کسب و کاراستارتاپ و کارآفرینی

نگرشی بر ابعاد مقوله كارآفرینی

صفحه 1:
An Overlook ‏.ى . خلاقير.‎ on . 7 al Ww ١ £ x Subject

صفحه 2:
مفهوم كارآفريني همه بر اين باورند كه كارآفريني ‎(Entrepreneursnip)‏ موترر محرکه توسسد ‎abel‏ کشور‌هاي توسعه یافنه و درب خال تسه ات در حالي كه در كشور ما به اشتباه اين مفهوم صریفاً با ‎lee)‏ را متر ادف شده و فقط براي حل مدنکل اشتحال به تدك كارائريني بين ميرويم.

صفحه 3:
سیر تاريخي مفهوم ‎op ANS‏ * واژه كارآفريني از ريشه کلمه فرانسوي دسج نه 12 , اصطلاحاً به معناي واسطه يا دلال مشتق شده است. ‎٠»‏ قبل از يرداختن به اين دوره ها در ابتدا به توضيحي مختصر در ريشه يابي بيشتر در مورد وازه كارآفريني مي بردازيم.

صفحه 4:

صفحه 5:

صفحه 6:
دوره اول: قرن 09 و 49 ميلادي « صاحبان پروژه هاي بزرگ» ‎٠‏ اين دوره همزمان بادوره قدرتمندي ملاکین و حكومتهاي فئودالي در اروپاست که نمونه بارز آن در اين دوره معماران مستول ساخت کلیساها ‎

صفحه 7:
(GA فروشد. از اين رو مخاطر 0 كا ا ا ‎go =‏ دص بازرگانان صنعتگران و دیگر ‏افريني اضافه ۱ ‎

صفحه 8:

صفحه 9:
دوره جهارم: دهه هاي مياني بيستم ميلادي. و 110 1[ 25277771 كارآفريني تبديل مي شود کارآفرین فردي نوآور و توسعه دهنده فناوري هاي به كار گرفته شده است. (جوزف شومپیتر 196) . مفهوم نوآوري مي تواند شامل همه چیز از خلق محصولي جدید تا و ‎ae‏ ۲۳۳ سازماني جدید برباي

صفحه 10:
دوره بنجم: دوران معاصر ( از (19600 تاکنون) (رويكرد جند جانبه * در اين دوره همزمان با موج جديد كسب و كارهاي كوجك و رشد اقتصادي و شناخته شدن كارآفريني به عنوان تسريع كننده این ساز و کار , توجه زيادي به اين رشته جلب شد. در این زمان علاوه بر محققان اقتصادي توجه جامعه شناسان و روان ‎er pl Oech Ryan eu tig Met]‏ ل 0 تر این دوره را مي توان به مورد زیر اشاره کرد: وچ اين كار توسط كسي انجام مي شود كه مخاطره از دست دادن زمان با فرصت شطلي دیگر را یا هدف ایجاد ارزش براي يك محصول يا خدمت مي يذيرد( روبرت رونستات .©©09)

صفحه 11:
ee ae ‏إن‎ ‎0 P'S 0 a CeSe WE ENE Wen eee Cte Ce BTC NIG E OE ‏يافته بيانكر اين واقعيت است كه اقتصاد تحت تاثير‎ ‏کارآفريني است به گونه اي که کارآفرینان در توسعه‎ ‏اقتصادي كشورهاي توسعه يافته نقش محوري داشته‎ aul * شواهدي وجود دارد که نشان مي دهد علت توسعه كشورهايي همجون آمريكا, زاين و آلمان كه از نظر صنعتي توسعه يافته اند كارآفريني است

صفحه 12:
| نظر محققين در مورداهميت كارآفريني | ۰ پارسون واسمسلر كارآفريني را يكي از دو شرط ضروري توسعه اقتصادي مي دانند. ( شرط ضروري دیگر به نظر آن عبارت است از خروجي افزوده سرمایه ) ‎٠‏ شومپیتر. نیز, به علت نقش كارآفريني در ایجاد نوآوري , آن را محور كليدي توسعه اقتصادي تلقي مي کند. ‎ ‎

صفحه 13:
‎١‏ کار آفرین خلاق است يعني ذهن پوياي او مرز‌هاي از پیش تعيين شده و قالبهاي رايج را در هم مي شكند و با وجودي ‎YES SCTE CS‏ ا ‎ES‏ ‎PPS)‏ ل ا ‏۰ کارآفرین ل 0 نارفته , كسي كه اولين بار راهي را مي بيمايد, اولين كسي سا رات ار ار را ۹ ‎ee ‎ ‎

صفحه 14:
ويژگي هاي کارآفرین ۱۳ ‏ار‎ ees ‏دارد يعني كارآفرين به فكر و تلاش خود تكيه مي زند , به مشكلات‎ ‏حمله مي كند و بيش مي رود‎ ‎٠‏ كارآفرين قدرت تحمل ابهام دارد يعني لحظه آغاز تصميم, تنها زماني نیست که او با ريسك مخاطره مواجه مي شود , ابهام يك پایان نامعلوم , بر هر قدم اين راه سایه مي اندازد ‏۰ کار آفرین با وجود فشار زیاد كارآيي خود را حفظ مي کند يعني ‎eave ONE CEN Ee We) Owe DRY Wert neti ee Copens‏ ‎Ee Soe ee eS Sere ‏داشته باشد‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 15:
ويژگي هاي کا رآفرین ۰ کارآفرین آرزومند است يعني در آرزوي آن چيزي است که امروز نیست ولي فردا مي تواند باشد ۰ کارآفرین کنترل دروني دارديعني آنچه جهت ومسیر کار آفرین را براي رسیدن به آرزوهایش تعیین مي کند از درون او برمي خیزد ی کارآفرین نیاز به استقلال دارد يعني او براي آنکه بتواند درست أن جه را كه مي انديشد عینیت بخشد وعزم خود را عملي كند بايد رئيس كارفرماي خود باشد

صفحه 16:
| توآوري ‎Goa eae‏ . ایجاد یا تجدید ساختار يك واحد اقتصادي , اجتماعي . رضایت شخصي و استقلال طلبي كارآفرين ايده اي یات ی ان دا دی ی شون اتصای

صفحه 17:
| ساير ويژگي هاي ۴ ۰ آینده نگر بودن و داشتن چشم انداز: این ويژگي وجب مي گردد که کارآفرین حركتي مستمر و بدون سردرگمي و مستقیم به سمت هدف داشته باشد. بودن: کارآفرینان مصم از ایده هاي جدید و فرمت ها و پيشنهادهاي شغلي دیگران چشم پوشي کرده و در مقابل به كاري که براي خود برگزیده اند پاي بند مي مانند. ‎٠‏ تمركز: لازم است كه كارآفريني همانند يك فوتباليست که لحظه اي جشم از توب بر نمي دارد در تمام لحظات با تمركز بر جشم ‏انداز همه انرزي , وقت و ساير منابع را حول اين هدف مصروف نمايد. ‎ ‎ ‎

صفحه 18:
055 در این ارتباط مي گوید: کا رآفريني عبارت است از فرآیند نوآوري و بهره گيري از فرصت ها , با تلاش و پشتکار بسیار و همراه با پذیرش ريسك هاي مالي , رواني و اجتماعي كه با انگیزه کسب

صفحه 19:
0 5 ۵ اهم نقش کا رآفريني در توسعه اقتصادي و اجتماعي كارآفريني موجب گردآوري پس اندازهاي عمومي بي هدف و سرگردان مي شود و تشکیل سرمایه را بهبود مي بخشد. . كارآفريني منجر به ایجاد اشتغال در مقیاس وسیع مي شود, بنابراین كارآفريني مشکلات بيكاري را که ريشه بسياري از مشکلات اجتماعي است کاهش مي دهد. . كارآفريني به توسعه متوازن منطقه اي منجر مي شود. كارآفريني موجب کاهش تمرکز اقتصادي مي شود. . كارآفريني منجر به توزیع مجدد ثروت , درآمد و حتي قدرت سياسي به صورت عادلانه در جامعه مي شود.

صفحه 20:
اهم نقش کار آفريني در توسعه اقتصادي و اجتماعي 6 - کارآفريني ,منابع , سرمایه هاو مهارت ه راک ۲ است بي استفاده و سرگردان باقي مانده باشندب» طور. موثر به تحرك وا مي دارد . 2 - كارآفريني کیفیت زندگي را بهبود مي بخشد. کارآفرینان, پیوسته در حال ابداع و توسعه کالاها و © - کارآفريني , تجارت خارجي را که جزء مهمي از توسعه اقتصادي کشورهاست, ارتقا مي دهد.

صفحه 21:
| در توسعه اقتصادي و اجتماعي ۱ 9 - كارآفريني موجب افزایش سود اجتماعي از طریق دولت مي شود. با درآمدهايي که دولت از طریق مالیات, حقوق مي تواند در پروژه هاي مختلفي همچون احدات جاده ها و يل ها و سرويس ها و تسهيلات آموزشي و يزشكي , ‎Bee eS Oe DB eee tS‏ فرهنگي سرمایه گذاري کند.

صفحه 22:
سایر ويژگي هاي یک کارآفرین ۰ آنگیزش: نیاز خود شكوفايي يكي از مهم ترین انگیزه هاي كار آفرينان در محقق كردن جشم اندانٍ خود است. نتيجه اين ا ا 9 چیز. ديگري در اولویت پائین تري قرار مي گیرد. ۳۳۳ ‏ل‎ yo eee we SS ‏ا‎ ‏مثال زدني است.‎

صفحه 23:
‎٠‏ ويليام باي كريو بر اين باور است که فرآیند كارآفريني شامل کلیه فعالیتها, وظایف و اقدامات مرتبط با درك فرصتها و ایجاد سازمانها براي تعقیب فرصت هاست. مهم ترین اجزاي فرآیند کار آفريني در نمودار زير نشان داده شده است. ‎3586 ‎

صفحه 24:
اج زاي فر | کا رآفرین: فردی ات که به صورت آگاهانه تصمیم مي گیرد کسب و کار مخاطره آمیز جديدي را آغاز کند و كليدي ترین جزء فرآیند کار آفريني است . فرصت : فرصت هاي زيادي در جامعه براي کسب و کار وجود دارد, ولي کارآفرین با تجزیه و تحلیل و شناسايي موقعیت هاي بازار فرصت هايي را که از ظرفیت بالايي برخوردارند. براي شروع کسب وکار خود بر مي گزیند. ساختار: کارآفرین براي انجام كسب و كار خود بايد مشخص سازد كه در قالب جه نوع ساختاري ( به صورت فردي , شراكتي یا شركتي ) مي خواهد فعالیت خود را آغاز كند. مفأبع: منابع مالي و انساني شناسايي و حمایت سرمایه گذاران جلب مي شود. استراتژي و برنامه کسب و کار: اهداف كلي ,لستراتژي ها و برنامه هاي تفضيلي كسب و كار تعيين مي شوند.

صفحه 25:
SS Byers ee bee ‏كاف‎ و تجارت آمده ‎AEF TRS UE ¢‏ ‎rye er)‏ تجارتي که از آن پول حاصل شود گفته مي شود. ‏» به زبان ساده كسب و كار عبارت است ان حالتي از مشغوليت , و به طور عام و شامل فعاليت هايي است كه تولید و خریید کالاها و خدمات با هدفه فروش أنها ريا به ‎| eee Ertan Shr) ‎ ‎

صفحه 26:
أيجاد و حفظ مشتريان ایجاد نوآوري

صفحه 27:
چگونگي راه اندازي کسب و کار كارسندي مکتوب است که جزئیات كسب و كار پيشنهادي را مشخص مي كند. اين سند بايد ضمن تشريح موقعيت كنوني , نيازها , انتظارات و نتايج بيش بيني شده را شرح دهد و كليه جوانب آن را ارزيابي كند. طرح هم براي صاحب آن و هم براي حمايت كنندكان مالي آن به دلايل زير لازم است:

صفحه 28:
مهم آن است كه مالك درباره هدف خود از كسب و كار منابعي كه به آن نياز دارد به دقت فكر كند و اين موضوع در ا ۳ بعيد به نظر ميرسد كه مالك كسب و كار , براي راه اندازي ‎CLG)‏ ا ‎grea een or bok RO‏ 0 ا 1 5 سرمایه گذاران ريسكي باید منقاعد شوند که سرمایه گذاري در كسب وكار جديد منطقي و درست است. فرض بر این است که اگر کسب و کار ایده خوبي نداشته باشد هم براي صاحب آن و ‎ence Serpe eyes‏ ۱ موضوع را در هر مرحله برنامه ريزي و قبل از هدر رفتن مقدار زيادي از زمان و هزينه شناسايي كنند.

صفحه 29:

صفحه 30:
enlaces ۱ et rend ‏عيضي ا ال موري‎ gis ‏آن كنجانيده مي شود و اين امر زماني امكان يذير است كه‎ ‏برنامه كسب و كار به طور كامل تهيه و نكات كليدي هر‎ ‏يك از اجزاي برنامه استخراج شده باشد اين جكيده بايد آيينة‎ ‏ي تمام نماي برنامه کسب و کار باشد.‎

صفحه 31:
۴ are eae ot 6 1 ۳ کی مق = ايه و مش كله و كار در آن أيجل . , خواهد شد. ' 2 ماج 5-5052 ‎os‏ ا Rom eer Sree oe anes كك حك ‎a ee eee Ly‏ لحك / 1 0

صفحه 32:
© بخش بازاريابي معط ب۵۲() در اين مرحله كارآفرين با تجزيه و تحليل بازار , شناسايي بازار هدف ( مشتریان ) , اندازه ي بازار و روندهاي آینده بازار , eee BTS EBT SOB Yate Ss ‏بازاريابي , فروش و توزیع , فیمت گذاري و فعالیت هاي تبليغاتي‎ ‏ی اس رت(‎ ‏ل ا ا ل‎ ee ‏افراد ذينفع ( همجون سرمايه داران ) كه براي محصولات و خدمات‎ ‏کسب و کار بازار وجود دارد و طرح هاي فروش با موفقیت مواجه‎ ‏مي شود.‎

صفحه 33:
“6 -بخش طراحي تحقيق و توسعه اس مره( & موه & ‎Reseuck‏ چنانچه کسب و کار جدید نیازمند فعالیت هاي تحقیق و توسعه باشد , کارآفرین باید نحوي طراحي یا توسعه محصول یا خدمت را تشریح و ضمن تعیین نيازهاي تحقيقاتي و كمك هاي فني , هزینه هاي مربوط به تحقیق, طراحي و توسعه را مشخص کند.

صفحه 34:

صفحه 35:

صفحه 36:
‎Geycvect‏ و۳ ‏بخش مالي برنامه کسب و كار بايد تصويري از وضعیت سود و زیان , هزینه ها و درآمدها ارائه کند که در اين بخش برنامه سه صورتحساب اصلي ارائه مي شود. ترازنامه پروفرما, ‏الف- ترازنامه يروفورما اكاك ججوداه 8) وووسرو رج ت) ب - صورتحساب درآمد ‏ج - صورتحساب جریان نقدينگي (گردش وجوه نقد)

صفحه 37:
8 بخش ريسك هاي بسيار مهم سح ۲ ‎Oniticd‏ در این بخش از برثامه کست و کار , ريسك هاو مخاطر ات بالقوه باید شناسایی شوند. تاثیر روندهاي تامطلوب در ضنعت هزینه هاي کست و کار ممکن است یش از ارزيايي اولیه شود . مشکلات مربوظ به طولانی شدن زمان - بهره برداري با خرید وسایل و مواد اولیه , لخاظ نکردن رقباي جدید, از جمله مخاطراتي اند كه ممكن است كسب و كار جدید با آن مواجه شود.

صفحه 38:

صفحه 39:
سک ‎i 2‏ ضمائم ویژه با توجه ‎Sarin‏ 90 ‎۳

صفحه 40:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان