صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
نیکی به پدر و مادر, وظیفهای اخلاقی است که در واجب بودن شکر مُنعم ريشه دارد. اهمیّت سپاسگزاری از
پدراه مادر: چنان است که خداوند پس از امر به شکرگزاری از خودء شکر پدر و ماذر را آورده است.
۳
aw
uke. cinfEn Sead 9 iw, ا مامت ظرت ريستو یکره ی و اذ فرت و اماد
lof مت )$4 کار دا ان Sie Leg) ول اذ اميسل كزار ioe nen آورهست: ۷
اوسن لان و esa NV hoped es PAF هرارش ما رم بارش ( نم ارداری) اور
او رد ا ثن ود دلادت إل ل | 2 ت (مم) موی نان است.۰
i Mie ging y زا sal عاى Bae FINS وباو رك ى
Phen بد ناد ملت وزونات ثيل سنا شده ات 1 ال از راز ان اتمرام ب والدرين دا واب وائد.
“We aa UO RM.
صفحه 4:
رولیت ی ار
۳ ام هه )زیت شمه است: ) SP
Casio. جار زد ىداش يرش دا ادا هرکرک رفن هر Ses ۳ cd ves gigs
وعراذ سان نوات ره اسشة
۳ یم SE busied, اه یواست
سومان اي درز ينز شو ديد عات تتا رم زد oa.
هه Lal ارم امستو. مساو Ae ZEAL)
ak meted de Eo ee ysis H Patients & فو ادت. إؤيرسدة بلج
palin edhe HG بل بعل" Sao
\e
“Wa i ee UR.
صفحه 5:
مب مه sted Sul
رم لاف 1 دك هر بورشم رصان
ona 1 کدی
A NOPE, ابو میت اک مب این سب سیک شدهاست دار اه مت
hats
عر السلام ) فرمووئية bes all mye A ری موم بآ هن بش بان SG Eun
OSE ند oA
“Wa i ee UR.
صفحه 6:
8 ۱ 07
3
و در روایت دیگری آمده است که مقصود از «اف», کمترین آزار است و اگر کلمهای وجود داشت که بر آزاری
7 02 عاد از آن نمی میفرمود. ر الاک ستيارى در تهى از آزاريدر و ماد آمده است. امام
باقر (علیهالسّلام) از پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآله وسلم) نقل فرمودند:
«اياكم ب لتق الوالدين فان ربح الجنة توجد من امسيرة الف سنة و لا بجدها عاق..؛ از آزاز پدر
و بپرهيزید. زیرا بوی بهشت از هزار سال فاصله احساس میشود. ولی آزاردهنده پدر و مادر آن را
نمىيابد.»
ai وا 5 اك آنان طالك باشند جایر تیست. امام صادق (علیهالنشلام) فرمود:
ae انویه 291۳ و ها خالمان له لم بقبل الله تعالی له ضلوة؛ کسی که به پدر و
مادرش به حالت دشمنی و تنفر نگاه کند خداوند نمازش را نمیپذیرد.»
{p> =—was “We SSE eee ee لد .۵ادثژىژىآژأثآ]]
صفحه 7:
oe
۱ فروی « ام والرن
2 5
eri. Neuse sy »ینار ل ba هل سم ور Sui pide ل ياد دود مر
داص اماع لذن نَ ارو ل رب از be را بل وی خدل را از سیر امن رود ار دوز sport Sousa:
یوضر
تن رل مره ان درف تک لب رعمت بش ری رعش دحا کر ان درد
َ 72 Sy
شنت رام یی بان و رابت را از سرا یآ Supt inte Sag sesh GeO
oe) 2
و وسنت دا 1 وت ان مره ان
«
۳ er CURR].
صفحه 8:
. ۰ ee 8
a ee . از وت والرلن._ر ety ts
(WP ph LEP eth bl ins Ht AT Slabs لت دار SME باکر رش زیر 3
see ee es a ee i 3 ۱۷۱ ۱ ابت و
TN ان بل من وت من راوتسا لین ای اه ای اس لیر
7 0 راستق امن مروت رآ را راوگان فرار paring Ss ogy
ae
1 انر 4
BEY fiir HALEN si ithe foto BI Ll an Soi bil ope dedi Say ie AE ال بو بان انم
سا Sts Wal اذ ان دوايت تيده مود
3
ری از رد وملام ا مرك امنا میب و ور اس راود را را رای جرا SAME LB SAS 1
سس 2
صفحه 9:
کت اضرام ون فا رن
EAL, 7 رات بل مار شده است اد by! 8 ر یگ تک تن دهد یاهانب داد است هم
کبس ۰ 7 اور
«لا تعدوإني رالا اس وا UVa oddly el كوا انس رب سای اه و ی ركس توا ل در اه
هی دس رس ان از ات موم دود Has nO رک ae تاه راز
0 7 | استه
صفحه 10:
9 we
4 در آیه «و اخفض لهما چناح الذل من الرحمة» در رابطه با تواضع و فروتنی نسبت به پدر
و مادر است. جناح به معنای پر و بال گستران است که کنایه از مبالغه در تواضع و خضوع
زیانی و عملی است مثل جوجهای که بال و پر خود را باز میکند تا مهر و محبت مادر را تحریک
واه دراه ساحس دا وادار سارد از که در اين آيه جناح معبد به «دل 4 شده
اتتفادم میشود که انسان باید در معاشرت و گفتگو با پدر و مادرش طوری رفتار کند که پدر
ول اضة و تضق او را احساس کنند و بفهمند که او را در برایر آنها خوار میکند و نسبت
via 7 تغثذول إلا إِتَامْ وَيِالْوَالِدَئْنٍ scsi Bate Zaks 21 Glas] أَحَدُمُمَا آؤ
oT ane tease تَنْهَرْهُمَا 55 LS Vgs Lgl
و خدای تو حکم فرموده که جز او را نپرستید و درباره پدر و مادر نیکویی کنید و چنانکه یکی از آنها یا
هر دو در نزد تو پیر و سالخورده شوند (که موجب رنج و زحمت تو باشند) زنهار کلمهای که رنجیده
خاطر شوند مگو و بر آنها بانگ مزن و آنها را از خود مران و با ایشان به اکرام و احترام سخنگو.
{p> =—was “We SSE eee ee لد .۵ادثژىژىآژأثآ]]
صفحه 11: