11 صفحه
479 بازدید
25 شهریور 1401

برچسب‌ها

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
نیکی به پدر و مادر, وظیفه‌ای اخلاقی است که در واجب بودن شکر مُنعم ريشه دارد. اهمیّت سپاسگزاری از پدراه مادر: چنان است که خداوند پس از امر به شکرگزاری از خودء شکر پدر و ماذر را آورده است. ۳ aw ‎uke. cinfEn Sead 9 iw,‏ ا مامت ظرت ريستو یکره ی و اذ فرت و اماد ‎lof‏ مت )$4 کار دا ان ‎Sie Leg)‏ ول اذ اميسل كزار ‎ioe nen‏ آورهست: ۷ ‏اوسن لان و ‎esa NV hoped es PAF‏ هرارش ما رم بارش ( نم ارداری) اور او رد ا ثن ود دلادت إل ل | 2 ت (مم) موی نان است.۰ ‎i Mie ging y ‏زا‎ sal ‏عاى‎ Bae FINS ‏وباو رك ى‎ ‎Phen‏ بد ناد ملت وزونات ثيل سنا شده ات 1 ال از راز ان اتمرام ب والدرين دا واب وائد. ‎ ‎ ‎“We aa UO RM. ‎ ‎

صفحه 4:
رولیت ی ار ۳ ‏ام هه )زیت شمه است:‎ ) SP Casio. ‏جار زد ىداش يرش دا ادا هرکرک رفن هر‎ Ses ۳ cd ves gigs وعراذ سان نوات ره اسشة ۳ یم ‎SE busied,‏ اه یواست سومان اي درز ينز شو ديد عات تتا رم زد ‎oa.‏ ‏هه ‎Lal‏ ارم امستو. مساو ‎Ae ZEAL)‏ ‎ak meted de Eo ee ysis H Patients &‏ فو ادت. إؤيرسدة بلج ‎palin edhe HG‏ بل بعل" ‎Sao‏ ‎\e ‎ ‎“Wa i ee UR. ‎

صفحه 5:
مب مه ‎sted Sul‏ رم لاف 1 دك هر بورشم رصان ‎ona‏ 1 کدی ‎A NOPE,‏ ابو میت اک مب این سب سیک شدهاست دار اه مت hats ‏عر السلام ) فرمووئية‎ bes all mye A ‏ری موم بآ هن بش بان‎ SG Eun OSE ‏ند‎ oA “Wa i ee UR.

صفحه 6:
8 ۱ 07 3 و در روایت دیگری آمده است که مقصود از «اف», کمترین آزار است و اگر کلمه‌ای وجود داشت که بر آزاری 7 02 عاد از آن نمی می‌فرمود. ر الاک ستيارى در تهى از آزاريدر و ماد آمده است. امام باقر (علیه‌السّلام) از پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم) نقل فرمودند: «اياكم ب لتق الوالدين فان ربح الجنة توجد من امسيرة الف سنة و لا بجدها عاق..؛ از آزاز پدر و بپرهيزید. زیرا بوی بهشت از هزار سال فاصله احساس می‌شود. ولی آزاردهنده پدر و مادر آن را نمىيابد.» ‎ai‏ وا 5 اك آنان طالك باشند جایر تیست. امام صادق (علیه‌النشلام) فرمود: ‎ae‏ انویه 291۳ و ها خالمان له لم بقبل الله تعالی له ضلوة؛ کسی که به پدر و ‏مادرش به حالت دشمنی و تنفر نگاه کند خداوند نمازش را نمی‌پذیرد.» ‎ ‎ ‎ ‎{p> =—was “We SSE eee ee ‏لد .۵ادثژىژىآژأثآ]]‎ ‎

صفحه 7:
oe ۱ فروی « ام والرن 2 5 ‎eri. Neuse sy‏ »ینار ل ‎ba‏ هل سم ور ‎Sui pide‏ ل ياد دود مر داص اماع لذن نَ ارو ل رب از ‎be‏ را بل وی خدل را از سیر امن رود ار دوز ‎sport Sousa:‏ یوضر تن رل مره ان درف تک لب رعمت بش ری رعش دحا کر ان درد َ 72 Sy ‏شنت رام یی بان و رابت را از سرا یآ‎ Supt inte Sag sesh GeO oe) 2 و وسنت دا 1 وت ان مره ان « ۳ er CURR].

صفحه 8:
. ۰ ee 8 a ee . ‏از وت والرلن._ر‎ ety ts (WP ph LEP eth bl ins Ht AT Slabs ‏لت دار‎ SME ‏باکر رش زیر‎ 3 see ee es a ee i 3 ۱۷۱ ۱ ‏ابت و‎ ‎TN‏ ان بل من وت من راوتسا لین ای اه ای اس لیر 7 0 راستق امن مروت رآ را راوگان فرار ‎paring Ss ogy‏ ‎ae ‎ ‎ ‎1 ‏انر‎ 4 BEY fiir HALEN si ithe foto BI Ll an Soi bil ope dedi Say ie AE ‏ال بو بان انم‎ ‏سا‎ Sts Wal ‏اذ ان دوايت تيده مود‎ ‎3 ‏ری از رد وملام ا مرك امنا میب و ور اس راود را را رای جرا ‎SAME LB SAS‏ 1 سس 2 ‎ ‎

صفحه 9:
کت اضرام ون فا رن ‎EAL, 7‏ رات بل مار شده است اد ‎by!‏ 8 ر یگ تک تن دهد یاهانب داد است هم ‏کبس ۰ 7 اور ‏«لا تعدوإني رالا اس وا ‎UVa oddly el‏ كوا انس رب سای اه و ی ركس توا ل در اه هی دس رس ان از ات موم دود ‎Has nO‏ رک ‎ae‏ تاه راز ‎ ‎ ‏0 7 | استه ‎ ‎

صفحه 10:
9 we 4 در آیه «و اخفض لهما چناح الذل من الرحمة» در رابطه با تواضع و فروتنی نسبت به پدر و مادر است. جناح به معنای پر و بال گستران است که کنایه از مبالغه در تواضع و خضوع زیانی و عملی است مثل جوجه‌ای که بال و پر خود را باز می‌کند تا مهر و محبت مادر را تحریک واه دراه ساحس دا وادار سارد از که در اين آيه جناح معبد به «دل 4 شده اتتفادم می‌شود که انسان باید در معاشرت و گفتگو با پدر و مادرش طوری رفتار کند که پدر ول اضة و تضق او را احساس کنند و بفهمند که او را در برایر آنها خوار می‌کند و نسبت ‎via 7‏ تغثذول إلا إِتَامْ وَيِالْوَالِدَئْنٍ ‎scsi Bate Zaks 21 Glas]‏ أَحَدُمُمَا آؤ ‎oT ane tease‏ تَنْهَرْهُمَا 55 ‎LS Vgs Lgl‏ و خدای تو حکم فرموده که جز او را نپرستید و درباره پدر و مادر نیکویی کنید و چنانکه یکی از آنها یا هر دو در نزد تو پیر و سالخورده شوند (که موجب رنج و زحمت تو باشند) زنهار کلمه‌ای که رنجیده خاطر شوند مگو و بر آنها بانگ مزن و آنها را از خود مران و با ایشان به اکرام و احترام سخن‌گو. ‎{p> =—was “We SSE eee ee ‏لد .۵ادثژىژىآژأثآ]]‎ ‎

صفحه 11:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
18,000 تومان