کسب و کار مدیریت و رهبری

نگاهی کوتاه بر مفاهیمی جدید در سازمان ها

mafahime_jadid_dar_sazmanha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نگاهی کوتاه بر مفاهیمی جدید در سازمان ها”

نگاهی کوتاه بر مفاهیمی جدید در سازمان ها

اسلاید 1: 1نگاهی کوتاه بر مفاهیمی جدید در سازمانها گردآوری و ترجمه : زیبا خواجه نوری آذر 1384

اسلاید 2: 2هوشمندی کسب و کار- BI هوشمندی رقابتی – CI مدیریت محتوا – CMS Data Warehouse مدیریت دانش – Knowledge Management نگاهی کوتاه بر مفاهیمی جدید در سازمانها

اسلاید 3: 3هوشمندی کسب و کار – Business Intelligenceمعرفی موثر بر وضعیت رقابتی و ساختار سازمان جهت استفاده بهینه از انبوه اطلاعات جهت کسب مزیت رقابتی و افزایش بهره وری موثر در کاهش پیچیدگی اطلاعات و ایجاد چابکی در سازمان جهت کمک به استفاده منطقی از داده های ایجادشده از سیستمهای مدیریت مشتری و کسب و کار الکترونیکی دارای نگرش بر زنجیره ارزش کل شبکه های مرتبط با سازمان چارچوب هوشمندی کسب و کار : زیرساختی ، کارکردی ، سازمانی ، کسب و کاری هوشمندی کسب و کار بر سطح کسب و کار تاثیر می گزارد ، پس بر رقابت بطور مستقیم تاثیرگزار است

اسلاید 4: 4هوشمندی کسب و کار – Business Intelligenceهدف راهنمایی کاربران جهت خودسرویسی بادرنظرگرفتن کارهای تکراری مرتبط با هوشمندی کسب و کار ( مانند گزارشات مدیریت و کارهای تحلیلی ساده ) انجام تحلیل های موقتی گاها دشوار توسط خود افراد ( تا زمانی انجام می شوند که فعالیتها بشکل تکراری درآیند ) حصول اطمینان از دوباره اختراع نکردن چرخ ( ازطریق بازبینی مجدد فعالیتهای مرتبط با هوشمندی کسب و کار در جهت جلوگیری از دوباره کاری )

اسلاید 5: 5هوشمندی کسب و کار – Business Intelligenceعوامل موثر وجود تخصص و مهارتهای تحلیلی هوشمندی کسب و کار در کارکنان بررسی دقیق هزینه های پروژه هوشمندی کسب و کاروسرمایه گزاریهای انجام شده استفاده بهینه و ابزاری از امکانات زیرساختی و کارکردی جهت تحقق نرخ بازگشت سرمایه به اشتراک گذاری و استفاده های مجدد از روشها ، مفاهیم ، اطلاعات ، و بینش ها تمرکز مهارتهای کاری در مرکز هوشمندی کسب و کار و جلوگیری از پراکندگی آن توانایی افراد در تلفیق فعالیتهای کسب و کار و فناوری اطلاعات بصورت تحلیلی

اسلاید 6: 6هوشمندی کسب و کار – Business Intelligenceعوامل موثر وجودمهارتهای : کسب و کار ، فناوری اطلاعات ، تحلیلی ترسیم و ارزیابی پروفایل افراد ( نمودار اسلاید بعد ) تطبیق مرکز ارتقای هوشمندی کسب و کار با طرح سازمان ایجاد زیرساختهای متناسب برای هوشمندی کسب و کار و در راستا بودن آن با اهداف راهبردی و رقابتی سازمان همگرا کردن تمامی فعالیتها و اهداف سازمانی با آن جهت حداکثر نمودن هم افزایی نظارت مداوم بر مرکز هوشمندی کسب و کار

اسلاید 7: 7هوشمندی کسب و کار – Business Intelligenceمهارتهای لازم جهت ارتقای هوشمندی کسب و کار مهارتهای کسب و کار مهارتهای تحلیلی مهارتهای IT الویت بندی انتظارات فرایندهای دگرگون سازی ارتباط با استراتژی سازمانی تشخیص نیازها نتایج حاصل از نظارت مرکز ارتقای هوشمندی کسب و کار شناسایی داده استخراج داده خلاصه سازی تحلیل کاوش و تشریح توسعه گزینه های مختلف تصمیم گیریمدیریت تغییر ذخیره سازی نگهداری یکپارچه سازی داده ها نظارت بر برنامه های هوشمندی کسب و کار

اسلاید 8: 8هوشمندی کسب و کار – Business Intelligenceنتایج افزایش نرخ بازگشت سرمایه افزایش ارزش افزوده افزایش درآمد بهینه سازی فرایندها و استفاده از فرصتهای بازار کمک به جلب و حفظ مشتری و موثر در مدیریت مشتریان انسجام در سیستمهای کاربردی و قابلیت پیام دهی آنها به یکدیگر سازماندهی فعالیتهای پیچیده حول محور هوشمندی کسب و کار و هم افزایی تزایدی نتایج تحلیلی حاصله

اسلاید 9: 9هوشمندی کسب و کار – Business Intelligenceمنابع انسانی فروش و بازاریابی مالی عملیات و تولیدبرنامه های کاربردی BI : راهبردی ، عملیاتی ، تحلیلی ، استاندارد ، معمول ، تک منظوره بستر BI ، داده کاوی ، مبتنی بر فناوری اطلاعات و مشتری گرایی فناوری اطلاعات کارکردیزیرساختی یکپارچه سازی اطلاعاتی حوزه های مختلف کسب و کار

اسلاید 10: 10هوشمندی کسب و کار – Business Intelligenceفناوری استخراج ، انتقال و تبدیل داده روندهای اصلی : جهانی سازی ، مجازی سازی و شفافیت ارزیابی عملکرد ، اطلاعات درونی و بیرونی ، فرهنگ انواع کاربران ، متدولوژی BI ، مهارتها و قسمت BI بستر BI ، داده کاوی ، ابزارهای BI ، مبتنی بر فناوری اطلاعات و مشتری گرایی کارکردیزیرساختی تاثیرات هوشمندی کسب و کار در چهارسطح انبار داده برنامه کاربردیBI ، راهبردی، عملیاتی، تحلیلیاستاندارد ، تک منظوره و کاربرگرا سرور پویای Online واسطهای یکپارچگی ERPCRMSCMسیستمهای موجودزمان واقعی در زمان مناسب کسب و کارسازمان تراکنشی اهرمی سازیاثربخشیکارآمدی رقابت

اسلاید 11: 11هوشمندی رقابتی – Competitive Intelligence مفهومی جدید در مباحث اقتصادی و مدیریتی انگیزه ای برای تغییر تفکر و ساختار سازمانی دپارتمان هوشمندی رقابتی برای بالا بردن هوش سازمان بوجودآمده از تحولات محیط کسب وکاردراثرانقلابهای سه گانه : اینترنت ، دیجیتالی ، کارآفرینی شکاف دیجیتالی بعنوان عاملی مهم در آفرینش هوشمندی رقابتینتایج مهم استقرار هوشمندی رقابتی : تغییردرتنظیم برنامه ریزی استراتژیک ، عملیات ، اتخاذ سیاستهای کوتاه مدت ، مدلهای تصمیم گیری ، تشکیل جلسات و بسیاری حوزه های دیگر

اسلاید 12: 12هوشمندی رقابتی – Competitive Intelligence عوامل موثر : قدرت پردازش و ذخیره اطلاعات حجیم تغییرات اساسی در قانون عرضه و تقاضا و اصل کمیابی بدلیل قابلیت تولیدانبوه و تکثیر مجدد کالاهای اقتصادی با کمترین هزینه ممکن کاهش هزینه های تولیدی دراثر افزایش بهره وری وقدرت رقابت کاهش موانع ورود به بازار و هزینه های مبادلات تغییر ساختار سازمانها بسوی ساختار شبکه ای کاهش وزن اقتصاد در کشورهای توسعه یافته و حرکت بسوی اقتصاد بی وزن ( در برابر وزن دانش )

اسلاید 13: 13هوشمندی رقابتی – Competitive Intelligence عوامل موثر : اصل نوآوری بعنوان محور رقابت جانشینی عدم تعادل و توازن در اقتصاد بجای اصل تعادل و توازن تغییر سریع مدلها و باورهای ذهنی سرعت در گرفتن علایم بازار و درک تغییرات بازار پویایی ، یادگیری مستمر در سازمان کنترل مستمر محیط سیاسی و اقتصادی سازمان مدیریت دانایی بعنوان رکن اصلی

اسلاید 14: 14هوشمندی رقابتی – Competitive Intelligence عوامل موثر : بکارگیری تکنولوژی های نوین نیروهای زبده و متخصص سرعت عمل بالا جایگزینی مدیریت کارآفرین بجای مدیریت متعارف درک درستی از رقبا بروز بودن سیستم های اطلاعاتی و اطلاعات ، و سرعت در چرخش اطلاعات

اسلاید 15: 15CMS - سیستم مدیریت محتوا جهت مدیریت، نظارت، و ارائه اطلاعات شامل : جمع آوری نشر محتوا ذخیره محتوا به صورت جزئی یا کلی با حفظ ارتباطات بین اجزاء کمک به کنترل بازبینی محتوا

اسلاید 16: 16سیستم مدیریت محتوا - CMS CMS چیست؟CMS تر کیبی است از: پایگاه داده حجیم سیستم مدیریت اطلاعات و اسناد و سایر امکانات و بخش‌های نرم افزاری که برای این موارد استفاده می شود: ذخیره و بازیابی مقادیر عظیم اطلاعات زنده سیستم مدیریت محتوای مبتنی بر وب شما را قادر می سازد که: یک شمای واحد و یکنواخت در کل شبکه ایجاد کنید امکان نشر و به روزرسانی محتوا را با استفاده از ابزار ساده و در عین حال قدرتمند مبتنی بر مرورگر به تولید کنندگان محتوا می دهد در کنار سایر برنامه های کاربردی امکان ارائه اطلاعات از طریق وب را می دهد

اسلاید 17: 17سیستم مدیریت محتوا - CMS چه کسانی به سیستم مدیریت محتوا نیاز دارند ؟وبلاگ‌نویسان و صاحبان نشریات الکترونیکی برای به‌روز رسانی مداوم، و ارائه اطلاعات زیاد، و همچنین به منظور ارتباط دو طرفه با بازدیدکنندگان و خوانندگان مطالب سایت‌های تجاری، آموزشی و اطلاع‌رسانی با هدف ارائه اطلاعات خدمات و سرویس‌های خاصی، نظیر فروشگاه الکترونیک، انواع فرم‌های دریافت اطلاعات، و... سازمانهایی با حجم انبوه اطلاعات

اسلاید 18: 18Data Warehouse – معرفی بعنوان بستری جهت انجام تحلیل های پیچیده برای پاسخ به سوالاتی نظیر What-If ، شبیه سازیهای مهم نظیر معرفی محصولی جدید به بازار ، تعین سودآورترین محصولات ایجاد بستری برای انجام عملیات پیچیده جهت دست یابی به نتایج مهم در کوتاهترین زمان مورداستفاده بعنوان بستر برای DSS و Expert System بعنوان بستری برای پاسخگویی به سوالات ایجادشده درنتیجه پاسخگویی به هرسوال ، و جستجوهای پیچیده در نتیجه عملیات Aggregation برروی آن کمک به ایجاد درک ، دانش و نگرش مفهومی در مدیران کمک به حل مسایل نیمه ساختاریافتهکمک به تست فرضیات در مدیران میانی و سطح بالاکمک به ساخت و ایجاد مدل و تست بر روی آن بعنوان بستری برای کنترل فرآیند تصمیم گیری مدیریتی

اسلاید 19: 19Data Warehouse – معرفی دارای معماری انعطاف پذیر بستری برای داده کاوی (DM) و استفاده از نتایج برای شبکه های عصبی و هوش مصنوعی ROI برای Data Warehouse نسبت معکوس با حجم Data Warehouse بدلیل حجم زیاد یکپارچه سازی منابع داده ها بالاترین برای کاربردهای پشتیبانی و مهندسی عملیات بالاترین حداکثر برای سازمانهای تولیدی بعنوان اولین استفاده کنندگان DW نسبت مستقیم با میزان هوشمندی پرس و جو ( Query )

اسلاید 20: 20Data Warehouse – عوامل موفقیت توجیه منطقی و محکم درسطح سازمان آموزش مناسب کارکنان قانع نمودن مدیران اطمینان از کیفیت و یکپارچگی اطلاعات و منابع اطلاعاتی حفظ امنیت برای داده ها تعریف چشم انداز کوچکتر برای شروع کار درگیر نمودن کاربر نهایی در این امر برنامه ریزی و ایجاد زیرساخت درست ایجاد مدل مناسب برای داده ها و تست استرس انتخاب درست ابزار و تکنولوژی

اسلاید 21: 21Data Warehouse – عوامل ریسک نیاز به عملیات مهندسی مجدد لزوم حمایت کافی مدیریت ارشد لزوم همکاری پرسنل سازمان کمبود متخصص IT لزوم بررسی و تجدید زیرساخت و ساختار IT لزوم ایجاد هماهنگی تکنولوژیکی DW با زیرساخت IT احتمال وابستگی به فروشنده محصول لزوم ایجاد ظرفیت کافی و امکانات سخت افزاری مناسب برای ذخیره سازیهای عظیم داده ها ناهماهنگی های بین منابع داده ، نظیر دادهای Transactional ازنظر ساختار ، واحدهای اندازه گیری ، نام گذاری و ....

اسلاید 22: 22 مدیریت دانش – Knowledge Managementداده ها اطلاعات دانش خرد ارزش

اسلاید 23: 23 مدیریت دانش - معرفی عوامل نامعلومی که باعث رشد و افزایش ارزش کالا و خدمات می شوند مبتنی بردانش میباشند. دانش برخلاف محصولات جدید و کارایی ، می تواند موجب مزیت پایدار باشد . بر خلاف سرمایه های مادی ، ارزش سرمایه ای دانش با استفاده ای که از آن می شود افزایش می یابد فناوری اطلاعات وسیله ای برای کسب و تبادل دانش است بزودی دیگر شرکتها نمی توانند انتظار داشته باشند که تولیدات و خدمات که قبلا باعث موفقیت آنها شده بود در آینده نیز زمینه ساز ادامه حیات آنها گردد .

اسلاید 24: 24 مدیریت دانش - معرفی شرکتها بطور روزافزون برپایه دانسته های خود از یکدیگر فاصله می گیرند جستجوگری دانش بخش مهم فعالیت مدیران را تشکیل میدهد و حدود 20 درصد کار مدیران صرف جستجو برای کسب دانش و پاسخ به درخواست آن می شود . مدیران 3/2 دانش خود را از طریق تلفن و گفتگوی رودررو بدست آورده و تنها 3/1 را با مراجعه به اسناد و مدارک بدست می آورند . مدیران به بصیرت بیش از اطلاعات نیاز دارند

اسلاید 25: 25مدیریت دانش دلایل طرح مدیریت دانش :- رقابت جهانی - نهضت کیفیت خواهی – ناکارآیی مفاهیم مدیریتی عرضه شده برای جلب مشتری- نهضت کوچک سازی سازمانها - ناتوانی اطلاعات در ایجاد رفتار،عقاید ، هم افزایی های خلاق و فرآیندهای نوین - نیاز به مدیریت ارزش افزوده اطلاعات و دانش در شرکتها- تاثیر دانش آفرینی در توان پایایی سازمانها- تاثیر مستقیم در تصمیم گیریهای سازمانی

اسلاید 26: 26مدیریت دانش خواص دانش :- ایجاد قابلیت قضاوت - عملی تر بودن در مقایسه با اطلاعات و داده - ایجاد سرعت عمل بدلیل ایجاد دسترسی سریع به تخصص موردنیاز - سازماندهی شده براساس باورها و ارزشها- ایجاد مزیت رقابتی پایدار- ایجاد همگرایی در تولید ، خدمات و افکار- بعنوان دارایی سازمان ، با روند افزایشی بدلیل استفاده شدن از آن - تاثیر در اقتصاد متغیر سازمانی - نهفته در اذهان وغیرقابل بیان بطور جزیی یا کلی - شامل مفاهیم قالبمند و آشکار

اسلاید 27: 27مدیریت دانش راهبردهای انتقال دانش : انتقال خلق الساعه دانش : عامل کسب موفقیت برای سازمان ، علاوه بر انتقال ساختمند شامل راهبردهای انتقال خلق الساعه نیز می باشد تاکید برروی نقش مسیولان و ماموران ویژه در تحقیقات و آموزش ، و ایجاد انگیزه در آنان استفاده از IT انتقال افراد صاحب دانش از مرکزی به مرکز دیگر ایجاد امکان جذب دانش به این افراد و شرکت در خلق دانشی نو ایجاد فرصت کافی به این افراد برای انتقال دانش از راههای ممکن ایجاد اعتماد چند جانبه ، وجوه و زبان و فرهنگ مشترک شناسایی ارزشهای ارتباطات الکترونیکی و رودررو سازگاری روش انتقال با فرهنگ سازمان

اسلاید 28: 28مدیریت دانش راهبردهای انتقال دانش : نمایشگاههای دانش و عرصه های آزاد مبادلات - تسهیل دسترسی های تصادفی دانش مشهود با مکتوب نمودن و پایگاههای اطلاعاتی ، و دانش نامشهود با روابط انسانی ( از ارشد )- نیاز به تحلیل گری ایجاد مجموعه ای از وظایف و مهارتها در زمینه دریافت ، توزیع و استفاده از دانش ایجاد شان و احترام برای افراد صاحب دانش شناسایی افراد تیزهوش و کنجکاو و دانش طلب بدلیل دارا بودن توانایی خلق ، تسهیم و استفاده از دانش ساختار مسطح سازمانی

اسلاید 29: 29مدیریت دانش کاربردهای فناوری اطلاعاتی : - افزایش قابلیت دسترسی به دانش و تسریع در انتقال - تسهیل درایجاد امکان استخراج دانش از ذهن افراد- تسهیل درامکان مبادله اطلاعات و تجارب در داخل و خارج سازمان - تسهیل کاربردهای دانش مبتنی بر شبکه های جهانی - ارتباط دادن کاربردهای مبتنی بر مباحثه به لوتوس نوتز( اینترانت )- ارتباط دادن کاربردهای مبتنی بر متن به وب و اینترنت ( ارتباط با بیرون سازمان و دست یابی به مطالب و اطلاعات گوناگون )تسهیل در ارتباط سامانه های مدیریت پایگاههای اطلاعاتی ، ابزار سندیاب و شبکه های ارتباطی بطور یکپارچهابزار فناوری اطلاعات در مدیریت دانش : - شبکه ، نرم افزار و سخت افزار ، سرویسهای تحت وب مانند ویدیو کنفرانس

اسلاید 30: 30مدیریت دانش ابزار فناوری دانش در مدیریت دانش : انباره و مخازن ، مانند اینترنت ، لوتوس نوتز و وب Grape Vine ابزاری برای عرضه دانش هدفمند برطبق سفارش کاربر سامانه های Sandpoint مانند هوور پایگاههای اطلاعاتی ویژه هوش مصنوعی ( برای مدیریت حوزه های محدود دانش ، مسایل خاص ، مسایل تجاری ) شامل : سامانه های هوشمند ، استدلال مبتنی بر مواردCBR ، شبکه های عصبی سامانه های کاردان ، سازمان یافته براساس مجموعه ای از قوانین و نیازمند به استدلالهای پیچیده محیطهای دانش متمرکز

اسلاید 31: 31مدیریت دانش عوامل موثر در توفیق طرح دانش : - فرهنگ دانش محور - زیربنای سازمانی و فی - حمایت مدیریت ارشد - پیوند ارزشمند صنعت و اقتصاد - فرایندگرایی - وضوح نگرش و بیان - ابزارهای انگیزشی مهم - سطوحی از ساختار دانش - راههای چندگانه انتقال دانش - ترکیب فوق العاده مهارتهای فنی ، اقتصادی و انسانی

اسلاید 32: 32مدیریت دانش محورهای برنامه دانش : - فناوری - کیفیت ، مهندسی مجدد ، بهترین روشها - یادگیری سازمانی - تصمیم گیری - حسابداری

اسلاید 33: 33 منابع 1. کتاب مدیریت دانش 2. www.businessobjects.com 3. www.elite.com 4. www.wipro.co.in 5. www.rsearch.ibm.com 6 . www.developer.com 7. www.informationweek.com 8. www.business-intelligence.co.uk 9. www.datacommand.com 10. www.informationbuilders.com 11. www.datawarehouse.com 12. www.ITtoolbox.com 13. www.techguide.com

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید