علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

نگاهی کلی بر سیستم ها – تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها

ارائه-فصل-اول-نگاهی-کلی-بر-سیستم_ها-2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۱۶ اسلاید ارائه فصل اول کتاب تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها، دکتر رضائیان
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1939 بازدید, 73 دانلود

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نگاهی کلی بر سیستم ها – تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها”

نگاهی کلی بر سیستم ها – تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها

اسلاید 1: فصل اول نگاهی کلی بر سیستم‌ها استاد جناب آقای دکتر گرامی ارائه دهندگان علیرضا احسانی | حسن کریمی | امیر مینائی زاده 30 آبان ماه 1397تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم‌ها

اسلاید 2: تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم‌هافصل اول: نگاهی کلی بر سیستم‌هاسیر تحول علم مدیریت ]1[[1] دکتر علی رضائیان، کتاب تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم‌ها، 1393، ص 5-8عصر شکارسبک مدیریت چماقی (آمرانه) / یادگیری از طریق کارآموزی / عصر ظهور داده‌هاعصر کشاورزیسبک مدیریت شلاقی (گسترش حوزه عمل مدیر – سرپرستی یک نفر بر چند نفر) / یادگیری از طریق روش پیروی از انسان بزرگ یا پیر خردمند (مکتب خانه‌ای) / عصر ترکیب داده‌هاعصر صنعتیاز ابتدای قرن 19 م. / عصر تولید اطلاعات / استفاده از فکر علاوه بر نیروی بدنی / سبک مدیریت حماری مبتنی بر وعده و وعید به کارگران / منبع استراتژیک: سرمایهعصر فراصنعتی (اطلاعات)منبع استراتژیک: دانش / عصر ماهواره ها و شبکه های ارتباطی / لزوم استفاده از قدرت فکر / جریان اصلی اطلاعات بر مینای ارتباطات سریع و به موقععصر خرد و فرزانگی (حکمت)...

اسلاید 3: تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم‌هافصل اول: نگاهی کلی بر سیستم‌هاتعریف سیستم [2][2] مهدی بختیاری، مقاله نظریه سیستم ها System Theory، سایت پژوهشگاه باقرالعلوم (ع)http://pajoohe.ir/نظریه-سیستم-ها-System-Theory__a-43106.aspxسیستم مجموعه‌ای از اجزا و روابط میان ‌آن‌هاست که توسط ویژگی‌های معین، به هم وابسته یا مرتبط می‌شوند و این اجزا با محیط‌شان یک کل را تشکیل می‌دهند.مانند یک کارخانه یا بدن انسان. این اجزاء در راه تحقق یک هدف حرکت می‌کنند و یکدیگر را در جهت تحقق این هدف کامل می‌نمایند. البته در فارسی معمولا از واژه نظام به‌عنوان معادل سیستم استفاده می‌شود.

اسلاید 4: تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم‌هافصل اول: نگاهی کلی بر سیستم‌هااجزای سیستم [2][2] مهدی بختیاری، مقاله نظریه سیستم ها System Theory، سایت پژوهشگاه باقرالعلوم (ع)http://pajoohe.ir/نظریه-سیستم-ها-System-Theory__a-43106.aspxدرونداد: عناصری که وارد سیستم می شوند.فرایند: جریان عملیات یک سیستم که بر روی درونداد صورت می‌گیرد و بر ارزش و سودمندی آن‌ها افزوده می‌شود.برونداد: چیزهایی که یک سیستم به محیط خود یا سیستم‌های مجاور خود صادر می‌کند. آنچه که یک سیستم با هدف قبلی (طبق انتظار) و یا اتفاقی (غیر منتظره) تولید می‌کند.بازخور: کسب اطلاعات لازم درباره عملکرد خود. (بازخور به دو صورت مثبت (پیشنهاد) و منفی (منفی) است)محیط سیستم: محیط سیستم را عواملی تشکیل می‌دهند که اگرچه جزء سیستم نیستند، اما با تغییر در هر یک از آن‌ها می‌تواند موجب تغییراتی در سیستم شود. بنابراین محیط سیستم شامل کلیه متغیرهایی است که می‌توانند در وضع سیستم موثر باشند و یا از سیستم تاثیر پذیرند.

اسلاید 5: تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم‌هافصل اول: نگاهی کلی بر سیستم‌هاویژگی‌های مهم سیستم‌ها [3][3] محمدرضا شعبانعلی، تعریف سیستم و تفکر سیستمی، سایت متممhttps://motamem.org/سیستم-چیست؟-تفکر-سیستمی-چیست؟/سیستم از اجزای متعدد تشکیل می‌شود.یک قطعه را به تنهایی به عنوان یک سیستم در نظر نمی‌گیریم.اجزای سیستم با یکدیگر در ارتباط و تعامل هستند.تا وقتی تعامل وجود ندارد صرفاً یک مجموعه داریم و نه یک سیستم.برای سیستم‌ها می‌توان رفتار تعریف کرد. با حذف هر یک از اجزای سیستم، رفتار کلی سیستم تغییر می‌کند.رفتار، چیزی فراتر از ویژگی‌ها یا تغییرات یک بخش خاص است و از ترکیبِ تعامل همه‌ی اجزا تشکیل می‌شود.معمولاً برای سیستم یک مرز تعریف می‌شود.مرز سیستم یک واقعیت بیرونی نیست. بلکه ما انسانها مرزها را تعریف می‌کنیم.برای بسیاری از سیستم‌ها می‌توان هدف تعریف کرد.اغلب سیستم ها (و نه همه) به دنبال دستیابی به یک و یا چند هدف هستندسیستم‌ها را می‌توان به دو دسته‌ی باز و بسته تقسیم کرد.بعضی سیستم ها با دنیای اطراف خود در ارتباط هستند و یک سیستم باز را شکل می‌دهند.

اسلاید 6: 6

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان