علوم مهندسی برق و الکترونیک

نیروگاه های اظطراری

nirogah-ez

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نیروگاه های اظطراری”

نیروگاه های اظطراری

اسلاید 1: موضوع : نیروگاه های اضطراری زیر نظر استاد ارجمند: مهندس رستمی تهیه و تنظیم: حسین سیاوشفروردین 97

اسلاید 2: فهرست مطالبساختارتاریخچهکاربردمقدمهدیزل ژنراتور چیست؟اجزاء1معایبمزایا

اسلاید 3: در اینکه نیروی برق و الکتریسیه به بخشی جدانشدنی از زندگی ما تبدیل شده است هیچ شکی نیست. لذا فقدان این انرژی گرانبها به معنای فلج شدن زندگی روزمره ماست. قطعی کوتاه مدت برق، امری غیر ممکن نبوده و همه ما تجربه قرار گرفتن در محیطی با «برقِ رفته» را داریم .اما ممکن است این قطعی برق برای همگان همانند ما، امری ساده و بی اهمیت تلقی نشود و به مخاطره جان چند انسان ختم شود. بیمارستان ها، نیروگاه های اتمی، ایستگاه های آتش نشانی، شهربازی ها و ده ها مورد دیگر، از جمله اماکنی هستند که قطع برق در فواصل کم نیز خسارات جبران ناپذیری در آن ها بجای می گذارد. وجود چنین شرایطی در مراکز فوق و اماکنی که نوسان برق به آسیب دیدن سخت افزارهای آن منجر می شود سبب شده است تا این مراکز به سامانه برق اضطراری مجهز شوند. این سامانه که از سلول های سوختی، نوری و صدالبته دیزل ژنراتورها تشکیل شده اند، به موازات برق شهری، آماده سرویس دهی به کاربرانشان می باشند.مقدمه2

اسلاید 4: دیزل ژنراتور چیست؟دیزل ژنراتور دستگاهی است که انرژی مکانیکی به دست آمده از یک منبع خارجی را به انرژی الکتریکی قابل استفاده، تبدیل می نماید. دیزل ژنراتور جهت تامین جریان الکتریکی است، که در هنگام قطع برق و جلوگیری از انقطاع از فعالیت های روزانه و یا اخلال در فعالیت های کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد.3

اسلاید 5: ساختار  4دیزل ژنراتور از یک ژنراتور (آلترناتور) و یک موتور دیزلی تشکیل شده است. موتور دیزل محرک و به گردش درآورنده ژنراتور بوده و اين دوران در روتور آلترناتور باعث قطع میدان مغناطیسی اطراف هسته روتور توسط سیم پيچ استاتور شده و جریان برق در استاتور ژنراتور ایجاد ميگردد. در ژنراتور دیزلی از سوخت گازوئيل (ديزل) برای کارکرد موتور استفاده شده و به دلیل امکان نگهداری سوخت در مخزن سوخت کنار مولد برق، ژنراتور ديزل مناسبترین وسیله جهت تامين برق اضطراری میباشد. از دیزل ژنراتور با توانهای بالا در نیروگاه برق دیزلی استفاده میگردد. با استفاده از تابلو برق سنکرون ميتوان چند دستگاه مولد برق را با هم سنکرون یا پارالل نموده و از توان مجموع ژنراتورهای دیزلی بهره مند شد.

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید