کسب و کارمدیریت و رهبری

نگاهی کوتاه بر مفاهیمی جدید در سازمان ها

صفحه 1:
00 |نگاهی کوتاه بر مفاهيمى جديد | در سازمانها . 0020| كردآورىترجمه: زيياخواجهنورى |

صفحه 2:
نگاهی کوتاه بر مفاهیمی جدید در اس

صفحه 3:
هوشمندی کسب و کار - یلاها یی ی * موثر بر وضعیت رقابتی و ساختار سازمان ۰ جهت استفاده بهینه از انبوه اطلاعات * جهت کسب مزیت رقابتی و افزایش بهره وری ۰ موثر در کاهش پیچیدگی اطلاعات و ایجاد چابکی در سازمان ۰ «هت کمک به استفاده منطقی از داده های ایجادشده از سیستمهای مدیریت مشتری و کسب و کار الکترونیکی * دارای نگرش بر زنجیره ارزش کل شبکه های مرتبط با سازمان * چارچوب هوشمندی کسب و کار : زیرساختی ۰ کارکردی ۰ سازمانی » کسب و کاری » هوشمندی کسب و کار بر سطح کسب و کار تاثیر می گزارد پس بر رقابت بطور مستقیم تاثیرگزار است

صفحه 4:
هوشمندی کسب و کار - یلاها یی هدف * راهنمایی کاربران جهت خودسرویسی بادرنظرگرفتن کارهای تکراری مرتبط با هرشمندی کسب و کار ( مانند گزارشات مديريت و كارهاى تحليلى ساده ) ۰ انجام تحلیل های موقتی گاها دشوار توسط خود افراد ( تا زمانی انجام می شوند که فعالیتها بشکل تکراری درآیند ) + حصول اطمینان از دوباره اختراع نکردن چرخ ( ازطریق بازبینی مجدد فعالیتهای مرتبط با هوشمندی کسب و کار در جهت جلوگیری از دوباره کاری )

صفحه 5:
هوشمندی کسب و کار - یلاها یی ان ۰ * وجود تخصص و مهارتهای تحلیلی هوشمندی کسب و کار در کارکنان * بررسی دقیق هزینه های پروژه هوشمندی کسب و کاروسرمایه گزاریهای انجام شده سرمایه * به اشتراک گذاری و استفاده های مجدد از روشها » مفاهیم » اطلاعات » و بینش ها * تمرکز مهارتهای کاری در مرکز هوشمندی کسب و کار و جلوگیری از پراکندگی آن وی افراد در تلفيق فعایتهای کسب و کار و فناوری اطلاعات بصورت تحلیلی

صفحه 6:
هوشمندی کسب و کار - یلاها یی الل موث * وجودمهارتهای : کسب و کار » فناوری اطلاعات » تحلیلی * ترسیم و ارزیابی پروفایل افراد ( نمودار اسلاید بعد ) © تطبیق مرکز ارتقای هوشمندی کسب و کار با طرح سازمان * ایجاد زیرساختهای متناسب برای هوشمندی کسب و کار و در راستا بودن آن با اهداف راهبردی و رقابتی سازمان * همگرا کردن تمامی فعالیتها و اهداف سازمانی با آن جهت حداکثر نمودن هم افزایی * نظارت مداوم بر مرکز هوشمندی کسب و کار

صفحه 7:
هوشمندی کسب و کار — صصمصيناعه/ عویبی) تهای لاز ت ارتقا کسب = مهارتهای كسب و کار ‎ge‏ ‏وا بر برنامه هاو 4 الى ‎eS‏ ارتباط با استراتزئ/ هوشمندی م ۱ ‎las ais‏ ۱۲۱ كسب و كار | - فرايندهاى دكركون سازى__ _ [ 0 ۱ مديريت تغيير ۱ ذخیره سازی | نگهداری ۱ شناسايى دآده تطيل \ ‎i‏ يكيارجه سازى داده ها // استخراج داده كاوش و تشريح ‎N‏ ‏7 . 1 مهارتهای 2 يس ‎Dt ae‏

صفحه 8:
هوشمندی کسب و کار - یاه یی ‎oi‏ * افزایش نرخ بازگشت سرمایه * افزایش ارزش افزوده * افزایش درآمد * بهینه سازی فرایندها و استفاده از فرصتهای بازار © کمک به جلب و حفظ مشتری و موثر در مدیریت مشتریان * انسجام در سیستمهای کاربردی و قابلیت پیام دهی آنها به یکدیگر * سازماندهی فعالیتهای پیچیده حول محور هوشمندی کسب و کار و هم افزایی تزایدی نتایج کی داصله

صفحه 9:
هوشمندی کسب و کار - یلاها یی یکپارچه سازی اطلاعاتی حوزه های مختلف کسب و کار or ع6 ۳ سم مب ممم كن © ۲۳ ‎a‏ ابرنامه های کاربردی 690 : راهبردی » ‎Gable‏ « تحلیلی » استاندارد » سس سس ۳ بستر 01 » داده کاوی » مبتنی بر فناوری اطلاعات و مشئری گرایی. فناوری اطلاعات کارکردی زیرساختی

صفحه 10:
هوشمندی کسب و کار - یفاص حصبی) تاثیرات هوشمندی کسب و کار در چهارسطح ‎a‏ روندهای اصلی : جهانی سازی ۰ مجازی سازی و شفافیت ۰ | | کب وگل | عملکرد ۰ اطلاعات درونی و بیرونی » فرهنگ انواع 0 کاربران » متدولوزى 00 ‎٠‏ مهارتها و قسمت 60 0 ‎Epos oc 6071 « Meee: otc}‏ ‎aa‏ | وكاربركرا 2 |راهبردىء عملياتىء ت ۳ بستر 91 داده کاوی ‏ ابزار های 1 ۰ مبتنی بر فناوری اطلاعات و مشتری گرایی TE ‏سرور پویا انبار داده‎ 00-9 ayy | LE an a Och ” ‏فينج‎ فناوری استخراح نت۳۳2 ۱ با واسطهای یکپارچگی ‎ae las‏ : زمان واقعى در زمان مناسب = مم م م ‎As | a:‏ Senge ‏ا[‎

صفحه 11:
هوشمندی رقابتی - حجس‌یلاصه ‎Cowpetiive‏ * مفهومی جدید در مباحث اقتصادی و مدیریتی * انگیزه ای برای تغییر تفکر و ساختار سازمانی * دپارتمان هوشمندی رقابتی برای بالا بردن هوش سازمان * بوجودآمده از تحولات محیط كسب وكاردراثرانقلابهاى سه كانه : اینترنت » دیجیتالی » کارآفرینی ۰ شکاف دیجیتالی بعنوان عاملی مهم در آفرینش هوشمندی رقابتی : نتایج مهم استقرار هوشمندی رقابتی تخور درتنطیم برنامه ریزی لستر #زیک ۰ صلیات ۰ اتغاد سیاستهای کواه مدت مدلهای تصمیم گیری » تشکیل جلسات و بسیاری حوزه های دیگر

صفحه 12:
هوشمندی رقابتی - عسبی‌لاصه) :0 * عوامل موثر : * قدرت پردازش و ذخیره اطلاعات حجیم * تغییرات اساسی در قانون عرضه و تقاضا و اصل کمیابی بدلیل قابلیت تولیدانبوه و تکثیر مجدد کالاهای اقتصادی با کمترین هزینه ممکن * کاهش هزینه های تولیدی دراثر افزایش بهره وری وقدرت رقابت * کاهش موانع ورود به بازار و هزینه های مبادلات * تغییر ساختار سازمانها بسوی ساختار شبکه ای * کاهش وزن اقتصاد در کشورهای توسعه یافته و حرکت بسوی اقتصاد بی دزد ( در برابر وزن دانش )

صفحه 13:
هوشمندی رقابتی - س‌یلاعها ‎Cowpetive‏ : ‏عوامل موثر‎ ٠» * اصل نوآوری بعنوان محور رقابت * جانشینی عدم تعادل و توازن در اقتصاد بجای اصل تعادل و توازن * تغییر سریع مدلها و باورهای ذهنی »* سرعت در گرفتن علایم بازار و درک تغییرات بازار * پویایی . یادگیری مستمر در سازمان * کنترل مستمر محیط سیاسی و اقتصادی سازمان * مدیریت دانایی بعنوان رکن اصلی 6

صفحه 14:
هوشمندی رقابتی - یاعدا ‎Cowpetive‏ : ‏عوامل موثر‎ ٠» * بکارگیری تکنولوژی های نوین * نیروهای زیده و متخصص * سرعت عمل بالا ۰ جایگزینی مدیریت کارآفرین بجای مدیریت متعارف * درک درستی از رقبا * بروز بودن سیستم های اطلاعاتی و اطلاعات » و سرعت در چرخش اطلاعات ap

صفحه 15:
08 - سیستم مدیریت‌محتو| ۰ جهت مدیریت نظارت. و ارائه اطلاعات شامل : - جمع آوری - نشر محتوا * ذخیره محتوا به صورت جزئی یا کلی با حفظ ارتباطات بین اجزاء کمک به کنترل بازبینی محتوا

صفحه 16:
سیستم مدیریت محتوا - 006 6 چیست؟ 8 تر کییی‌لستاز : ۰ پایگاه داده حجیم © سیستم مدیریت اطلاعات و اسناد ۰ و ساير امکانات و بخش‌های نرم افزاری که برای این موارد استفاده می شود: ۰ ذخیره و بازیابی ۰ مقادیر عظیم اطلاعات زنده سیستم مدیریت محتوای مبتنی بر وب شما را قادر می سازد که: ۶ یک شمای واحد و یکنواخت در کل شبکه ایجاد کنید ۰ امکان نشر و به روزرسانی محتوا را با استفاده از ابزار ساده و در عين حال قدرتمند مبتنی بر مرورگر به تولید کنندگان محتوا می دهد ۰ در کنار سایر برنامه های کاربردی امکان ارائه اطلاعات از طریق وب را می دهد ‎aa‏

صفحه 17:
سیستم مدیریت محتوا - ‎OG‏ ‏چه کسانی به سیستم مدیریت محتوا نیاز دارند ؟ * وبلاگ‌نویسان و صاحبان نشریات الکترونیکی برای به‌روز رسانی مداوم» و ارائه اطلاعات زیاد و همچنین به منظور ارتباط دو طرفه با بازدیدکنندگان و خوانندگان مطالب * سایت‌های تجاری» آموزشی و اطلاع‌رسانی با هدف ارائه اطلاعات خدمات و سرویس‌های خاصی, نظیر فروشگاه الکترونیک» انواع فرم‌های دریافت اطلاعات» و... * سازمانهایی با حجم انبوه اطلاعات a

صفحه 18:
وص 0( وب() - معرفی * بعنوان بستری جهت انجام تحلیل های پیچیده * برای پاسخ به سوالاتی نظیر ۴-!() » شبیه سازیهای مهم نظیر * معرفی محصولی جدید به بازار » تعين سودآورترین محصولات ۱۲ درى براى انجام عمليات بيجيده جهت دست يابى به نتايج مهم در كوا هر 077 * مورداستفاده بعنوان بستر براى ‎Gxpert Gpstew » DGG‏ * بعنوان بسترى براى باسخكويى به سوالات ايجادشده درنتيجه پاسخگویی به هرسوال » و جستجوهای پیچیده در نتیجه عملیات مسهبسبب برروى آن * کمک به ایجاد درک » دانش و نگرش مفهومی در مدیران »کمک به حل مسایل نیمه ساختاريافته *کمک به تست فرضیات در مدیران میانی و سطح بالا *کمک به ساخت و ایجاد مدل و تست بر روی آن «بعنوان بستری برای کنترل فرآیند تصمیم گیری مدیریتی

صفحه 19:
ص واه (1) ‎wi — Outs‏ 5 دارای معماری انعطاف پذیر * بستری برای داده کاوی (000)) و استفاده از نتایج برای شبکه های عصبی و هوش مصنوعی Outa Oaeknsr ‏برای‎ 01 * ذسبت معکوس با حجم عصماصسه() ۰ه() بدلیل حجم زیاد یکپارچه سازی منابع داده ها * بالاترین برای کاربردهای پشتیبانی و مهندسی عملیات بالاترین * حداکثر برای سازمانهای تولیدی بعنوان اولین استفاده کنندگان 000) * نسبت مستقیم با میزان هوشمندی پرس و جو ( سص9 ) 06

صفحه 20:
‎Data Oarehouse‏ — عولمل‌موفقیت * توجیه منطقی و محکم درسطح سازمان ‏* آموزش مناسب کارکنان ‏* قانع نمودن مدیران ‏+ اطمینان از کیفیت و یکپارچگی اطلاعات و منابع اطلاعاتی ۰ حفظ امنیت برای داده ها ‏* تعریف چشم انداز کوچکتر برای شروع کار ‏* درگیر نمودن کاربر نهایی در اين امر ‏* برنامه ریزی و ایجاد زیرساخت درست ‏* ایجاد مدل مناسب برای داده ها و تست استرس ‏* انتخاب درست ابزار و تکنولوژی

صفحه 21:
‎Oot Ours‏ — عولمل‌ریسک ‏* نیاز به عملیات مهندسی مجدد ‏* لزوم حمایت کافی مدیریت ارشد ‏* لزوم همکاری پرسنل سازمان ‏© کمبود متخصص ‎AD‏ ‏* لزوم بررسی و تجدید زیرساخت و ساختار 4 ‏* لزوم ایجاد هماهنگی تکنولوژیکی 00 با زیرساخت 27۳ * احتمال وابستگی به فروشنده محصول ‏* لزوم ایجاد ظرفیت کافی و امکانات سخت افزاری مناسب برای ذخیره سازیهای عظیم داده ها ‏* ناهماهنگی های بین منابع داده » نظير دادهاى ودحوصحد21 ازنظر ساختار » واحدهای اندازه گیری » نام گذاری و .... ‎eq

صفحه 22:
" مديريت دانش - وجووصب هه <1) عب لجاسه-)

صفحه 23:
* مدیریت دانش - معرفی * عوامل نامعلومی که باعث رشد و افزایش ارزش کالا و خدمات می شوند مبتنی بردانش میباشند. * دانش برخلاف محصولات جدید و کارایی » می تواند موجب مزیت پایدار باشد . .+ های مادی . ارزش سرمایه ای دانش با استفاده ای که از آن می شود افزایش می یابد ۰ فناوری اطلاعات وسیله ای برای کسب و تبادل دانش است ۰ بزودی دیگر شرکتها نمی توانند انتظار داشته باشند که تولیدات و خدمات که قبلا باعث موفقیت آنها شده بود در آینده نیز زمینه ساز ادامه حیات آنها گردد .

صفحه 24:
* مدیریت دانش - معرفی * شرکتها بطور روزافزون برپایه دانسته های خود از یکدیگر فاصله می كيرند ۰ جستجوكرى دانش بخش مهم فعاليت مديران را تشكيل ميدهد و حدود 00)© درصد كار مديران صرف جستجو براى كسب دانش و باسخ به درخواست آن مى شود . ۰ مدیران 0/0 دانش خود را از طریق تلفن و گفتگوی رودررو بدست آورده و تتها 9/0 را با مراجعه به اسناد و مدارک بدست می آورند . » مدیران به بصیرت بیش از اطلاعات نیاز دارند

صفحه 25:
* مدیریت دانش * دلایل طرح مدیریت دانش : - رقابت جهانی کت کیفیت خواهی - ناکارآیی مفاهیم مدیریتی عرضه شده برای جلب مشتری - نیت کوچک سازی سازمانها - ناتوانی اطلاعات در ایجاد رفتار»عقاید » هم افزایی های خلاق و فرآیندهای نوين - نیاز به مدیریت ارزش افزوده اطلاعات و دانش در شرکتها - تاثیر دانش آفرینی در توان پایایی سازمانها - تاثیر مستقیم در تصمیم گیریهای سازمانی كت

صفحه 26:
* مدیریت دانش * خواص دانش : - ایجاد قابلیت قضاوت - عملی تر بودن در مقایسه با اطلاعات و داده - ایجاد سرعت عمل بدلیل ایجاد دسترسی سریع به تخصص موردنیاز - سازماندهی شده براساس باورها و ارزشها - ایجاد مزیت رقابتی پایدار - ایجاد همگرایی در تولید ؛ خدمات و افکار - بعنوان دارایی سازمان » با روند افزایشی بدلیل استفاده شدن از آن - تاثیر در اقتصاد متغیر سازمانی - نهفته در آذهان وغیرقابل بیان بطور جزیی یا کلی - شامل مفاهیم قالبمند و آشکار

صفحه 27:
* مدیریت دانش * راهبردهای انتقال دانش : - انتقال خلق الساعه دانش : عامل کسب موفقیت برای سازمان » علاوه بر انتقال ساختمند شامل راهیردهای التقال خاق الساعه نیز می باشد - تاکید برروی نقش مسیولان و ماموران ویژه در تحقیقات و آموزش ‏ و ایجاد انگیزه در آنان - استفاده از 2 - انتقال افراد صاحب دانش از مرکزی به مرکز دیگر - ایجاد امکان جذب دانش به اين افراد و شرکت در خلق دانشی نو - ایجاد فرصت کافی به این افراد برای انتقال دانش از راههای ممکن - ایجاد اعتماد چند جانبه » وجوه و زبان و فرهنگ مشترک - شناسایی ارزشهای ارتباطات الکترونیکی و رودررو - سازگاری روش انتقال با فرهنگ سازمان

صفحه 28:
مدیریت دانش راهبردهای انتقال دانش : نمایشگاههای دانش و عرصه های آزاد مبادلات - تسهیل دسترسی های تصادفی دانش مشهود با مکتوب نمودن و پایگاههای اطلاعاتی » و دانش نامشهود با روابط انسانی ( از ارشد ) - نیاز به تحلیل گری ایجاد مجموعه ای از وظایف و مهارتها در زمینه دریافت » توزیع و استفاده از دانش ایجاد شان و احترام برای افراد صاحب دانش شناسایی افراد تیزهوش و کنجکاو و دانش طلب بدلیل دارا بودن توانایی خلق » تسهیم و استفاده از دانش ۱

صفحه 29:
* مدیریت دانش * کاربردهای فناوری اطلاعاتی : - افزایش قابلیت دسترسی به دانش و تسریع در انتقال - تسهیل درایجاد امکان استخراج دانش از ذهن افراد - تسهیل درامکان مبادله اطلاعات و تجارب در داخل و خارج سازمان - تسهیل کاربردهای دانش مبتنی بر شبکه های جهانی - ارتباط دادن کاربردهای مبتنی بر مباحثه به لوتوس نوتز( اینترانت ) - ارتباط دادن کاربردهای مبتنی بر متن به وب و اینترنت ( ارتباط با بیرون سازمان و دست یابی به مطالب و اطلاعات گوناگون ) - تسهیل در ارتباط سامانه های مدیریت پایگاههای اطلاعاتی » ابزار سندیاب و شبکه های ارتباطی بطور یکپارچه : ‏ابزار. فناوری اطلاعات در مدیریت دانش‎ ٠ ‏شبکه » رم افزار و سخت افزار : سرویسهای تحت وب مانند ویدیو کنفراس‎ -

صفحه 30:
مدیریت دانش ابزار فناوری دانش در مدیریت دانش : انباره و مخازن » مانند اینترنت » لوتوس نوتز و وب ‎Orce‏ سبی3) ابزاری برای عرضه دانش هدفمند برطبق سفارش کاربر ‏سامانه های ببسرلبت) مانند هوور ‏پایگاههای اطلاعاتی ویژه ‏هوش مصنوعی ( برای مدیریت حوزه های محدود دانش » مسایل خاص ۰ مسایل تجاری ) شامل : ‏سامانه های هوشمند » استدلال مبتنی بر موارد 0963‏ شبکه های عصبی سامانه های کاردان ۰ سازمان يافته براساس مجموعه ای از قوانین و نیازمند به استدلالهای پیچیده ‏محیطهای دانش متمرکز

صفحه 31:
* مدیریت دانش * عوامل موثر در توفیق طرح دانش : - فرهنگ دانش محور - زیربنای سازمانی و فی - حمایت مدیریت ارشد - پیوند ارزشمند صنعت و اقتصاد - فرایندگرایی - وضوح نگرش و بیان - ابزارهای انگیزشی مهم - سطوحی از ساختار دانش - راههای چندگانه انتقال دانش - ترکیب فوق العاده مهارتهای فنی » اقتصادی و انسانی

صفحه 32:
* مدیریت دانش * محورهای برنامه دانش : - فناورى - كيفيت » مهندسى مجدد » بهترين روشها - يادكيرى سازمانى - تصمیم گیری - حسابداری

صفحه 33:
کتاب مدیریت دانش ‎wuw.beressbevs.cow 0‏ ‎wuw.ehe.cow «OD‏ 6. مدص ص وس سس

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان