کسب و کار مدیریت و رهبری

نیاز سنجی در برنامه ریزی درس تربیت بدنی

niaz-sanji

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نیاز سنجی در برنامه ریزی درس تربیت بدنی”

نیاز سنجی در برنامه ریزی درس تربیت بدنی

اسلاید 1: نیاز سنجی در برنامه ریزی درس تربیت بدنیضرورت نیازسنجی از جنبه های اجتماعی ،عاطفی،روانشناختی و جسمانی استاد ارجمند:آقای دکتر حسن فهیم دوینتهیه کننده: مژگان نادرزاده گوارشگیاردیبهشت ماه1394

اسلاید 2: نیاز فاصله خلاء بین واقعیت موجود و شرایط مطلوب است که با توجه به ارزشهای جامعه امکان ظهور می یابد و اگر تغییر شرایط موجود برای ارضاء آن وجود نداشته باشد به صورت بالقوه باقی می ماند. در این منظر نیاز یک نقش واسطه ای پیدا می کند که رفع آن موجب تحقق هدف یا تسهیل در آن میشود . از این رو باید در ارتباط با هدف (وضعیت مطلوب ) معین و بر اساس معیار ها و استاندارد های خاص آن تعیین و سنجیده شود مقدمه

اسلاید 3: اولين گام در طراحي هر برنامه، شناسايي نيازهاست. بدون انجام يک نيازسنجي درست، امکان تنظيم درست اهداف برنامه، تخصيص منابع لازم و ارائه ديدگاه ها و روش هاي مناسب براي رفع اين نيازها وجود ندارد. با نيازسنجي مشخص مي شود که مشکل در کجاست و کدام بخش از مشکل نياز به کدام نوع مداخله دارد. نیاز سنجی عبارت است از کاربرد فنونی که بتوان به کمک آنها اطلاعات مناسب را درباره نیاز ها گرد آوری کرد و به الگو ها ی نیاز ها و خواسته های فرد، گروه و جامعه دست یافت فتحي واجارگاه، كوروش، 1381) مقدمه

اسلاید 4: در حوزه ي دانشگاهي يكي از مهمترين نيازهاي قابل بررسي نياز هاي آموزشي مي باشد. نياز آموزشي تغييرات مطلوبي است كه در فرد يا افراد از نظر دانش، مهارت و يا رفتار بايد بوجود آيد تا فرد يا افراد مزبور بتوانند وظايف و مسئوليتهاي مربوط به شغل خود را در حد مطلوب، قابل قبول و با استاندارد هاي كاري انجام داده و درصورت امكان زمينه‌هاي رشد وتعالي آنها در ابعاد مختلف فراهم شود.

اسلاید 5: نياز آموزشي فاصله و تفاوت موجود ميان توانائيها، دانشها و گرايشهاي فراگير يا فراگيران در ابتداي آموزش با وضعيت مطلوب آن در انتهاي آموزش مي باشد كه از طريق فرايند آموزش به رفع اين فاصله و تفاوت اقدام مي شود. نياز آموزشي را مي توان به وضعيتي تشبيه كرد كه در آن بين « آنچه هست» و « آنچه بايد باشد » تفاوت وجود دارد. اين تفاوت ممكن است ناشي از اختلاف سطح در دانش، مهارتها و نگرشهايي باشد كه كار آموزان براي بهتر انجام دادن وظايف و كارهاي خود به آنها نياز دارند (روبرت 1987) .

اسلاید 6: نيازسنجي آموزشي يا ارزيابي نيازهاي آموزشي، اقدامي است كه فاصله يا اختلاف بين « آنچه هست» و « آنچه بايد باشد» را معلـوم مي كند و نشـان مي دهد كـه آموزش بر چـه چيزي بايد تاكيـد داشتـه باشـد بعبارتي نيازسنجي آموزشي به ارائه طرحي براي فعاليت آموزشي منتهي مي شود كه شامل پاسخهايي براي سؤالهايي نظير « فراگيران چه مطالبي را بايد بياموزند؟ «آموزش به چه روشهايي و چه وقت ارائه خواهد شد؟ «چه نوع مطالب يا مواد آموزشي بايد در اختيار آنان قرار داده شود؟» مي باشد. (روبرت 1987)

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید