابع مالی "وام بانکی "بدهی ها "دارايى ها "هزينه استهلاك "هزينه ها "صورت حساب هزینه ها "قیمت محصولات / خدمات *تحلیل نقطه سر به سر *پیش بینی میزان در آمد "پیش بینی میزان سود #گرازنامه شرکت

صفحه 11:
a ۱. نمودارها نمودار فروش نمودار هزینه ها نمودار سود ۳ جدول زمان بندی ۳. ضمایم نهر ست مطالب- ۷

صفحه 12:
شرج كسب و کار مشخص كنيد ايده شما جيست؟ آيا فكراين كسب و کار عملى است 5 ايده كسب وكار دقيقا كن جيزى است كه مى خواهيد انجام دهید . در لین قسمت. خواننده بلید دقیقا بفهمد که ایده کسب و کار شما چیست؟ لا شکل کسب و کار لا نوع کسب و کار لا نوع محصولات یا خدمات ‎Q‏ جنبه هاي منحصر به فرد و خصوصیات ویژه| 3 ae

صفحه 13:
با ياسخ به سؤالات زد 06 امكان سنجى توجيه اقتصادى و اجرايى براى ايده خود خواهيد داشت: ايده شما جه نيازى را برآورده يا جه مشكلى را حل مى كند؟ ( ارزش موضوع ( چه کسانی مشتری شما خواهند بود ؟ ( بازار هدف ) از جه طریقی در آمد به دست خواهید آورد ؟ کسب و کار شما با کسب و کارهای مشابه در بازار چه تفاوتی دارد؟ موانع ورود شما به این کسب و کار چیست ؟ در بازار چند رقیب دارید و کیفیت کار آنها چطور است ؟ فكر مى كنيد چند درصد بازار را می توانید به دست بیاورید ؟ این کسب و کار. چه نوع خصوصیات منحصر به فردی خواهد داشت؟ هزینه های راه اندازی چقدر است ؟ آیایرای استفاده از وام ها و کمک های دولنی و خصوصی برنامه ای دارید؟

صفحه 14:
ceil dal ۳یا ۴ هدف این کسب و کار را بنویسید . این اهداف باید قابل اندازه گیری باشند. برای مثال : - میزان فروش از این محصول روزانه ۲۰۰ عدد خواهد بود. - میزان سود در پایان ماه ۱۰۰۰۰۰ تومان خواهد بود. - پس از گذشت ۶ ماه میزان تولید به ۲ برابر افزایش خواهد یافت. ul

صفحه 15:
مأمور يت آرمانهاى كسب و كار خود را توصيف كنيد. درباره مزايايى که به مشتریان خود ارایه خواهید داد. کار کنانتان و خودتان به عنوان صاحب کسب و کار بنویسید. برای مثال؛ اگر عقیده دارید رضایت مشتری و خدمات به مشتریان برایتان مهم است. اگر رشد و سود بیشتر مهم است. اگر می خواهید کار کنانتان منصفانه برخورد کنند يا اگر خلاقیت در کارشان پاداش دارد. لینها را بنویسید. ul 06

صفحه 16:
کلید‌های مو فقيت سه یا چهار برتری کسب و کار خود نسبت به سایرین را چه عواملی باعث موفقیت کسب و کار شما خواهد شد؟ کلیدهای موفقیت برای هر کسب و کاری متفاوت است؛ ‎Glos ail)! jo Seo‏ تعمیرات و عیب یلبی کامپیوتر. سریع بودن يا شبانه روزی بودن خدمات‌یا نگرفتن هزینه | ف a

صفحه 17:
محصودات/ خدمات شرح محصولات/ خدمات محصولات یا خدملتی که در لین کسب و کار ارلیه می شود عبارتند از: ۵ | a

صفحه 18:
06 هدف أز توليه محصولات / خدمات هدف از توليد محصولات / خدمات شما جيست؟ آيا محصولات / خدمات شما سودى به حال مشتريان دارد؟ محصولات | خدمات شما مشکل خاصی را حل می کند با فرصت جدیدی را بوجود می آورد؟ & ‏محصولات / خدمات شما جزو اقلام ضروری است‎ ui ‏جزو اقلام لوکس و غیر ضروری است؟‎

صفحه 19:
ویزگی های محصولات , خدمات ° خصوصیات ویژه محصولات | خدمات شما از لحاظ هزینه. طراحی. کیفیت و ... چیست؟ * آیا در بازار کنونی مشابه دارند؟ تفاوت آنها با نمونه های موجود چیست؟ 6

صفحه 20:
محدودیت های محصودات , خدمات * محدودیت های محصولات / خدمات خود را شرح دهید. * نقاط ضعف محصولات / خدمات را بنویسید. * مشکلات احتمالی. هنگام ارابه محصولات / خدمات به بازار چیست؟ هه

صفحه 21:
تعهدات شرکت * شرکت شما در قبال ارايه اين محصولات / خدمات به مشتری. جه تعهداتى را قبول خواهد كرد؟ ( كارانتى ها) eq

صفحه 22:
مجوزها و حقوق قانونی ۱- برای تولید لین محصولات‌پا ارلیه خدمات‌به چه مجوزهای قانونی دولتی نیاز داربد و چگهنه باید آنها رابه دست آورید؟ * آیا شرایط دریافت این مجوزها را دارید؟ * به چه مدارکی نیاز است؟ * جه مراحلی باید طی شود و چه مدت زمان می برد؟ ۲- آبا برای ارایه محصولات خود نیاز به امتیازات قانونی (مانند نب احترام حی‌امسار و دارنده ee

صفحه 23:
منابع انسانی ساختار مدبریتی * ساختار مالکیت کسب و کار را شرح دهید. * اعضاي هیات مدیره (و یا مشاوران كليدي خارج از. کسب و کار مانند حسابداران و وکلا و ... ) چه كساني هسنند؟ ۰ کارکنان کليدي تیم مديريتي چه كساني هستند و صلاحیت هاي فني و حرفه اي آنها کدام است؟ * روش پرداخت مزایا و پاداش به تیم مديريتي چگونه است؟ 03 وه

صفحه 24:
ردیف نیروی انسانی مورد نیاز ا حصیا لات مجموع هزينه دستمزدها or تخصص / مهارت سابقه دستمزد ريال

صفحه 25:
* در لین بخش در مورد تخصص های مورد نیاز نیروی انسانی و چگونگی انتخاب و استخدام هر یک توضیح دهید. es

صفحه 26:
وه نمودار ساز مانی

صفحه 27:
منابع فیز یکی فر آیند تولید * در این قسمت. به شرح کامل مراحلی که به تولید محصولات يا ارایه خدمات منجر می شود بپردازید. * یا کلیه مراحل در داخل شرکت انجام می شودیا بخش هابی به دیگران واگذار خواهد شد؟ * میزان تولید ماهانه را بنویسید. | ف

صفحه 28:
تجهیز ات * تاسیسات. تجهیزات مورد نیاز تولید چیست؟ * هزبنه خریداری این تجهیزات در مجموع. چه میزان خواهد بود؟ ( سرمایه گذاری ثابت ) * چه تجهیزات اداری دیگری مورد نیاز است؟ و

صفحه 29:
ردیف 0 || ۵ | ۵ 86 مجموع قيمت كل

صفحه 30:
ردیف 0 || ۵ | ۵ 55 مجموع قيمت كل

صفحه 31:
مکان کسب و کار * مکان لازم برای تولید محصولات یا ارایه خدمات را شرح دهید. * هزینه مورد نیاز برای این مکان چقدر است؟ eq

صفحه 32:
کروکی استقر ار تجهیز ات * نقشه ای بکشید که محل استقرار تجهیزات و امکانات اين كسب و كار را در محل مورد نظر نشان دهد. م

صفحه 33:
مواد اوليه * مواد اوليه مورد نياز جيست واز كجا تامين خواهد شد؟ * به جه میزان مواد اولیه متناسب با تولیدتان نیاز دارید؟ * هزینه مورد نیاز برای تهیه این میزان مواد اولیه چقدر است؟ رديف مواد اوليه هزینه مجموع هزينه مواد اوليه ريال 99

صفحه 34:
توسعه کسب و کار * آیا محصولات / خدمات وابسته مشلبه یا فرعی دیگری وجود دارد؟ * آیا امکان توسعه محصولات | خدمات شما در آینده وجود دارد؟ * چه محصولات | خدمات دیگری را تصمیم دارید در آینده ارایه دهید؟ or

صفحه 35:
ae طرح باز ار یابی مشخصات رقبا بازار هدف و مشتریان شیوه قیمت گذاری قیمت محصولات / خدمات کانال توزیع محصولات | خدمات تبلیغات خدمات پس از فروش مکان فروش

صفحه 36:
مشخصات ر قبا * رقبای موجود در بازار را شناسایی کرده و چگونگی جمع آوری این اطلاعات را شرح دهید.( تحقیق بازار یابی) * مشخصات رقبای خود را شرح دهید.( توسعه - بزرگی بازار - قیمت- میزان فروش و .۰) 90)

صفحه 37:
باز ار هدف و مشتریان * بازار هدف محصولات با خدمات شما چیست؟ * مشخصات مشتریان ا حتمللی خود را از نظر سن. طبقه اجتماعی. محل و فرهنگ | مذهب شرح دهید. * مشتریان شما احتمالا چه واکنشی به محصولات | خدمات شما نشان خواهند داد؟

صفحه 38:
شیوه قیمت گذاری شیوه قیمت گذاری محصولات / خدمات خود را شرح دهید. * چرا از این روش استفاده می کنید؟ 90)

صفحه 39:
کانال توزیع * از کدام کانال های توزیع برای ارایه محصولات يا خدمات خود استفاده می کنید؟ هه

صفحه 40:
تبلیغات * از کدام روش ها و رسانه های تبلیغاتی استفاده می کنید؟ * هزینه تبلیغات چقدر است؟ * یک نمونه از تبلیغات

صفحه 41:
روش های بهبود فروش به غیر از تبلیغات از چه روش های دیگری برای افزایش فروش و جذب مشتریان استفاده خواهید کرد؟ 60

صفحه 42:
خدمات پس از فروش *؟ ضمانت نامه ها و خدمات محصولات شما پس از فروش چه خواهد بود؟

صفحه 43:
مكان فروش * محل فروش كجاست و جه اهميتي در بازار يابي دارد؟ مم

صفحه 44:
طرح مالی روش تامین منابع مالی ‎٠‏ براي تامين منابع مالي خود از چه روشي استفاده خواهید کرد؟ ‎٠‏ تا اين تاريخ جه میزان سرمایه جذب كرده ايد و منابع تامين آن كدام است؟ ‎٠‏ سرمايه هاي جذب شده را جكونه باز يرداخت خواهيد كرد؟ ‎U ‎ee

صفحه 45:
وام بانکی در صورت برنامه ریزی برای دریافت وام شرح کاملی آورده شود: * وام دهنده * شرایط و مدارک لازم * میزان وام ‎٠‏ چگونگی بازپرداخت وام

صفحه 46:
66 بدهى ها بد هه اسناد يرداختنى بستانكاران ريال

صفحه 47:
میز آن سر مابه سرمایه پس انداز شخصی قرض وام بانکی وام قرض الحسته مجموع ريال

صفحه 48:
eo تجهیزات اماشین آلات دارایی های ثابت زمين ساختمان اثاثه ادارى وسيله نقليه دارايى ها J ‏ریا‎ دارایی های جاری صندوق ( بانک) مواد اوليه موجودى كالا ملزومات بدهكاران اسناد دريافتنى ريال

صفحه 49:
هزینه استهلای < eo هزینه استهلاک سال های عمر مفید ............ سال .... ريال - قیمت تمام شده دار ایی ....

صفحه 50:
هزینه های ثابت هزینه های ساختمان تاسسات کار حانه حقوق مدیران دستمزد (بخش اداری) مجموجع مجموع هزينه ها- هزينه هاى ثابت + هزينه هاى متغير هه هزينه ها ريال ريال هزينه هاى متغير كليه هزينه هاى توليد: مواد اوليه دستمزد (بخش توليد) أب و برق و .. هزينه استهلاك مجموع ريال ريال

صفحه 51:
هزینه دستمزد مدیران معاونان کارگران کارکنان ye ‏دستمزدها‎ eq صورت حساب هزینه ها ريال ريال عنوان هزينه دستمزد ها هزينه اجاره هزينه تلفن هزينه آب سرت برق هرينة سوخت هزينه آكهى/ تبليغات مجموع هزينه ها ريال ريال

صفحه 52:
فیمت محصولات / خدمات ‎POF ae e‏ مجموع - سود دعر لت را هزینه های هزینه های قیمت تماه | قیمت خالس خدمات ثابت متغیر ات ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏م ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 53:
وب پیش بینی میزان درآمد نام محصولات یا خدمات تعداد فروش ماهانه مجموع در آمد ماهانه مجموع در آمد سالانه قیمت فروش هر واحد مبلغ كل ماهانه ريال ريال

صفحه 54:
پیش بینی میز آن سود درآمد : سس ریبال : کسر می شود جمع هزينه ها: ريال سود خالص:

صفحه 55:
دارایی ها : eye ‏مواد اوليه‎ زمين ساختمان بدهكاران نام شركت تراز نامه تاريخ بدهى ها : بستانكاران اسناد يرداختنى جمع بدهى ها سرمايه

صفحه 56:
۰ — نمودار فروش پیش بینی های فروش را برای سه سال آینده شرح دهید. آیا این پیش بینی ها صحیح است ؟ این اطلاعات را چگونه و از چه منابعی بدست آوردید؟ انمودار میزان فروش| ‎so‏ سال ‎ ‎

صفحه 57:
نمودار هزینه ها پیش بینی های فروش را برای سه سال آینده شرح دهید. آیا این پیش بینی ها صحیح است ؟ این اطلاعات را چگونه و از چه منابعی بدست آوردید؟ نمودار میزان هزین ها

صفحه 58:
نمودار سود پیش بینی های سود را برای سه سال آینده شرح دهید. آیا این پیش بینی ها صحیح است ؟ این اطلاعات را چکونه و از چه منابعی بدست آوردید؟ انمودار میزان سود/

صفحه 59:
جدول زمان بندی در این قسمت باید کلیه مراحل راه اندازی کسب و کار از ابتدا نا مرحله فروش را فهرست کرده و هر یک را زمان بندی نمایید. مثال : ماه ردیف فعالیت ۱ ۱6 9 | | 6 | ۱6 ۱۶ 6 0 .| جمع آوری اطلاعات | 1 | ل ‎O‏ | جمع آوری سرمایه 1 | ‎o‏ ‏9 خريد تجهيزات م | 0 ‎ae‏ استخدام نیرو 0 | 8 0 ‏توليد و فروش‎ | dO

صفحه 60:
هه

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان