علوم مهندسی معماری و عمران

نگهداری و عمل آوری بتن پس از اجرا

beton-08

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نگهداری و عمل آوری بتن پس از اجرا”

نگهداری و عمل آوری بتن پس از اجرا

اسلاید 1: به نام خدانگهداری و عمل آوری بتن پس از اجرا1

اسلاید 2: عمل آوری یا کیورینگ بتن چیست؟به طور کلی عمل آوری بتن یا همان کیورینگ بتن عبارت است از پروسه‌ای که در آن فرآیند هیدراسیون سیمان انجام شده و به دلیل وجود مستمر رطوبت و دمای مناسب، بتن با گذشت زمان سخت می‌شود. این فرآیند در بتن‌های مختلف با سرعت‌های متفاوتی صورت می‌گیرد و به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله محیط طبیعی اطراف بتن و همچنین اقداماتی که برای اصلاح این محیط مانند حفظ آب، رطوبت و یا هر دوی آن‌ها صورت می‌گیرد.دوره عمل آوری یا کیورینگ به دوره‌ای گفته می‌شود که از ابتدای بتن ریزی آغاز شده و تا زمانی که مشخصات مورد نظر برای بتن حاصل شود، ادامه می‌یابد. هدف از عمل آوری هم جلوگیری از خروج رطوبت از بتن و همچنین در مواقع لزوم، افزایش رطوبت و حفظ دمای مناسب بتن است.2

اسلاید 3: عمل آوری بتن به چه عواملی بستگی دارد ؟عملیات مربوط به عمل‌آوری شامل محافظت از شرایط دمائی و رطوبتی بتن است که این کار هم در عمق و هم در نزدیکی سطح بتن طی دوره‌های متوالی صورت می‌گیرد. این فرآیند دقیقاً بعد از بتن ریزی و پرداخت سطح آن، شروع می‌گردد. بتن خوب عمل‌آوری شده، همواره رطوبت مورد نیاز برای هیدراسیون مداوم و رشد مقاومت، پایداری حجمی، افزایش مقاومت در برابر سیکل‌های یخ زدن و ذوب شدن، مقاومت در برابر سایش و پوسته شدن را داراست.ترکیب شیمیایی سیمان با آب را هیدراسیون سیمان می‌نامند.3

اسلاید 4: زمان مورد نیاز برای کیورینگ بتن بستگی به عوامل زیادی دارد که عبارتند از:نسبت اختلاطمقاومت مشخصهاندازه و شکل سنگدانه های بتنشرایط آب و هوایی پیرامون بتنشرایط تابش نور خورشید به بتن در آینده4

اسلاید 5: 5جمع شدگی بتن جمع شدگی بتن یاShrinkage به تغییر حجم و شکل بتن بدون وابستگی به بارهای خارجی گفته می‌شود. علت اصلی به وقوع پیوستن پدیده جمع‌شدگی، عمل‌آوری نامناسب و همچنین اختلاف دما و رطوبت بین داخل بتن و خارج آن می‌باشد.

اسلاید 6: 6عوامل اولیه‌ای که سبب ایجاد و افزایش جمع شدگی در بتن می‌شوند عبارتند از: نسبت آب به سیمان بالا، درصد دانه‌های سنگی کمتر، سنگدانه های نامرغوب و … .لازم به ذکر است که پس از بتن‌ریزی، فقط عمل‌آوری است که نقشی بسیار تعیین کننده در کاهش اثرات ناشی از جمع‌شدگی بتن دارد.

اسلاید 7: 7مقاومت پیش بینی شده برای عمل آوری بتن با سیمان‌های مختلفآئین نامهACI بر اساس رسیدن مقاومت بتن به 70 % مقاومت مشخصه‌اش یک مدت عمل آوری حداقل را پیشنهاد می‌دهد. معمولاً مقاومت مشخصه 7 روزه بتن عمل اوری شده با 70 % مقاومت مشخصه فشاری مطابقت دارد. البته رسیدن به 70 % مقاومت مشخصه فشاری در زمانی زودتر از 7 روز هم میسر است؛ به عنوان مثال در صورتی که بتن در دمای بالاتر عمل آوری شود و یا اینکه در ترکیبات سیمان از مواد افزودنی خاصی استفاده شود، امکان رسیدن به مقاومت 70% در زمانی کمتر از 7 روز وجود دارد.

اسلاید 8: 8

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید