صفحه 1:
ما
سن سيفن
صفحه 2:
3? 9 02905 Sy2 Ly aiss3S slgll or! ub 59,01 sylone
.تحقق وتعالى بخشيدن به آنها بكوشد
هادی میر میران ۱
سید =
تس هر
1
صفحه 3:
2
زندگینامه: ام 3
لا سس
Cele Serer) 7 7 ۳
آمد. تحصیلات خود را در رشته مهندسی معماری در دانشکده
e) Prep Wye Vit) Berar Cevre) DEC B CE pet 6
See S em -\ 0 | hc Pe ee Pe BSE
فنی شرکت ملی فولاد ايران مشغول به کار گردید. پس از
اتقلاب از سال 1861 با عذوان مدير طراكى در شركت خاله
سازى ايران (اصفهان) به طراحى يروره هاى شهرسازى
پرداخت. در سال ۱۳۶۴ به همراه گروهی از همکارانش شركت
ال 10220
ا Pre See Lene Rea Sector BPC ea
" وی در شامگاه ۲۹ فروردین ۱۳۸۵ پس از یک دوره ده ساله
wou 59 yl ww sylen b yu
صفحه 4:
پیشینه آموزشی:
|
7 haa re) BY cae ا ل ا
110
01 ا oll
00 ا Ts
استاد معماری, دانشکده معماری, دانشگاه
آزاد اسلامی, واحد شیراز و همدان از سال
١0 تا ١/0
صفحه 5:
صفحه 6:
افتخارات:
معمار برگزیده سال ۱۳۷۹ در اولین دوره اعطای نشان معماری
07
7
معرفى معمارى ايران در سال 1180
ee Opt ESET SeeT 0 نا
كسب جايزه مهراز - سال ١18١انتخاب شده به عنوان ييشكسوت
irl vu) ep] en -WerenC Seer) 00
۱۳۸۱
دريافت لقب شور ون افتخارى اصفهان - سال ١18
دريافت لوح تقدير و تنديس از جامعه مهندسان مشاور ايران -
[hve eng
دریافت نشان دولتی درجه یک فرهنگ و هنر
صفحه 7:
کت و
كرس ا
اس یچ مدير معن رم متبط مقو رول dt.
۱ ماخ yp
اه اه نی
داي ارسداد fall لوده .فرح 4
ا« لفات ی ابا لفط
ی فز متسد
صفحه 8:
‘gid les
مسئول تهيه طرح جامع شهر اصفهان و طرح (منطقه شهر اصفهان)
Het lee eee a beled
براى اولين بار در ايران مفهوم منطقه شهرى را بطور جدى در حوزه
Seer aCe ar ل
احیاء وبهسازی مجموعه میدان کهنه و مسجد جامع عتیق اصفهان
بدنه سازى خيابان جهار باغ اصفهان وميدان دروازه دولت
شركت در تمامى مسابقات داخلى و يك مسابقه بين الملى
صفحه 9:
00 pei 9 sjlere alro - Sylore criw 42 oj Uly> *
۰ 1 و 32
- گهر ساختن در صدف خویش ( گفتاری درباره طرحهای احیاء و روانبخشی
pe rmecely ue |
پسیری از ماده به روج "مجله معماری وشپرسازی شمان ۸2 و23
cpl eS rer race tse) Oni] ener mcr ees i 3
Ug line Seems ee (TEs,
Cre U aC SS PUme re See te Ol ase len Coreen Sed
معماری و فرهنگ- سال اول - شماره اول
بر
ery on ey Saget e ی
كمجله دغمار - شماره 8
1
سیسات شهری شهرهای لبران ( موته Maisie
صفحه 10:
نده اد سید.هادي میرمیران در طول کار حرفه اي خود سعي دانست تا
تداوم مه a Se Reo eR ere eS cer |
2 ير ل 70
s) ل ا 020
0 ا ا ا Ttnge|
es دكار كارها.. كه رات از
و اري ايرن بهره برده شده است .
ا يرآن و مجموعه ورزشي رة
1 که راهم و مسامین 00
Saree ل ا
3 ایت پروژه به Coren)
os ees ae Reem earner” ۳
در بیرون و پويايي در درون و رن A) 5p)
1
ا ا هر ما ال
صفحه 11:
| ال 00
ee SC BP OE PORES EC eect eer |
Creer ty Peo eA eee Nl Coen ee:
oper Toc reson [en FE PN II cc] Pi CONG ل
زيبايش است , معماري متعهد به ايران و فرهنك ايراني ايشان در اين
زمینه مي فرمایند: «تاثیر پذیرفتن و همسو شدن با گرایشات و
۱
طبيعي و ناگزیر است»
وجود يك ايدة قوي باعث ماندگاري و ارزش و شاخص شدن يك
طراح است این ایده لازمه هر اثر با ارزش هنري است.
۱ Te STE CIDE MOOT |
1 TS ras) Carer
صفحه 12:
اا ا ا ا
بعنی شه شخصیت برجسته معماری معاطر و متعلی به ند
نسل بي در يي كه هر كدام به نوعي ذر زمان خود بر روند
کت ا SH]
اين سه معمارعبارتند از: «لوكور بوزيه- لويي كان -
7 Mee Teer Srey)
تفاوت دارد ولي يك وجه مشترك دارند. كه در آثار ميرميران ان
وجه مشترك ديده مي شود و أن جيزي نيست جز «مونو
. مناليسم» قوي و اشكار
200000 ailis sol ا awh gall aS a
هستند. که توسط معمار ي بیان گردیده باشند. اينها به نظر مي
1
صفحه 13:
0 معما ۳ 9
Beane
لعا میب
رن کی ار ای ارات رت بر ارو طاصیر
roo ا ا Foy]
پرداخته اند.توجه به فرم اثر بدون توجه به مفاهیم شکل دهنده ان و
تجزیه و تحلیل روند شکل گیری فرم از مهمترین مسائل رویکرد شکلی
اهستند.
ا ا ل 0
ics Pete et) 2
دهة هفتاد خورشيدى, از اين روش در طراحى كارهاى معمارى خود
استفاده کرده است: در این روتش, او با انتخاب دیاگرام فرم یک اثر
معمارى. طراحى را آغاز كرده _ يا به تعبير يهرام شيردل؛ معمارى راءاز
PC roe Dear net are ODO Or MET ier ep tcney hem
همان دیاگرام اولیه باقی مانده و گاهی دچار تغییرات شگرفی شده است
ا ۱99
صفحه 14:
رویکرد شکلی معماری هادی mx
9
۰ ۲ استفاده از دياكرام فرم اثار هنرى و طبيعت. در اين:مرحله مير ميران با
استفاده از فرمهاى موجود در طبيعت يا آثار هنرى موجود شروع به طراحى
کرده اماء در ا کاملا از نما فاصله کرت وب رو ۱
۱
lly elles لي Pep Sip
صادرات ایران (۱۳۷۶) از فرم مکعنی شکل استفاده کزده که شکافی در آن
aees ار
peer Ks Fre IP Im ار
[Deere rect rie lra-srpriste een pepe et het aro) Dee prea rents
StF 1 tay) ا Forel rnc eat eye oe) Resto
en ee ل LOCO RCy ar mecr eC
| Steen Tere
در آن از دیاگرام دو فرم و فضای بینابین استفاده شده است.
ا ا 0
صفحه 15:
ویژگی های اثارش: ww
1۱ bel »e9> Ulgic a: (Lad) 1 ar5i 9 a
تکیه برالگوها وفرمهای تاربخی
۳ (pee) et) Pee etre eer] Eire ers الا mes
17 S55 9 oll 52 col we - Solu ©
۱ rene sre See re ee ie ele]
fo eee Poe Se
So Reels See) Core tS ae ل
Bess Pe nr) be ec of ere Pe Dec OO) CPS) rcs ie
SIL (erin) alcjgie) 5] poime iS 5> Sle 5] sS org: 5 rig: sleul
(فیم) به (مفهوم)
صفحه 16:
اثار:
ال ا pi - 1999
ا نا
tee Fe ty ا ا ا رت
عاك و نوسازی مجموعه میدان کهنه و مسجد جامع عتیق اصفهان - اصفهان -
طرح بدنه شرقى جهارباغ اصفهان - اصفهان - 1989
طرح مجتمع مسكونى ايل كلى تبريز - تبريز - 1993
مركز هماهنكيهاى فناوريهاى رياست جمهورى - تهران - 2001
ا ال ا ا ا
ساختمان مركزى صنعت نفت ايران - تهران - 1998
طرح كتابخانه ملى اين - كانساى كان - راين - 1996
ee ea 0
bv rate eee ire Pees Pron انه
طرح موزه ملی آب ایران - تهران - 1995
0 انه
طرح ساختمان كتابخانه ملى ايران - تهران - 1995
Peed Pear ل 1
طرح شهر جدید بهارستان - تهران - 1993
صفحه 17:
طرح بهسازی و نوسازی مجموعه میدان کهنه و مسجد
one ۱ ی اهاز
را ا ار
Dl emer Se pre ewer. Cnusar. Me Be senel el |
eS eee ee Me as tte Ser ene e] oer. ee ner)
ی Ere
بتواند ضمن تداوم تاريخى,باسخكوى نيازهاى امروزين شهرى و بافت يبرامون
el ees ا ل ار پر و
ار ی اسان Shes
را ار MES
Toe oP ا ار ا SE Tp cae Steg
ری ا ل ی
Fc ones ps I Te re POI Py ال ل
تاریتی و مین ما تا بات اما نی Sl بت اهات تیان
طرح و صمایت احرا ان رک
۱ NI Te ar eg eT
SUS ات ی ار ی ار trliGgee
fore وا
7
صفحه 18:
ene oa ener aL os ات
“a ۱۵۹۹۸
صفحه 19:
ل ار
1989 :
تاريخ NECA Yay, oN gre JPY ار
Awe picarets peReren Rol prcars tenes P= eras pear vanity era
RoW Pe i earner erates ves par ere ene ng en
محدوده طراحى بخشى از بدنه شرقى جهارباغ اصفهان. حد فاصل بازارجه
arc car peer eae wnen mreoty ent Perey Pprirc) Punts 000
Pees Ect pr rene eet Reger ۱
eel ery
ered eee ys TEN salle ار ی را
۱ HRC se a Rede nel ا Ey
Prete) Pee eS ee Ye mort mor! opt area ipl ee Sere Se mG re Sty
عمارت خرگاه احیا گردد و ارتباط فضائی , بصری و عملکردی بین چهارباغ
| Sareea)
een CELI wi lly See سر
Ser ا ا ا ا ل ا
00
صفحه 20:
صفحه 21:
سر کنسولگری جمهوری اسلامى 0۳
9 فرانکفورت = المان - 2000
* بناى سر كنسولكرى از وراى يك ديوار بلند شيشه اى رويت مى شودء اين نحوه حضور بنا
own neces lee een CCE Seno |
Peates CIP Co ra Rance tae to grey Peary reser Pg 1
ابه عنوان دو فضاى عمومى شهرى به يكديكر متصل سازذو از درون بناى سركتسولكرى
٩
Fe ORES CRIP See ON Mares on ee es Pelne caeanes Pee re Pweg Bares perc gs art
Brera eree pce remrcaperme wees Mei neeer pyre ec)
حجمی سنگی فضاهای مربوط به دو بخش سر کنسولگری را شکل می دهد و با اتصالی که
اين دو حجم در طبقه اول از روی گالری دارند. وحدت و یکبارچگی این دو فراهم می شود .
ER rene ذا 19[
نرمى موجب يكى شدتفضاى سر كنسولكرى و ياركى مى كردد .
0
عمقى از آب در طول جنوبى ساختمان سر كنسولكرى عبور مى كند كه ضمن لطيف كردن
فضاى سر كنسولكرى موجب انعكاس زيبايى احجام آن مى كردد و ضمنا ارتباط ساختمان
ا 00
تمركتسولكرى سيك و شفاف . شكل كرفته از اخجام آزاد و معلق سنكي و سطوح بزرق
شیاه ل ا ل ل م FRE
خوبى يكى شده ضمن أنكه از بالاترين سطح فناورى در آن بهره كرفته شده است
صفحه 22:
صفحه 23:
Sete en re ene
1996 - کان - ژاپن
0 COs er Se CCTM CA by ge. IE] ovat tre eS ost orl ma
1 eran 1-1-0 pene nC er
Ger) ae J earn eer een ل ل
كا reserve) el fl SCO COA pecan perry فصل مشترى بين آنه
eo Ree eee
1 ا eg Cem nse ey BHPS Sy
Beg PS Ain op Goo ا
مکش دوشویه از سطح صاف به شطع تابیده (پیچ وتاب خورده) تبدبل شده
. اند و فضاى ميان أنها نيز در واقع بيكر أن "تهى" را به وجود أورده است
ا ل ل ا ا ا Kyi
را رت
are cavers ore PPO EC Oe New eR imrr han STEN an Pe)
فضا و نور اسنت, نماد خلاقيتى است كه بر اثر شكل كيرى اندطشه بشرى رخ
1 ع ل ا Ey
0 Seat] Sal ese er eet era ter
تقديرنامة افتخار (ل1/11/51101 101084881|8!) دريافت داشته است
صفحه 24:
صفحه 25:
1995
elteyrl ا ا ا me) bel ned nes ESTP)
اه ی Al Ih Bey Sennen Ol yer سورمين انران در
ل ا ا
تار اب شناخت ات كار ردكا أب و ريات لاك 1 وه ارت
0 0 0 ا Seeder Re] eced ie]
ار ی ا ار ا اك
سرزمین al 0 Meso ا SC mer mere ene EEey
و رک يأإدرك و يرد داشت مردمان سرزمين هاى ديكر از أب متفاوت
ار eek
ترى”1ب8. هدوازه باذآور "خشكى" اسط. ١ هم در تضاد با آن مكنا من بابد
ا سا ey
سر برند,ية كونه أى كه كوا آنها را ار يكديكر تفكيق كرد اناس كار طراحى موره
00 آبآنران قرار گرفته 58
5
صفحه 26:
مسر ل
ات ی
۱
صفحه 27:
را را ار ار
1995 :
طرح ساختمان كتابخانه ملى ايران راوزارت مسكن و شهرسازى در بهار سال 1374 به
مسابقه نهاد كه در اين مسابقه طرح ارائه شده مهندسين مشاور نقش جهان- يارس
Sy Ter I ey مال 00
Tires Ota] لاا ا ا الا Pye Tee
یک پوشش شفاف که تمامی فضای کتابخانه را در خود جای می دهد- تشکیل شده
است.
is irl Mrrore] rw rcs at 2521011100
*نگر به به فرشته که دود 2321011 جون
زرگدازنده که بر قیر چکانیش *
Oe eT SCN (BT BOVEY rar) nee a PE 0000
Pere ee ca ht ried Maeve al neo nO eva pnen gyre meee
Fo rarer p ers ne | SnPeOnES CmOMe NC pric Ms POY ara Wen o-menrey
ey ل eerie Re) ere
لوح در اشكال مختلف خود نماد ثبت انديشه هاست و در فرهنك ايران "لوح محفوظ"
دربر دارنده سزنوشت كلى هستى از ازل تا به ابذ است و از اين رو در طرح ارائه
be nae pear yc an tty ا ال Polar
SRS hela reer SrHENRyig ys smiacai)
صفحه 28:
مدص دده د 5ل لالع ,انهلا ۱
0010 cs
صفحه 29:
طرح مجموعه ورزشی رفسنجان
رفسنجان - 1994
hy ما اماما زا
jer neni Veen, 0
تکرار و تجربه, به فرم هایی تبدیل شده اند که با تغییری در جزئیات آن. در گوشه و
Pn peeseprpenece iti ete terry one na cy
از كالبد يكى از بناهاى شاخص معمارى سنتى.منطقه در حومه رفسنجان شكل يافته
hesaeen hen een itc| ern pues oes a [oeris Bred ca rater oe 0
و كاركرد نوينى براى أن ايجاد كرده ورة eNO or
كالبد مجموعه از دو قسمت متمايز تشكيل شده است ١
بخش غير شفاف و بخش شفاق .
eran en ا ار
مخروط ناقص دارد و براى سالن زيمنازيوم بيشنهاد مى شود و بخش شفاف كه
Perce ee ee epee Perr Cony ore it yl eee Fe eRe
ذيواره تكيه داده است و تغبير از خط سايه ذيوار بر زمين خواهد بود )براق مجموعه
| ا 21
اصلى معمارى آن اسث. ييوند دهنده اين دو بخش ديواره و مخروط؛ ورودى و فضاى
See a
صفحه 30:
صفحه 31: