صفحه 1:
صفحه 2:
(میخ کوبی)
صفحه 3:
مقدمه
* نيلينك به معناى تحكيم غيرفعال (بدون اعمال بيش تنيدكى) زمين مى باشد كه انجام اين کار به کمک نصب میله
اى فولادى(نيل ها) صورت مى يذيرد. متعاقبا اين ميله ها به كمك تزريق در دوغاب سيمان قرارميكيرند. با ادامه
روند ساخت که به صورت رو به پایین انجام می شود یک لایه شاتکریت یا لایه بتنى نيز بر سطح حفارى اجرا مى
شود كه ييوستكى ميان نيل ها را برقرار می کند. به طور معمول از تکنیک نیلینگ جهت تحکیم شیب ها و
گودبرداری ها که عملیات حفاری در آنها رو به پایین می ASL استفاده می شود. به کارگیری تکنیک دارای
امتیازاتی نسبت به دیگر سیستم های نگهداری می باشد. اجرای نیلینگ در شرایط مناسب به جای استفاده از
سپرکوبی و انکرها که از سیستم های نگهداری متداول در حفاری های رو به پایین می باشد, بدون شک گزینه
مناسبی از نظر اجرایی و اقتصادی خواهد بود.
© اصطلاحات "" و" دیوار نیلینگ شده" عموما در زمینه های خاکی استفاده می شود اما این تکنیک در مواد
شبه خاکی نظیر سنك های نرم و سنگ های خردشده نیز قابل استفاده می باشد.
صفحه 4:
پیدایش روش نیلینگ دیوارهها
مبدا اصلى اين روش را مى توان سازه نگهبان به کاررفته در حفاری فضاهای زیرزمینی که در روش تونل سازی اتریشی
استفاده می شد دانست. در اين روش تونل سازی, ly پایدار نمودن فضای حفاری از نصب آرماتورهای فولادی
غيرفعال (مثل انكرها/كه دزمحيط ستكى نصب مى شونداستفاده مى شبد به علاوه برای ye
يكبارجكى فضاى حفارى از شاتكريت مسلح نيز کمک گرفته مى شد. تدبير به كاركيرى آرماتورهاى فولادى غيرفعال و
شاتكريت درنكهدارى شيب هاى سنكى به اوایل دهه ۱۹۶۰ بر ميكردد . اين تكنيك نكهدارى بر انسجام مقاومت
كششى آرماتورهاى فولادى در قبال جابجايى اندك زمين بيرامون خود تكيه دارد. اين سيستم نكهدارى بهمراه استفاده
از شاتكريت بهبود فراوانى يافته است. در ادبيات مهندسى به كاركيرى اين روش در محيط خاكى به جاى محيط
Pe.
از اولين موارد یکارگیری روش نیلینگ » پروژه تعریض راه آهن در نزدیکی ورسایلز فرانسه در سال ۱۹۷۲ بود. ارتفاع
گودبرداری در این پروژه حدود ۱۸ متر می باشد از آنجاکه این روش مقرون به صرفه و سریع تر از دیگر روش های
نگهداری بود. به سرعت در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی به کارگرفته شد. این روش در آلمان برای اولین با ر در
سال ۱۹۷۵ به کار رفت.
صفحه 5:
* موضوع اصلی در طراحی نیل ها تتش کششی ایجاد شده در نیل ها می باشد. نیل ها به صورت افقی ( بازاویه ۱۰ تا
۰ درجه زیرافق) نصب شده و سیستم مورد نظر عموما جهت پایدارسازی شیروانی های طبیعی و یا گودبرداری ها
به کار میرود. از دیگر موارد کاربردی نیلینگ » تحکیم غیر فعال خاک برای جلوگیری از لغزش زمین می باشد. در
اين مورد نيل ها تقریبا به صورت قائم و عمود بر سطح لغزش نصب می شود. در این حالت نیز آرماتور های
غیرفعال در الگویی نزدیک به هم نصب می شوند و هدف اصلی طراحی در این حالت» بررسی نیروهای برشی ناشی
از جابجایی زمین می باشد. به هر حال » این نوع کاربری نیلینگ که برای تحکیم سطح لغزش استفاده می شود
معمولا در ایالات متحده به کار گرفته نشده است.
صفحه 6:
* در دهه گذشته استفاده از نیلینگ به دلایل فنی و مهندسی » اجرایی بودن آن و در بیشتر موارد اقتصادی بودن
آن نسبت به روش های قدیمی پایدارسازی, افزایش چشم گیری داشته است . مهندسین طراحی آشنایی
بیشتری با تکنولوژی نیلینگ یافته اند. بیشتر دیوارهاینیلینگ شده در ایالت متحده هنوز به عنوان ساختارهای
نگهداری موقت در نظر گرفته می شوند. هر چند استفاده از اين روش به عنوان نگهدارنده دائمی در ۵ سال
گذشته افزایش داشته است.
صفحه 7:
کاربرد دیوارهای نیلینگ شده
* نيلينك دیوارهای خاکی جهت عملیات حفاری بخصوص زمانی که برش های قائم یا تزدیک به قائم خاک نیز
است بسیار مناسب می باشد. این تکنیک در عملیات ساخت بزرگراه هاء خاکبرداری از فنداسیون يل ها به هنكام
ار( كدر تتمير, تحكيم و بازسازى سازه های تگهبان فرسوده همچنین ورودی ول ۰ ۰ ۰ ۱
آمیز بوده است. در عملیات های زیر مشخص شده است که نیلینگ دیوارهای خاکی جهت استعمال موقت یا
دائمی مناسب می باشد.
صفحه 8:
* كوه برى به هنكام جاده سازی
* تعريض جاده هاى قرار كرفته در زير بايه يل ها
* تعمير و بازسازى سيستم هاى نكهدارنده قديمى
* حفارى هاى موقت يا دائمى در محدوده هاى شيهرى
© جهت يايدارسازى ويا تقويت سازه هاى نكهبان قديمى كه ضعيف يا شكسته شده اند
صفحه 9:
* دیوارهای نیلینگ شده می تواند جهت نگهداری موقت یا دائم درگودبرداری های قائم یا نزدیک به قائم
مورد توجه باشد. بکارگیری آنها بپهمراه سیستم های نگهداری متداول (نظیر دیوارهای انکر شده) موجب
استحکام بیشتر می شود. روش نیلینگ به دلیل اینکه اجازه داده می شود شیب دیوار به حداقل ممکن برسد.
خاکبرداری کمتری صورت می گیرد که جذابیت خاصی برای اين روش پدید آورده است. همچنین با
بكاركيرى اين روش نيازى به قطع جريان ترافيك جاده نمى باشد. زيست محيطى نيز در طول جاده
به حداقل ممکن می رسد. کاربرد نیلینگ به خصوص در پروژه های تعریض جاده های کنار تپه به خصوص
زمانى كه لازم است ترافیک جاده برقرار باشد و همچنین احداث جاده در عوارض شیب دار زمین گزینه
مناسبی می باشد.
صفحه 10:
انواع روش نصب نیل ها
صفحه 11:
جالزنی و تزریق
* دراين روش قطر تقريبي چال ها ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیمتر می باشد که در فونداسیون خاکی حفر می شوند. فاصله
چال ها از یکدیگر معمولاً ۱/۵ متر می باشد. آرماتورها یا میله های فولادی در چال ها گذاشته شده و چال ها با
دوغاب پر می شوند. نیل های تزریق شده متداول ترین شکل در پروژه های ۳۱۷۷۷/۹ می باشند و در
کاوبردهای دائمی یا موقت می توانند استفاده شوند (به شرط اينکه حفاظت مناسب در قبال خوردگی صورت
8
11
صفحه 12:
نيل های فرو رونده
© در این روش نیل ها تقریبا قطر کمی (۱۹ تا ۲۵ میلیمتر) داشته و به شکل مکانیکی در داخل زمین فرو می
روند. فاصله نیل ها از یکدیگر حدود ۱ تا ۱/۲ متر می باشد. استفاده از این نیل ها نسبت به نیل های تزریقی
سریع تر است؛ اما در اين روش نصب » محافظلت خوبی در قبال خوردگی و فرسایش میله های فولادی صورت
نمی گیرد. به همین علت» این روش در ایالات متحده تنها در موارد نگهداری موقت استفاده می شود. در حال
حاضر این روش در پروژه های /۳۳۱۷۷ استفاده نمی شود.
صفحه 13:
نیل های خود حفار
اين نيل ها از میله های توخالی تشکیل می شوند که حفاری وتزریق می تواند در یک مرحله انجام شود. در این
روش دوغاب همزمان با حفاری از طریق میله توخالی تزریق می شود. دوغابی که از میان مجاری موجود در
مته حفاری خارج می شود به صورت حلقه حلقه و از بالا به پایین چال حفر شده را پر می کند . در اين روش
چالزنی ضربه ای - چرخشی استفاده می شود. اين نوع نیل اجازه نصب سریع تر نسبت به نیل های متداول را
ایجاد می نماید و نسبت به نیل های فرو رونده. یک لایه محافظتی در مقابل فرسودگی توسط دوغاب تزریق
شده ایجاد می نماید.این سیستم کاربرد بیشتری در نگهدارنده های موقت دارد. اين روش در حال حاضر در
پروژه های ۴۱۱۷۷۸ استفاده نمی شود.
صفحه 14:
بکارگیری جت دوغاب
در اين روش از جت دوغاب برای ستون تزریق در خاک استفاده نموده و محیط مناسبی برای نصب نیل ها مهيا
می شود. دوغاب » لایه ای محافظ در برابر فرسودگی میله ایجاد می نماید . در مرحله دوم ( جاگذاری نیل ها) ء
معمولا میله ها توسط روش ضربه ای- لرزه ای در دوغاب تزریق شده نصب می شوند. اين روش در حال حاضر در
پروژه های ۳۳۱۷۷۸۵ کاربردی ندارد.
صفحه 15:
نیل های پرتابی
* در این روش, میله های بدون روکش که گلوله نامیده می شوند به داخل خاک با سرعت بسیار زیاد پرتاب می شوند.
فشار لازم برای پرتاب نیل ها توسط هولی فشرده تامین می شود. نیل ها قطری حدود ۱٩ تا ۲۵ میلیمتر داشنه و
طول آنها تا ۸ متر نیز می رسد. در این روش با کمترین تغییرات در محل پروژه می توان با سرعت زياد نيل ها را
نصب نمود؛ هر چند ممکن است کنترل طول نفوذ نیل ها به داخل زمین در این روش مشکل باشد. نیل های پرتابی
تنها در سیستم های موقت کاربرد دارند.این روش در حال حاضر در پروژه های /۳۳۱۷۷ استفاده نمی شود.
صفحه 16:
صفحه 17:
صفحه 18:
صفحه 19:
اجزاء اصلی دیواره های نیلینگ شده
صفحه 20:
آرماتور فولادی(نیل)
* عنصر اصلی در این روش میله های توپر فولادی می باشد. آرماتور ها در چال های از پیش حفر شده جای گرفته و به
صورت درجا دوغاب ریزی مى شوند. تنش کششی در آرماتور ها به صورت غیرفعال می باشد بدین معنی که پس از
استحکام دوغاب آرماتور ها تحت کشش قرار نمی گيرند. در واقع تنش کششی به واسطه تغییر شکل و جابجایی زمین در
آنها تشکیل خواهد شد و در ادامه حفاری : نیل ها واکنش نشان داده و عامل نگهدارنده محسوب می گردند.
* آرماتورهایی که به عنوان نیل استفاده می شوند معمولا آج دار بوده و جنس آن ها از فولاد می باشد و ممکن است توپر
یا توخالی باشند. مقاومت کششی اسمی آرماتورهای به کار رفته ۳۲۰ مگاپاسکال(عبار ۶۰) یا ۵۲۰ مگاپاسکال (عیار۷۵)
می باشد.
20
صفحه 21:
آرماتورهای با مقاومت ۶۶۵ مگاپاسکال (عیار 3۵) و حتی ۱۰۳۵ مگاپاسکال (عیار۱۵۰) نیز ممکن است در نیلینگ
مطرح شوند اما استفاده از آنها محدود مى باشد و ترجیح داده می شود تا از میله های با مقاومت کمتر استفاده گردد.
دليل اين امر نيز به خاطر نرم تر (شكل يذيرى) بودن آنهاء احتمال خوردگی کمتر و فراوانی آنها در بازار می باشد.
همجنين ميله هاى با عيار 10٠ نبايد در عمليات نيلينك معمولى استفاده كردند زيرا اين ميله ها شکننده تر هستند و
رش وا تحمل ننموده و پیشتر در معرض فرسایش قرار می گیرند. استفاذه از ۵و ۰ ۰۰۳۰ ۳۴
در میل مهارها رایج است زیرا بار طراحی در آنها معمولا بیشتر از بارهای وارد به نیل ها می باشد. بکارگیری میله های
آرماتور با عیار ۶۵۵ مگاپاسکال در صورتی که میزان چکش خواری آنها قابل مقایسه با فولادهای عیار پایین باشد
ممکن است پذیرفته شود. میله های ۴۲۰ و ۵۲۰ مگاپاسکالی باید مطابق با استاندارد 15 ۸٩6 ۲۷1 ۸۵5 بوده و als
های ۱۰۳۵ مگاپاسکالی مطابق با استاندارد ۸۵722 ۲1۷ ۸۵5 باشد
a
صفحه 22:
* میله های آج دار جهت عملیات نیلینگ در قطرهای ۱۹,۲۲۰۲۵,۲۹:۳۲:۳۶:۴۳ میلیمتری و تا طول ۱۸ متر
در دسترس می باشند. در دیوارهای بلند که به آرماتورهای بلند نیاز میباشد از آرماتورهای نازک تر از ۲۵
میلیمتر ناید استفاده گردد زیرا به هنگام نصب دچار خمش زیادی می گردند. در صورت نیز ء می
کمک کوپلینگ طول های بلندتری نیز به دست آورد. هر چند.استفاده از طول های بلند تر در اکثر پروژه
های راه سازی نیاز نمی شود.
2
صفحه 23:
دو غاب
* پس از قرارگیری آرماتور در چال تزریق دوغاب انجام می شود. کار اصلی دوغاب انتقال تتش از زمین اطراف به
آرماتور می باشد. همچنین دوغاب یک سطح محافظ خورندگی پیرامون آرماتور ایجاد می AS
* دوغاب استفاده شده برای نیل هاه سیمان خالص است که فضای میانی میله و زمین اطراف را پر می کند. در چال
هابى كه احتمال ریزش وجود دارد استفاده از دوغاب سیمان خالس الزامی می باشدء همچنن دوغا ۰ ۳۰
۰ ۳ سرفه اقتصادی می نواند در شرایط پایدارتر زمین استفاده گردد. انواع سیمان های نمع ۲۱۱۲۳ ۳ ۲
استاندارد 0150 ۲ ۸5 می تواند استفاده گردد. سیمان نوع ۱ در بیشتر موارد توصیه می شود. سیمان نوع ۳
ریزتر بوده ودر مدت زمان کمتری سفت می شود و هنگامی که لازم است استحکام دوغاب سریعتر حاصل شود
استفاده مى گردد. سیمان نوع ۲ به نسبت دیرتر سفت می شود دمای هیدراتاسیون کمتر بوده و مقاومت بیشتری در
قبال فعاليت سولفات ها از خود نشان می دهد.
2
صفحه 24:
es faa by jo مان سمولا هذید۱۳» تا ۵می باشد ٩
ممکن است تجویز شود. هنگام حفر چال ها توسط آگر و یا زمانی که لازم است فوار دوغاب از درون خاک هی دنه
ای یا سنگ های به شدت خرد شده کنترل شود استفاده از دوغاب سفت ممکن است تجویز گردد. گاهی اوقات. به
۲ ۳ ۶ یل سفتی زیاه دوغاب ممکن است نصب فاصله دهنده ها با مشکل مواجه گردد. در این حات
تواند میله آرماتور رادر مرکز چال ثابت نگاه دارد. قطع نظر از قابلیت سفتی دوغاب جهت نگهداری آرماتوره جهت
اطمینان از حداقل پوشش دوغاب اطراف آرماتور استفاده از فاصله دهنده الزامی می باشد.
خواص دوغاب تاثیر بسیاری بر مقاومت چسبندگی نهایی در سطح اشتراک زمین و دوغاب دارد. به طور معمول حدافل
مقاومت فشاری تک محوره دوغاب ۲۸ روزه ۲۱ مگاپاسکال تعریف شده است. در بیشتر موارد نازبه مود افزاینده به
دوغاب نمیباشد.
24
صفحه 25:
© اما در شرایط آب و هوایی گرم و مسافت های طولانی پمپاژ دوغاب » می توان از روان کننده ها جهت کارایی بهتر
دوغاب استفاده نمود. معمولاء بهبود کارایی دوغاب با اضافه نمودن روان کننده ها تا یک ساعت دوام دارد. مواد
حباب ساز کارایی دوغاب را بهتر نموده و احتمال ترک خوردگی را کاهش می دهد اما وجود آنها ممکن است موجب
تر ملات شده وبرخی از خصوصیات شیمایی سیمان از نظر محافظت در برابر خوردگی را کاهش دهد.
ی آنها تنها زمانی مورد تایبد است که روش های حفاظت از خوردگی » به غیراز پهشش دوغاب نیز به کار
گرفته شود و یا ضخامت پوئش دوغاب افزایش داده شود. برخی از دوغاب ها ثبت شده دارای موادی هستند که از
سس جلوگیری مي کنند» به طوری که جهت به حداقل رساندن ترک و بهیود مقاومت ۰ ۰ ۱
مطلوب می باشد. هر جا که مواد افزوده استفاده می گردده لازم است آزمایش هایی جهت بازرسی دوغاب و
خصوصیات چسبندگی آن انجام گردد تا از تاثیر سوء آنها بر دوغاب جلوگیری شود.
25
صفحه 26:
* تزریق دوغاب بلافاصله بعد از ارگذاری آرمتور داخل چال انجام مى كيرد تا از بسته شدن و تخریب چال
جلوگیری شود. به هنگام استفاده از آرماتورهای توپرء دوغاب توسط روش ترمی از میان لوله های دوغاب تزریق
می شود. لوله های تزریق را پیش از کارگذاری آرماتورها تا ته چال وارد می نمایند تا دوغاب به طور کامل چال
را پر کند شیلنگ دوغاب معمولا از تیوب های پلاستیکی مخصوص کارهای سنگین ساخته می شود و ضخامت
آن در حدود ۹/۵ تا ۱٩ میلیمتر می باشد. لوله های دوغاب بعد از نصب نیل ها خارج می شوند و معمولا در
نیلهایی که جهت آزمایش بارگذاری بکار گرفته می شوند باقی می ماند:تزریق دوغاب باید به صورت پیوسته و
نواخت صورت گیرد تا فاصله بین آرماتور و چال بدون هیچگونه درز و شکاف و حفره ای پر شود. انتهای لوله
يق بايد زير سطح دوغاب قرار داشته باشد.در عملیات تزریق ممکن است بخش بیرونی
نیل به طور کامل پرنشود. در حالیکه قسمت فوقانی در معرض فرسایش بیشتری قرار دارده پس بسیار ضروری
اند که ايی قسمت ا توسط شاتكريت يا ملات سفت پر شود.
26
صفحه 27:
2
سر آرماتور(نیل)
تتهای آرماتور به شکل رزوه شده( پیج دار) می باشد که کمی بالاتر از سطح دیوار قرار می گیرد.
سر آرماتور دارای دو قسمت اصلی می باشد. یکی تکیه گاه و دیگری مهره شش گوش ۰ واشرها و كل ميخ
ها. صفحه تکیله گاه از فولاد با مقاومت ۲۵۰ مگاپاسکال ساخته شده است و معمولا مربعی شکل و به shel
ee مسر و ضحامت ۱٩ میلیمتر می باشد. هدف استفاده از تکیه گاه نوزی نرود ۱ ۳۰
شاتکریت و زمین پشتی می باشد. در وسط اين صفحه سوراخی جهت قرارگیری آرماتور تعبیه می شود و روی
ee وش های بح دار قرار می گیرد.
صفحه 28:
پوشش موقت و دائمی
28
اين لايه هاء یکپارچگی سازه را مهیا می نمایند. پهشش
دوقت به عنوان نكه دارنده صفحات تكيه گاهی و
همچنین محافظت از خاک در معرض هوازدگی عمل
می کند . پوشش موقت قبل از ادامه حفاری به تراز
بعدی اجرا می گردد. پوشش دائمی پس از بستن مهره
ها و در پایان کار اجرا می شود و روی پوشش موقت
قرار می گیرد.
نوار زه كشى
* نوار زهكشى رتو كاميوزيتى.
* اين لايه قبل از لايه شاتكريت جهت جمع أورى و
هدايت نشت آب كه ممكن است موجب جابجايى
سطح بتن ياشى شود اجرا مى شود.
صفحه 29:
صفحه 30:
t دای یت ول با عم
<i a
\
\
SARE
- استرار متكرد ب تزريق دوعي
دای بشتهای بعدی اقا *- اجزى روش دانم و تكميل سيستم زمكش
30
صفحه 31:
مزیت ها
* تکنیک نیلینگ خاک یک روش جایگزین برای تکنیک های قدیمی نظیر دیوار ce BE باشد. موارد ذیل برخی از
مزایای نیلینگ خاک با در نظر گرفتن مواردی همچون اجرا و ساخت. هزینه و عملکرد می باشد:
1 روش برای سایت های محدود و باریک با دسترسی؛دفوار مناسب است ریرا تا Fe
00 كرجك وقابل Shun je
* . طی اجرا كمترين تأثيرات زيست محيطى را نسبت به ديوار حائل دارد؛ زيرا جندان نياز به عمليات خاكى ندارد و
همجنين در اين سيستم قطع درختان هم ضرورت ندارد.
31
صفحه 32:
1 كن تواند در طول اجرا بر محدوديت ها و تغييرات در خاكا و رمن فانی ۱۵
.اليل كمتر بودن عمليات خاكى .در شنيب ها نسيت به ساخت ذيوار حائل هزينة و زمان کمری ار ۰ ۳
در اين روش خصوصیات ژئولوژیکی مضر کمتر حس می شود و از اینرو قابلیت اطمینان بیشتری دارد. همچنین به
واسطه تعداد زياد نيلينك قابليت افزونكى بیشتری دارد.
مود خرابی سیستم نیلینگ شکل پذیر است. بنابراین قابلیت اراقه علائم هشداردهنده قبل از خرابی را داراست.
2
صفحه 33:
33
محدوديت ها
بيزات» سازه هاى درون خاك و ديكر موارد مدفون در خاک محدودیت هایی را برای طول و طرح بندی
ها ایجاد می کند.
امه اشفال شده توسط زیلینگ ها بی حاصل شده و محدودیت هایی را در زسته ترس ۰ ۳۰۰۰۰
باید از مالکان زمین ها پا ساختمان های مجاور برای نصب نیلینگ اجازه گرفته شود و ممکن است محدودیت
های فنی بدلیل وجود ساختمان به وجود آید.
بالا بودن تراز آب زیرزمینی ممکن است منجر به بروز مشکلاتی در اجراء مته زنی و گروت ریزی گردد.
صفحه 34:
وجود زمین نفوذپذیر و متخلخل با سنگ ها و شن های زیاد می تواند منجر به سختی هایی در اجرا به واسطه
ات گروت گردد.
زمین های دارای مقادیر زیادی ریزدانه می تواند باعث مشکلات خزش بین زمین و نیلینگ ها شود.
نیلینگ های با طول بلند دشوار است و از اینرو تکنیک نیلینگ خاک ممکن است برای شیب های بزرگ و
توده های عظیم مناسب نباشد.
به این دلیل که نیلینگ ها پیش تنیده نیستند انتقال نیروها توسط نیلینگ با تفییرشکل خاک همراه خواهد بود.
بنابراین باید تاثیر سازه های اطراف» راه ها و سایر زیرساختها به دقت در نظر گرفته شود.
نیلینگ ها در پایدارسازی پروفیل های بزرگ با شیب تن صخره هاء پیش آمدگی هاء یا در نواحی با سطح
قرسايش بالا جندان مؤثر ني
صفحه 35:
سازه مر کب
صفحه 36:
* دستورالعمل سازه های ترکیبی , به کارگیری سیستم دیوارهای نیلینگ شده بهمراه تکنولوژی های دیگر پایداری
خاک می باشد. برای مفال» یک سیستم مرکب ممکن است شامل ثیل ها بهمراه انکرها باشه هدف ای ۱ ۱
انکرها مشارکت در پایداری کلی می باشد. بعلاوه » در اين حالت میزان جابجایی به طرز قابل توجهی کاهش می
یاب به خصوص اگر انکرها در بخش فوقانی دیوار نصب گردند. همچنین انکرها می توانند در سرتاسر ارتفاع دیوار
به همراه نصب ستون های بتنی پیش ساخته نصب گردند. دیوارهایی به بلندی ۲۵ متر بااستفاده از سیستم های
اس« Cache
36
صفحه 37:
37
روش طراحى به مشخصات سازه نكهبان بستكى داردء به خصوص سهم نسبى نيل ها و انکرها از نگهداری و فرمول
های مورد استفاده در طراحی براى مثال» در سيستم نشان داده شده نيل هاى نصب شده عموما يايدارى سطوح
ککست کم همق را برآورده می نمایند؛ در حالیکه انكرها جهت پایداری شکست هی عبت در نظر ۰ ۱۰
پیشنهاد می شود تحلیل نيل ها به طور مجزا انجام شودء در اين تحلیل تنها سطو لغزش صفحات کم عمق بررسی
#ودامثلاه در قسمت قوقانی دیوار در فاصاه ای کمتر از ۱/۵ برابر طول نیل ها) :سپس Fy ahs
رت یک بلوک صلب در نظر گرفته شده و االیزپایداری سطوح عمیق تر شکست توسط انکرها انجام شود.
بنابراين » طول انكرها با توجه به ملزومات پایداری بلوک خاکی تعیین می گردد.
صفحه 38:
صفحه 39:
صفحه 40:
با تشکر از نوجه تان
محمد رحیمی